KF-21 Boramae / KF-X / IF-X (KAI, Dél-Korea)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 291
17 359
113
Jogos,mea culpa,az F-35-nél valóban így van. Mentségemre had hozzak fel annyit, hogy azért a Lightning II A,B és C alverziója jelentősen különbözik egymástól, és az A eleve a kezdetektől merevcsöves, a B és C pedig hajlékonycsöves töltésre lett tervezve. Hogy érthetően,és lehetőleg helyesen fogalmazzak, eredetileg is arra akartam kilyukadni,hogy pl. F-35 A-t próbálhatsz töltőcsonkkal rendelni, ilyen opció nincs, ahogy F-16-nál sem, de pl. Rafale-ból meg nincs boomos. Szóval adott típusnál nincs sehol opció, hogy merev, vagy hajlékony csöves utántöltés legyen, ha boomos F-35-öt akarsz, akkor csak az A jöhet szóba, ha hajlékonycsöves kell akkor vehetsz B-t, variálási lehetőség nincs. Meglátjuk hogy a koreaiak fejlesztenek-e majd töltőcsonkos verziót a KF-21-ből, de hogy nem egy max egy-két tucat gépes megrendelés miatt fognak ennek nekiállni, abban teljesen biztos vagyok, ahogy senki más sem fog boomos gépet átmókolni csak azért, mert nekünk lesz két hajlékonycsöves utántöltésre képes KC-390-ünk.
Ezért fogalmaztam úgy, hogy ha elfér, és a rajzasztaltól dzámoltak vele, akkor szerintem lehetséges. Úgy gondolom, hogy pl az először szolgálatba álló KF-21Aaz belpiacos, boomos. Akár rendelhető is. Viszont közben van egy KF-21B, ami annyiban tér el, hogy kosaras.
Ehhez persze kell, hogy épüljön belőle prototípus, amit be is repülnek. Ha csak makettként fog létezni, amit opcióként kínálnak, viszont a megrendelőnek kell kifizetnie a protót és berepülést, az erősen korlátoznia fogja.
 
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 919
73 340
113
Seoul clears production of first 20 KF-21s...

The KF-21 production approval spans the years 2024-2028 and is valued at W7.9 trillion ($5.8 billion), according to the DAPA.

The number of aircraft involved is not stated, but South Korean media reports quote DAPA officials as saying that the contract covers 20 examples – half the number of airframes that KAI hoped for in the initial production lot.

Reports suggest that DAPA wants more tests before contracting the second batch of 20 jets, particularly related to the fighter’s indigenously developed active electronically scanned array (AESA) radar, as well as its air-to-air missile capabilities.

Officials, however, say that the staggered approach to obtaining the first 40 jets will not affect the programme’s timeline. The Republic of Korea Air Force (ROKAF) expects to receive the first KF-21 in the second half of 2026 and to operate 120 by 2032. Powered by two GE Aerospace F414 engines, the KF-21 will replace the ROKAF’s McDonnell Douglas F-4s and Northrop F-5s.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 348
46 150
113
Seoul clears production of first 20 KF-21s...

The KF-21 production approval spans the years 2024-2028 and is valued at W7.9 trillion ($5.8 billion), according to the DAPA.

The number of aircraft involved is not stated, but South Korean media reports quote DAPA officials as saying that the contract covers 20 examples – half the number of airframes that KAI hoped for in the initial production lot.

Reports suggest that DAPA wants more tests before contracting the second batch of 20 jets, particularly related to the fighter’s indigenously developed active electronically scanned array (AESA) radar, as well as its air-to-air missile capabilities.

Officials, however, say that the staggered approach to obtaining the first 40 jets will not affect the programme’s timeline. The Republic of Korea Air Force (ROKAF) expects to receive the first KF-21 in the second half of 2026 and to operate 120 by 2032. Powered by two GE Aerospace F414 engines, the KF-21 will replace the ROKAF’s McDonnell Douglas F-4s and Northrop F-5s.
Kíváncsi vagyok, hogy ebből a katyvasz cikkből te mit szűrtél le!
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 968
26 999
113

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 348
46 150
113

Dél-Korea 120 darab KAI KF-21 Boromae lopakodó vadászgépet vásárol 2032-ig​

Na ezért kérdeztem rá @Terminator -nál, hogy az általa berakott se füle se farka cikkből mi volt értelmezhető... :oops: