Kínai 5. generációs, vagy afölötti harci repülőgépek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 678
19 163
113
A fenti videó szerint a J-50 szárnyvégi vezérsíkjai nem csak függőleges síkban térnek ki, hanem vízszintesen is +/- 15 fokban.
Hm...
Indukált ellenállás szabályzására a legjobb helyen van, és mivel nagy sebességre is be van lőve ez a gen, a weaverider kialakítás része ebben a tartományban.
Lásd XB-70 compression lift.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 989
15 739
113
Indukált ellenállás szabályzására a legjobb helyen van, és mivel nagy sebességre is be van lőve ez a gen, a weaverider kialakítás része ebben a tartományban.
Lásd XB-70 compression lift.
Pont ezt emlegetik a belinkelt videóban is. Eddig ez a legjobban összeszedett anyag amit youtuben valakitől láttam.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 448
21 201
113
Kína új J-50-es vadászgépe folytatja a tesztrepüléseket
GxODi-LXMAEYyV2
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 448
21 201
113
Ez a kép annyiban különbözik hogy az előzőtől hogy a j-20 helyett j-35 van .

GyH81J0aEAM-33H


Viszont van egy érdekes leírás is

J-20A/B/S vs F-22A/B□
J-35A/N vs F-35A/C□
J-50 vs F/A-XX□
JXX vs NGAD□
H-20 vs B-2□


Vagyis a j36 nem egy váltó gép hanem egy oylan gép aminek nincs elődje és egyedi nehéz gép .
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 448
21 201
113
Egyes pletykák szerint a 2-dik J-36 hamarosan (talán a hónap végén) megteszi első repülését :)

Valószínű hogy lesznek még majd eltérések ahogy a j-20 esetében is volt .
j36port.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 506
72 259
113
Lehet hogy CGI ? Várjuk ki a végét !
Ezt még nem tudni, de nekem idáig a jóslatom az volt az eddig látottak alapján, hogy ebben már majdnem feküdni fog a pilóta, ami mégkomolyabb túlterhelések elviselése mellett jóval kedvezőbb légellenállású kabintetőt is jelent, ezzel ráadásul tovább csökkentve az aerodinamikai különbséget az esetleges pilótanélküli, tehát kabintető nélküli verzióhoz képest.

Az F-16-osban, Gripenben, Rafale-ban, Raptorban, meg még pár gépben (az egykori Szu-27M/Szu-35 is ilyen volt) az ülés 30 fokra hátra van döntve.
Ez a túlterhelések elviseléséhez jó, de pl a katapultálás során hiába van az ülőpozíció erősen döntött helyzetben, mert az ülés síne is 30 fokos, tehát a delikvens kivetése sajnos ugyanúgy a gericoszlopra (agy-szív tengelyre) szinte párhuzamos vektorral történik.
Mert az ideális az lenne, ha a katapultálás, mint extrém terhelés iránya a legkisebb keresztmetszeten, tehát mellkas - hát vektorral érné a testet. De mivel az ülések sínen mozognak kifelé, így a megindulás első pár métere erre mindig merőleges lesz.
Azonban a modern üléseknél két dolgot megoldottak: az ülés kivetése nem puskalövés szerű, tehát nem a megindulás első fázisára esik a legnagyobb gyorsulás; illetve az ülés vetési röppályája során a maximális gyorsuláskor közel mellkas - hát vektorú a mozgás vektora.

Vissza a kínai géphez, ha a látottaknak hinni lehet, az üléspozíció akár a Bessenyei Péter műrepülőgépeihez hasonló is lehet és akkor ez egy nagyon energikus manőverekre képes gép lesz.
Nem szupermanőverezésre gondolok, azaz nem helyben, nulla sebességgel pörgésre-forgásra, hanem mondjuk valahogy megoldották, hogy akár még Mach 2 felett, nagy magasságon, ritka levegőben is képes legyen 6-7g-vel manőverezni.
Ebben az esetben ugyanis ezek a manőverek a szubszonikus, földközelihez képest jóval hosszabb ideig tarthatnak.
Ez egy teljesen új területe lenne a légi harcászatnak.