Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Egyébként a negyedik egység elvileg növelt méretű, kapacitású lesz, talán 075A típusjelöléssel.
Kíváncsi vagyok, mikor kezdenek neki. Katapulttal egyelőre nincs tapasztalatuk, megvárják, amíg gyűlik valamennyi a 002-vel, vagy nekivágnak előtte, és majd menet közben alakítanak, finomítanak rajta.2019 szptemberéből
Na az lesz a 076 .A 3-dik is lassan eléri a formáját .
Szerintem is. Meg aztán, mi értelme a szögfedélzetnek, ha nem lehet egyszerre indítani és fogadni gépeket?
Vagy forditva.Helyből felszálló gép hiányában nincs értelme vadászbombázó gépet rakni a deszanthajóra.Az, hogy a fedélzetet lehet üzem alatt is tárolásra használni - így meg a felét elfoglalja a felszállás, az egészet meg a leszállás. És megy a párhuzamos üzem.
Nekem az egészben a svájcibicska elrendezés nem életképes - teljes értékű katapultos/köteles hordozó meg deszanthajó egyben?
Hol fér el benne akkor többnapi üzemhez elegendő üzemanyag meg fegyverzet? Hát ha a gépeket javítani kell (sima maintenance ide tartozik) azt hol? Ahhoz hangár kell - az meg veszi el a deszanttértől a helyet - elégtelen mennyiségű embert tesz ki a partra. Ráadásul ezek közelebb mennek a parthoz - egy iszonyat értékes hajót kell közel küldened az ellenséghez - mikor az USN is azzal számol, hogy a hordozóik nem nagyon mehetnek közel 500 nm-nél az ellenséghez a megnövekedett fenyegetések miatt. Amikor meg már lehet (le van gyakva a védelem), akkor meg minek rá top gép? Pont, hogy degeszre tömött nagy deszanttér kellene (a CASt meg adja a CVN)...
Emellett nem lehet rá AWACS madarat tenni - talán drónokat tankernak, de így is flottahordozó segítségére szorul (+kísérő AA rombolók), innentől meg ott vannak, ahol az US NAVY a hülye MARINES oltalmazásával.
Ha valamit meg lehetett tanulni az elmúlt évtizedek "mindent kiváltó" fejlesztéseiből, azaz, hogy kurva drága és korlátos a végeredmény. Céleszköz kell, külön specializált hordozó és deszanthajó (és emiatt baromság az USMC erőlködése azzal a szar B-vel).
Type075: 237x43 (szögfedélzet nélkül) / 40 000tSzerintem is. Meg aztán, mi értelme a szögfedélzetnek, ha nem lehet egyszerre indítani és fogadni gépeket?
Az Amerika osztály is úgy van tervezve, hogy üzemel rajta 6 F-35B. Itt annyi a külömbség, hogy lehetséges, hogy már eleve UCAV-okkal számolnak és nem STVOL gépek lesznek rajta ha lesznek, hanem hagyományos.Az, hogy a fedélzetet lehet üzem alatt is tárolásra használni - így meg a felét elfoglalja a felszállás, az egészet meg a leszállás. És megy a párhuzamos üzem.
Nekem az egészben a svájcibicska elrendezés nem életképes - teljes értékű katapultos/köteles hordozó meg deszanthajó egyben?
Hol fér el benne akkor többnapi üzemhez elegendő üzemanyag meg fegyverzet? Hát ha a gépeket javítani kell (sima maintenance ide tartozik) azt hol? Ahhoz hangár kell - az meg veszi el a deszanttértől a helyet - elégtelen mennyiségű embert tesz ki a partra. Ráadásul ezek közelebb mennek a parthoz - egy iszonyat értékes hajót kell közel küldened az ellenséghez - mikor az USN is azzal számol, hogy a hordozóik nem nagyon mehetnek közel 500 nm-nél az ellenséghez a megnövekedett fenyegetések miatt. Amikor meg már lehet (le van gyakva a védelem), akkor meg minek rá top gép? Pont, hogy degeszre tömött nagy deszanttér kellene (a CASt meg adja a CVN)...
Emellett nem lehet rá AWACS madarat tenni - talán drónokat tankernak, de így is flottahordozó segítségére szorul (+kísérő AA rombolók), innentől meg ott vannak, ahol az US NAVY a hülye MARINES oltalmazásával.
Ha valamit meg lehetett tanulni az elmúlt évtizedek "mindent kiváltó" fejlesztéseiből, azaz, hogy kurva drága és korlátos a végeredmény. Céleszköz kell, külön specializált hordozó és deszanthajó (és emiatt baromság az USMC erőlködése azzal a szar B-vel).
Eleve 6 repülőgépért lehet nem is annyira fontos.Type075: 237x43 (szögfedélzet nélkül) / 40 000t
vs
Ark Royal: 245x52 / 54 000t
Clemenceau: 265x51 / 32 750t
Charles deGaulle: 261x64 / 42 500t
Vikramaditya: 283x60 / 45 000t
Igazából nem látom a problémát, +huszonöt méter és okés a szögfedélzet!
20-25 az America alapján.Eleve 6 repülőgépért lehet nem is annyira fontos.
????
Vagy forditva.Helyből felszálló gép hiányában nincs értelme vadászbombázó gépet rakni a deszanthajóra.
Vagy toredeke matroz fog szolgalni rajta egy hordozohoz vagy a regebbi hajokhoz kepest./?/
Az Amerika osztály is úgy van tervezve, hogy üzemel rajta 6 F-35B. Itt annyi a külömbség, hogy lehetséges, hogy már eleve UCAV-okkal számolnak és nem STVOL gépek lesznek rajta ha lesznek, hanem hagyományos.
Ezek repülőgép-hordozók, 0 desszant képességgel. A kínaiak vegyesen akarják a kettőt.Type075: 237x43 (szögfedélzet nélkül) / 40 000t
vs
Ark Royal: 245x52 / 54 000t
Clemenceau: 265x51 / 32 750t
Charles deGaulle: 261x64 / 42 500t
Vikramaditya: 283x60 / 45 000t
Igazából nem látom a problémát, +huszonöt méter és okés a szögfedélzet!
Lényegtelen, mert technikailag rendben lesz a szögfedélzet!Ezek repülőgép-hordozók, 0 desszant képességgel. A kínaiak vegyesen akarják a kettőt.
A hajókon lévő gépeknek csak a hajón lévő tengerészgyalogosok közvetlen légi támogatása a feladatuk, minden mást a hordozókon lévő gépek intéznek, beleértve további légitámogatást is.Ja, de az pont addig érte meg, míg az AV-8 féle "elmegy" kategória volt. Most meg van egy állati drága csúcsgép... ráadásul ők sem nagyon tudják mire (lásd már az M-1-eseket is kivonják).
Ezt honnan veszed?
Ránézésre szolgál rajta 4-5 típus - ezekhez kellenek pilóták szerelők, fegyveresek, kell alaktrészbázis (egész hajtóművekig bezárólag), kellenek földi kiszolgálók, materiál mozgatók, stb... nem látom át miben lehetne kevesebb. Max a szerelőkből valamennyi, de az is olyan 30%-al kevesebb. Egy air wing a világon mindenhol megkíván egy rakat embert, és többtípusos alkalmazás esetén... eljutunk a flottahordozóhoz megint. De ez meg egy deszanthajó - bokorugrókkal meg tankokkal kéne roskadásig lennie.
Aminek meg is volt az ára, dolcsiban és képességvisszaesésben is - egy olyan képességért, ami egy magas szintű ellenség ellen is csak so-so. Megy belőle ki a partra egyszerre 2-4 gép jó eséllyel egyszerre? Egy adott térséget tartó ellenség ellen? Az miben elég egy amerikai doktrínában szereplő "túlerő nélkül nem megyünk sehová" elvhez. Mintha a MARINES valami II. VH szerű konflktusra flashelnek (mondták sokszor, ők nem számítanak senkire, mert ők egyedül is hú meg há...), de igazából egy kicsit is komolyabb parti védelem a hullámsírba küldi az összes szarjukat. A NAVY nélkül nem jók semmire (a földön meg az ARMY nélkül), így viszont a kialakított képesség egyszerűen nevetséges egy F-35C winghez képest. Az új MARINES főnöknek ez már leesett, lásd az említett Abrams kivonást....