Kísérleti repülőgépek, prototípusok

3868214_original.jpg

Ez a szerkezet ma is megállná a helyét, mondjuk drónnak el tudnám képzelni.
 
Kúp alakban terjed, nem?
Igen, de ne feledd, függőlegesen emelkedve, egyre változó sűrűségű közegben halad, így a lökéshullám megjelenésének magasságán indul meg a detonáció, ami utána az emelkedő rakéta orráról folyamatosan válik le, de egyre gyérülő nyomáskülönbséggel.
Így ahogy emelkedik a rakéta, azon a magasságon a legnagyobb a hangrobbanás ereje, ahol az kialakul, onnantól felfelé pedig gyérül. Ez a földről megfigyelve, egy kellően nedves légállapotnál olyasmi koncentrikus hullámokat produkál azon a magasságon, ahol kialakult, mint a vízbe dobott kő által vetett hullámok a víz felszínén, ahol az energiaátadás először megtörtént.
Ahogy merül a kő, persze szorítja ki a vizet maga körül, de egyre kisebb intenzitással, míg a felszínen a becsapódás helyétől kiindulva koncentrikus hillámokat látunk kifelé haladni.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az YF-16-os második példányának kényszerleszállása 1975 május 8-án.
 
Kb. ugyanekkor a németeknek is volt egy nagyon hasonló kísérleti gépe: EWR VJ 101


csm_VJ-101_BN_13997_6e88f313f9.jpg
csm_VJ-101_BN_37119_9be097cce0.jpg


A németországi Oberschleißheimben található repülőgép múzeumban ma is megtekinthető.
 
Napier Naiad légcsavaros gázturbuna jegesedési tesztelése 1948-ban. Különböző állagú vizet spricceltek a turbinába, hogy megfigyelhessék a viselkedését.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.