Kínai partraszálló és dokkhajók

2019 szptemberéből

Na az lesz a 076 .A 3-dik is lassan eléri a formáját .
Kíváncsi vagyok, mikor kezdenek neki. Katapulttal egyelőre nincs tapasztalatuk, megvárják, amíg gyűlik valamennyi a 002-vel, vagy nekivágnak előtte, és majd menet közben alakítanak, finomítanak rajta.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ed_xV4DXgAAXXKj

Ed_xaNyXkAA0b5J
 
A szögfedélzet ezzel a kialakítással kizárható, elég hosszúnak kell lennie, hogy a kábelt elvétő (vagy kábelszakadást szenvedő) gép átstartolhasson. Nem véletlen, hogy az összes catobar hordozónál a szögfedélzet hossza bőven kiteszi a hajóhossz 2/3-át. 50 000 tonnánál a kínaiak vagy építenek gyakorlatilag egy CdG-t, vagy egyenes marad a fedélzet. Szerintem az utóbbi az esélyesebb.
 
Szerintem is. Meg aztán, mi értelme a szögfedélzetnek, ha nem lehet egyszerre indítani és fogadni gépeket?
 
Szerintem is. Meg aztán, mi értelme a szögfedélzetnek, ha nem lehet egyszerre indítani és fogadni gépeket?

Az, hogy a fedélzetet lehet üzem alatt is tárolásra használni - így meg a felét elfoglalja a felszállás, az egészet meg a leszállás. És megy a párhuzamos üzem.

Nekem az egészben a svájcibicska elrendezés nem életképes - teljes értékű katapultos/köteles hordozó meg deszanthajó egyben?
Hol fér el benne akkor többnapi üzemhez elegendő üzemanyag meg fegyverzet? Hát ha a gépeket javítani kell (sima maintenance ide tartozik) azt hol? Ahhoz hangár kell - az meg veszi el a deszanttértől a helyet - elégtelen mennyiségű embert tesz ki a partra. Ráadásul ezek közelebb mennek a parthoz - egy iszonyat értékes hajót kell közel küldened az ellenséghez - mikor az USN is azzal számol, hogy a hordozóik nem nagyon mehetnek közel 500 nm-nél az ellenséghez a megnövekedett fenyegetések miatt. Amikor meg már lehet (le van gyakva a védelem), akkor meg minek rá top gép? Pont, hogy degeszre tömött nagy deszanttér kellene (a CASt meg adja a CVN)...
Emellett nem lehet rá AWACS madarat tenni - talán drónokat tankernak, de így is flottahordozó segítségére szorul (+kísérő AA rombolók), innentől meg ott vannak, ahol az US NAVY a hülye MARINES oltalmazásával.

Ha valamit meg lehetett tanulni az elmúlt évtizedek "mindent kiváltó" fejlesztéseiből, azaz, hogy kurva drága és korlátos a végeredmény. Céleszköz kell, külön specializált hordozó és deszanthajó (és emiatt baromság az USMC erőlködése azzal a szar B-vel).
 
Az, hogy a fedélzetet lehet üzem alatt is tárolásra használni - így meg a felét elfoglalja a felszállás, az egészet meg a leszállás. És megy a párhuzamos üzem.

Nekem az egészben a svájcibicska elrendezés nem életképes - teljes értékű katapultos/köteles hordozó meg deszanthajó egyben?
Hol fér el benne akkor többnapi üzemhez elegendő üzemanyag meg fegyverzet? Hát ha a gépeket javítani kell (sima maintenance ide tartozik) azt hol? Ahhoz hangár kell - az meg veszi el a deszanttértől a helyet - elégtelen mennyiségű embert tesz ki a partra. Ráadásul ezek közelebb mennek a parthoz - egy iszonyat értékes hajót kell közel küldened az ellenséghez - mikor az USN is azzal számol, hogy a hordozóik nem nagyon mehetnek közel 500 nm-nél az ellenséghez a megnövekedett fenyegetések miatt. Amikor meg már lehet (le van gyakva a védelem), akkor meg minek rá top gép? Pont, hogy degeszre tömött nagy deszanttér kellene (a CASt meg adja a CVN)...
Emellett nem lehet rá AWACS madarat tenni - talán drónokat tankernak, de így is flottahordozó segítségére szorul (+kísérő AA rombolók), innentől meg ott vannak, ahol az US NAVY a hülye MARINES oltalmazásával.

Ha valamit meg lehetett tanulni az elmúlt évtizedek "mindent kiváltó" fejlesztéseiből, azaz, hogy kurva drága és korlátos a végeredmény. Céleszköz kell, külön specializált hordozó és deszanthajó (és emiatt baromság az USMC erőlködése azzal a szar B-vel).
Vagy forditva.Helyből felszálló gép hiányában nincs értelme vadászbombázó gépet rakni a deszanthajóra.
 
Vagy toredeke matroz fog szolgalni rajta egy hordozohoz vagy a regebbi hajokhoz kepest./?/
 
Szerintem is. Meg aztán, mi értelme a szögfedélzetnek, ha nem lehet egyszerre indítani és fogadni gépeket?
Type075: 237x43 (szögfedélzet nélkül) / 40 000t

vs

Ark Royal: 245x52 / 54 000t
Clemenceau: 265x51 / 32 750t
Charles deGaulle: 261x64 / 42 500t
Vikramaditya: 283x60 / 45 000t

Igazából nem látom a problémát, +huszonöt méter és okés a szögfedélzet!
 
Az, hogy a fedélzetet lehet üzem alatt is tárolásra használni - így meg a felét elfoglalja a felszállás, az egészet meg a leszállás. És megy a párhuzamos üzem.

Nekem az egészben a svájcibicska elrendezés nem életképes - teljes értékű katapultos/köteles hordozó meg deszanthajó egyben?
Hol fér el benne akkor többnapi üzemhez elegendő üzemanyag meg fegyverzet? Hát ha a gépeket javítani kell (sima maintenance ide tartozik) azt hol? Ahhoz hangár kell - az meg veszi el a deszanttértől a helyet - elégtelen mennyiségű embert tesz ki a partra. Ráadásul ezek közelebb mennek a parthoz - egy iszonyat értékes hajót kell közel küldened az ellenséghez - mikor az USN is azzal számol, hogy a hordozóik nem nagyon mehetnek közel 500 nm-nél az ellenséghez a megnövekedett fenyegetések miatt. Amikor meg már lehet (le van gyakva a védelem), akkor meg minek rá top gép? Pont, hogy degeszre tömött nagy deszanttér kellene (a CASt meg adja a CVN)...
Emellett nem lehet rá AWACS madarat tenni - talán drónokat tankernak, de így is flottahordozó segítségére szorul (+kísérő AA rombolók), innentől meg ott vannak, ahol az US NAVY a hülye MARINES oltalmazásával.

Ha valamit meg lehetett tanulni az elmúlt évtizedek "mindent kiváltó" fejlesztéseiből, azaz, hogy kurva drága és korlátos a végeredmény. Céleszköz kell, külön specializált hordozó és deszanthajó (és emiatt baromság az USMC erőlködése azzal a szar B-vel).
Az Amerika osztály is úgy van tervezve, hogy üzemel rajta 6 F-35B. Itt annyi a külömbség, hogy lehetséges, hogy már eleve UCAV-okkal számolnak és nem STVOL gépek lesznek rajta ha lesznek, hanem hagyományos.
 
Type075: 237x43 (szögfedélzet nélkül) / 40 000t

vs

Ark Royal: 245x52 / 54 000t
Clemenceau: 265x51 / 32 750t
Charles deGaulle: 261x64 / 42 500t
Vikramaditya: 283x60 / 45 000t

Igazából nem látom a problémát, +huszonöt méter és okés a szögfedélzet!
Eleve 6 repülőgépért lehet nem is annyira fontos.
????
 
Vagy forditva.Helyből felszálló gép hiányában nincs értelme vadászbombázó gépet rakni a deszanthajóra.

Ja, de az pont addig érte meg, míg az AV-8 féle "elmegy" kategória volt. Most meg van egy állati drága csúcsgép... ráadásul ők sem nagyon tudják mire (lásd már az M-1-eseket is kivonják).

Vagy toredeke matroz fog szolgalni rajta egy hordozohoz vagy a regebbi hajokhoz kepest./?/

Ezt honnan veszed?
Ránézésre szolgál rajta 4-5 típus - ezekhez kellenek pilóták szerelők, fegyveresek, kell alaktrészbázis (egész hajtóművekig bezárólag), kellenek földi kiszolgálók, materiál mozgatók, stb... nem látom át miben lehetne kevesebb. Max a szerelőkből valamennyi, de az is olyan 30%-al kevesebb. Egy air wing a világon mindenhol megkíván egy rakat embert, és többtípusos alkalmazás esetén... eljutunk a flottahordozóhoz megint. De ez meg egy deszanthajó - bokorugrókkal meg tankokkal kéne roskadásig lennie.

Az Amerika osztály is úgy van tervezve, hogy üzemel rajta 6 F-35B. Itt annyi a külömbség, hogy lehetséges, hogy már eleve UCAV-okkal számolnak és nem STVOL gépek lesznek rajta ha lesznek, hanem hagyományos.

Aminek meg is volt az ára, dolcsiban és képességvisszaesésben is - egy olyan képességért, ami egy magas szintű ellenség ellen is csak so-so. Megy belőle ki a partra egyszerre 2-4 gép jó eséllyel egyszerre? Egy adott térséget tartó ellenség ellen? Az miben elég egy amerikai doktrínában szereplő "túlerő nélkül nem megyünk sehová" elvhez. Mintha a MARINES valami II. VH szerű konflktusra flashelnek (mondták sokszor, ők nem számítanak senkire, mert ők egyedül is hú meg há...), de igazából egy kicsit is komolyabb parti védelem a hullámsírba küldi az összes szarjukat. A NAVY nélkül nem jók semmire (a földön meg az ARMY nélkül), így viszont a kialakított képesség egyszerűen nevetséges egy F-35C winghez képest. Az új MARINES főnöknek ez már leesett, lásd az említett Abrams kivonást....
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Type075: 237x43 (szögfedélzet nélkül) / 40 000t

vs

Ark Royal: 245x52 / 54 000t
Clemenceau: 265x51 / 32 750t
Charles deGaulle: 261x64 / 42 500t
Vikramaditya: 283x60 / 45 000t

Igazából nem látom a problémát, +huszonöt méter és okés a szögfedélzet!
Ezek repülőgép-hordozók, 0 desszant képességgel. A kínaiak vegyesen akarják a kettőt.
 
Ja, de az pont addig érte meg, míg az AV-8 féle "elmegy" kategória volt. Most meg van egy állati drága csúcsgép... ráadásul ők sem nagyon tudják mire (lásd már az M-1-eseket is kivonják).



Ezt honnan veszed?
Ránézésre szolgál rajta 4-5 típus - ezekhez kellenek pilóták szerelők, fegyveresek, kell alaktrészbázis (egész hajtóművekig bezárólag), kellenek földi kiszolgálók, materiál mozgatók, stb... nem látom át miben lehetne kevesebb. Max a szerelőkből valamennyi, de az is olyan 30%-al kevesebb. Egy air wing a világon mindenhol megkíván egy rakat embert, és többtípusos alkalmazás esetén... eljutunk a flottahordozóhoz megint. De ez meg egy deszanthajó - bokorugrókkal meg tankokkal kéne roskadásig lennie.



Aminek meg is volt az ára, dolcsiban és képességvisszaesésben is - egy olyan képességért, ami egy magas szintű ellenség ellen is csak so-so. Megy belőle ki a partra egyszerre 2-4 gép jó eséllyel egyszerre? Egy adott térséget tartó ellenség ellen? Az miben elég egy amerikai doktrínában szereplő "túlerő nélkül nem megyünk sehová" elvhez. Mintha a MARINES valami II. VH szerű konflktusra flashelnek (mondták sokszor, ők nem számítanak senkire, mert ők egyedül is hú meg há...), de igazából egy kicsit is komolyabb parti védelem a hullámsírba küldi az összes szarjukat. A NAVY nélkül nem jók semmire (a földön meg az ARMY nélkül), így viszont a kialakított képesség egyszerűen nevetséges egy F-35C winghez képest. Az új MARINES főnöknek ez már leesett, lásd az említett Abrams kivonást....
A hajókon lévő gépeknek csak a hajón lévő tengerészgyalogosok közvetlen légi támogatása a feladatuk, minden mást a hordozókon lévő gépek intéznek, beleértve további légitámogatást is.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and Szittya