Kísérleti repülőgépek, prototípusok


saab.jpg
 
MiG-321(koncepció) a 80-as évek végére elkészültek a tervdokumentációval, de mivel túl drága volt nem lett belőle semmi.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Volt egy alsó beömlős és kacsaszárnyas MiG-21 prototípus (E-8), azt kellett volna összeházasítani ezzel a szárnnyal a variaszárny irányba elmenés helyett.
b283ed55a4eb2a6838ce1f6ed064ac3b.jpg
 
Volt egy alsó beömlős és kacsaszárnyas MiG-21 prototípus (E-8), azt kellett volna összeházasítani ezzel a szárnnyal a variaszárny irányba elmenés helyett.
b283ed55a4eb2a6838ce1f6ed064ac3b.jpg
Késő bánat eb gondolat.

Vélem, hogy az elrendezés előnyeit - no meg problémáit - fbw rendszerrel lehetett volna leginkább menedzselni.
Csak hát a MiG irodánál még akkor is ragaszkodtak a 29-esnél a hagyományos tolórudas vezérléshez, amikor már az "örök" vetélytárs Szuhoj is elengedte a dolgot.
Túl korán jött, de ahhoz meg nem elég régen, hogy a problémák ne hagyjanak túl mély nyomot a kollektívában.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Napier Sabre VIII (E.122) motor és akinek szánták (Nagy-Britannia. 1946)....​


E.122 a brit H-alakú, 24 hengeres Sabre repülőgép-hajtóművek sorának legújabb tagja volt, és ezek közül a legerősebb. A motor kétfokozatú kompresszorral és ellentétesen forgó koaxiális légcsavarokkal volt felszerelve. A második világháború után, 1946-ban fejlesztették ki. A hengerekbe víz-metanol keverék befecskendezése miatt teljesítménye elérheti a 3350-3500 LE-t. 3750 ford./percnél. Négy további hűtőt kellett felszerelni rá – egyet minden szívócsatornára, amely a kompresszorháztól a hengerblokkhoz rögzített szívócsonkhoz vezet. Egyes adatok szerint ez egy befejezetlen projekt maradt, mások szerint prototípust adtak ki. Ez a "félig mitikus" motor legalább két "egyedi" repülőgép-projektet szült ...

Napier Sabre VIII E.122 (1)


Az első projektet kezdeményezésre maga a Napeir cég dolgozta ki ugyanabban az 1946-os évben. A repülőgép együléses farok nélküli vadászrepülőgép volt, enyhén lehajtott szárnyú, enyhén lehajtott végekkel. A motort (amelynek a jármű orrában gyűrű alakú hűtő volt) a törzs közepére szerelték a pilótafülke mögött, és a pilótafülke alatt áthaladó hosszúkás tengely segítségével forgatták a légcsavarokat. A futómű tricikli elrendezésű volt, farokkerékkel. Fegyverzet: négy darab 20 mm-es ágyú a szárnyba párosítva a légcsavarok forgási zónáján kívül. A tervezési sebesség 500 mérföld per óra volt, vagyis valamivel több, mint 800 km/h.

Napier Sabre VIII E.122 (2)


A második projektet szintén a Blackburn cég dolgozta ki saját kezdeményezésére, az N.11 / 44 (OR.174) specifikáció szerinti feladat javaslatként kívánta megallotni. Vagyis versenytársa lehet egy olyan gépnek, mint a Westland Wyvern. Ez egy támadó repülőgép, egy hordozó alapú támadó repülőgép és egy torpedóbombázó lett volna. A farokrészbe beépített motorral és forgó toló koaxiális légcsavarokkal.

Napier Sabre VIII E.122 (3)


A szárny egyenes, a végeibe további üzemanyagtartályok vannak beépítve. A fegyverzet négy 20 mm-es ágyúból állt az orrban, valamint irányítatlan rakétákból, bombákból és torpedókból, amelyeket a szárny alatt és a törzs alatt felfüggesztettek fel.

Források : https://www.secretprojects.co.uk/ , https://oldmachinepress.com/ , https://pdm.livejournal.com/
 
Találtam egy régi eszközről pár videót, amit igazából nem tudom, hogy melyik topicba rakjak. Lehet,hogy a kísérleti repülőgépek közt lenne helye, ha valaki szeretné, akkor majd átteszi oda. Az eszköznek sem szárnya, sem forgószárnya nincsen. Leginkább az amerikaiak LLTV-jéhez(Lunar Landing Trainig Vehicle) hasonlítható, csak annál jóval hamarabb jelent meg. Az eszköz neve "Turboljot", illetve "Repülő Asztal". A tervezése 1955-ben már zajlott, 1958-ban, pedig a nyilvánosság is láthatta repülni,az tusinoi repülőnapon.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A tervezője bizonyos Aram Rafaeljanc volt.

 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Űrrakéták indításánál miért nem halljuk a hangrobbanást?
Mert a rakéta függőlegesen indul és a lökéshullám rá merőlegesen terjed.
De attól még ott van az:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

1:45-nél.