Kísérleti repülőgépek, prototípusok

Rockwell RPRV-870 HiMAT - Highly Maneuverable Aircraft Technology

EC79-12055~large.jpg
320478main_ECN-14280_full.jpg




 
Go Inside the Cockpit: XB-1 Flight 4 Full Video Narrated by Nick Sheryka—Chief Flight Test Engineer

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

XB-1 to Mach 1 - Watch XB-1’s historic first supersonic test flight...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

xb-1-milestone-2025-01-flight-11.jpg
h-1.jpg

xb-1-teste-0-1160x773.jpg
xb-1-gallery-17.jpg
 
XB-1 to Mach 1 - Watch XB-1’s historic first supersonic test flight...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

xb-1-milestone-2025-01-flight-11.jpg
h-1.jpg

xb-1-teste-0-1160x773.jpg
xb-1-gallery-17.jpg
The Boom XB-1 "Baby Boom" is a one-third-scale trijet supersonic demonstrator designed by Boom Technology (dba "Boom Supersonic") as part of development of the Boom Overture supersonic transport airliner. Powered by three General Electric J85s, it is planned to maintain Mach 2.2, with over 1,000 nautical miles (1,900 km; 1,200 mi) of range.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
The Boom XB-1 "Baby Boom" is a one-third-scale trijet supersonic demonstrator designed by Boom Technology (dba "Boom Supersonic") as part of development of the Boom Overture supersonic transport airliner. Powered by three General Electric J85s, it is planned to maintain Mach 2.2, with over 1,000 nautical miles (1,900 km; 1,200 mi) of range.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Campini Caproni N.1 / CC.2


Colorized photo of Campini Caproni N.1/CC.2 with aft section removed during ground test of its afterburner.
GhCMJ8OWIAAPnTR


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Azért az "első sikeres jet" megfogalmazás elég szubjektív, a magam részéről maradnék inkább a He 178 - Me 262 vonal mellett.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
WTF! Leduc 0.22
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Quarterhorse Mk 1 Completes Ground Testing at Edwards
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Hermeus notches first flight of Quarterhorse high-speed aircraft



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Quarterhorse Mk 1 Completes Ground Testing at Edwards
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hermeus notches first flight of Quarterhorse high-speed aircraft



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Rögtön felismertem, hogy ezek a primitív formák, arányok, elrendezések - hordó törzs, szűkülő hátsó traktus, barkács orrész, egyszerű delta szárny külön vízszintes vezérműsíkkal - honnan ismerősek:
A múlt század ötvenes, hatvanas évekből, amikor a Szuhoj még legózott az összetevőkkel - s ez csak egy pici része a kísérletezéseiknek.
28-3.jpg
20-4.jpg

31-2.jpg
33-2.jpg


6-1.jpg


100l
 
Rögtön felismertem, hogy ezek a primitív formák, arányok, elrendezések - hordó törzs, szűkülő hátsó traktus, barkács orrész, egyszerű delta szárny külön vízszintes vezérműsíkkal - honnan ismerősek:
A múlt század ötvenes, hatvanas évekből, amikor a Szuhoj még legózott az összetevőkkel - s ez csak egy pici része a kísérletezéseiknek.

31-2.jpg
33-2.jpg


6-1.jpg


100l
Na jó; azt megengedem, hogy a szívócsatorna elhelyezését/formáját a Nord 1500 Griffonról koppintották.
Szintén ötvenes évek...

19-3.jpg

210-3.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Bella-1 kísérleti repülőgép, 1996. Nem repülőtéri repülőgép. Ez a következőket jelenti: a repülőgépnek nincs szüksége speciális kifutópályákra. Fenntarthatja a közlekedési kapcsolatot a nehezen megközelíthető régiókban található lakott területekkel.
UsqTqytks6k.jpg

uAjFLW_epP4.jpg

Qe54UbwHos4.jpg
 
NASA’s X-59 Quiet Supersonic Aircraft Begins Taxi Tests
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez a "duplázott" vízszintes vezérsík egyszer már megvalósult, csak éppen a célegyenesben(?) elkaszálták a projektet.
m52k_3.jpg


 
NASA’s X-59 Quiet Supersonic Aircraft Begins Taxi Tests
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

...A NASA-nal is sokat nézegethetik az orosz oldalt!

Még a szívócsatorna elhelyezés/kialakítás is kísértetiesen hasonlít egy másik ötvenes évek végi szovjet projektre!:eek:

tu127.gif


 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


The Kestrel Evaluation Squadron
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
NASA crash-tests air taxi fuselage to study safety of lightweight materials

The work is part of NASA’s Revolutionary Vertical Lift Technology (RVLT) project, managed under the agency’s Advanced Air Vehicles Program in support of the Advanced Air Mobility mission. The initiative supports FAA and industry efforts to define standards for electric aircraft and drones that will operate over populated areas.

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed