Kísérleti repülőgépek, prototípusok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 592
7 850
113
X-56_1080p_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

X-56 FullHD
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 233
81 117
113
Nekem elsőre a Northrop Tacit Blue jutott róla eszembe, de az később volt.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 568
113
Az ilyen gépekről jut eszembe a néhai David Ferguson, aki az YF-22-es egyik berepülőpilótája volt a Boeing-Lockheed párosnál. Róla jelent meg még a tesztelés idején, hogy több, mint száz kísérleti géppel repült a megelőző évtizedekben, melyek zöme azóta is titkos. Akkor (90-es évek legeleje) nem fért a fejembe, hogy vajon még mennyi és miféle titkos gépek lehetnek a nagy gyártók múltjában, amelyek nem váltak ismertté. A Tacit Blue, a Bird of Prey vagy ez a Quiet Bird mind olyan gép, amely a repülési programjuk zárása után még évtizedekig titkos projektként voltak kezelendők.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 216
24 302
113
...közben végigfutott bennem egy kósza gondolat a jenki vasakról, hogyan festenének ma az YF- változatok ha azok nyertek volna anno a tendereken...nem a jelenlegi változatok.
Tovább gondolva akár a griffre vagy más modellekre is...lenne pár érdekes forma.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 184
50 520
113
Az YF-17 et meg tudod nézni, az az F-18, kis túlzással. YF-23 meg igen hajaz a J-20-ra, pl. Lavi concept J-10, csak így hirtelen ami eszembe jut.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
@Zsolti
<i>"YF-23 meg igen hajaz a J-20-ra"</i>
Nem inkább fordítva? :D

Szerintem se így, se úgy :). Az YF-23 egyrészt inkább néz ki stealth-gépnek a mindössze szárnyak+2 vezérsík+ szárny alá eldugott, rövid(tehát kis légellenállású) szívócsatornával és szintén eldugott fúvócsővel, mint a J-20 a szárnyak+2 kacsa-vezérsík+2 függőleges+2pótvezérsík, és a hosszú, törzs oldalán végigfutó szívócsatornával és elég feltűnő fúvócsövekkel, másrészt nekem nemigen hasonlítanak egymásra sem. A J-20 néhány alapvető különbség ellenére szerintem jobban hasonlít a MiG-1.44 egykori szovjet protóra.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 184
50 520
113
@Zsolti
<i>"YF-23 meg igen hajaz a J-20-ra"</i>
Nem inkább fordítva? :D
Természetesen, ha a kronológiát nézzük, de. Nem akartam arra utalni, hogy melyik lopott kitől "ötletet", pusztán a hasonlóságot akartam megemlíteni.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 184
50 520
113
<blockquote rel="zotyek78">@Zsolti
<i>"YF-23 meg igen hajaz a J-20-ra"</i>
Nem inkább fordítva? :D

Szerintem se így, se úgy :). Az YF-23 egyrészt inkább néz ki stealth-gépnek a mindössze szárnyak+2 vezérsík+ szárny alá eldugott, rövid(tehát kis légellenállású) szívócsatornával és szintén eldugott fúvócsővel, mint a J-20 a szárnyak+2 kacsa-vezérsík+2 függőleges+2pótvezérsík, és a hosszú, törzs oldalán végigfutó szívócsatornával és elég feltűnő fúvócsövekkel, másrészt nekem nemigen hasonlítanak egymásra sem. A J-20 néhány alapvető különbség ellenére szerintem jobban hasonlít a MiG-1.44 egykori szovjet protóra.</blockquote>
Szerintem azért jött onnan is ötlet a J-20-ba, hogy milyen formavilága volt az YF-23 nak. Az 1.44 is jó példa lett volna, igen. Ez a mi hasonlít mire, elég tág, és abszolút szubjektív fogalom.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 104
113
Az YF-23 szerintem semennyire nem hasonlít a J-20-ra. A PAK-FA már annál inkább hasonlít az YF-23-ra.

A Gripen E/F-nél fölmerült az EJ-200-s hajtómű is. Azt lehet tudni miért nem ezt választották a svédek?
Vagy, hogy eleve miért nem ezzel számoltak a svédek?
(Lehet, hogy a Gripen A idején még nem létezett ez a hajtómű)
 
M

molnibalage

Guest
Szélcsatornák.
http://gizmodo.com/28-gorgeous-wind-tunnels-that-will-blow-you-away-510665017
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 711
113
http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/2016/02/18/azok_a_csodalatos_ferfiak_az_o_repulo_masinaikkal