Kínai repülőgép-hordozók

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
6 376
10 797
113
A Fujian jó 30 méterrel hosszabb azért, és tippre nagyobb teljesítményű a gépészete is. A QE-et úgy emlékszem, gőzkatapulttal voltak annó elképzelve.

Ezt találtam:
QE: 150e LE
Fu: 220e LE

QE-ről azt írta valaki, hogy gőzkatapulthoz gőzkazán kéne. Ezért igazán EM katapult passzolna hozzá.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 500
72 237
113
Én amúgy nem lennék meglepve, ha ez a Fujian repülőgéphordozó gépészeti része egy az egyben "nuclear ready" lenne, csak a későbbi reaktorok helyét most még a kazánok foglalják el.
Persze ez nem azt jelenti, hogy idővel majd nukleárissá építik át, mert az nem olyan egyszerű, de könnyen lehet, hogy a majdani testvérhajója már azt fog kapni és akkor nem kell egy teljesen új osztályt tervezni.
És ugye a kínaiaktól sokminden kitelik, mert lehet, hogy az első kínai nukleáris meghajtású repülőgép hordozójának hajtásrendszere egyúttal retrofit módon mégiscsak passzolni fog majd a mostani Fujianba és így ez a hajó is csatlakozni fog majd a nukleáris hajóflottához.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 986
15 733
113
Én amúgy nem lennék meglepve, ha ez a Fujian repülőgéphordozó gépészeti része egy az egyben "nuclear ready" lenne, csak a későbbi reaktorok helyét most még a kazánok foglalják el.
Persze ez nem azt jelenti, hogy idővel majd nukleárissá építik át, mert az nem olyan egyszerű, de könnyen lehet, hogy a majdani testvérhajója már azt fog kapni és akkor nem kell egy teljesen új osztályt tervezni.
És ugye a kínaiaktól sokminden kitelik, mert lehet, hogy az első kínai nukleáris meghajtású repülőgép hordozójának hajtásrendszere egyúttal retrofit módon mégiscsak passzolni fog majd a mostani Fujianba és így ez a hajó is csatlakozni fog majd a nukleáris hajóflottához.
Ez is egy lehetséges forgatókönyv. Elég sok ideig vaciláltak, míg döntöttek atom vs. hagyományos meghajtás mellett. Végül úgy értékelték, hogy legyan inkább hagyományos. Eléggé rizikós így is a dolog,
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 986
15 733
113
Ha ez igaz, akkor a kínaiaknak sikerült megelőzniük az amerikaiakat egy kultcsfontosságú technológia terén. Gőzturbina ide vagy oda.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: beta and endre

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
6 376
10 797
113
Ha ez igaz, akkor a kínaiaknak sikerült megelőzniük az amerikaiakat egy kultcsfontosságú technológia terén. Gőzturbina ide vagy oda.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Érdekes benne a gépindítási adatok.

Nimitz: 120 per 12óra, 240 per 24 óra
Ford: 160 per 12 óra, 270 per 24 óra
Fujian: 300 per 24 óra (gondolom 24 óra, mert napnak írják, de a többinél a 12 óra is egy napnak számít, csak normál repülési nap, míg a 24 óra az sürgősségi nap)
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
6 376
10 797
113
Érdekes benne a gépindítási adatok.

Nimitz: 120 per 12óra, 240 per 24 óra
Ford: 160 per 12 óra, 270 per 24 óra
Fujian: 300 per 24 óra (gondolom 24 óra, mert napnak írják, de a többinél a 12 óra is egy napnak számít, csak normál repülési nap, míg a 24 óra az sürgősségi nap)

Ha a katapultok számát is beleveszem, akkor még érdekesebb:

Nimitz: 60 gép / katapult / nap
Ford: 67,5 gép / katapult / nap
Fujian: 100 gép / katapult / nap
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
5 278
19 686
113
Én amúgy nem lennék meglepve, ha ez a Fujian repülőgéphordozó gépészeti része egy az egyben "nuclear ready" lenne, csak a későbbi reaktorok helyét most még a kazánok foglalják el.
Persze ez nem azt jelenti, hogy idővel majd nukleárissá építik át, mert az nem olyan egyszerű, de könnyen lehet, hogy a majdani testvérhajója már azt fog kapni és akkor nem kell egy teljesen új osztályt tervezni.
És ugye a kínaiaktól sokminden kitelik, mert lehet, hogy az első kínai nukleáris meghajtású repülőgép hordozójának hajtásrendszere egyúttal retrofit módon mégiscsak passzolni fog majd a mostani Fujianba és így ez a hajó is csatlakozni fog majd a nukleáris hajóflottához.
Ok, hogy a Kínaiak ügyesek és jól haladnak, de ez nem tűnik kepzelgesnél többnek. Ráadásul szerintem nem.is praktikus, arról nem beszélve l, hogy fizikailag is nehezen kivitelezhető, hiszen nem úgy van ám az, hogy csak úgy kivesszük a kazánokat, azt mehet helyére a reaktor.

Értem, hogy a diktált tempó láttán elszalad a fantázia, de ez már minden minden racionalitást nélkülöz szerintem.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
15 082
38 223
113
Ok, hogy a Kínaiak ügyesek és jól haladnak, de ez nem tűnik kepzelgesnél többnek. Ráadásul szerintem nem.is praktikus, arról nem beszélve l, hogy fizikailag is nehezen kivitelezhető, hiszen nem úgy van ám az, hogy csak úgy kivesszük a kazánokat, azt mehet helyére a reaktor.

Értem, hogy a diktált tempó láttán elszalad a fantázia, de ez már minden minden racionalitást nélkülöz szerintem.

Visszafelé az amcsik megcsinálták, a JFK (CV-67) eredetileg CVN lett volna, de aztán mégis hagyományos hajtással épült meg.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
6 376
10 797
113
Ok, hogy a Kínaiak ügyesek és jól haladnak, de ez nem tűnik kepzelgesnél többnek. Ráadásul szerintem nem.is praktikus, arról nem beszélve l, hogy fizikailag is nehezen kivitelezhető, hiszen nem úgy van ám az, hogy csak úgy kivesszük a kazánokat, azt mehet helyére a reaktor.

Értem, hogy a diktált tempó láttán elszalad a fantázia, de ez már minden minden racionalitást nélkülöz szerintem.

AO épp azért írta, hogy eleve úgy építik, hogy mindkettőnek megfeleljen. Ez esetben persze kevésbé lehet optimális a belső elrendezése, a helykihasználás.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 986
15 733
113
Lehet, hogy képes erre, de szerintem ez a hajó így fogja végigszolgálni az idejét. Azt feltételezem, hogy még építeni fognak egy ugyanilyet és az az után következő lesz atomos.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
5 278
19 686
113
AO épp azért írta, hogy eleve úgy építik, hogy mindkettőnek megfeleljen. Ez esetben persze kevésbé lehet optimális a belső elrendezése, a helykihasználás.
Világos, de ettől még nem lessz valószínűbb. A kazán/reaktor mélyen a hajó gyomrában helyezik el az építés abban a fázisában amikor azon a szinten tartanak (kivéve ha nem moduláris, de akkor is mélyen kell integrált legyen) és utánna kerül az egész felépítmény köré építése. Nem valami amit lehet cserélni a hajó gyakorlatilag ketté vágása nélkül.

Régen az ment hogy minden ami "kínai" szar vacak, most meg bármi is már mindennél jobb, fejlettebb stb...

Ok, ha.majd rámcafolnak, és átépítik atom meghajtásúvá, fizetek nektek egy sört, de addig ez nem tűnik többnek megint valami belevizíonálásnak, mint a hibrid hajtás esetén. Mi lessz a következő, majd repülni is tud majd mint a Marvel filmekben?!
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
6 376
10 797
113
Világos, de ettől még nem lessz valószínűbb. A kazán/reaktor mélyen a hajó gyomrában helyezik el az építés abban a fázisában amikor azon a szinten tartanak (kivéve ha nem moduláris, de akkor is mélyen kell integrált legyen) és utánna kerül az egész felépítmény köré építése. Nem valami amit lehet cserélni a hajó gyakorlatilag ketté vágása nélkül.

Régen az ment hogy minden ami "kínai" szar vacak, most meg bármi is már mindennél jobb, fejlettebb stb...

Ok, ha.majd rámcafolnak, és átépítik atom meghajtásúvá, fizetek nektek egy sört, de addig ez nem tűnik többnek megint valami belevizíonálásnak, mint a hibrid hajtás esetén. Mi lessz a következő, majd repülni is tud majd mint a Marvel filmekben?!

Én sem számítanék rá, nem is gondoltam rá. Meg a kínaiak olyan gyorsan pörgetik az új generációkat, hogy egyszerűbb új hajónál alkalmazni atomot.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
15 082
38 223
113
Nem is arra gondoltam, hogy a kész hajót átépítenék nukira. AO sem szerintem:

Persze ez nem azt jelenti, hogy idővel majd nukleárissá építik át, mert az nem olyan egyszerű, de könnyen lehet, hogy a majdani testvérhajója már azt fog kapni és akkor nem kell egy teljesen új osztályt tervezni.