S
speziale
Guest
Elég nehéz hova tenni, hogy nincs belső fegyvertára ennek a gépnek...így kb. annyir lesz "lopakodó", mint a Rafale
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Őszintén...én sem értem ennek a gépnek a "formavilágát".Elég nehéz hova tenni, hogy nincs belső fegyvertára ennek a gépnek...így kb. annyir lesz "lopakodó", mint a Rafale
Őszintén...én sem értem ennek a gépnek a "formavilágát".
Egy gép vagy legyen kihegyezve aerodinamikára - mint pl. a Szu-35
vagy legyen kihegyezve STEALTH-re mint az F22 vagy az F35.
A STEALTH elengedhetetlen eleme a belső fegyvertér. Mi értelme annak ha egy gép formája STELATH jegyeket mutat, (ami nyilván az aerodinamikai jóság rovására megy..) de közben bárminemű fegyverzetet csak külső pilonokra lehet függeszteni, ami azonnal haza is vágja a STEALTH tulajdonságokat?
Őszintén...én sem értem ennek a gépnek a "formavilágát".
Egy gép vagy legyen kihegyezve aerodinamikára - mint pl. a Szu-35
vagy legyen kihegyezve STEALTH-re mint az F22 vagy az F35.
A STEALTH elengedhetetlen eleme a belső fegyvertér. Mi értelme annak ha egy gép formája STELATH jegyeket mutat, (ami nyilván az aerodinamikai jóság rovására megy..) de közben bárminemű fegyverzetet csak külső pilonokra lehet függeszteni, ami azonnal haza is vágja a STEALTH tulajdonságokat?
Őszintén...én sem értem ennek a gépnek a "formavilágát".
Egy gép vagy legyen kihegyezve aerodinamikára - mint pl. a Szu-35
vagy legyen kihegyezve STEALTH-re mint az F22 vagy az F35.
A STEALTH elengedhetetlen eleme a belső fegyvertér. Mi értelme annak ha egy gép formája STELATH jegyeket mutat, (ami nyilván az aerodinamikai jóság rovására megy..) de közben bárminemű fegyverzetet csak külső pilonokra lehet függeszteni, ami azonnal haza is vágja a STEALTH tulajdonságokat?
Lehet igy egyszerubb, olcsobb.
Lehet nem akarnak evekig baszkuralni minden hulyesegel, hanem akarnak idoben kapni egy gepet amit hasznalni is birnak.
Akkor nem egyszerűbb lett volna tovább vinni a KAI T-50, FA-50 fejlesztési vonalat?Mivel a KF-X program több kritikus amerikai beszállitóval rendelkezik,valószinüleg az amerikaiak nem mentek volna bele egy olyan megoldásba,ami az F35-töl piacot hódit el.Saját célra,F35-el kiegészitve,jó választásnak tünik,a repülögépiparuk igy továbbra is az élvonalban marad,ahol mostanra már csak 4-5 ország maradt,ami képes egy ilyen repülógépet legyártani.
Akkor nem egyszerűbb lett volna tovább vinni a KAI T-50, FA-50 fejlesztési vonalat?
Gondolom már valahol a korai stádiumban kiderült hogy nekik nem szabad / nem tudnak / nincs idejük...STEALTH gépet fejleszteni.
Ebben az esetben vajon miért nem egy bevált platformot fejlesztettek tovább? (értsd: felhízlalt együléses verzió, erősebb hajtómű, AESA radar, stb...)
Egy gép vagy legyen kihegyezve aerodinamikára - mint pl. a Szu-35
vagy legyen kihegyezve STEALTH-re mint az F22 vagy az F35.
A STEALTH elengedhetetlen eleme a belső fegyvertér. Mi értelme annak ha egy gép formája STELATH jegyeket mutat, (ami nyilván az aerodinamikai jóság rovására megy..)
Ezekre a fotókra hivatkoznak miszerint a félig súllyesztett rakéta pilonok felett lenne hely a gép törzsében a belső fegyvertérnek, de az majd csak az Mk.2-es továbbfejlesztett változaton jelenik meg.Lehet igy egyszerubb, olcsobb.
Lehet nem akarnak evekig baszkuralni minden hulyesegel, hanem akarnak idoben kapni egy gepet amit hasznalni is birnak.
Az AESA bemutató videó. 2:50 nél "mozgásban" a KF-X szimulátora.
Auto translatelhető angolra. Viszonylag használható.
Amúgy 6 protót terveznek építeni. 2026-ig véglegesítik a designt és befejezik a fejlesztést.
Első fázisban 2026-ig csak AA-t, második fázisban 26-28 ig pedig levegő-föld képességeket fejlesztik.
Az a terv, hogy szimulációkban kitalálják mi lenne a jó, azt beleépítik az aktuális protóba és tesztelik. A szimulátor fullos, HUD meg HMD is van benne, hogy minnél élethűbb legyen. A tervezésnél mindenféle AR és VR techonológiát is használnak.
A jelenlegi protó a szárnyak és a géptörzs első és hátsó részének a tesztjére van.
Párhuzamosan saját flight control computert és mission computert is fejlesztenek az AESA mellett.
--------
<Privát vélemény....fura, hogy a géptörzs közepét nem említik a tesztben. Szóval lehet majd oda kerül a süllyesztett levegő-föld fegyverzet.>
Engem leginkább a technológia fejlesztési háttér megjelenítése és a szerkezeti szerelés a legapróbb részletekig érdekelnek. Ritkán látni ilyen radar "süketszobát" is, ahol fejlesztik. Ezt más módon nem lehet, és piszkosul nagy technológiai tudás és számítógépes bázis kell mögé. Itt a számítógépes bázison nem igazán a számítógépeket kell érteni, mert az sima ügy, de a számítógép szoftverek nélkül ehy sima szépen kivitelezett ócskavas, a legújabb hiper-szuper csodaszámítógép is. A lényeg a programozókon van, azokon múlik minden. Ezért nem tudnak a kisebb országok gépet építeni, mert hiányzik hozzá ez az agykapacitás, mint megkerülhetetlen gépépítési összetevő, bár a fizikai része az elhanyagolható a szellemi kapacitások mellett. Mikor lesz ilyen pld. közepesen fejlett 20 milliós országnak ?? Sohanapján...
Érdekes volt látni az összeillesztési műveleteket is. Nem tudom kinek tűnt fel pld. a gömbfejekkel történő pozícionálás. Ezeket a tartókat már csak a teljes mechanikai összeillesztés és fizikai összedolgozás után távolítják el. Egyébként most látszik az is, hogy amikor egy "sárkány" komolyabban "odaverődik" valahová, miért nem lehet javítani, hanem el kell bontani, csak az egyéb alkatrészek lesznek (egy nullás teszttel persze) újra felhasználhatóak. Az hogy egy ilyen "odaverődés" után a laikusoknak nem látszik esetleg komoly kár az nem jelent semmit, attól még simán lehet kuka a sárkánya.
Svédek?Izrael?
Radarról beszéltél,nem komplett gépről.Két kivétel, több nincs is ! A kivétel pedig erősíti a szabályt., mint tudjuk. Izraelnek a pénze és a szellemi kapacitásai is megvannak az építéshez, de amíg egyszerűbb kifizetni az amiknak nem ölnek időt fáradságot pénzt egy saját ötödik generációs gépbe. Inkább a saját fejlesztéseiket pakolják bele / rá.
A svédek ? Ők lassan kiesnek a fejlett gép építők közül. Eljárt felettük az idő, már nem megy olyan jól nekik mint régebben. A németek / franciák / angolok esetleg a spanyolokkal olaszokkal összefogva építhetnének gépet, mert így elég nagy lenne a tőke háttér és s szellemi kapacitás is, de inkább ők is vesznek az amiktól, mert megtehetik és kényelmesebb így. A két kivételtől eltekintve (de inkább már csak egytől) a kis országoknak esélyük sincs egy 5. generációs gépet építeni. Fognak építeni csak az nem a csúcskategória lesz, hanem egyel hátrébb. Ha összefognának ? Már 5 éven belül szétesne az egység, és az építés a hamvába halna. Esélyük sincs rá. Az esélyesen kívül csak india kísérletezik fejlesztéssel és saját navigációs / műholdas / űrkutatás témában is felzárkózni a nagyokhoz. Másokat én nem látok a pályán játszani. Kanada is építget, de túl nagy falat lenne nekik is, meg ausztráliának is. Én így látom. Lehet ezért engem megkövezni, de én ezt látom. Japán van még olyan aki labdába tud rúgni, de nekik sem megy túl jól mostanában.Rengeteg pénz és idő egy csúcsgép kifejlesztése, és könnyű vele vakra futni is !!! Az ország politikai háttere sem mindegy aki építésbe fog, mert egy másik kormány könnyen lenullázhat egy ilyen projektet, szóval a sok pénzen, agykapacitáson, időn kívül egy rakás dolog játszik még bele nagyon komolyen, hogy ki tud építeni egy ilyen VALÓBAN 5 generációs gépet ! (a FEJLETT fegyverrendszerektől kezdve (ami nélkül a legjobb gép sem ér semmit) a hajtóműveken át az anyagokig és technológiákon nyersanyagokon szabadalmakon át kismillió tényező kell egy 5. generációs gép építéséhez, amiken mind egyenként is el lehet bukni !!! Pld. Fennek is elmondott néhányat, hány komoly buktatón kellett magukat átrágniuk dél-koreának és indonéziának, és még mindig nincsenek a végén, csak a közepén az egésznek !!! )
Ha nem jönnek be a képek itt az eredeti:KF-X alkatrészek:
MFSOV (Main Fuel Shutoff Valve) Tűz esetén lezár.
Bizonyos alkatrészekre export tilalom van ezért sajátot kellett fejleszteni. Fejlesztés: 36 hónap 2,4 milliárd HUF (igen, árd)
Fuel Heat Exchanger:
Többféle ipari hőcserélő is létezik, de nem alkalmasak repüléshez, mert ez 3 körös. Ugyanezt használják az új könnyűhelijükben valamint később bármilyen repülőeszközben. Fejlesztés: 36 hónap és 179 millió HUF
Botkormány:
Csak külföldről, drágán és lassan beszerezhető ezért a hazai gyártás mellett döntöttek. Nem volt könnyű, mert senki sem adott tech transfert és a koreai cégek sorban utasították vissza, mert túl bonyolult.
Szerencsére megoldották a technikai problémákat így már van saját típus, ami bármilyen más repülőtípusban is alkalmazható.
Fejlesztés: 36 hónap és 600 millió huf
Pár fotó még: