Amikor utoljára néztem, akkor 10k USD feletti ár is volt USA piacon. Európában ennél is többet kérnek érte.
Az elektromos autó új technológia dumátóla falnak megyek. Kérlek nevezd már meg, hogy melyik fő eleme az az elektromos autóknak, ami nem off the self...?
- Kompakt és kis elektromotorok nagy hatásfokkal évtizedek óta léteznek.
- A Li alapú akksi? A Tesláé tudtommal még annyi fejlesztést sem tartalmaz, hogy licenszelt az egész és lényegében egy rakás laptop akksi egybepakolva.
- Az önvezető képességeknek magához ahhoz, hogy az autó működjön és X km-re elmenjen semmi köze.
Tehát kérem, soroljátok már fel, hogy a mai villanyautókban mi az, ami célzottan azokhoz lett kifejlesztve, de előtte nem használták soha. Sehol.
Semmi más nem történt, hogy egyfajta költség és műszaki optimalizáció során összelegóztak egy autót, tettek rá egy orbitális hype-ot (és támogatást sok helyen) és ennek eredményét látjuk. (Pl. azt, hogy a Tesla 10+ év után is masszívan veszteséges.)
A villanyautók ehhez képest drágák, mer az akksi egész egyszerűen ilyen sokba kerül hiába egyszerűbb több része is a benzin hajtású autókhoz képest. Az ár/érték arányuk borzalmas.
Az elektromos autó annyira új technológia, hogy együtt kezdte a belső égésű motorokkal, csak a technológiai fejlődés könnyebb volt a benzines oldalon. Hiába lettek jobb akksik, jobb motorok, labdába nem rúgott a villanyautó, egészen máig, de egyenlő mérce szerint (ár, praktikusság, tömeges használhatóság) még mindig nincsenek egy szinten és talán soha nem is lesznek, mert fizika és a kémia egy szemét kurva és megakadályozza ezt.
A Tesla is remekül ég, cserébe ki sem tudsz jutni belőle...