Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
947
1 973
93
Ami az rail Cargonak van az May 140-el tud menni amiről te beszélsz az még csak a rajzasztalon létezik
Na ja! Ugye nem baj hogy felnagyítom a vezetőállás képét!

11-B-CRRC-ZELC-Bison.jpg


Mint látható a sebesség 200Km/h, az EVM-160 ->Km/h pedig a vonatbefolyásoló berendezés felső határértéke amit tud kezelni! Ugye nem baj! :cool:

03-CRRC-ZELC-Bison-181-001-2.jpg


Ez a kép pedig a Cargo egyik telephelyén készült! S nem tervrajz, szerintem! :rolleyes:

- Gondoljátok hogy a kínaiak majd bérlik a Siemens-töl drága pénzért a mozdonyokat? :D
Ennyire hülyének gondoljátok a kínaiakat? Ne már! Már a Görögök is bekapcsolódtak a Déli vasúti áramlatba! A kínai ráakad Görögbe az áruszállító szerelvényre s teker vele végig Németbe! Az országhatároknál pedig Mozd. vez. csere lesz csak! A német drága bérgépek pedig senkinek nem fog kelleni!
A kínaiak annyi gépet állomásoztatnak Görögbe amennyit akarnak, hogy bérbe is tudnak adni bárkinek olcsón!

Az hogy csorog a nyálatok a méregdrága Simens (fürdőkád) után, ezt én megértem, s el is fogadom! Jó részesedést kap a szervező ügynök, ugye! :cool: Biznisz az biznisz!
Ám gazdaságilag viszont nem tudom elfogadni!
- A Német nem fog adni üzemet nekünk, ami nem volna rossz! Még javító bázist sem fogad el nálunk, mivel javító bázisaink nincsenek felkészülve a digitális ellenőrzésre, s javításokra, alkatrészileg sem, s tudásilag sem! Mivel digitálisan vezérelve van benne minden. Az IGBT-k vezérlése nem egyszerű! Minden gépet amivel probléma volt, - ami ritka - hazahúznak!
- Nekünk olyan gép kell amihez adnának üzemet s kiképzést is! Úgy mint anno a V43-asokkal a Franciák! A spanyol tender nem sikerült. :(
A szervizt mi szabályozzuk s oldjuk meg! Majd felnövünk hozzá! Mivel többe kerül a leves mint a hús! Láthatjuk hogy a Németek milyen áron mérik a technológiát!

- Vajon miért volt OV Amerikába s beszélgetett Muskal, mert kell a vasútnak is a műhold, vagyis az áruszállítás ellenőrzéséhez, konténerek ellenőrzéséhez, vasúti GPS, stb...stb! Vajon miért vannak itt a kínai rendőrök? ;)
Először kérdezünk meg róla egy mozdonyvezetőt mert jelenleg ahogy hallani a belseje (vezérlés) kiforratlan egy siemens hez képest.... értve ezalatt hülyeségek garmadája....ergonomia....
Na ja!

- Ergonómia: Neked a fejre állított fürdőkád jobban tetszik? :p Semmi esztétika, semmi egyediség nincs benne! Különben is régi magyar tervezés! Na mindegy.
Először kérdezünk meg róla egy mozdonyvezetőt
Mit szeretnél tudni róla? :D

12-CRRC-ZELC-Bison.jpg


- Hogy a géptérben mi van egy mozdonyvezetőt nem nagyon érdekli, a levegős váltók kivételével, mivel úgy sem nyúlhat már semmihez! Nincsenek kontaktorok, IGBT-k vannak, meg sok led néz rád bentről! Gondolom az IGBT vezérlése nem igazán érdekel. :D Van még bent egy durung nagy kompresszor is, ami ellátja a gépet s vonatot levegővel! A tengelyek elrendezése ugyan olyan mint az általad respektált siemensé! BoBo. Külső ergonómiája egyedi számomra szebb.
Neve is kifejezettebb Bölény, ami erőt jelent s a kárpát medence ősrégi állatállománya volt!
A határunktól 10km-re Romániába megtekinthető rezervátumban tenyésztik, ha érdekel. Kötegyánnál kell kilépni.

- Ám ha azt írtad volna hogy kérdezzünk meg egy szerelőt, másképpen válaszoltam volna!
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 470
35 561
113
a ja! Ugye nem baj hogy felnagyítom a vezetőállás képét!

11-B-CRRC-ZELC-Bison.jpg


Mint látható a sebesség 200Km/h, az EVM-160 ->Km/h pedig a vonatbefolyásoló berendezés felső határértéke amit tud kezelni! Ugye nem baj! :cool:

03-CRRC-ZELC-Bison-181-001-2.jpg


Ez a kép pedig a Cargo egyik telephelyén készült! S nem tervrajz, szerintem! :rolleyes:
Ami az RCH-nak készült az max 140-el mehet a gyártó szerint...
Max. Running Speed140 km/h
itt van ami 230-al tudna menni, de ilyet még nem rendelt senki sem, szóval nem is gyártottak
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and gafzhu

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 470
35 561
113
Az hogy csorog a nyálatok a méregdrága Simens (fürdőkád) után, ezt én megértem, s el is fogadom! Jó részesedést kap a szervező ügynök, ugye! :cool: Biznisz az biznisz!
Nem is tudom, mintha lett volna egy 115 db-os keretszerződés ami még covid előtti árat tartalmazott volna és kb fele annyiba került volna mint ez a kínai csoda, amit a kutya sem vesz szemben a Vectronnal amit kb egész eEurópa használ... :oops: :hadonaszos:
A Német nem fog adni üzemet nekünk, ami nem volna rossz! Még javító bázist sem fogad el nálunk, mivel javító bázisaink nincsenek felkészülve a digitális ellenőrzésre, s javításokra, alkatrészileg sem, s tudásilag sem! Mivel digitálisan vezérelve van benne minden. Az IGBT-k vezérlése nem egyszerű! Minden gépet amivel probléma volt, - ami ritka - hazahúznak!
Ez nem a németek hibája, hanem a miénk, mert mi még mindig azt gondoljuk, hogy egy modern géphez elég egy kalapács meg egy csavarkulcs, de ha jól emlékszem pont épült volna egy modern karbantartó központ csakhát...

Nekünk olyan gép kell amihez adnának üzemet
Már bocsánat, de mi a fenének ? legyártják azt a 115 darabot kb 2-3 év alatt aztán meg malmoznak meg seggrepacsiznak a melósok, mert nincs mit csinálni ? Ezért nagyon nem éri meg, csak a gyártónak, mert kap egy csomó állami támogatást meg a mozdonyokon is megvan a haszna aztán csődöt jelent a fenébe és elhúz innen...
Külső ergonómiája egyedi számomra szebb.
Szerintem semmi egyedi nincs benne kb ugyan úgy néz ki, mint egy vectron, csak a lámpák mások. Ha valóban egyedi mozdonyt akarsz akkor akkor itt van:
470505419_8056593837777300_3062524175571389406_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and gafzhu

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
947
1 973
93
Ami az RCH-nak készült az max 140-el mehet a gyártó szerint...
Ez igaz is! Ám ez egy másik mozdony, ami tolatási munkákhoz is használható. Mint ahogy azt a szöveg is leírja.

"A Rail Cargo Hungaria (RCH) Multi-System elektromos mozdonyai lesznek az első teherszállításra optimalizált E-mozdonyok Európában. Tolatómozdonyként üzemeltethető nem villamosított hálózatokban, például állomásokon, kikötőkben és teherpályaudvarokon a „Super Last Mile”-vel.

A zöld lítium akkumulátoros tápcsomag elkerülheti az üzemanyag-pazarlást és a levegőszennyezést.

13-CRRC-ZELC-Bison.jpg


Tehát te erre hivatkoztál: Ám mint olvasható az adatlapjából ebben a gépben a hálózati feszültségen kívül, akkumulátorok szolgáltatják az energiát olyan helyeken ahol nincs felső-vezetéki feszültségi lehetőség!
Ez lehet iparvágányi, üzemi beállítások, kisebb mellékvonali kiruccanások (egy két állomás)!
Ezt a Cargo úgy oldja meg hogy két mozdonnyal közlekedik, ám így is még egyelőre kis hazánkban kényelmesen kitudja használni a gépet! S mikor melyiket kell használni azzal közlekedik. Mint itt az adatlap alján olvashatod hogy akkumulátoros folyamatos vontatás esetében csak 80km/h sebességgel lehet csak közlekedni a géppel. S ez a gép viszont: Ez a gép lesz!

08-K-nai-tolat-k-t-ramnem-akkus.jpg


Két áramnemű tolatós s akkus! Ennyi a különbség csak! Na meg a kinézete!
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 470
35 561
113
Ez igaz is! Ám ez egy másik mozdony, ami tolatási munkákhoz is használható. Mint ahogy azt a szöveg is leírja.

"A Rail Cargo Hungaria (RCH) Multi-System elektromos mozdonyai lesznek az első teherszállításra optimalizált E-mozdonyok Európában. Tolatómozdonyként üzemeltethető nem villamosított hálózatokban, például állomásokon, kikötőkben és teherpályaudvarokon a „Super Last Mile”-vel.

A zöld lítium akkumulátoros tápcsomag elkerülheti az üzemanyag-pazarlást és a levegőszennyezést.

13-CRRC-ZELC-Bison.jpg


Tehát te erre hivatkoztál: Ám mint olvasható az adatlapjából ebben a gépben a hálózati feszültségen kívül, akkumulátorok szolgáltatják az energiát olyan helyeken ahol nincs felső-vezetéki feszültségi lehetőség!
Ez lehet iparvágányi, üzemi beállítások, kisebb mellékvonali kiruccanások (egy két állomás)!
Ezt a Cargo úgy oldja meg hogy két mozdonnyal közlekedik, ám így is még egyelőre kis hazánkban kényelmesen kitudja használni a gépet! S mikor melyiket kell használni azzal közlekedik. Mint itt az adatlap alján olvashatod hogy akkumulátoros folyamatos vontatás esetében csak 80km/h sebességgel lehet csak közlekedni a géppel. S ez a gép viszont: Ez a gép lesz!

08-K-nai-tolat-k-t-ramnem-akkus.jpg


Két áramnemű tolatós s akkus! Ennyi a különbség csak! Na meg a kinézete!
Nem, ahhoz nem is írnak semmit sem, hogy mennyivel mehet max:

A bisonban is van egy kis akkucsomag, hogy az iparvágnyokra be tudjon menni és ne kelljen hozzá egy dízel gép.
"Az ünnepélyes keretek között bemutatott négytengelyes vontatómozdony névleges teljesítménye 5600 kW, tömege közel 90 tonna, az elinduláskor 300 kN-t ad le, és akár 120 km/órás sebességgel vontathat majd szerelvényeket. A technológia előnyei akkor mutatkoznak meg igazán, amikor a vonat felsővezetékkel nem rendelkező szakaszon továbbít kocsikat. Ilyenkor a mozdony az energiát a Last Mile Power Package akkumulátoraiból nyeri, amely megoldásra például az iparvágányok jelentős részénél is szükség van."
Forrás: https://rch.railcargo.com/hu/news/e...ara-kifejlesztett-elso-villany-hibrid-mozdony
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 433
113
Ez igaz is! Ám ez egy másik mozdony, ami tolatási munkákhoz is használható. Mint ahogy azt a szöveg is leírja.

"A Rail Cargo Hungaria (RCH) Multi-System elektromos mozdonyai lesznek az első teherszállításra optimalizált E-mozdonyok Európában. Tolatómozdonyként üzemeltethető nem villamosított hálózatokban, például állomásokon, kikötőkben és teherpályaudvarokon a „Super Last Mile”-vel.

A zöld lítium akkumulátoros tápcsomag elkerülheti az üzemanyag-pazarlást és a levegőszennyezést.

13-CRRC-ZELC-Bison.jpg


Tehát te erre hivatkoztál: Ám mint olvasható az adatlapjából ebben a gépben a hálózati feszültségen kívül, akkumulátorok szolgáltatják az energiát olyan helyeken ahol nincs felső-vezetéki feszültségi lehetőség!
Ez lehet iparvágányi, üzemi beállítások, kisebb mellékvonali kiruccanások (egy két állomás)!
Ezt a Cargo úgy oldja meg hogy két mozdonnyal közlekedik, ám így is még egyelőre kis hazánkban kényelmesen kitudja használni a gépet! S mikor melyiket kell használni azzal közlekedik. Mint itt az adatlap alján olvashatod hogy akkumulátoros folyamatos vontatás esetében csak 80km/h sebességgel lehet csak közlekedni a géppel. S ez a gép viszont: Ez a gép lesz!

08-K-nai-tolat-k-t-ramnem-akkus.jpg


Két áramnemű tolatós s akkus! Ennyi a különbség csak! Na meg a kinézete!
Azért tegyük hozzá azt is hogy az alapokat nyugat europai gyártó cég felvásárlásával kezdte hogy piacra léphesen valahogy ez kimarad a hangzatos reklam szlogenekből.
A személyforgalmi Bisonból nem azért rendeltek a vasúti cégek mert "nem jó" hanem azért mert még mindig nincsen honosítva,engedélyeztetve az europai vasúti hàlozatra..... eddig még nem találtak egy hülyét aki részben ennek a költségeit il logisztikai hátterét beválalja.... majd mi beválaljuk utána lapátoljuk a keletkezett szart....na nem a mozdony után hanem elvtársi pénzes jó szeretettből. Kicsit másak a követelmények eus szinten.... lásd elvérző crc motorkocsikat.
Végezetül sokkal de sokkal jobban jártunk volna a lemondott vectronokkal... de ez van amikor "gögös hülyék" vagyunk