KF-21 Boramae / KF-X / IF-X (KAI, Dél-Korea)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 738
80 135
113
2nd prototype of KF-21 fighter jet succeeds in maiden flight...

The first prototype of the 4.5th-generation fighter succeeded in its maiden flight on July 19.

KAI plans to produce four more prototypes that will make test flights in stages from December 2022 till the first half of 2023, DAPA said.

Launched in 2015, the 8.8 trillion-won (US$6.4 billion) KF-21 project is aimed at developing a supersonic fighter model to replace South Korea's aging fleet of F-4 and F-5 jets. The country's military plans to deploy 120 KF-21 aircraft by 2032.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 377
3 525
113
Hajófedélzeti változat a szintén tervben lévő CVX hordozó számára (amit egyszer már le akartak fújni).
Lehet, hogy ez az egy helyett két hajtómű megoldás titka.
https://www.navalnews.com/naval-new...carrier-borne-aircraft-at-dx-korea-2022-expo/

KAI%20KF-21N%20model%20DX%20Korea%202022-6.jpg

306101331_5347690025329341_5051362470637586825_n.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 671
65 730
113
Hajófedélzeti változat a szintén tervben lévő CVX hordozó számára (amit egyszer már le akartak fújni).
Lehet, hogy ez az egy helyett két hajtómű megoldás titka.
https://www.navalnews.com/naval-new...carrier-borne-aircraft-at-dx-korea-2022-expo/

KAI%20KF-21N%20model%20DX%20Korea%202022-6.jpg

306101331_5347690025329341_5051362470637586825_n.jpg
Az F-35C a jó példa, hogy még a haditengerészet se feltétlen igényli a kéthajtóműves kialakítást. Na ja, egy ekkora gépnek, mint ez a KF-21, egyúttal egy akkora hajtómű is kéne, mint az F135. Ilyet meg nem lehet "kapni", csak két F414-est, vagy EJ200-ast. Inkább ez az oka a kéthajtóműves kialakításnak.
 
M

molnibalage

Guest
Az F-35C a jó példa, hogy még a haditengerészet se feltétlen igényli a kéthajtóműves kialakítást. Na ja, egy ekkora gépnek, mint ez a KF-21, egyúttal egy akkora hajtómű is kéne, mint az F135. Ilyet meg nem lehet "kapni", csak két F414-est, vagy EJ200-ast. Inkább ez az oka a kéthajtóműves kialakításnak.
Valójában ez is egyfajta tervezési monopóliumot ad, mert a két kisebb hajtóműhöz is a törzsnek nagyobbnak kell lenni= nagyobb tömeg és légellenállás. E a MiG-29-es is jól megszívta a Szu-27-tel összevetve...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 671
65 730
113
Valójában ez is egyfajta tervezési monopóliumot ad, mert a két kisebb hajtóműhöz is a törzsnek nagyobbnak kell lenni= nagyobb tömeg és légellenállás. E a MiG-29-es is jól megszívta a Szu-27-tel összevetve...
Az EJ200-as hatalmas előnye, hogy a tolóerejéhez képest könnyű és relatíve kicsi is. Kerek 9 tonna fékpadi tolóerő (ami amúgy egy békeidős beállítás) mellett ~980kg a tömege per darab. Ebből kettő kitesz egy F135PW600-ast tolóerőben (ez ugye gyengébb, mint az USAF F135PW100 és a US Navy PW400), de annál még a Liftfan nélkül is könnyebb valamivel.
De már nehezebb, mint a PW100/400, amelyek meg erősebbek is.
A két EJ200-as levegőátfutása megegyezik egy F135-ösével, a Typhoon ronda, dobozszerű szívócsatorna kialakítása igazából a lehető legjobb, amit ebből a kéthajtóműves dizájnból ki lehetett hozni. Elvileg még a Rafale-nál is jobb.
De ennyi, itt megáll a történet.
Az ideális sárkány - hajtómű párosítás a méret-tömeg-tolóerő relációban az egyhajtóműves JAS-39A-D és az EJ200 lett volna.

Ha igaz, hogy az egyszer majd megvalósuló 30-as hajtómű tolóereje el fogja érni a 18 tonnát, akkor ahhoz az ideális harcászati repülőgép a Typhoon/Rafale/KF-21 méretű és tömegű valami lenne. A Szu-75 elvileg ez, de magát a projektet nem látom komolynak.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 738
80 135
113
2nd prototype of KF-21 fighter jet succeeds in maiden flight...

The first prototype of the 4.5th-generation fighter succeeded in its maiden flight on July 19.

KAI plans to produce four more prototypes that will make test flights in stages from December 2022 till the first half of 2023, DAPA said.

Launched in 2015, the 8.8 trillion-won (US$6.4 billion) KF-21 project is aimed at developing a supersonic fighter model to replace South Korea's aging fleet of F-4 and F-5 jets. The country's military plans to deploy 120 KF-21 aircraft by 2032.

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 738
80 135
113

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 098
3 066
113
Így kell ezt csinálni ,persze az oroszoknal ez is meg lett magyarázva mert ők így szállnak le a bicklirol!
Roni= napiszar......tudod tudod ,hogy megjelenik de mindig rácsodálkozol egy ujabb formájára. :D :D :D ....csak annyit tegyél te ...nagyon te,hogy HAGYD KI AZ OROSZOKAT!!!!....Fel tudod fogni, értelmezni ????????????????:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
 

Agresszív Sügér

Well-Known Member
2020. december 8.
428
2 162
93
Lehet jobban járnánk vele....
Szvsz abból a szempontból igen, hogy a tervezett belső fegyverteres 5.gen változata alapvetően a 4.5 gen KF-21-re épül. Így logisztikailag nem lenne nekünk akkora többletköltség, ha megrendelnénk a KF-21-et és utána a belső fegyverteres 5. gen verzióval váltanánk. Csakhát kinek lenne ennyi pénze, mert odaverne a költségvetésnek, mint az eredeti Gripen lízing. Masszív hitelt kellene rá felvenni. Így szvsz a KF-21 nekünk kimarad és az 5. gen verziója lehet nálunk esélyes. Itt a környéken overkill lenne, a cseh/lengyel F-35-el játszana egy ligában. Addig marad a Gripen reszelés. A kérdés az, kinek tudnánk lepattintani a Gripeneket, ha megjön a váltó típus, mert ilyen kis darabszámnál a többtípusos üzem nem kívánatos.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 791
2 369
113
Roni= napiszar......tudod tudod ,hogy megjelenik de mindig rácsodálkozol egy ujabb formájára. :D :D :D ....csak annyit tegyél te ...nagyon te,hogy HAGYD KI AZ OROSZOKAT!!!!....Fel tudod fogni, értelmezni ????????????????:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
Hű basszus kulcs , vállalom a retorziót , ez nem fenyegetés , rosszabb - igéret-
 
  • Vicces
Reactions: deze75

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 984
13 918
113
.

"Véletlenül" ugyanaz lenne a hajtóműve(General Electric F414), mint az E/F-es Griff-nek! :oops:
Lenne költség-hatékonysági log(szt)ikája a => +Gripen E/F, => +KF-21 lépcsőfokoknak.
A hajtómű a legdrágább csere-darab, ugyanaz lenn, bár mindkét esetben amcsi, de a közös tartalék-hajtómű lehetősége mégis sokat segítene --"PöLö"-- egy "szövetségesi-embargó"-s/"háttér-alkus/-zsarolós" esetben. :oops:

..meg úgy általában.

U.I.: Sajnos nem ugyanaz a hajtómű a Gripen C/D esetében --Volvo RM12, és szinte biztos, hogy nem csere-szabatos--, de legalább/talán a gyártó(szakember-bázis) "rokon": GE.

.