Kínai repülőgép-hordozók

Fogalmam nem volt, hogy fog az új hordozó vízre kerülni, mivel a modulok elég messze kezdtek el készülni a víztől. Most megoldódni látszik a dolog, elkezdték kiásni a modulok előtt a földet és egy dokk kezd körvonalazódni.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and arbalest
Fogalmam nem volt, hogy fog az új hordozó vízre kerülni, mivel a modulok elég messze kezdtek el készülni a víztől. Most megoldódni látszik a dolog, elkezdték kiásni a modulok előtt a földet és egy dokk kezd körvonalazódni.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Van ott pénz, ember és akarat.
 
És mivel a modulok is készen állnak mellette elég gyorsan össze fog állni. Vízrebocsátás meg gondolom akkor lesz, mikor elkészül a hajó előtt épülő szárazdokk.
 
És mivel a modulok is készen állnak mellette elég gyorsan össze fog állni. Vízrebocsátás meg gondolom akkor lesz, mikor elkészül a hajó előtt épülő szárazdokk.

Ez a vízrebocsátás hogy fog működni? Az én kis fejemben az van, hogy az ekkora hajókat a szárazdokkban rakják össze, és utána beeresztik a vizet. Amit te írsz az meg pont a fordítottja. :) Máshogy kérdezve: hogy kerül a hajó a szárazdokkba?
 
  • Tetszik
Reactions: Király Fika
Ez a vízrebocsátás hogy fog működni? Az én kis fejemben az van, hogy az ekkora hajókat a szárazdokkban rakják össze, és utána beeresztik a vizet. Amit te írsz az meg pont a fordítottja. :) Máshogy kérdezve: hogy kerül a hajó a szárazdokkba?
Belecsúsztatják. Látszanak a hajó előtt a betonsínek.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Belecsúsztatják. Látszanak a hajó előtt a betonsínek.

Erre gondoltam én is, rá is néztem a youtube-on, de nekifutásból nem találtam olyat, hogy egy ilyen méretű hajót egyben becsúsztatnának. Meg azért elég hosszú út kell hozzá ha gondolom, mert ennyi vasat nem állítasz meg csak úgy. Azt tudnám hová tenni, hogy elemenként beteszik a dokkba, ahol még nincs víz. Az egybe becsúsztatáson hitetlenkedem. :D (Tegyük hozá, lövésem sincs a dologról, csak ámuldozok itt.)
 
Erre gondoltam én is, rá is néztem a youtube-on, de nekifutásból nem találtam olyat, hogy egy ilyen méretű hajót egyben becsúsztatnának. Meg azért elég hosszú út kell hozzá ha gondolom, mert ennyi vasat nem állítasz meg csak úgy. Azt tudnám hová tenni, hogy elemenként beteszik a dokkba, ahol még nincs víz. Az egybe becsúsztatáson hitetlenkedem. :D (Tegyük hozá, lövésem sincs a dologról, csak ámuldozok itt.)
Régebben mindennapos volt. Most építik előtte az új szárazdokkot, durván egy hajó hossznyit kell csak majd csúsztatni. Óvatosan csinálják, nem valószínű, hogy bármi probléma lenne majd.
 
Régebben mindennapos volt. Most építik előtte az új szárazdokkot, durván egy hajó hossznyit kell csak majd csúsztatni. Óvatosan csinálják, nem valószínű, hogy bármi probléma lenne majd.

Persze, de nem 50.000-60.000 tonnás hajókkal szánkóztak.
 
and this could be the opening for the hangar doors / elevator!?


D87xIQAWkAEYtIq.jpg

Indeed, seems as if the method of construction is a bit different ... at least in the rear section, there are already walls and if I see it correctly, you can see, where the ponton will dock for transferring the modules to the dry dock.
D87p3V3XsAEvkAU.jpg

D87p3V4WsAAPc59.jpg
 
Akkor 40.000 tonna(az is sok).
Az Iowák is voltak szerkezetkészen 30-35 000 tonna körül legalább, a Yamato szintén. Elnézve a hangárt, ami az épülő törzs felett van itt, a repülőfedélzet és az alatta lévő, kiszélesedő fedélzetek nem lesznek ráépítve a törzsre, amíg ezen a sólyán van. Semmi lehetetlent nem látok, hogy becsúsztassák majd az új szárazdokkba, ahol befejezik a törzs építését, miközben beszerelik a "belsőséget".
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878