KF-21 Boramae / KF-X / IF-X (KAI, Dél-Korea)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka
2nd prototype of KF-21 fighter jet succeeds in maiden flight...

The first prototype of the 4.5th-generation fighter succeeded in its maiden flight on July 19.

KAI plans to produce four more prototypes that will make test flights in stages from December 2022 till the first half of 2023, DAPA said.

Launched in 2015, the 8.8 trillion-won (US$6.4 billion) KF-21 project is aimed at developing a supersonic fighter model to replace South Korea's aging fleet of F-4 and F-5 jets. The country's military plans to deploy 120 KF-21 aircraft by 2032.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Hajófedélzeti változat a szintén tervben lévő CVX hordozó számára (amit egyszer már le akartak fújni).
Lehet, hogy ez az egy helyett két hajtómű megoldás titka.
https://www.navalnews.com/naval-new...carrier-borne-aircraft-at-dx-korea-2022-expo/

KAI%20KF-21N%20model%20DX%20Korea%202022-6.jpg

306101331_5347690025329341_5051362470637586825_n.jpg
 
Hajófedélzeti változat a szintén tervben lévő CVX hordozó számára (amit egyszer már le akartak fújni).
Lehet, hogy ez az egy helyett két hajtómű megoldás titka.
https://www.navalnews.com/naval-new...carrier-borne-aircraft-at-dx-korea-2022-expo/

KAI%20KF-21N%20model%20DX%20Korea%202022-6.jpg

306101331_5347690025329341_5051362470637586825_n.jpg
Az F-35C a jó példa, hogy még a haditengerészet se feltétlen igényli a kéthajtóműves kialakítást. Na ja, egy ekkora gépnek, mint ez a KF-21, egyúttal egy akkora hajtómű is kéne, mint az F135. Ilyet meg nem lehet "kapni", csak két F414-est, vagy EJ200-ast. Inkább ez az oka a kéthajtóműves kialakításnak.
 
Az F-35C a jó példa, hogy még a haditengerészet se feltétlen igényli a kéthajtóműves kialakítást. Na ja, egy ekkora gépnek, mint ez a KF-21, egyúttal egy akkora hajtómű is kéne, mint az F135. Ilyet meg nem lehet "kapni", csak két F414-est, vagy EJ200-ast. Inkább ez az oka a kéthajtóműves kialakításnak.
Valójában ez is egyfajta tervezési monopóliumot ad, mert a két kisebb hajtóműhöz is a törzsnek nagyobbnak kell lenni= nagyobb tömeg és légellenállás. E a MiG-29-es is jól megszívta a Szu-27-tel összevetve...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Valójában ez is egyfajta tervezési monopóliumot ad, mert a két kisebb hajtóműhöz is a törzsnek nagyobbnak kell lenni= nagyobb tömeg és légellenállás. E a MiG-29-es is jól megszívta a Szu-27-tel összevetve...
Az EJ200-as hatalmas előnye, hogy a tolóerejéhez képest könnyű és relatíve kicsi is. Kerek 9 tonna fékpadi tolóerő (ami amúgy egy békeidős beállítás) mellett ~980kg a tömege per darab. Ebből kettő kitesz egy F135PW600-ast tolóerőben (ez ugye gyengébb, mint az USAF F135PW100 és a US Navy PW400), de annál még a Liftfan nélkül is könnyebb valamivel.
De már nehezebb, mint a PW100/400, amelyek meg erősebbek is.
A két EJ200-as levegőátfutása megegyezik egy F135-ösével, a Typhoon ronda, dobozszerű szívócsatorna kialakítása igazából a lehető legjobb, amit ebből a kéthajtóműves dizájnból ki lehetett hozni. Elvileg még a Rafale-nál is jobb.
De ennyi, itt megáll a történet.
Az ideális sárkány - hajtómű párosítás a méret-tömeg-tolóerő relációban az egyhajtóműves JAS-39A-D és az EJ200 lett volna.

Ha igaz, hogy az egyszer majd megvalósuló 30-as hajtómű tolóereje el fogja érni a 18 tonnát, akkor ahhoz az ideális harcászati repülőgép a Typhoon/Rafale/KF-21 méretű és tömegű valami lenne. A Szu-75 elvileg ez, de magát a projektet nem látom komolynak.
 
2nd prototype of KF-21 fighter jet succeeds in maiden flight...

The first prototype of the 4.5th-generation fighter succeeded in its maiden flight on July 19.

KAI plans to produce four more prototypes that will make test flights in stages from December 2022 till the first half of 2023, DAPA said.

Launched in 2015, the 8.8 trillion-won (US$6.4 billion) KF-21 project is aimed at developing a supersonic fighter model to replace South Korea's aging fleet of F-4 and F-5 jets. The country's military plans to deploy 120 KF-21 aircraft by 2032.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Third KF-21 prototype takes flight...

AEN20230105006000325_02_i_P4.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Fél éven belül további HÁROM prototípust akarnak elkészíteni???? :eek:
Atya-gatya! :hadonaszos:
 
Így kell ezt csinálni ,persze az oroszoknal ez is meg lett magyarázva mert ők így szállnak le a bicklirol!
Roni= napiszar......tudod tudod ,hogy megjelenik de mindig rácsodálkozol egy ujabb formájára. :D :D :D ....csak annyit tegyél te ...nagyon te,hogy HAGYD KI AZ OROSZOKAT!!!!....Fel tudod fogni, értelmezni ????????????????:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
 
Lehet jobban járnánk vele....
Szvsz abból a szempontból igen, hogy a tervezett belső fegyverteres 5.gen változata alapvetően a 4.5 gen KF-21-re épül. Így logisztikailag nem lenne nekünk akkora többletköltség, ha megrendelnénk a KF-21-et és utána a belső fegyverteres 5. gen verzióval váltanánk. Csakhát kinek lenne ennyi pénze, mert odaverne a költségvetésnek, mint az eredeti Gripen lízing. Masszív hitelt kellene rá felvenni. Így szvsz a KF-21 nekünk kimarad és az 5. gen verziója lehet nálunk esélyes. Itt a környéken overkill lenne, a cseh/lengyel F-35-el játszana egy ligában. Addig marad a Gripen reszelés. A kérdés az, kinek tudnánk lepattintani a Gripeneket, ha megjön a váltó típus, mert ilyen kis darabszámnál a többtípusos üzem nem kívánatos.
 
Roni= napiszar......tudod tudod ,hogy megjelenik de mindig rácsodálkozol egy ujabb formájára. :D :D :D ....csak annyit tegyél te ...nagyon te,hogy HAGYD KI AZ OROSZOKAT!!!!....Fel tudod fogni, értelmezni ????????????????:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
Hű basszus kulcs , vállalom a retorziót , ez nem fenyegetés , rosszabb - igéret-
 
  • Vicces
Reactions: deze75
.

"Véletlenül" ugyanaz lenne a hajtóműve(General Electric F414), mint az E/F-es Griff-nek! :oops:
Lenne költség-hatékonysági log(szt)ikája a => +Gripen E/F, => +KF-21 lépcsőfokoknak.
A hajtómű a legdrágább csere-darab, ugyanaz lenn, bár mindkét esetben amcsi, de a közös tartalék-hajtómű lehetősége mégis sokat segítene --"PöLö"-- egy "szövetségesi-embargó"-s/"háttér-alkus/-zsarolós" esetben. :oops:

..meg úgy általában.

U.I.: Sajnos nem ugyanaz a hajtómű a Gripen C/D esetében --Volvo RM12, és szinte biztos, hogy nem csere-szabatos--, de legalább/talán a gyártó(szakember-bázis) "rokon": GE.

.