Beszarás, közben az egyik legszorosabb USA szövetséges.Néhány infó egy koreai ex-pilóta szájából.
Koreai, de van normális beégetett angol felírat.
TLDR: A külföldiek ott és úgy húzzák le azt akinek nincs saját hadiipara ahogy akarják. Mindent túlárazva kaptak.
A kissebb javításokat meg tudták oldani, de ha nagyobb gond volt a gyártó cég általában fél-egy év múlva válaszolt. Ilyenkor sokszor az egységet kiszerelték és elküldték az USAba javításra. A gyár mivel félti a titkait sok infót nem ad át így nehéz javítani. A javításra is brutál árakat mondanak. Példának a pilóták létráját hozta föl ,hogy az US tipusban és a koreai T-50 kiképzőben lévőnél több 0 a különbség. Konkrét árat természetesen nem mondhat.
A KF-X 4.5 gen lesz, nem 5. A fő célja nem az F-35 kiváltása, hanem az olyan feladatok elvégzése amire az F-35 overkill és feleslegesen drága.
Az üzemeltetés és a javítás jóval olcsóbb lesz. Másik előny, ha valami elromlik, helyben van egy KAI mérnök aki segít javítani. Ha nem tudja megoldani a KAI központból azonnal küldenek segítséget.
Az amcsi típusoknál a motorhibás gépek egy évre késznyszerülnek a földre.
Japán sem véletlenül gyárt mindent saját magának, szinte mindegy, mennyibe kerül. Illetve ez is egy ok, hogy miért ragaszkodnak annyira a 100 % hazai 5gen géphez.