KF-X program

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

speziale

Well-Known Member
2016. február 25.
1 263
1 007
113
Elég nehéz hova tenni, hogy nincs belső fegyvertára ennek a gépnek...így kb. annyir lesz "lopakodó", mint a Rafale
 

laca

Active Member
2013. november 6.
269
248
43

Érdekes a full európai AA fegyverzet rajta.
Ha csak a 4 db Meteor van a törzs alatt, mennyire lehet csökkentett észlelhetőségű?
A Meteor előnytelenebbnek tűnik a torlóhajtómű légcsatornáival, belépőéleivel, vagy esetleg van vmi takarás rá, amit ledob indítás előtt?
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
6 002
11 935
113
Elég nehéz hova tenni, hogy nincs belső fegyvertára ennek a gépnek...így kb. annyir lesz "lopakodó", mint a Rafale
Őszintén...én sem értem ennek a gépnek a "formavilágát". o_O
Egy gép vagy legyen kihegyezve aerodinamikára - mint pl. a Szu-35
vagy legyen kihegyezve STEALTH-re mint az F22 vagy az F35.

A STEALTH elengedhetetlen eleme a belső fegyvertér. Mi értelme annak ha egy gép formája STELATH jegyeket mutat, (ami nyilván az aerodinamikai jóság rovására megy..) de közben bárminemű fegyverzetet csak külső pilonokra lehet függeszteni, ami azonnal haza is vágja a STEALTH tulajdonságokat?

 

altx

Well-Known Member
2019. január 13.
2 274
4 809
113
Őszintén...én sem értem ennek a gépnek a "formavilágát". o_O
Egy gép vagy legyen kihegyezve aerodinamikára - mint pl. a Szu-35
vagy legyen kihegyezve STEALTH-re mint az F22 vagy az F35.

A STEALTH elengedhetetlen eleme a belső fegyvertér. Mi értelme annak ha egy gép formája STELATH jegyeket mutat, (ami nyilván az aerodinamikai jóság rovására megy..) de közben bárminemű fegyverzetet csak külső pilonokra lehet függeszteni, ami azonnal haza is vágja a STEALTH tulajdonságokat?


Lehet igy egyszerubb, olcsobb.

Lehet nem akarnak evekig baszkuralni minden hulyesegel, hanem akarnak idoben kapni egy gepet amit hasznalni is birnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

Bleroka

Well-Known Member
2019. március 16.
175
410
63
Őszintén...én sem értem ennek a gépnek a "formavilágát". o_O
Egy gép vagy legyen kihegyezve aerodinamikára - mint pl. a Szu-35
vagy legyen kihegyezve STEALTH-re mint az F22 vagy az F35.

A STEALTH elengedhetetlen eleme a belső fegyvertér. Mi értelme annak ha egy gép formája STELATH jegyeket mutat, (ami nyilván az aerodinamikai jóság rovására megy..) de közben bárminemű fegyverzetet csak külső pilonokra lehet függeszteni, ami azonnal haza is vágja a STEALTH tulajdonságokat?


Mivel a KF-X program több kritikus amerikai beszállitóval rendelkezik,valószinüleg az amerikaiak nem mentek volna bele egy olyan megoldásba,ami az F35-töl piacot hódit el.Saját célra,F35-el kiegészitve,jó választásnak tünik,a repülögépiparuk igy továbbra is az élvonalban marad,ahol mostanra már csak 4-5 ország maradt,ami képes egy ilyen repülógépet legyártani.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 637
4 196
113
Őszintén...én sem értem ennek a gépnek a "formavilágát". o_O
Egy gép vagy legyen kihegyezve aerodinamikára - mint pl. a Szu-35
vagy legyen kihegyezve STEALTH-re mint az F22 vagy az F35.

A STEALTH elengedhetetlen eleme a belső fegyvertér. Mi értelme annak ha egy gép formája STELATH jegyeket mutat, (ami nyilván az aerodinamikai jóság rovására megy..) de közben bárminemű fegyverzetet csak külső pilonokra lehet függeszteni, ami azonnal haza is vágja a STEALTH tulajdonságokat?


Dettó nehezen tudom hová tenni ennek a gépnek a koncepcióját.
Nem AD gép, mint az F-22A vagy a PCA, viszont AG feladatra kapnak F-35-öst, szóval ha vadászbombázó, akkor csináltak maguknak egy párhuzamos típust (ha csak nem a cél az USA-tól való függetlenedés).
Csakhogy ezt agyoncsapja a belső fegyvertér hiánya - LO képesség ugrott, ami arrafelé is alapkövetelmény már. vagyis mintha a gép követelményrendszere a 15 évvel ezelőtti állapotokat venné figyelembe.

A gépről nekem a QE hordozó jut eszembe - valahogy a legroszabb kompromisszum, amit csak össze lehet hozni a témában. Így ez csak egy felpimpelt 4+ gen gép, tetszik vagy sem. Nincs high-end konfigurációra lehetőség, sem bődületes teljesítmény AD esetére - az a szegmens, amit lefedhet meg ott lesz készen az F-35 képében.

Ezt baromira át kéne gondolni, nekem úgy tűnik már nem akarnak a rég kidolgozott terveken módosítani, pedig kéne. A japánok AD koncepciója sokkal jobban átgondolt. F-35 lesz nekik az AG, a saját meg az AD gép - jól kiegészítve egymást.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
6 002
11 935
113
Lehet igy egyszerubb, olcsobb.

Lehet nem akarnak evekig baszkuralni minden hulyesegel, hanem akarnak idoben kapni egy gepet amit hasznalni is birnak.
Mivel a KF-X program több kritikus amerikai beszállitóval rendelkezik,valószinüleg az amerikaiak nem mentek volna bele egy olyan megoldásba,ami az F35-töl piacot hódit el.Saját célra,F35-el kiegészitve,jó választásnak tünik,a repülögépiparuk igy továbbra is az élvonalban marad,ahol mostanra már csak 4-5 ország maradt,ami képes egy ilyen repülógépet legyártani.
Akkor nem egyszerűbb lett volna tovább vinni a KAI T-50, FA-50 fejlesztési vonalat?
Gondolom már valahol a korai stádiumban kiderült hogy nekik nem szabad / nem tudnak / nincs idejük...STEALTH gépet fejleszteni.
Ebben az esetben vajon miért nem egy bevált platformot fejlesztettek tovább? (értsd: felhízlalt együléses verzió, erősebb hajtómű, AESA radar, stb...)
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

altx

Well-Known Member
2019. január 13.
2 274
4 809
113
Akkor nem egyszerűbb lett volna tovább vinni a KAI T-50, FA-50 fejlesztési vonalat?
Gondolom már valahol a korai stádiumban kiderült hogy nekik nem szabad / nem tudnak / nincs idejük...STEALTH gépet fejleszteni.
Ebben az esetben vajon miért nem egy bevált platformot fejlesztettek tovább? (értsd: felhízlalt együléses verzió, erősebb hajtómű, AESA radar, stb...)

Igen.

Ez lenne a logikus, ha nem akarnak sok penzt/idot belefektetni a fejlesztesbe... egy nagyobb, erosebb FA-50.

A fene tudja mit is akarnak igazabol.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 637
26 867
113
Egy gép vagy legyen kihegyezve aerodinamikára - mint pl. a Szu-35
vagy legyen kihegyezve STEALTH-re mint az F22 vagy az F35.

A STEALTH elengedhetetlen eleme a belső fegyvertér. Mi értelme annak ha egy gép formája STELATH jegyeket mutat, (ami nyilván az aerodinamikai jóság rovására megy..)

Nem feltétlen igaz ez, a kérdés csak a sebességtartomány. A fenti állításod önmagában az F-117-esnél még igaz volt, de az F-22-es és F-35-ösnél már nem feltétlen egyértelmű.
Az F-35-ös is kiváló repülési tulajdonságokkal bír, függetlenül attól hogy belső fegyvertere is van. Ez utóbbi a nagyobb sebességeken további előnyt ad neki, de csak Mach 1.6-ig. Utána a stealth kialakítás más visszafogja a gépet. A Raptornál ez Mach 2.2-nél jelentkezik.

Amit a koreai gépen is látni vélek, az belső fegyvertér ide. vagy oda, nem rossz a kis sebességű-kis magasságú manőverezőképesség szempontjából sem. Az orrtól induló LERX, a különféle örvénygeneráló élek, az előrenyilazott kilépőélű trapéz szárny mind-mind a kis sebességű manőverezőképességet javítja. Ez az a tartomány, ahol ellenpéldaként pont a Szu-35-öst hoztad fel.
A tolóerővektorálós Szu-35Sz repülési képességeihez képest a F-35A egyátalán nem rossz, főleg úgy, hogy TVC sincs rajta.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Bleroka

altx

Well-Known Member
2019. január 13.
2 274
4 809
113
"Korea Aerospace Industries (KAI) will finalize the assembly of its next-Gen' twin-engined KF-X jetfighter in the second half of 2020 & flight tests will occur in 2023.
A total of 120 KF-Xs will replace RoKAF’s F-4D/E Phantom II & F-5E/F Tiger II fleets."

Ahoz hogy az F-4 / F-5 parost levaltjak, ahoz nagyon jo lesz igy is amilyen.
Biztos hogy ezekhez a gepekhez viszonyitva ugras lesz elore ha bevezetik.





 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka and Pocok75

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
6 002
11 935
113
Lehet igy egyszerubb, olcsobb.

Lehet nem akarnak evekig baszkuralni minden hulyesegel, hanem akarnak idoben kapni egy gepet amit hasznalni is birnak.
Ezekre a fotókra hivatkoznak miszerint a félig súllyesztett rakéta pilonok felett lenne hely a gép törzsében a belső fegyvertérnek, de az majd csak az Mk.2-es továbbfejlesztett változaton jelenik meg.



Lehet hogy nálad a pont és a koreaiak tényleg nem akartak egyszerre egy kész gépet, hanem tapasztalatokat akarnak gyűjteni egy repülő, egyszerűsített Mk.1 modellel és majd az Mk.2 től használják ki a STEALTH potenciált....
 

Fennek

Well-Known Member
2010. május 8.
7 547
25 245
113
Az AESA bemutató videó. 2:50 nél "mozgásban" a KF-X szimulátora.
Auto translatelhető angolra. Viszonylag használható.

Amúgy 6 protót terveznek építeni. 2026-ig véglegesítik a designt és befejezik a fejlesztést.
Első fázisban 2026-ig csak AA-t, második fázisban 26-28 ig pedig levegő-föld képességeket fejlesztik.
Az a terv, hogy szimulációkban kitalálják mi lenne a jó, azt beleépítik az aktuális protóba és tesztelik. A szimulátor fullos, HUD meg HMD is van benne, hogy minnél élethűbb legyen. A tervezésnél mindenféle AR és VR techonológiát is használnak.
A jelenlegi protó a szárnyak és a géptörzs első és hátsó részének a tesztjére van.
Párhuzamosan saját flight control computert és mission computert is fejlesztenek az AESA mellett.

--------
<Privát vélemény....fura, hogy a géptörzs közepét nem említik a tesztben. Szóval lehet majd oda kerül a süllyesztett levegő-föld fegyverzet.>
 

Fennek

Well-Known Member
2010. május 8.
7 547
25 245
113
KF-X alkatrészek:

MFSOV (Main Fuel Shutoff Valve) Tűz esetén lezár.

Bizonyos alkatrészekre export tilalom van ezért sajátot kellett fejleszteni. Fejlesztés: 36 hónap 2,4 milliárd HUF (igen, árd)

Fuel Heat Exchanger:

Többféle ipari hőcserélő is létezik, de nem alkalmasak repüléshez, mert ez 3 körös. Ugyanezt használják az új könnyűhelijükben valamint később bármilyen repülőeszközben. Fejlesztés: 36 hónap és 179 millió HUF

Botkormány:


Csak külföldről, drágán és lassan beszerezhető ezért a hazai gyártás mellett döntöttek. Nem volt könnyű, mert senki sem adott tech transfert és a koreai cégek sorban utasították vissza, mert túl bonyolult.
Szerencsére megoldották a technikai problémákat így már van saját típus, ami bármilyen más repülőtípusban is alkalmazható.
Fejlesztés: 36 hónap és 600 millió huf

Pár fotó még:



 

Leonidas

Well-Known Member
2019. október 16.
1 892
2 269
113
Az AESA bemutató videó. 2:50 nél "mozgásban" a KF-X szimulátora.
Auto translatelhető angolra. Viszonylag használható.

Amúgy 6 protót terveznek építeni. 2026-ig véglegesítik a designt és befejezik a fejlesztést.
Első fázisban 2026-ig csak AA-t, második fázisban 26-28 ig pedig levegő-föld képességeket fejlesztik.
Az a terv, hogy szimulációkban kitalálják mi lenne a jó, azt beleépítik az aktuális protóba és tesztelik. A szimulátor fullos, HUD meg HMD is van benne, hogy minnél élethűbb legyen. A tervezésnél mindenféle AR és VR techonológiát is használnak.
A jelenlegi protó a szárnyak és a géptörzs első és hátsó részének a tesztjére van.
Párhuzamosan saját flight control computert és mission computert is fejlesztenek az AESA mellett.

--------
<Privát vélemény....fura, hogy a géptörzs közepét nem említik a tesztben. Szóval lehet majd oda kerül a süllyesztett levegő-föld fegyverzet.>

Engem leginkább a technológia fejlesztési háttér megjelenítése és a szerkezeti szerelés a legapróbb részletekig érdekelnek. Ritkán látni ilyen radar "süketszobát" is, ahol fejlesztik. Ezt más módon nem lehet, és piszkosul nagy technológiai tudás és számítógépes bázis kell mögé. Itt a számítógépes bázison nem igazán a számítógépeket kell érteni, mert az sima ügy, de a számítógép szoftverek nélkül ehy sima szépen kivitelezett ócskavas, a legújabb hiper-szuper csodaszámítógép is. A lényeg a programozókon van, azokon múlik minden. Ezért nem tudnak a kisebb országok gépet építeni, mert hiányzik hozzá ez az agykapacitás, mint megkerülhetetlen gépépítési összetevő, bár a fizikai része az elhanyagolható a szellemi kapacitások mellett. Mikor lesz ilyen pld. közepesen fejlett 20 milliós országnak ?? Sohanapján... :)

Érdekes volt látni az összeillesztési műveleteket is. Nem tudom kinek tűnt fel pld. a gömbfejekkel történő pozícionálás. Ezeket a tartókat már csak a teljes mechanikai összeillesztés és fizikai összedolgozás után távolítják el. Egyébként most látszik az is, hogy amikor egy "sárkány" komolyabban "odaverődik" valahová, miért nem lehet javítani, hanem el kell bontani, csak az egyéb alkatrészek lesznek (egy nullás teszttel persze) újra felhasználhatóak. Az hogy egy ilyen "odaverődés" után a laikusoknak nem látszik esetleg komoly kár az nem jelent semmit, attól még simán lehet kuka a sárkánya.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
29 845
25 627
113
Engem leginkább a technológia fejlesztési háttér megjelenítése és a szerkezeti szerelés a legapróbb részletekig érdekelnek. Ritkán látni ilyen radar "süketszobát" is, ahol fejlesztik. Ezt más módon nem lehet, és piszkosul nagy technológiai tudás és számítógépes bázis kell mögé. Itt a számítógépes bázison nem igazán a számítógépeket kell érteni, mert az sima ügy, de a számítógép szoftverek nélkül ehy sima szépen kivitelezett ócskavas, a legújabb hiper-szuper csodaszámítógép is. A lényeg a programozókon van, azokon múlik minden. Ezért nem tudnak a kisebb országok gépet építeni, mert hiányzik hozzá ez az agykapacitás, mint megkerülhetetlen gépépítési összetevő, bár a fizikai része az elhanyagolható a szellemi kapacitások mellett. Mikor lesz ilyen pld. közepesen fejlett 20 milliós országnak ?? Sohanapján... :)

Érdekes volt látni az összeillesztési műveleteket is. Nem tudom kinek tűnt fel pld. a gömbfejekkel történő pozícionálás. Ezeket a tartókat már csak a teljes mechanikai összeillesztés és fizikai összedolgozás után távolítják el. Egyébként most látszik az is, hogy amikor egy "sárkány" komolyabban "odaverődik" valahová, miért nem lehet javítani, hanem el kell bontani, csak az egyéb alkatrészek lesznek (egy nullás teszttel persze) újra felhasználhatóak. Az hogy egy ilyen "odaverődés" után a laikusoknak nem látszik esetleg komoly kár az nem jelent semmit, attól még simán lehet kuka a sárkánya.

Svédek?Izrael?
 

Leonidas

Well-Known Member
2019. október 16.
1 892
2 269
113

Két kivétel, több nincs is ! :D A kivétel pedig erősíti a szabályt., mint tudjuk. Izraelnek a pénze és a szellemi kapacitásai is megvannak az építéshez, de amíg egyszerűbb kifizetni az amiknak nem ölnek időt fáradságot pénzt egy saját ötödik generációs gépbe. Inkább a saját fejlesztéseiket pakolják bele / rá.

A svédek ? Ők lassan kiesnek a fejlett gép építők közül. Eljárt felettük az idő, már nem megy olyan jól nekik mint régebben. A németek / franciák / angolok esetleg a spanyolokkal olaszokkal összefogva építhetnének gépet, mert így elég nagy lenne a tőke háttér és s szellemi kapacitás is, de inkább ők is vesznek az amiktól, mert megtehetik és kényelmesebb így. A két kivételtől eltekintve (de inkább már csak egytől) a kis országoknak esélyük sincs egy 5. generációs gépet építeni. Fognak építeni csak az nem a csúcskategória lesz, hanem egyel hátrébb. Ha összefognának ? Már 5 éven belül szétesne az egység, és az építés a hamvába halna. Esélyük sincs rá. Az esélyesen kívül csak india kísérletezik fejlesztéssel és saját navigációs / műholdas / űrkutatás témában is felzárkózni a nagyokhoz. Másokat én nem látok a pályán játszani. Kanada is építget, de túl nagy falat lenne nekik is, meg ausztráliának is. Én így látom. Lehet ezért engem megkövezni, de én ezt látom. Japán van még olyan aki labdába tud rúgni, de nekik sem megy túl jól mostanában.Rengeteg pénz és idő egy csúcsgép kifejlesztése, és könnyű vele vakra futni is !!! :rolleyes::D Az ország politikai háttere sem mindegy aki építésbe fog, mert egy másik kormány könnyen lenullázhat egy ilyen projektet, szóval a sok pénzen, agykapacitáson, időn kívül egy rakás dolog játszik még bele nagyon komolyen, hogy ki tud építeni egy ilyen VALÓBAN 5 generációs gépet ! :) (a FEJLETT fegyverrendszerektől kezdve (ami nélkül a legjobb gép sem ér semmit) a hajtóműveken át az anyagokig és technológiákon nyersanyagokon szabadalmakon át kismillió tényező kell egy 5. generációs gép építéséhez, amiken mind egyenként is el lehet bukni !!! Pld. Fennek is elmondott néhányat, hány komoly buktatón kellett magukat átrágniuk dél-koreának és indonéziának, és még mindig nincsenek a végén, csak a közepén az egésznek !!! :) )
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
29 845
25 627
113
Két kivétel, több nincs is ! :D A kivétel pedig erősíti a szabályt., mint tudjuk. Izraelnek a pénze és a szellemi kapacitásai is megvannak az építéshez, de amíg egyszerűbb kifizetni az amiknak nem ölnek időt fáradságot pénzt egy saját ötödik generációs gépbe. Inkább a saját fejlesztéseiket pakolják bele / rá.

A svédek ? Ők lassan kiesnek a fejlett gép építők közül. Eljárt felettük az idő, már nem megy olyan jól nekik mint régebben. A németek / franciák / angolok esetleg a spanyolokkal olaszokkal összefogva építhetnének gépet, mert így elég nagy lenne a tőke háttér és s szellemi kapacitás is, de inkább ők is vesznek az amiktól, mert megtehetik és kényelmesebb így. A két kivételtől eltekintve (de inkább már csak egytől) a kis országoknak esélyük sincs egy 5. generációs gépet építeni. Fognak építeni csak az nem a csúcskategória lesz, hanem egyel hátrébb. Ha összefognának ? Már 5 éven belül szétesne az egység, és az építés a hamvába halna. Esélyük sincs rá. Az esélyesen kívül csak india kísérletezik fejlesztéssel és saját navigációs / műholdas / űrkutatás témában is felzárkózni a nagyokhoz. Másokat én nem látok a pályán játszani. Kanada is építget, de túl nagy falat lenne nekik is, meg ausztráliának is. Én így látom. Lehet ezért engem megkövezni, de én ezt látom. Japán van még olyan aki labdába tud rúgni, de nekik sem megy túl jól mostanában.Rengeteg pénz és idő egy csúcsgép kifejlesztése, és könnyű vele vakra futni is !!! :rolleyes::D Az ország politikai háttere sem mindegy aki építésbe fog, mert egy másik kormány könnyen lenullázhat egy ilyen projektet, szóval a sok pénzen, agykapacitáson, időn kívül egy rakás dolog játszik még bele nagyon komolyen, hogy ki tud építeni egy ilyen VALÓBAN 5 generációs gépet ! :) (a FEJLETT fegyverrendszerektől kezdve (ami nélkül a legjobb gép sem ér semmit) a hajtóműveken át az anyagokig és technológiákon nyersanyagokon szabadalmakon át kismillió tényező kell egy 5. generációs gép építéséhez, amiken mind egyenként is el lehet bukni !!! Pld. Fennek is elmondott néhányat, hány komoly buktatón kellett magukat átrágniuk dél-koreának és indonéziának, és még mindig nincsenek a végén, csak a közepén az egésznek !!! :) )
Radarról beszéltél,nem komplett gépről.
 

Fennek

Well-Known Member
2010. május 8.
7 547
25 245
113
KF-X alkatrészek:

MFSOV (Main Fuel Shutoff Valve) Tűz esetén lezár.

Bizonyos alkatrészekre export tilalom van ezért sajátot kellett fejleszteni. Fejlesztés: 36 hónap 2,4 milliárd HUF (igen, árd)

Fuel Heat Exchanger:

Többféle ipari hőcserélő is létezik, de nem alkalmasak repüléshez, mert ez 3 körös. Ugyanezt használják az új könnyűhelijükben valamint később bármilyen repülőeszközben. Fejlesztés: 36 hónap és 179 millió HUF

Botkormány:


Csak külföldről, drágán és lassan beszerezhető ezért a hazai gyártás mellett döntöttek. Nem volt könnyű, mert senki sem adott tech transfert és a koreai cégek sorban utasították vissza, mert túl bonyolult.
Szerencsére megoldották a technikai problémákat így már van saját típus, ami bármilyen más repülőtípusban is alkalmazható.
Fejlesztés: 36 hónap és 600 millió huf

Pár fotó még:



Ha nem jönnek be a képek itt az eredeti:
alkatrészek: https://blog.naver.com/jhst3103/221912067846
gépfotók: https://blog.naver.com/jhst3103/222079501019