Kínai partraszálló és dokkhajók

Z-20
E0jieLXVIAM3pAQ
 
Sok benne a belső felvétel.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
Egy újabb elképzelés a kínai catobar drónhordozóra.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Azért beszédes a keresztfedélzetet látva, hogy a tengerészgyalogságuk is szeretne saját merevszárnyú eszközöket támogatásra, de azt nem az F-35B szerű VTOL megoldással képzelik el.
Szóval egyrészt nem mindent szolgaian másolnak, másrészt szerintük a 35B jelentette irány egy zsákutca.
 
Lehet, 1-2 év múlva kiderül.
Azért beszédes a keresztfedélzetet látva, hogy a tengerészgyalogságuk is szeretne saját merevszárnyú eszközöket támogatásra, de azt nem az F-35B szerű VTOL megoldással képzelik el.
Szóval egyrészt nem mindent szolgaian másolnak, másrészt szerintük a 35B jelentette irány egy zsákutca.
Na ez egy nagyon jó kérdés. Szerintem nem feltétlenül teljes zsákutca, de azt bőven el tudom képzelni, hogy Kína osztott-szorzott, és az jött ki, hogy nekik teljesen nulláról kifejleszteni (vagy a J-31-et módosítani, bár szerintem az problémás lenne) egy vstol stealth gépet azért, hogy utána rendszeresítsenek belőle 40-50 darabot, nagyon nem éri meg.
 
Lehet, 1-2 év múlva kiderül.

Na ez egy nagyon jó kérdés. Szerintem nem feltétlenül teljes zsákutca, de azt bőven el tudom képzelni, hogy Kína osztott-szorzott, és az jött ki, hogy nekik teljesen nulláról kifejleszteni (vagy a J-31-et módosítani, bár szerintem az problémás lenne) egy vstol stealth gépet azért, hogy utána rendszeresítsenek belőle 40-50 darabot, nagyon nem éri meg.
Ha megnézed a J-35-öst, sokkal karcsúbb, mint az F-35, pont, mert soha nem is terveztek bele VTOL emelelőventit.
Az F-35B egyetlen létjogosultsága szerintem (a hülye MARINES igazolása mellett), hogy a sok kis hordozóval rendelkező ország tud szuperszonikus LO gépet telepíteni a teknőire.
A teljesítmény csökkenés/ár arány viszont nagyon odaver - ráadásul megnyomorította az A meg C verziót is, azok túl zömökek lettek a standardizálás miatt.
Szóval a kínai nem olyan hülye, hogy kis hajóhoz sok száz gépet csináljon, hanem inkább csinál pár, egy számmal nagyobb LHD hajót (mint ez a terv). Kissé drágább de a harcérték többszörös (+ nem zabálja meg a fedélzetet a kiáramló gázsugár).