Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az F-35C a jó példa, hogy még a haditengerészet se feltétlen igényli a kéthajtóműves kialakítást. Na ja, egy ekkora gépnek, mint ez a KF-21, egyúttal egy akkora hajtómű is kéne, mint az F135. Ilyet meg nem lehet "kapni", csak két F414-est, vagy EJ200-ast. Inkább ez az oka a kéthajtóműves kialakításnak.Hajófedélzeti változat a szintén tervben lévő CVX hordozó számára (amit egyszer már le akartak fújni).
Lehet, hogy ez az egy helyett két hajtómű megoldás titka.
https://www.navalnews.com/naval-new...carrier-borne-aircraft-at-dx-korea-2022-expo/
Valójában ez is egyfajta tervezési monopóliumot ad, mert a két kisebb hajtóműhöz is a törzsnek nagyobbnak kell lenni= nagyobb tömeg és légellenállás. E a MiG-29-es is jól megszívta a Szu-27-tel összevetve...Az F-35C a jó példa, hogy még a haditengerészet se feltétlen igényli a kéthajtóműves kialakítást. Na ja, egy ekkora gépnek, mint ez a KF-21, egyúttal egy akkora hajtómű is kéne, mint az F135. Ilyet meg nem lehet "kapni", csak két F414-est, vagy EJ200-ast. Inkább ez az oka a kéthajtóműves kialakításnak.
Az EJ200-as hatalmas előnye, hogy a tolóerejéhez képest könnyű és relatíve kicsi is. Kerek 9 tonna fékpadi tolóerő (ami amúgy egy békeidős beállítás) mellett ~980kg a tömege per darab. Ebből kettő kitesz egy F135PW600-ast tolóerőben (ez ugye gyengébb, mint az USAF F135PW100 és a US Navy PW400), de annál még a Liftfan nélkül is könnyebb valamivel.Valójában ez is egyfajta tervezési monopóliumot ad, mert a két kisebb hajtóműhöz is a törzsnek nagyobbnak kell lenni= nagyobb tömeg és légellenállás. E a MiG-29-es is jól megszívta a Szu-27-tel összevetve...
2nd prototype of KF-21 fighter jet succeeds in maiden flight...
The first prototype of the 4.5th-generation fighter succeeded in its maiden flight on July 19.
KAI plans to produce four more prototypes that will make test flights in stages from December 2022 till the first half of 2023, DAPA said.
Launched in 2015, the 8.8 trillion-won (US$6.4 billion) KF-21 project is aimed at developing a supersonic fighter model to replace South Korea's aging fleet of F-4 and F-5 jets. The country's military plans to deploy 120 KF-21 aircraft by 2032.
Fél éven belül további HÁROM prototípust akarnak elkészíteni????Third KF-21 prototype takes flight...
Third KF-21 fighter prototype succeeds in maiden flight
The third prototype of Korea's homegrown fighter KF-21 Boramae conducted its successful maiden flight Thursday, the arms procurement agency said, signaling progress in the country's high-profile jet development project.www.koreatimes.co.kr
Hajrá , a gripen utáni érâban el tudnám képzelni nálunk.Fél éven belül további HÁROM prototípust akarnak elkészíteni????
Atya-gatya!
Így kell ezt csinálni ,persze az oroszoknal ez is meg lett magyarázva mert ők így szállnak le a bicklirol!Fél éven belül további HÁROM prototípust akarnak elkészíteni????
Atya-gatya!
Roni= napiszar......tudod tudod ,hogy megjelenik de mindig rácsodálkozol egy ujabb formájára. ....csak annyit tegyél te ...nagyon te,hogy HAGYD KI AZ OROSZOKAT!!!!....Fel tudod fogni, értelmezni ????????????????Így kell ezt csinálni ,persze az oroszoknal ez is meg lett magyarázva mert ők így szállnak le a bicklirol!
Szvsz abból a szempontból igen, hogy a tervezett belső fegyverteres 5.gen változata alapvetően a 4.5 gen KF-21-re épül. Így logisztikailag nem lenne nekünk akkora többletköltség, ha megrendelnénk a KF-21-et és utána a belső fegyverteres 5. gen verzióval váltanánk. Csakhát kinek lenne ennyi pénze, mert odaverne a költségvetésnek, mint az eredeti Gripen lízing. Masszív hitelt kellene rá felvenni. Így szvsz a KF-21 nekünk kimarad és az 5. gen verziója lehet nálunk esélyes. Itt a környéken overkill lenne, a cseh/lengyel F-35-el játszana egy ligában. Addig marad a Gripen reszelés. A kérdés az, kinek tudnánk lepattintani a Gripeneket, ha megjön a váltó típus, mert ilyen kis darabszámnál a többtípusos üzem nem kívánatos.Lehet jobban járnánk vele....
Hű basszus kulcs , vállalom a retorziót , ez nem fenyegetés , rosszabb - igéret-Roni= napiszar......tudod tudod ,hogy megjelenik de mindig rácsodálkozol egy ujabb formájára. ....csak annyit tegyél te ...nagyon te,hogy HAGYD KI AZ OROSZOKAT!!!!....Fel tudod fogni, értelmezni ????????????????
Mit kell így csinálni? 4,5-re sikerült, nem 5. gen., ráadásul nem a külső a lényeg, hanem a belső.Így kell ezt csinálni ,persze az oroszoknal ez is meg lett magyarázva mert ők így szállnak le a bicklirol!