Auf der Rüstungsmesse Eurosatory 2022 in Paris hat Rheinmetall in einer Weltpremiere den mittleren Kampfpanzer Panther KF51 dem Fachpublikum erstmals öffentlich präsentiert.
esut.de
Gugli
A párizsi Eurosatory 2022 fegyverkezési vásáron a Rheinmetall világpremier keretében először mutatta be a nagyközönségnek a Panther KF51 közepes harckocsit. A Rheinmetall ezzel bővíti lánctalpas járműcsaládját (KF), amely 2016-ban indult a Lynx KF 31 és KF41 páncélozott szállítójárművekkel, és kezdeti exportsikereket a Lynx KF41-gyel ért el.
A Rheinmetall szerint a Panther KF51-et teljesen újratervezték. A jellegzetessége a Future Gun System (FGS) 130 mm/L52 sima csövű fedélzeti ágyúval és teljesen automatikus lőszerkezelő rendszerrel (autoloader) egy újonnan tervezett modern toronyba n.
A Rheinmetall tájékoztatása szerint az FGS számára tömeglőszer (KE) és programozható robbanóanyag (levegőfúvással), valamint gyakorló lőszer áll rendelkezésre. 20 lövést szállítanak a rakodógépben, további tízet a tankban. Rheinmetall szerint ez "kimagasló tűzerőt eredményez minden jelenlegi és előrelátható gépesített célponttal szemben". A mai 120 mm-es rendszerekhez képest az FGS 50 százalékkal nagyobb hatást produkál a hatótávolság jelentős növekedése mellett.
A Panther KF51 főbb jellemzői egy pillantással
– 130 mm-es sima csövű fegyver
– koaxiális géppuska, fegyverállomás, rakétavető
– UAV konténer
– Legénység: parancsnok, lövész, sofőr, opcionális rendszerspecialista/parancsnoki személyzet
– digitális, kiberkeményített NGVA
– aktív, reaktív és passzív védelem
- Nappali és éjjellátó megfigyelő és célzó eszközök
– Közellátó, körkörös megfigyelés a sraffozás alatt (Nézd át a páncélt)
– Üzemi tömeg 59 tonna alatt
– Dízelmotor 1100 kW, 5000 Nm
A fegyverzet tartalmaz egy 12,7 mm-es koaxiális géppuskát és az opcionális távirányítós fegyverállomásokat, valamint a lőszereket, rakétákat és pilóta nélküli légi járműveket lebonyolító kilövőket. Ez nagy rugalmassághoz vezet a közeli védekezésben és az ellendroónokban – írja a Rheinmetall. A Párizsban kiállított fő harckocsi egy 7,62 mm-es géppuskával felfegyverzett Natter könnyűfegyver-állomással van felszerelve.
A teljesen digitalizált tartály szíve a NATO Generic Vehicle Architecture (NGVA) szabványán alapuló buszrendszer az érzékelők és effektorok zökkenőmentes integrációja érdekében mind a platformon belül, mind más rendszerekkel kombinálva. Ez azt jelenti, hogy a legénység minden tagja hozzáférhet a felhasznált komponensekből származó adatokhoz, mint például az érzékelők, a kommunikáció, a fegyverek, a hajtóművek és a tűzvezérlő rendszer, egyrészt a határozott helyzetfelismerés, másrészt a legénység és a fő harckocsi irányítása érdekében. harcban, különösen a tűzoltásban. Ez az architektúra lehetővé teszi mind a vadász-gyilkos, mind a gyilkos-gyilkos funkciót, és ezáltal az azonnali célpont-elköteleződést – a jövőben mesterséges intelligencia (AI) támogatásával is – írja a Rheinmetall.
A Panther KF51-et háromfős legénység számára tervezték. Parancsnok és tüzér a szokásos helyen találja meg a helyét egymás mögött a torony jobb oldalán. A sofőr a kád közepén ül. Tőle balra van hely egy opcionális negyedik operátornak, például egy alrendszer-szakértőnek vagy egy vezetői személyzetnek. Mindegyik kezelőállomás átvehet feladatokat és szerepeket másoktól, a teljes funkcionalitás megtartásával. Mivel a torony és a fegyverek az alvázban lévő kezelői helyekről is vezérelhetők, a Rheinmetall szerint a KF51 Panther pilóta tornyokkal vagy teljesen távirányítós járművekkel felszerelt változatait is tervezik a jövőben.
A felderítéshez és a tűzvezetéshez a legénység rendelkezik a SEOSS körbelátó optikával vagy az EMES fő harci irányzékkal nappali és éjszakai csatornával a független megfigyeléshez és cselekvéshez stabilizált digitális TV-vel és IR optikával integrált lézeres távolságmérővel.
A kijelzők lehetővé teszik a legénység számára, hogy a tank körüli teljes területet folyamatosan megfigyeljék anélkül, hogy ki kellene nyitniuk a nyílásokat (a páncélon át kell nézni). Az integrált légi felderítő rendszerek használhatók a fokozott helyzetfelismerésre a helyi és közvetlen területeken.
A teljesen integrált, súlyoptimalizált védelmi koncepcióban aktív, reaktív és passzív védelmi technológiákat alkalmaznak. A páncélozott acéltest elején lévő védőelemekről a Rheinmetall nem adott tájékoztatást. Aktív védelem StrikeShield elemekkel a KE fenyegetések és a páncéltörő fegyverek elleni védelem érdekében, a rendszer súlyának befolyásolása nélkül növeli a védelem szintjét. A Top Attack Protection System (TAPS) kivédi a felülről érkező fenyegetéseket. A ROSY gyors füstvédelmi rendszer védelmet nyújt az ellenség látása ellen. A nyitott, digitális és kiberfenyegetésekkel szemben ellenálló NGVA architektúra lehetővé teszi az érzékelők integrálását az indítási aláírások észlelésére.
Az új tervezésű hajótestben régi barátokkal találkozhatunk: a Leopard 2-től átvették az 1100 kW-os dízelmotorral szerelt hajtásláncot, a HSWL-354 hidromechanikus váltót, tolató- és kormányművet, valamint a görgős, felfüggesztésű és láncos futóművet. 59 tonnás harci tömegével – a mai csúcstartályoknál nagyobb rendszerteljesítménnyel – és csökkentett sziluettjével a Panther KF51 jelentős előnyt jelent a taktikai és stratégiai mobilitás terén.
Az új konstrukciós és rendszertervezési megközelítéssel egy modern fő harckocsi jelent meg, amely a digitalizálásnak és a modularizációnak köszönhetően magas növekedési potenciált kínál, és a gyártó szerint nyitott a fenyegetésorientált képességekkel és funkciókkal rendelkező frissítésekre. A Rheinmetall a Panther KF51-et egy új harcjármű-család első képviselőjének tekinti, és további innovációkat vár a békeidőben történő környezetbarátabb használat, valamint az automatizálás és a hatékonyság további optimalizálása érdekében.
A Panther KF51 számos olyan funkciót tartalmaz, amelyeket a jövőbeli Main Ground Combat System (MGCS) rendszerrel kell megvalósítani. Ide tartozik mindenekelőtt a teljesítménynövelt Future Gun System 130 mm-es sima csövű ágyúval, a másodlagos fegyverekkel ellátott felszerelés, a pilóta nélküli rendszerek használatának és vezérlésének lehetősége, valamint az NGVA-n alapuló digitalizálás. A modern rendszerelemek teljesítményszintjét tükrözi, a jelenlegi és jövőbeli fenyegetésekhez igazodva.