Kilo osztály / Project 877 , Project 636 (Szovjetunió)

menj be egy autószalonba, és vegyél egy jó drága autót....

aztán az eladó szól, hogy sorry, időnként kigyullad, kiesik a kereke, stb .... de ez az üzemeltetés velejárója....

Megvennéd?

Neten szépen ki lehet gyűjtögetni, hála a fanatikusoknak az utóbbi évtizedek (elismert) tengo-baleseteit, katasztrófáit-
Elég hosszú lista, emlékeim szerint az oroszok típusok esetei többet tesznek ki, mint az összes többi országé együtt.

(ls még Kurszk, és az elismerten önveszélyes torpedó)
 
hiryu

Félrebeszélsz az autós példáddal!De ilyen alapon ne vegyünk semmilyen haditechnikai eszközt mert olyan nincs amivel még nem volt baleset.
 
Elsülyedt egy Hindu Kilo
http://www.theguardian.com/world/2013/aug/14/18-trapped-indian-submarine-explodes-sinks-mumbai
Remélhetőleg sikerül(t) kimenteni őket
 
A legújabb hírek szerint , amit az indiai haditengerészet parancsnoka is megerosített, a legénység osszes tagja meghalt.
 
http://indiatoday.intoday.in/story/indian-navy-submarine-ins-sindhurakshak-fire-explosion-gas-buildup/1/299408.html

2010ben már kigyulladt egyszer, utána két és fél évig szerelték az oroszok, szóval fél évet bírt ki az indiaiakkal

kivonatolva valami olyasmiról van szó, hogy havonta egyszer túltöltik az aksikat, amelyekben ilyenkor hidrogén keletkezik, amit egy speckó szelepen nyomnak ki egy vákumos csőbe. ötszáz darab aksi van, mindegyiknél manuálisan ellenőrzik, hogy jó-e a szelep, van e vákum.
 
hiryu

Nem akarom elrontani a teóriádat, de az indiaiaknál minden szarrá megy, legyen az orosz vagy nyugati technika. Havonta esnek le a vadászgépeik. Gyakorlatilag képtelenek biztonságosan üzemeltetni bármilyen bonyolult modern eszközt.
 
Kilo-k eléggé megbizhatóak, itt van egy táblazatban 1945 óta összes tengeralattjáró baleset, bár oroszul:
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%B8_%D0%BD%D0%B0_%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D1%8B%D1%85_%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D0%BA%D0%B0%D1%85_%28%D1%81_1945_%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B0%29
 
A tengók legfőbb ellensége nem a víz, hanem a tűz. A világ összes, tengóval rendelkező országának első és legfontosabb gyakorlata a "tűz a fedélzeten". Orosz, amerikai, svéd, francia és német, teljesen tökmindegy. Nem az alkalmazott technika a baj, hanem a humán faktor. India sem kivétel. Üzemeltetnek/építenek hordozót, felszíni és felszín alatti egységeket évtizedek óta. A baleset sajnos "benne van a pakliban"..... A sajnálatos, hogy pont a kikötőben, horgonyon történt a dolog. Úgy látszik, a "biztonságos" helyen a figyelem is lankad..... A KILO-kal semmi egyéb baj nincs.
 
Úgy látszik az Irániak nem véletlenül saját maguk újították fel a saját hajójukat. Legalább lesz kit lógatni ha ezek után baj történik.
 
Commandante....
Ha az iráni KILO esetleg ki talál futni a nyílt vízre, akkor a világ legnépszerűbb hajója lesz.... Követni fogja egy amerikai, egy izraeli, számtalan műhold és fix/mobil passzív szonárok ezrei..... Ha a hajószakács fingik egyet, azt is tudni fogják....
 
... Komolyra fordítva... Ha azt hiszed, hogy az irániak KILO-jába az oroszok simán belerakták volna a megvásárolt kínai és é-koreai cuccokat, akkor tévedésben vagy. KÉNYTELENEK voltak maguk megcsinálni a nekik kellő konfigurációt...
 
hiryu

Nem akarom elrontani a teóriádat, de az indiaiaknál minden szarrá megy, legyen az orosz vagy nyugati technika. Havonta esnek le a vadászgépeik. Gyakorlatilag képtelenek biztonságosan üzemeltetni bármilyen bonyolult modern eszközt.

Szerencsére nekünk emiatt turulföldön már nem kell izgulni:(
 
Képek a sullyedés után....
0_ca45a_51a8a7ef_XXL.jpg

0_ca45d_ac258d0f_XXL.jpg

0_ca45e_1dbef8f_XXL.jpg

0_ca45f_719bc39c_XXL.jpg
 
Ma érdekes adatok kerültek nyilvánosságra. "Zvezdocska" gyár közölt, hogy a javítás folyamán tengón eredeti orosz gyártmányú akkukat kicserélték, megrendelő kérésére, indiaira... Szinte ma, bár orosz médiában - nem zárható kis elfogultság....megjelent az első baleset verzió - tengón nagyon siettek kihajózással és éjszakán egyszerre végezték torpedók bepakolását és akkuk töltését....ami kategorikusán tilos. Helyszínen tartózkodó "Zvezdocska" műszaki csapatot tovább se engedik a helyszínre.
 
Dima.....
Akkor valószínű, hogy igazam volt..... humán faktor..... Vajon milyen sietség vezetett ide?