Lehet hogy CGI ? Várjuk ki a végét !
Ezt még nem tudni, de nekem idáig a jóslatom az volt az eddig látottak alapján, hogy ebben már majdnem feküdni fog a pilóta, ami mégkomolyabb túlterhelések elviselése mellett jóval kedvezőbb légellenállású kabintetőt is jelent, ezzel ráadásul tovább csökkentve az aerodinamikai különbséget az esetleges pilótanélküli, tehát kabintető nélküli verzióhoz képest.
Az F-16-osban, Gripenben, Rafale-ban, Raptorban, meg még pár gépben (az egykori Szu-27M/Szu-35 is ilyen volt) az ülés 30 fokra hátra van döntve.
Ez a túlterhelések elviseléséhez jó, de pl a katapultálás során hiába van az ülőpozíció erősen döntött helyzetben, mert az ülés síne is 30 fokos, tehát a delikvens kivetése sajnos ugyanúgy a gericoszlopra (agy-szív tengelyre) szinte párhuzamos vektorral történik.
Mert az ideális az lenne, ha a katapultálás, mint extrém terhelés iránya a legkisebb keresztmetszeten, tehát mellkas - hát vektorral érné a testet. De mivel az ülések sínen mozognak kifelé, így a megindulás első pár métere erre mindig merőleges lesz.
Azonban a modern üléseknél két dolgot megoldottak: az ülés kivetése nem puskalövés szerű, tehát nem a megindulás első fázisára esik a legnagyobb gyorsulás; illetve az ülés vetési röppályája során a maximális gyorsuláskor közel mellkas - hát vektorú a mozgás vektora.
Vissza a kínai géphez, ha a látottaknak hinni lehet, az üléspozíció akár a Bessenyei Péter műrepülőgépeihez hasonló is lehet és akkor ez egy nagyon energikus manőverekre képes gép lesz.
Nem szupermanőverezésre gondolok, azaz nem helyben, nulla sebességgel pörgésre-forgásra, hanem mondjuk valahogy megoldották, hogy akár még Mach 2 felett, nagy magasságon, ritka levegőben is képes legyen 6-7g-vel manőverezni.
Ebben az esetben ugyanis ezek a manőverek a szubszonikus, földközelihez képest jóval hosszabb ideig tarthatnak.
Ez egy teljesen új területe lenne a légi harcászatnak.