De bakker akkor sem új technológia. Akkumulátort, villanymotort kompozit elemeket, és minden más elemüket eddig is gyártották. Ez bakker olyan, mintha azt mondanád, hogy a Lockheed Martin micsoda innovációt tolna, ha holnaptól bringát is gyártana F-35 mellett. Eddig nem gyártott, de nem azért, mert az új technológia a világban és megugorhatatlan, hanem azért, mert máshol gyártják és nem lenne piacképes nekik. Tudna bringát is gyártani. Nem akar. Eddig is lehetett volna villanyautót gyártni. Bármikor. Műszakilag működősképes lett volna. De a működőképes és piacképes között kurva nagy difi van. Ma is. Hype esetén szarra sem jó vagy pocsék ár / érték arányú terméket is el lehet sózni a piacon. Soroljam ezeket, hogy flém legyen...? Tudod Apple termékek pl. első körben...
De ez nem ÚJ, ez MÁS. Ennyire nehéz értelmezni a kettő közötti jelentéstartalmat...? Semmiféle mágia és kutatás nem kell ehhez. Számtalan dolog van, amire képes lenne az emberiség, de nem csinálja, mert igény nincs rá.
Attól, mert egy bringára tesznek kis elektromotort (ami eddig is ismert) és akksit (szintén), abban mi a fantasztikus innováció...? Pont annyi "innováció" van benne, mint összepárosítani az iparban egy üzemben a különféle technológiai elemeket. Műszaki tervezésnek hívják ezt, nem fejlesztésnek. Legfeljebb termékfejlesztés, de meglevő elemekből építkezel, ahogy pl. egy távvezeték vagy vasúti lefejtőnél is.
Mert a mikroelektronika fejlődése egészen más, mint a teljesítményelektronikáé, de ezzel is teli van már a hócipőm, hogy mindenki egyetlen igen specifikus fejlődést akar ráhúzni minden iparra és termékre. Orbitális tévedés ez a megközelítés.