Kínai repülőgép-hordozók

Ha egy pilóta leszálláskor átstartol, azt úgy kezelik-e, mint valami kisebb balesetet? Van-e kivizsgálás vagy csak a pilótatársak a héten megvan, hogy kit szívatnak?

Az átstartolást (főleg egy repgéphordozón) ugyanúgy gyakorolni kell, mint bármilyen más repülési manővert. A flotta leszállásra besikló gépein ráadásul könnyen meg lehet különböztetni a gyakorló átstartolást a kényszerűtől, a gyakorlónál ugyanis nincs leengedve a leszálló gép fékezőkampója. Ettől függetlenül minden leszállást kielemeznek, mert egy külső szemlélő által sikeresnek tartott esetben is a szakértő pilótaszem sok sikeresen kijavított, de máskor azért veszélyes helyzethez vezető, tehát elkerülendő elemet találhat. Aki meg sorozatosan hibázik, az elsősorban nem cikizésre, hanem nyilván továbbképzésre szorul (persze a szurka-piszkát egy teljesítmény-orientált és állandó versenyre nevelt közösségben nyilván nehezen lehet elkerülni).
 
Ezeket a képeket, meg rendesen szétcenzúrázták
PLN_CV-001A_-_27.12.15_-_2_www.kepfeltoltes.hu_.png

PLN_CV-001A_-_27.12.15_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
50000 tonna és síugrósáncos
https://youtu.be/LGeKtfbjWSc
 
Láttak a HMAS Melbournen, viszont a Liaoning is ilyen és ők párban szokták építeni a hajókat. Logikus, hogy akkor ebből is kettő lesz.
A másik figyelemreméltő dolog, hogy ez könnyebb lesz kb 10000 tonnával mint az előd.
 
A szóvívő azt állítja, hogy J-15 fog üzemelni rajta meg egyébb merevszárnyú gépek. Még arra is gynakszom, hogy ez is képes lesz két századot üzemelni.
 
Mackensen

Az új anyagoknak és rendszereknek köszönhetően lehet könnyebb.Nem hiszem,hogy egy centivel is kisebb lenne.
 
Kicsit módosították az eredeti ukránoktól kapott szovjet hordozó tervet.
 
Szerintem a belmagasságból mindenhol elvettek 20 centit, aztán máris kevesebb anyag kell :)
 
Mi bajuk a katapulttal?

A sáncban nincs mozgó alkatrész, nem foglalja a helyet pár bazi nagy gőzdugattyú, a megbízhatósága 100 %, a tömeget sem növeli olyan mértékben, mint a katapult, nem terheli meg annyira a gépek szerkezetét és olcsóbb.

A J-15-nek van olyan aerodinamikája és tolóerő/tömeg aránya, hogy ésszerű fegyverterhelés mellett a sánccal is elüzemeljen.

Meg a SZU-33 sem alkalmas rá.

J-15 és nem Szu-33.

Csak az orrfutót és a kapcsolódó törzskeretet, meg értelemszerűen a bekötési pontot kellene megerősíteni. Nem olyan nagy ördöngösség. Kétlem, hogy ez lenne az oka. Inkább a fentiek.
 
Mackensen

Az új anyagoknak és rendszereknek köszönhetően lehet könnyebb.Nem hiszem,hogy egy centivel is kisebb lenne.

Csak annyit mondtam (nem is én, hanem a katonaság szóvívője), hogy 10000 tonnával könyebb, nem montam semmit a méretekről.
 
Azután hogy a beton anyahajó is sáncos és mellette egy sáncos makettel végzik most is radar méréseket, nem lehetett nagyon meglepődni a sáncos felépítésen.
 
2014-bol. :)
Elkezdték a 2. r.hordozó építését.
http://www.defensenews.com/article/20140119/DEFREG03/301190029/Reports-China-Starts-Building-2nd-Aircraft-Carrier

Majd ha látjuk a hajógyári képeket akkor érdemes találgatni. Szerintem előbb megpróbálnak minnél több tapasztalatot szerezni a Varjaggal és aztán állnak neki a saját hordozónak.
 
A kínai védelmi minisztérium képviseloje hivatalosan bejelentette, hogy építik a <b>második</b> hordozójukat...

Na ez az a hír, amin senki nem lepődhetett meg. :)
Azon lepődnék meg, ha nem építenének még többet.
 
2014-bol. :)

Egy rakás fals hír keringet az évek során, kezdve két hajó szimultán építésétől stb.
Legjobb megvárni a képeket, az a tuti.
PLN_CV-001A_-_31.12.15_-_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

PLN_CV-001A_-_31.12.15_-_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg