Kétéltű / úszóképes harckocsik

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 601
34 337
113
Az meg már nem eri meg. Akkor már vegyél IFV-t az legalább embert is visz és mindenre elég a tűzereje.
Hát ez az,hogy nem elég mindenre a tűzereje.Szükség van a komolyabb fegyverzetre is.
És egy felderitő/deszant hk teljesen más körülményekre vannak,mint a szabvány MBTk.Egy random MBT-t nem tudsz kidobni egyrepülőböl,nem tud olyan terepen mozogni,mint a Sprut.
Nem vetélytársak,hanem kiegészitői egymásnak.
Legalább ebben a rovatban olvass már vissza.Tong szépen összeszedte,hogy hol mire használtak ilyen hk-kat.És ott szükség is volt rájuk.
 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 941
19 451
113
A Type 63A (más néven ZTS63A) egy kínai kétéltű könnyű harckocsi, amelyet a Type 63-hoz képest továbbfejlesztettek. A belvízi folyókon és tavakon folyó átkeléshez tervezték.

Type-63A.jpg
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
A Type 63A (más néven ZTS63A) egy kínai kétéltű könnyű harckocsi, amelyet a Type 63-hoz képest továbbfejlesztettek. A belvízi folyókon és tavakon folyó átkeléshez tervezték.

Type-63A.jpg
A wiki marhaságokat ír. Ezt a tengerészgyalogságnak fejlesztették és képes kiúszni a partraszálló-hajókról a szárazföldre. Amolyan hézagpótó volt, míg a dedikált expedíciós harckocsijaik nem állnak szolgálatba.
 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 941
19 451
113
Ok, de mióta használnak tengerészgyalogságot, folyok és tavakon való átkeléshez?
A harckocsi a PT-76-tól eredeztethető, amelyet alapvetően a vizi akadályok(folyók, mocsaras területek) leküzdésére fejlesztettek ki és nem a tengerészgyalogság számára. Ezen harckocsi kínai másolata volt a Type 60, és továbbfejlesztett változatai Type 63 és Type 63A. Szerintem ez lehet az ok amiért igy szerepelt a leirásban.
 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 941
19 451
113
A PT-76 harci debütálása: Budapest 1956

PT-76-felder-t-sz-harckocsi-a-szovjet-csapatok-budapesti-kivon-sa-idej-n.jpg

PT-76 felderítő úszó harckocsi a szovjet csapatok Budapesti kivonása idején
PT-76-felder-t-sz-harckocsi-halad-az-oszlop-l-n-a-Nagyk-r-ton.jpg

PT-76 felderítő úszó harckocsi halad az oszlop élén a Nagykörúton
PT-76-T-34-85-ISZ-3.jpg

ISz-3, T-34 és PT-76 az Andrássy úton
PT-76-1956-Budapest.jpg



Margit-h-d-fel-l-PT-76-UHK-s-T-54-a-Nyugati-t-ren.jpg

PT-76 és T-54 a Nyugati téren
 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 941
19 451
113
A PT-76 riválisa: K-90 úszó harckocsi

A K-90 tankot az 50-es évek elején Moszkvába tervezték, a szárazföldi erők mérnöki bizottságának irodájában. A munkát A.F. Kravtsev irányította. A gép tervezése során széles körben használtak YAZ-200 autóegységeket és M-2 lánctalpas tüzérségi traktort. SAS 2 HBTU gépszámmal készült prototípuspár. 1950 júliusában az egyik proto és az "Object 740" (későbbi PT-76) részt vett egy összehasonlító teszten, amelyen utóbbi bizonyult megbízhatóbbnak.

A jármű nagyon könnyű volt, mindössze 10,5 tonnát nyomott, de 140 lóerős YAZ-204 motor hajtotta (13,3 LE/t), így maximális sebessége 42 km/h volt. 10 km/h sebességgel is tudott úszni.

6,21 m hosszú, 2,95 m széles, 2,26 m magas és 40 cm hasmagassága volt. A páncélzat, ahogy el lehet képzelni, nagyon vékony volt – elöl 15 mm (a rendkívül lejtős felső rész – 78 fok – mindössze 6 mm vastag), oldala 10-8 mm, hátul 6 mm. A torony páncélja 15/12/12 mm volt. A jármű 76 mm-es LB-76T L/42 fegyverrel volt felfegyverezve (magasság -5/+30, 40 lőszer) – a fegyvert kézzel töltötték fel, percenként 6-7 lövéses harci sebességgel.
K-90-uhk.jpg

K-90-kis-rleti-usz-hk.jpg

K-90-tank.jpg

K-90-hk.jpg

K-90-uhk2.jpg

K-90-sz.jpg

K-90.jpg

K-90-tank-in-Patriot-park.jpg
 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 941
19 451
113

Orosz Sprut-SDM1 vs dél-koreai K21-105: Melyik a legalkalmasabb az indiai hadsereg számára?​

Picsart-22-02-07-20-44-04-628-768x512.jpg


Az indiai hadsereg mintegy 350 könnyű harckocsi szakaszos beszerzését tervezi a Make in India kezdeményezés keretében. Tavaly lebegtetett egy Információkérés (RFI) leendő szállítók felkutatására. Dél-Korea K21-105 könnyű harckocsi Az orosz Octopus-SDM1 könnyű harckocsi részt vesz ennek a projektnek a licitálásában.

K21-105 könnyű tank

A K21-105 egy új könnyű tank. A belga CMI Defense és a dél-koreai Doosan DST közösen fejlesztette ki. Úgy tűnik, hogy ezt a járművet először 2014-ben mutatták be nyilvánosan.
A K21-105 alapvetően egy dél-koreai K21-es gyalogsági harcjármű, amelyet belga CMI Defence CT-CV 105LE kétfős toronnyal szereltek fel. Ez a kombináció jelentős közvetlen tűzképességet biztosít a viszonylag könnyű és mobil alvázon alapulva. A K21-105 olcsóbb, stratégiailag és taktikailag mobilabb az alap harckocsikhoz képest. Ezenkívül olcsóbb a gyártás és a karbantartás a fő harckocsikhoz képest.

Korábban, 2013-ban egy könnyű harckocsi prototípusát mutatták be, amely a K-21 IFV-n alapul . Ugyanezek a cégek fejlesztették ki. Ugyancsak a K21 IFV alvázát használta, de XC-8 könnyű koncepcionális toronnyal volt felszerelve, 120 mm-es fegyverrel. Valószínűleg a K21-105 ebből a projektből fejlődött ki.
A K21-105-öt közepes tankként emlegették a fejlesztők. Ennek a páncélozott gépnek a tömege azonban körülbelül 25 tonna. A jelenlegi szabványok szerint ez egy könnyű tank.

Ennek a harckocsinak a fő feladata a gyalogság támogatása. Hatékony páncélozott és puha bőrű járművek, épületek és erődítmények ellen. Másodlagos páncéltörő képességgel is rendelkezik. Ez a rendszer nem biztos, hogy túl hatékony a modern fő harckocsikkal szemben, kivéve, ha lesből támad.

Sprut-SDM1

A „Sprut-SDM1”-et a „Sprut-SD” önjáró páncéltörő löveg alapján fejlesztették ki és hozták létre. Jelenleg ez a frissítési verzió próbaverzió alatt áll. Az Octopus-SDM1 könnyű tank állapottesztjének befejezését 2022 elejére tervezik.
A „Sprut-SDM1” könnyű úszó tankot a „Sprut-SD” önjáró páncéltörő ágyú alapján fejlesztették ki és hozták létre. Az új gép javította az irányíthatóságot azáltal, hogy olyan berendezéseket telepített, amelyek egyetlen taktikai szintű vezérlőrendszer részeként működnek. A harci erőt egy új digitális tűzvezérlő rendszer fokozza. Az Octopus-SDM1 125 mm-es harckocsiágyúval van felfegyverkezve, tankolás nélkül 500 km távolságra tud menetelni, szállítható leszálló hajókkal és katonai szállító repülőgépekkel, leszállhat és ejtőernyőzhető a fedélzeten lévő legénységgel együtt.

A K21-105 és a 2S25M összehasonlítása

Természetesen, csakúgy, mint az indiai védelmi minisztérium által javasolt többi katonai kereskedelmi beszerzési pályázati projekt, a könnyű harckocsi projektnek is több fordulón kell keresztülmennie több ajánlattevő között, mielőtt a nyertest meg lehet határozni. Ráadásul az indiai védelmi minisztérium által támasztott feltételek is nagyon kemények lehetnek. Az első dolog azonban, amellyel a dél-koreai Hanwha Defense Corporationnek szembe kell néznie, az orosz 2S25M „Octopus”-SDM1 könnyű harckocsi kihívása.

Általánosságban elmondható, hogy a K21-105 és a 2S25M „Octopus”-SDM1 egyaránt a gyalogsági harcjármű alvázára épül. Csak arról van szó, hogy a K21-105 a K21 közepes méretű gyalogsági harcjármű alvázát használja, míg a 2S25M „Octopus”-SDM1 a BMD-4M légideszant harcjármű alvázának bővített változatát. Ezért a 2S25M „Octopus”-SDM1 teljes harci tömege mindössze 18 tonna, ami sokkal könnyebb, mint a K21-105. Emellett a 2S25M „Octopus”-SDM1 vízsugaras vízhajtóművel is fel van szerelve, amely kétéltű úszóképességgel rendelkezik, és a víz haladási sebessége meghaladja a K21-105-ét.

A K21-105 könnyű tank természetesen nagyobb harci tömeggel rendelkezik, de ennek megfelelő előnyei is vannak, vagyis erősebb védelmi képességekkel rendelkezik. A legmagasabb szintű páncélvédelmi modullal kiegészítve a K21-105 könnyű harckocsi képes ellenállni a 30 mm-es farokkal stabilizált páncéltörő páncéltörő lövedék támadásának, míg a 2S25M „Octopus”-SDM1 csak a páncéltörő lövedékek támadásának. Legfeljebb 23 mm-es gránát. Ezért a kettő védekező képessége nagyon eltérő.

Mind a K21-105, mind a 2S25M „Octopus”-SDM1 fejlett állítható hidro-pneumatikus felfüggesztési rendszert használ, amely képes megvalósítani az autó karosszériájának első és hátsó dőlésszögét, és együttműködik a tüzérség dőlésszögével, ami nagyon alkalmas a harcra. hegyvidéki terepen. A 2S25M „Octopus”-SDM1 tüzérségi dőlésszöge azonban csak -5° és +15°, míg a K21-105 tüzérségi dőlésszöge eléri a -10° és +42° közötti szöget. Nyilvánvalóan a nagyobb dőlésszög lehetővé teszi, hogy a K21-105 könnyű harckocsi jobban kifejtse tűzerő-csapásképességét, és akár közvetett tüzérségként is használható. A K21-105 harci rugalmassága jobb, mint az „Octopus”-SDM1.

A tűzerő szempontjából a 2S25M „Octopus”-SDM1 125 mm-es 2A75 sima csövű löveggel, míg a K21-105 105 mm-es Cockerill típusú 52 kaliberű, 105 mm-es fegyverrel van felszerelve. Pusztán a kaliber összehasonlításból a 2S25M „Octopus”-SDM1 tűnik jobbnak. Valójában a 2A75 sima csövű löveg a szovjet-orosz fő harckocsival felszerelt 2A46M1 125 mm-es sima csövű löveg csökkentett nyomású változatához tartozik. Bár ugyanazt a típusú lőszert használhatja, ereje sokkal gyengébb, különösen a páncéltörő lőszereké.

Ez a könnyű harckocsi egy teljesen stabilizált 105 mm-es alacsony visszasiklású fegyverrel van felfegyverezve. Minden szabványos NATO 105 mm-es lőszert kilő. Újonnan kifejlesztett intelligens lőszert tud lőni. A maximális tűz hatótávolsága 4 km.

Ez a harckocsi a Falarick 105 fegyverrel indítható páncéltörő rakétákkal is kompatibilis. A Falarick rakéta ukrán eredetű. Erősen páncélozott járművekkel való ütközésre használják nagy távolságokon. A rakétákat ugyanúgy indítják, mint a közönséges lövedékeket. A rakétának félautomata lézeres irányítása van tandem robbanófejjel. A Falarick 105 nem kevesebb, mint 550 mm-re behatol a robbanásveszélyes reaktív páncél mögé. A maximális tűz hatótávolsága 5 km. A maximális tűzsebesség percenként 8 lövés.

Meg kell jegyezni, hogy a K21-105 könnyű tank moduláris tornyot használ. Ha az indiai védelmi minisztérium megnöveli a tűzerőt, a dél-koreai Hanwha Defense Company a belga CMI társaság segítségével a 105 mm-es fő fegyvert is lecserélheti egy könnyű, 120 mm-es sima csövű fegyverre, mint például a CV90120-T könnyű harckocsi.

A tűzvezérlő rendszer szempontjából mind a K21-105, mind a 2S25M „Octopus”-SDM1 rendelkezik „Hunter-killer” képességgel. A jelenlegi K21-105 könnyű tankot azonban az eredeti CT-CV moduláris toronyról a legújabb XC-8 toronyra fejlesztették. Javult a tűzvédelmi rendszer teljesítménye, és képes mozgás közben is tüzelni. A 2S25M „Octopus”-SDM1 az orosz hadsereg jelenlegi mainstream „Pine”-U többcsatornás lövészirányzójával és „Sólyomszem” parancsnoki perifériairányzójával van felszerelve. Összességében a K21-105 tűzjelző rendszere és C3I rendszere jobb teljesítményt nyújt.

Energiaellátó rendszer szempontjából a K21-105 könnyű tank a dél-koreai Doosan Group által kifejlesztett D2840LXE turbófeltöltős dízelmotort (750 lóerő) alkalmazza, és helyettesíthető az MTU-8V-199-TE20 duplamotorral is. Német MTU cég a felhasználói igények szerint. A 2S25M „Octopus”-SDM1 UTD-29 turbódízel motorral van felszerelve, 510 LE teljesítménnyel. Figyelembe véve a két modell eltérő harci súlyát, manőverezőképességük alapvetően megegyezik. Az indiai védelmi minisztérium által javasolt fennsík- és hegyvidéki használatra vonatkozó követelmények szerint azonban a K21-105 és a 2S25M „Octopus”-SDM1-et ennek megfelelően fejleszteni kell az erőátviteli rendszerben.

Ajánlattételi kilátások elemzése

Az indiai védelmi minisztérium által előterjesztett jelenlegi követelményekből ítélve A Light Tankot a tervek szerint a „Make-in-India” szellemiség és a védelmi beszerzési eljárás (DAP) szelleme – 2020 szerint kívánják beszerezni. E tekintetben Dél-Korea A Hanwha Defense egyértelműen előnyben van. Jelenleg a cég együttműködik az indiai Larsen & Toubro céggel, és teljes mértékben gyártja a K9 155 mm-es önjáró tarack indiai változatát. Ezért a dél-koreai Hanwha Defense Company készségét fejezte ki, hogy továbbra is együttműködjön a Larsen & Toubróval a K21-105 könnyű harckocsi projektben, hogy megfeleljen az indiai védelmi minisztérium követelményeinek.

Emellett a dél-koreai Hanwha Defense Company azt is kijelentette, hogy az indiai védelmi minisztérium által előterjesztett speciális követelményeknek megfelelően továbbfejleszti a K21-105 könnyű harckocsit, beleértve a teljes harci tömeg további csökkentését és a különböző alrendszerek konfigurációjának javítását. A koreaiak ilyen aktív és együttműködő marketingszemlélete sokkal jobb, mint az arrogáns orosz katonai vállalkozásoké. Ráadásul az Egyesült Államok külügyminisztériumának szóvivője a közelmúltban egy szokásos sajtótájékoztatón többször is „megnevezte” Indiát, hogy ne vásároljon tovább nagy mennyiségben orosz fegyvereket és felszereléseket. Ezek mind olyan kedvezőtlen tényezők, amelyekkel az orosz 2S25M „Octopus”-SDM1-nek szembe kell néznie, amikor részt vesz az indiai könnyű harckocsi projekt licitálásában.

 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 318
60 791
113
Valójában a 2A75 sima csövű löveg a szovjet-orosz fő harckocsival felszerelt 2A46M1 125 mm-es sima csövű löveg csökkentett nyomású változatához tartozik. Bár ugyanazt a típusú lőszert használhatja, ereje sokkal gyengébb, különösen a páncéltörő lőszereké.

Ennek az információnak a pontosságában nem vagyok biztos....
Én úgy tudom, hogy a 2A75 az ugyan úgy 650MPa nyomást bír el, mint a 2A46M.
Ami különbség az a hosszabb hátrasiklás, ami 310 mm helyet 700 mm a 2A75 esetén.

Ez a harckocsi a Falarick 105 fegyverrel indítható páncéltörő rakétákkal is kompatibilis. A Falarick rakéta ukrán eredetű. Erősen páncélozott járművekkel való ütközésre használják nagy távolságokon. A rakétákat ugyanúgy indítják, mint a közönséges lövedékeket. A rakétának félautomata lézeres irányítása van tandem robbanófejjel. A Falarick 105 nem kevesebb, mint 550 mm-re behatol a robbanásveszélyes reaktív páncél mögé. A maximális tűz hatótávolsága 5 km. A maximális tűzsebesség percenként 8 lövés.

Itt pedig ismét érdemes megjegyezni, hogy a lövegcsőből indított rakéta az oroszoknál is rendelkezésre áll, és ennél azért jóval nagyobb teljesítményű.
(800-900 mm RHA-t adnak meg ERA után a Reflex család mai tagjainál)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 850
85 374
113
Ennek az információnak a pontosságában nem vagyok biztos....
Én úgy tudom, hogy a 2A75 az ugyan úgy 650MPa nyomást bír el, mint a 2A46M.
Ami különbség az a hosszabb hátrasiklás, ami 310 mm helyet 700 mm a 2A75 esetén.



Itt pedig ismét érdemes megjegyezni, hogy a lövegcsőből indított rakéta az oroszoknál is rendelkezésre áll, és ennél azért jóval nagyobb teljesítményű.
(800-900 mm RHA-t adnak meg ERA után a Reflex család mai tagjainál)
Ukrajna mitatja, hogy semmilyen keresnivalója nimcs az alig páncélozott technikának a harctereken.
 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 941
19 451
113
Ukrajna mitatja, hogy semmilyen keresnivalója nimcs az alig páncélozott technikának a harctereken.
Nekem nem ezt mutatja. A felülről támadó páncéltörő eszközök ellen egyenlőre nincs védelem. Szerintem sokkal inkább azt mutatja az ukrajnai háború, hogy nagy mennyiségű eszközre(páncélosok, tüzérség) van szükség és legalább 1 éves sorkatonaságra.