Kirov osztály (Project 1144 Orlan)

Én tévesnek mondanám azokat a feltételezéseket, miszerint a Kirovok kipofozása a presztízs, vagy éppen státuszszimbólum kérdéskörben mozog. Nagyon is anyagi kérdés ez.

A lényeg a hajó lehetőségein van. Csak gondoljunk bele, mire is készültek eredetileg ezek a hajók: szovjet hordozó-vadász kötelékek irányítására. Ilyesmi manapság nem nagyon található az Orosz Haditengerészetben és technológiailag, de főleg kapacitás ügyileg közel sem állnak még úgy az oroszok, hogy az elkövetkező pár évtizedben hasonló feladatkörű modern hajókat építsenek. Az is tiszta sor, hogy a hordozó-kérdést hasonló okokból szintén nem annyira erőltetik, meg eleve más az orosz filozófia ilyen téren, mint az amerikai és ezeket a szokásokat nehéz levetkőzni.

Visszatérve a Kirovokra: a nagyon nagy előnyük ezeknek, hogy vannak, nem kell őket újra megtervezni, megépíteni, így relatíve jóval olcsóbban lehet bizonyos élvonalbeli képességeket visszacsempészni a tengerre, mint ha új egységekkel fognának neki. Példának okáért egy megfelelően átfegyverezett és modern hálózat alapú fegyverrendszerekkel ellátott Kirovval az élen olyan flottakötelék felállítására nyílhat lehetőség, amely konkurálhat a jelenlegi* amerikai kötelékekkel, amely akár a szovjet flottához képest is teljesen más dimenzióba repítené a blue water érdekérvényesítés kérdését az oroszoknál.

*Azért írom, hogy jelenlegi, mert azért bőven van behozni valója ezen a téren az oroszoknak, a fejlődés meg nem áll meg a kedvükért az óceán túloldalán.
 
nem létező bevételből kissé nehézkes bármit is venni :-)

Milyen nem létező bevételről beszélsz?

Csak akkor vehetsz bármi mást egy hajó árából, ha eladod, és van belőle bevételed. Ha nem tudod, vagy nem akarod eladni, nincs bevétel, amit másra (pl. Szu-30-ra) költhetnél.
 
Sokáig nem értettem mit akarnak ezekkel a 30 éves hajókkal még... A szovjet hajókat nem tervezték hosszabb időkre tudtommal. Aztán olvastam az usa és egyéb csatahajókról, az Iowa osztályról, hogy mennyire masszívak és mások mint a mai hajók. És valahol azt írták hogy manapság egyedül a Kirovok hasonlóan masszívak.
 
Presztizsberuházás egy olyan ország részéről. ami nem engedheti meg magának

Sokkal okosabb lenne ha szu-30 gépeket vennének az árából.

A cikk partmenti kis hajókat említ. Meg modern aknakeresőket.* A Kirovok az óceánokon való parádézásra, és kisebb országok terrorizálására jó. Azt még a saját vizeiket se tudják megvédeni.
* Gallipolinál egy roskatag aknarakó hajó, és néhány parti üteg bemattolta a Royal Navyt. A Bismarck és a Tirpitz meg lényegi hatás nélkül ment a víz alá. A jövőben ugyanez várható. A Halálcsillagot Szkájvókerék kicsinálják, de 500 RPGvel nem tudnak mit kezdeni.
 
Én tévesnek mondanám azokat a feltételezéseket, miszerint a Kirovok kipofozása a presztízs, vagy éppen státuszszimbólum kérdéskörben mozog. Nagyon is anyagi kérdés ez.

A lényeg a hajó lehetőségein van. Csak gondoljunk bele, mire is készültek eredetileg ezek a hajók: szovjet hordozó-vadász kötelékek irányítására. Ilyesmi manapság nem nagyon található az Orosz Haditengerészetben és technológiailag, de főleg kapacitás ügyileg közel sem állnak még úgy az oroszok, hogy az elkövetkező pár évtizedben hasonló feladatkörű modern hajókat építsenek. Az is tiszta sor, hogy a hordozó-kérdést hasonló okokból szintén nem annyira erőltetik, meg eleve más az orosz filozófia ilyen téren, mint az amerikai és ezeket a szokásokat nehéz levetkőzni.

Visszatérve a Kirovokra: a nagyon nagy előnyük ezeknek, hogy vannak, nem kell őket újra megtervezni, megépíteni, így relatíve jóval olcsóbban lehet bizonyos élvonalbeli képességeket visszacsempészni a tengerre, mint ha új egységekkel fognának neki. Példának okáért egy megfelelően átfegyverezett és modern hálózat alapú fegyverrendszerekkel ellátott Kirovval az élen olyan flottakötelék felállítására nyílhat lehetőség, amely konkurálhat a jelenlegi* amerikai kötelékekkel, amely akár a szovjet flottához képest is teljesen más dimenzióba repítené a blue water érdekérvényesítés kérdését az oroszoknál.

*Azért írom, hogy jelenlegi, mert azért bőven van behozni valója ezen a téren az oroszoknak, a fejlődés meg nem áll meg a kedvükért az óceán túloldalán.
Mi a ráknak az oroszoknak blue water képesség? Egy olyan partiban emelnék a tétet, amiben biztos veszítenek. Épp elég bajuk van a qúúrwanagy országuk megvédésével is. Olyan ez, mint a Monarchia 8 csatahajója. Elvitték a hadiköltségvetés 6 %át,
hasznuk meg nem volt semmi.
 
Sokáig nem értettem mit akarnak ezekkel a 30 éves hajókkal még... A szovjet hajókat nem tervezték hosszabb időkre tudtommal. Aztán olvastam az usa és egyéb csatahajókról, az Iowa osztályról, hogy mennyire masszívak és mások mint a mai hajók. És valahol azt írták hogy manapság egyedül a Kirovok hasonlóan masszívak.
Ezt a régi hajó ügyet is említi a cikk. A Bakuvak is nagyon meggyűlt a bajuk. Azt írja, egy kopek hasznuk sem volt az üzleten.
 
<blockquote rel="Roni">nem létező bevételből kissé nehézkes bármit is venni :-)

Milyen nem létező bevételről beszélsz?

Csak akkor vehetsz bármi mást egy hajó árából, ha eladod, és van belőle bevételed. Ha nem tudod, vagy nem akarod eladni, nincs bevétel, amit másra (pl. Szu-30-ra) költhetnél.</blockquote>

Azt a 80 mrd rubelt, amit nem költenek el rá.
 
<blockquote rel="antigonosz">Sokáig nem értettem mit akarnak ezekkel a 30 éves hajókkal még... A szovjet hajókat nem tervezték hosszabb időkre tudtommal. Aztán olvastam az usa és egyéb csatahajókról, az Iowa osztályról, hogy mennyire masszívak és mások mint a mai hajók. És valahol azt írták hogy manapság egyedül a Kirovok hasonlóan masszívak.
Ezt a régi hajó ügyet is említi a cikk. A Bakuvak is nagyon meggyűlt a bajuk. Azt írja, egy kopek hasznuk sem volt az üzleten.

</blockquote>
Pontosabban ráfizettek, az orosz adofizetok fizették....
 
gacsat

Bajuk van a saját országuk megvédésével???
1.
Senki nem olyan hülye,hogy fenyegetni merje Oroszország területi integritását.
2.
Ennek ellenére akkora gondot okoz nekik a területi integritás fenntartása,hogy fél éve gyarapodott az ország területe...
 
gacsat

A potenciálisan szóba jöhető ellenséges flották ellen ezek a hajók bőven az overkill kategória!
 
Hát, ugye, van nekik pár ezer kilóméter partvonaluk, amin csak rajta kellene tartani a szemüket. Ezzel szemben a Finn öblöt se tudják ellenőrizni.
Ezen az alapon az USÁnak se kellene Parti Őrség.
 
gacsat

Annak az óriási határszakasznak a kétharmada az év döntő többségében járhatatlan.
 
Szerintem a Kirov egy hatalmas fejlesztési potenciállal rendelkező hadihajó. Pusztán azért, mert bőven van benne hely <b>bárminek</b>.
Jó pár helikoptert és több száz rakétát is vidáman elcipel, vagy akár nagyméretű és súlyú felderítő rendszereket. De van hely rajta a parancsnoki feladatokhoz szükséges eszközöknek is.
<b>Ez egy zászlóshajó. </b>

Feltámasztani meg azért kell, mert a leendő északi sarki olajmezők és tengeri kereskedelmi út miatt, szükséges lett az oroszoknak is a tengeri flotta.
Ráadásul a Kirov tudtommal atommeghajtású, akárcsak az erre az útvonalra szánt jégtörők.
 
Érdekes fotó kerult a netre. Az Admiral Lazarev szárazdokkban.
Vajon mi lesz a sorsa, bontás, felújítás vagy felhasználják alkatrésznek az Admiral Nachimov-hoz?
0_c2885_ad693b10_orig
 
Boki, nekem úgy tűnik, ez a hajótest frissen van festve, így ebből felújításra tippelnék, nem bontásra. Kérdés, mikori a kép.
 
Hát, barátom, akkor ezt lefestették, és nyilván nem azért, hogy frissen festve derűsebb legyen a bontása.... :)
 
Hát, barátom, akkor ezt lefestették, és nyilván nem azért, hogy frissen festve derűsebb legyen a bontása.... :)

Nyilván ez világos, hisz koltoi kérdés volt. :)
Kiváncsi voltam a fórumtársak véleményére. ...
Akkor maradjunk a felújításnál meg az alkatrésznél(Admiral Nachimovhoz)
Szerintem lefestették, hogy áttudják vinni az északi tengeri úton Vlagyivosztokból Szeverodvinszkbe. Felújítva nem lesz mivel még 1978-ban építették és 1981-ben adták át-szerintem.
 
<blockquote rel="Capslock">Hát, barátom, akkor ezt lefestették, és nyilván nem azért, hogy frissen festve derűsebb legyen a bontása.... :)

Nyilván ez világos, hisz koltoi kérdés volt. :)
Kiváncsi voltam a fórumtársak véleményére. ...
Akkor maradjunk a felújításnál meg az alkatrésznél(Admiral Nachimovhoz)
Szerintem lefestették, hogy áttudják vinni az északi tengeri úton Vlagyivosztokból Szeverodvinszkbe. Felújítva nem lesz mivel még 1978-ban építették és 1981-ben adták át-szerintem.</blockquote>

Info híján azt mondom, bármi lehet, de valószínűtlennek tartom, hogy egy szétbontás-alkatrészdonációs célú átszállításhoz érdemes lenne átfesteni, nem a festék tartja össze az úton, ha meg szétszedni viszik, a küllem mindegy.
Alkatrészt nem tudom, mit lehetne kimenteni belőle, az Admiral Gorskovból is kikukáztak belülről mindent felújításkor, szerintem a tönkrement és rég elavult analóg műszerek, berendezések alkatrésznek felhasználása valószínűtlen, a lemezeket meg egyszerűbb új anyagból újra kivágni ha másik hajón pótolni kellene valamit.
Szerintem a festés célja ennek a hajónak az állagmegóvása, azaz nyitva hagyják, hogy valamikor a jövőben a hajótest alkalmas maradjon egy felújításra, átépítésre.
 
Boki!

Hol van a Lazarev most (Vlagyivosztokban nem találom a műholdképeken) és mi a száma? (én a 015-re tippelek)

Szerintem hülyeség lenne szétbontani. Most, hogy a friss festésről posztoltad a képét, biztató a jövő. :)

Az alábbi képpel van egy kis gondom: http://navsource.narod.ru/photos/02/165/02165072.jpg

Ez a kép jó eséllyel Szeverodvinszkben készült mert 3 Kirovnak látszó tárgy van a képen:
Háttérben 080-as számmal a Nahimov
Előtérben 2 másik
183-al a Nagy Péter (most 099 a száma, mikor cserélt számot a Nagy Péter, ha cserélt?)
090 Admiral Ushakov mégsem bontották el...

Ha áthozzák a Lazarevet a Szevmashba, akkor igazi Kirov parti lesz... :)