Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Összeakadhatott az elötte lévő hírrel, vagy ez valami trükkös fejtörő
Lehet János így akar valamit a tudtunkra adni amit nem mondhat el, de ő már tudja.Összeakadhatott az elötte lévő hírrel, vagy ez valami trükkös fejtörő
Gondolj bele, hogy mennyi idő, mire bevethetővé válna, ha most elkezdenék a fejlesztést..Miért is kellene olyan nagyon a hajófedélzeti légtérellenőrző az oroszoknak? Az egyetlen hordozójuk évekig nagyjavításon lesz, új tipus meg nem néz ki egyelőre. A fedélezeti harcigépek egyike nem tud felszállni fegyverrel, a másik nem tud leszállni mert tépi el a kábeleket, de nincs is elég belőle. Eléggé hátul van a fedélzeti légtérellenőrző a listán szerintem amit meg kellene oldjanak ha hordozóval akarnak valahol hatékonyan fellépni. Új generációs oros AWACS-nak ettől jól lehet, de nem a hajófedélzet az elsődleges szerintem.
Ekkora gépnek lehet nem áratana katapult is. Tudom nem egy-két év mire egy ilyent kifejlesztenek, de nem annyira prioritás. Ráadásul a fejlesztéseket is kellene kicsit egységesíteni, a Szu27-30-35 topikban AO írásában jól látszik, hogy fejetlenség van.Gondolj bele, hogy mennyi idő, mire bevethetővé válna, ha most elkezdenék a fejlesztést..
Ha már csak akkor kezdik, mikor szükség lenne rá, akkor megint fáziskésésbe kerülnének.
Ha pedig még nincs készen hordozó, attól még lehet használni tenger/óceánparti területeken, urambocsá" szárazföld felett is.
Gondolj bele, hogy mennyi idő, mire bevethetővé válna, ha most elkezdenék a fejlesztést..
Ha már csak akkor kezdik, mikor szükség lenne rá, akkor megint fáziskésésbe kerülnének.
Ha pedig még nincs készen hordozó, attól még lehet használni tenger/óceánparti területeken, urambocsá" szárazföld felett is.
Akkor marad az, hogy a Berijev folyamatosan túlélni akar...
- Nincs beláható időn belül CATOBAR hordozó fejlesztés.
- Van jelenleg hordozófedélzeti AW&C járművük, csak éppen forgószárnyas (Ka-31)
- Gyakorlatilag nulláról kell fejleszteni, hiszen ilyen méretű, célnak megfelelő sárkány nincs a "polcon".
- Tengeri járőr repülőgépnek egy hordozófedélzeti gép kicsi, az Il-38 cseréje is hosszú ideje várat magára, de az nem felcserélhető egy AW&C géppel.
- Szárazföld feletti használatra megint akkor már jobb egy nagyobb gépet bevetni, lásd A-50U....
Sok nem derűl ki a veideoból sajnos. Amúgy van lényege egy "halk" szuperszónikus gépnek? Mert NASA ide vagy oda, nem sok nagy projektjük volt, ami nem arra ment ki, hogy abból valamilyen módon fegyver legyen.
A Concorde nem feltétlenűl azért állta le, mert letarolta a franciáknál a hotel tetejés és csúnya baleset lett belőle. Számomra nehezen elképzelhető, hogy a NASA olyanba fektetett pénzt és energiát amivel legalább hipotetikusan ne hullákat akarnának gyártani, és itt nem a repülőgép balesetekről beszélek.Civil repülésben a szuperszonikus repülés miatti hangdurranás nagy gond lehet. Asszem a Concorde-ok is épp emiatt csak az óceán felett mehettek hangsebesség felett. Katonai repülésben kevésbé okozna ez gondot. Plusz szuperszonikus repülésre a civil repülésben lenne igény. Itt tényleg lehet, hogy valóban elsősorban a civil repülés miatt kísérleteznek. Katonai repülésben meg lehet, hogy nem is tudnák annyira hasznosítani, ha repülőgép alakja emiatt rontaná egyéb képességeit, például a lopakodó képességet, Persze egy katonai gépnél is jó lenne ha nem csapna akkora zajt
Nem tudom ki ismeri a JE-8-at.
Elvileg ez a repülőgép lett volna a MIG-21 utódja. Csak sajnos műszaki okok miatt törölték a programot, ami szerintem egy nagy hiba volt az SZU részéről.
Erről bővebben itt lehet olvasni:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Je–8
https://ru.wikipedia.org/wiki/Е-8_(истребитель)
Sajnos a program törlése miatt be kellet érjük a MIG-23-al.....
(Amivel én nagyon nem vagyok kibékülve....)
Sokak szerint ez lehetett volna a MiG-21 legjobb továbbfejlesztése, de az új gépbe új R-21F-300 hajtóművet terveztek, és ennek túl sok volt a problémája. Az első protó kompresszortárcsa-törés miatt felrobbant a levegőben, és bár az akkori leghíresebb szovjet berepülőpilóta és többszörös világcsúcstartó Georgij Moszolov katapultált, súlyos sérüléseibe kishíján belehalt és többé nem repülhetett. Mivel a második proto módosított hajtóművel se lett sikeresebb, leállították a programot (két sikertelen prototípus akkoriban a Szu.-ban már gulag-közeli fenyegetést jelentett a tervezőknek).
A 23-as az nemcsak harcászati, hanem presztízs-program is volt, "ha a kapitalistáknak van ilyen akkor nekünk is kell hogy legyen elvtársak", márpedig a Jimmyknek volt már az F-111, így lett MiG-23 is.Szerintem óriási hiba volt leállítani a programot. Én sokkal több fantáziát látok ebben a gépben, mint a MIG-23-ban. A MIG-23 esetén is voltak a levegőben össze roppanó prototípusok , mégsem törölték (sajnos) a programot.