Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Ebből a logikából kiindulva minden egyes típus jelentéktelen, pixelpontyi jelentőséggel bír. Teljesen értelmetlen a megközelítés.

Te hoztál egy világrengető statisztikát amiről kiderült, hogy légpiszok.
De csak a te kedvedért, a legnagyobb példányszámban eladott autó tavaly...

Ford F150-es volt 1.076.153 eladott példánnyal (idén már új 6200 köbcentis V8-assal is rendelhető az 5 literes szívó V8 és 2.6-os turbó V6 mellett).

2018-Ford-F-150-front-three-quarter-in-motion-07.jpg


Villanyforradalom.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Uram, hallott ön a SUV reneszánszról ami lenullázta a szedán eladásokat világszerte? USA meg eleve kisteherautóként regisztrált pickup-ok országa.

És Ön hallott már arról a mondásról, hogy almát almával, körtét meg körtével hasonlítunk össze?

Értem én a logikát, évekig meg a károgás, hogy jajj becsődöl a Tesla, aztán jön a Model 3 és az egyik legnépszerűbb választás lesz a saját kategóriájában (mid size sedan) BOOM HEADSHOT, akkor inkább hasonlítsuk össze a SUV-okkal, mert, mert, mert...

Óóó bázz, megint az jön ki hogy ha még tök más kategóriát erőszakolok rá, ott is benne lenne a Model 3 a TOP 15-ben (Top 1.: Toyota RAV 4 kb. 400 000 eladással évente, Top 15 korül meg ilyenek vannak hogy Toyota 4runner, Honda Pilot (CRV), Mazda CX-5) 120-130 ezerrel évente.

Most akkor mit találjak ki, összehasonlítom a robogó eladásokkal, hogy csak azért is bebizonyítsam, hogy szar az egész Tesla, humbug a Model 3 sikere? Ez így röhejesen izzadságszagú.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

Törölt tag 1711

Guest
És Ön hallott már arról a mondásról, hogy almát almával, körtét meg körtével hasonlítunk össze?

Értem én a logikát, évekig meg a károgás, hogy jajj becsődöl a Tesla, aztán jön a Model 3 és az egyik legnépszerűbb választás lesz a saját kategóriájában (mid size sedan) BOOM HEADSHOT, akkor inkább hasonlítsuk össze a SUV-okkal, mert, mert, mert...

Óóó bázz, megint az jön ki hogy ha még tök más kategóriát erőszakolok rá, ott is benne lenne a Model 3 a TOP 15-ben (Top 1.: Toyota RAV 4 kb. 400 000 eladással évente, Top 15 korül meg ilyenek vannak hogy Toyota 4runner, Honda Pilot (CRV), Mazda CX-5).

Most akkor mit találjak ki, összehasonlítom a robogó eladásokkal, hogy csak azért is bebizonyítsam, hogy szar az egész Tesla, humbug a Model 3 sikere? Ez így röhejesen izzadságszagú.

Nem, globális autó eladásokkal kell összehasonlítani a globális autóeladást.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 516
5 735
113
De bakker akkor sem új technológia. Akkumulátort, villanymotort kompozit elemeket, és minden más elemüket eddig is gyártották. Ez bakker olyan, mintha azt mondanád, hogy a Lockheed Martin micsoda innovációt tolna, ha holnaptól bringát is gyártana F-35 mellett. Eddig nem gyártott, de nem azért, mert az új technológia a világban és megugorhatatlan, hanem azért, mert máshol gyártják és nem lenne piacképes nekik. Tudna bringát is gyártani. Nem akar. Eddig is lehetett volna villanyautót gyártni. Bármikor. Műszakilag működősképes lett volna. De a működőképes és piacképes között kurva nagy difi van. Ma is. Hype esetén szarra sem jó vagy pocsék ár / érték arányú terméket is el lehet sózni a piacon. Soroljam ezeket, hogy flém legyen...? Tudod Apple termékek pl. első körben...


De ez nem ÚJ, ez MÁS. Ennyire nehéz értelmezni a kettő közötti jelentéstartalmat...? Semmiféle mágia és kutatás nem kell ehhez. Számtalan dolog van, amire képes lenne az emberiség, de nem csinálja, mert igény nincs rá.

Attól, mert egy bringára tesznek kis elektromotort (ami eddig is ismert) és akksit (szintén), abban mi a fantasztikus innováció...? Pont annyi "innováció" van benne, mint összepárosítani az iparban egy üzemben a különféle technológiai elemeket. Műszaki tervezésnek hívják ezt, nem fejlesztésnek. Legfeljebb termékfejlesztés, de meglevő elemekből építkezel, ahogy pl. egy távvezeték vagy vasúti lefejtőnél is.


Mert a mikroelektronika fejlődése egészen más, mint a teljesítményelektronikáé, de ezzel is teli van már a hócipőm, hogy mindenki egyetlen igen specifikus fejlődést akar ráhúzni minden iparra és termékre. Orbitális tévedés ez a megközelítés.

Mondom, a villanymotort is már 150 éve gyártják, az acéllemezt is gyártják már vagy 200 éve, a mosógép meg mégis egyre olcsóbb. De nem csak elektronikai termékekre áll ez. Az első láncfűrészét apám több havi fizujából vette meg 20 éve míg most már 20000 forinttól is kapni, pedig belsőégésű motorok is 150 éve már készülnek. Ez elmondható az összes termékre. Minél régebb óta gyártják, minél nagyobb mennyiségben, annál olcsóbb lesz. Na az elektromos autót nemrég kezdték el gyártani nagyobb mennyiségekben (az irreleváns, hogy 110 éve is voltak elektromos autók, mert aztán 90 évig felhagytak a gyártásukkal).
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Nem, globális autó eladásokkal kell összehasonlítani a globális autóeladást.

Mármint úgy érted, hogy a Model 3 eladásokat az USA-ban a sedan piacon kell összehasonlítani valamennyi belsőégésű gépjármű eladással az egész Világon?

Ez a nap legnagyobb hülyesége eddig, pedig erős volt a mezőny.
 
M

molnibalage

Guest
Te láthatóan folyamatos valóságtagadásban vagy.

Ha megnézed ugyanekkor 2018-ban az USA szedán eladásokat, amikben kb. ezek is versenyeznek, ott a Toyota Camry volt a legkeresetetebb jármű 178 000 eladott darabszámmal. Ezekből mind van hybrid modell is.

Ehhez képest Model 3 elindul valamikor 2018 elején és van kb. 130 000 + eladás abban az évben. Azaz a Model 3 ezzel az eladási mennyiséggel bőven Top 5 legjobban keresett sedan között van úgy, hogy a semmiből jön.
De miféle statisztika az, hogy egyetlen modellt hasznosítasz össze egy másikkal és nem az ÖSSZES nem elektromos eladással...?
Ez kb. olyan szintű balfék ferdítés, mint UK-ban a névadással és riogatással, hogy a leggyakoribb a Mohamed. Persze, ha van több száz név és abból egyes szűk tartományban a Mohamed a legnépszerűbb, ami a teljes 1%-át sem éri el. Hiába az a leggyakoribb név, ha 99% meg nem az, mert mondjuk 300 név között oszlik meg, mert a fennmaradó részben felül reprezentált...

2012-2019 között 1,1M elektromos járművet adtak el a videó alapján. A probléma az, hogy a teljes autógyártás ebben csak 2012 és 2016 közötti időszakban 335M. Tehát kemény 0,3% sem volt az arány.

És nem csak Sedan kategória van.

Szóval ez nem valóság tagadás. Csak nem torzítom a statisztikát a szájízem és világnézetem szerint. Amit előadsz az vágyvezérelt gondolkodás csúcsa.

Mondom, a villanymotort is már 150 éve gyártják, az acéllemezt is gyártják már vagy 200 éve, a mosógép meg mégis egyre olcsóbb. De nem csak elektronikai termékekre áll ez. Az első láncfűrészét apám több havi fizujából vette meg 20 éve míg most már 20000 forinttól is kapni, pedig belsőégésű motorok is 150 éve már készülnek. Ez elmondható az összes termékre. Minél régebb óta gyártják, minél nagyobb mennyiségben, annál olcsóbb lesz. Na az elektromos autót nemrég kezdték el gyártani nagyobb mennyiségekben (az irreleváns, hogy 110 éve is voltak elektromos autók, mert aztán 90 évig felhagytak a gyártásukkal).
Az első AAA és AAA akksimat úgy 18 éve vettem. Akkor is 4 ropi körül volt, most is. Az infláció dolgozott csak inkább, nem lett számottevően olcsóbb valahogy, Li alapú AA és AAA gyakorlatilag én nem láttam, mert nincs rá igény. Van, rohadt drága.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 516
5 735
113
Az autó 90%-ban ugyanúgy épül fel, üzemanyag tank mérete nő meg + nem kell a motorgyártó részleg, azt átadod a beszállítónak, hogy tekercselje a motorokat a készülő autó mellett.
Elektronika minimálisan változik, rengeteg forgácsolás, csiszolás, csavarozás munkafázis kimarad, nem kell váltóművet beépíteni stb.

Kb. kivették a 22 éve gyártott Prius-ból a belső égésű részt és azt mondták ez egy új dolog...

Btw.: minden új típus bevezetésénél át kell építeni a gyártósort, ez sem másabb.

Nem autógyárban dolgozom, szóval nem tudom. De a debreceni gyárra azt írták, hogy ez már úgy készül, hogy elektromosokat is gyártani lehessen benne. Szóval nem csak alakítani kell a sorokon és készülhet az elektromos is, mint egy-egy új modell esetén.
 
M

molnibalage

Guest
Az amit rajtad kívül minden profi piacelemző használ.
Hát akkor gratulálok neki. Ez a kicsit sem kreatív hazudozás iskolapéldája. Lehet villogni (még kategórián belül sem igaz módon), hogy mennyire jó az eladás, de nem változtat azon, hogy a tisztán villanyautó ma vonalvastagságnyi az éves gyártásban is, nemhogy a teljes flottában. Bőven 20 évig futnak járművek az utakon. Ennek fényében nem túl komoly matek a jelenlegi számokkal kiszámolni az, hogy mikor lesz legalább 10% az üzemelő flottában villanyautó úgy, hogy csak a személyautókat nézed. Hát, kurva messze van az még.
 

balkáni

Well-Known Member
2016. szeptember 26.
572
781
93
Az első AAA és AAA akksimat úgy 18 éve vettem. Akkor is 4 ropi körül volt, most is. Az infláció dolgozott csak inkább, nem lett számottevően olcsóbb valahogy, Li alapú AA és AAA gyakorlatilag én nem láttam, mert nincs rá igény. Van, rohadt drága.

Egy Li-ion cella névleges feszültsége 3,7V. Elég nehéz visszaosztani 1,5V körülire :D
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 516
5 735
113
De miféle statisztika az, hogy egyetlen modellt hasznosítasz össze egy másikkal és nem az ÖSSZES nem elektromos eladással...?
Ez kb. olyan szintű balfék ferdítés, mint UK-ban a névadással és riogatással, hogy a leggyakoribb a Mohamed. Persze, ha van több száz név és abból egyes szűk tartományban a Mohamed a legnépszerűbb, ami a teljes 1%-át sem éri el. Hiába az a leggyakoribb név, ha 99% meg nem az, mert mondjuk 300 név között oszlik meg, mert a fennmaradó részben felül reprezentált...

2012-2019 között 1,1M elektromos járművet adtak el a videó alapján. A probléma az, hogy a teljes autógyártás ebben csak 2012 és 2016 közötti időszakban 335M. Tehát kemény 0,3% sem volt az arány.

És nem csak Sedan kategória van.

Szóval ez nem valóság tagadás. Csak nem torzítom a statisztikát a szájízem és világnézetem szerint. Amit előadsz az vágyvezérelt gondolkodás csúcsa.

https://www.electrive.com/2019/03/12/vw-raises-the-bar-aiming-for-22-million-electric-cars-by-2030/
The Volkswagen Group has just announced that over the next ten years it will build 22 million electric vehicles on company-owned electric-platforms, which means some seven million more than previously planned.

Jelenleg évi 10-11 milliót gyárt a VW, vagyis a 10 év alatt legyártott összes autójuknak a 22%-a lesz elektromos. Viszont mivel most keveset adnak el, és csak fokozatosan megy fel az elektromosak gyártása, így 2030-ra már legalább 30%-os lesz az arányuk, lenne, ha közben ugyanennyi belsőégésűt gyártana, de azok gyártása meg valószínűleg csökkenni fog, így mégnagyobb lesz az elektromosok aránya. Mindez a VW-nél 10 év múlva. Ez azért már nagyon nem vonalvastagság és nincs olyan távol.

Az első AAA és AAA akksimat úgy 18 éve vettem. Akkor is 4 ropi körül volt, most is. Az infláció dolgozott csak inkább, nem lett számottevően olcsóbb valahogy, Li alapú AA és AAA gyakorlatilag én nem láttam, mert nincs rá igény. Van, rohadt drága.

Hát akkor nagyon átvertek. 1500 forintért már 3,7 V-os 18650-es 2500 mA-es SDI akkukat lehet venni, a kínai cuccok meg már 300 forinttól kaphatók.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 516
5 735
113
Hát akkor gratulálok neki. Ez a kicsit sem kreatív hazudozás iskolapéldája. Lehet villogni (még kategórián belül sem igaz módon), hogy mennyire jó az eladás, de nem változtat azon, hogy a tisztán villanyautó ma vonalvastagságnyi az éves gyártásban is, nemhogy a teljes flottában. Bőven 20 évig futnak járművek az utakon. Ennek fényében nem túl komoly matek a jelenlegi számokkal kiszámolni az, hogy mikor lesz legalább 10% az üzemelő flottában villanyautó úgy, hogy csak a személyautókat nézed. Hát, kurva messze van az még.

Szerintem Németországban úgy 2030-ra lesznek többségben az újonnan eladott kocsik között az elektromosok aránya. 2040-re többségben lesznek az utakon futó autók között is, 2050-re meg nagyrészt (úgy 90%-ban) kikopnak Németországból a belsőégésűek. A kevésbé gazdag EU országokban (pl. nálunk) mindez kb. 10-15 év késéssel fog bekövetkezni.
 
M

molnibalage

Guest
https://www.electrive.com/2019/03/12/vw-raises-the-bar-aiming-for-22-million-electric-cars-by-2030/
The Volkswagen Group has just announced that over the next ten years it will build 22 million electric vehicles on company-owned electric-platforms, which means some seven million more than previously planned.

Jelenleg évi 10-11 milliót gyárt a VW, vagyis a 10 év alatt legyártott összes autójuknak a 22%-a lesz elektromos. Viszont mivel most keveset adnak el, és csak fokozatosan megy fel az elektromosak gyártása, így 2030-ra már legalább 30%-os lesz az arányuk, lenne, ha közben ugyanennyi belsőégésűt gyártana, de azok gyártása meg valószínűleg csökkenni fog, így mégnagyobb lesz az elektromosok aránya. Mindez a VW-nél 10 év múlva. Ez azért már nagyon nem vonalvastagság és nincs olyan távol.

Az első AAA és AAA akksimat úgy 18 éve vettem. Akkor is 4 ropi körül volt, most is. Az infláció dolgozott csak inkább, nem lett számottevően olcsóbb valahogy, Li alapú AA és AAA gyakorlatilag én nem láttam, mert nincs rá igény. Van, rohadt drága.

Hát akkor nagyon átvertek. 1500 forintért már 3,7 V-os 18650-es 2500 mA-es SDI akkukat lehet venni, a kínai cuccok meg már 300 forinttól kaphatók.
Továbbra is röhögök. Jelenleg már 100 millió táján van az autógyártás.
https://www.statista.com/statistics/262747/worldwide-automobile-production-since-2000/

Tehát kb. arról van szó, hogy akkor 1 mrd autóból vagy kisteherautóból lesz a VW részéről a TERVEK szerint majd 22 millió. Ez 0,22%. A ma és addig gyártott benzines autók is legfeljebb 12 évesek lesznek.

Mondom, beláthatatlan távolságban van az, hogy a tömeg a villanyhajtás legyen. Ahhoz először a meglevő állományt kell kiszórni. Az erővel nem fog menni, ameddig ezek ennyire drágák.

4 db akksi volt 2002 táján 3k ropi, ahogy most is ennyi volt, csak a HUF ér kevesebbet. Ez nem átverés, mindenhol kb. ennyi, tök midegy melyik szaküzletben veszed. Az, hogy te neten milyen noname szart rendelsz valamekkora szállítási költséggel, az engem nem érdekel.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 516
5 735
113
Továbbra is röhögök. Jelenleg már 100 millió táján van az autógyártás.
https://www.statista.com/statistics/262747/worldwide-automobile-production-since-2000/

Tehát kb. arról van szó, hogy akkor 1 mrd autóból vagy kisteherautóból lesz a VW részéről a TERVEK szerint majd 22 millió. Ez 0,22%. A ma és addig gyártott benzines autók is legfeljebb 12 évesek lesznek.

Mondom, beláthatatlan távolságban van az, hogy a tömeg a villanyhajtás legyen. Ahhoz először a meglevő állományt kell kiszórni. Az erővel nem fog menni, ameddig ezek ennyire drágák.

4 db akksi volt 2002 táján 3k ropi, ahogy most is ennyi volt, csak a HUF ér kevesebbet. Ez nem átverés, mindenhol kb. ennyi, tök midegy melyik szaküzletben veszed. Az, hogy te neten milyen noname szart rendelsz valamekkora szállítási költséggel, az engem nem érdekel.

Mit nem értesz. A VW kb. azzal számol, hogy 2030-ban már az eladott autójaik legalább 30%-a elektromos lesz. Ez a világ egyik legnagyobb (vagy a legynagyobb?) autógyártója. Ha ők így gondolkodnak, akkor a többi is kb. hasonlóan gondolkodik.
De ha azt nézzük, hogy a világ messze legnagyobb gyártója már Kína, ők pedig teljes gőzzel a villanyosokat fejlesztik, akkor méginkább igaz az, hogy az elektromos lesz a közeli jövő.
És igen, abban igazad van, hogy a 100 év alatt legyártott és abból ma kb. 1,3 milliárd működő autót nem két nap, amíg lecseréli az emberiség, de kb. 15 év múlva már a fejlett világ újautó eladásainak a többsége elektromos lesz.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 516
5 735
113
4 db akksi volt 2002 táján 3k ropi, ahogy most is ennyi volt, csak a HUF ér kevesebbet. Ez nem átverés, mindenhol kb. ennyi, tök midegy melyik szaküzletben veszed. Az, hogy te neten milyen noname szart rendelsz valamekkora szállítási költséggel, az engem nem érdekel.

Az ne zavarjon, hogy az előbb még egy AAA akkut írtál 4000-ért, most meg 4-et írsz 3000-ért. :p
És az se, hogy én SDI akkut írtam. Tudod, Samsung, nem valami noname.
Egyébként 2002-ben hány mA-es volt, és mennyi most?
 
M

molnibalage

Guest
Az ne zavarjon, hogy az előbb még egy AAA akkut írtál 4000-ért, most meg 4-et írsz 3000-ért. :p
És az se, hogy én SDI akkut írtam. Tudod, Samsung, nem valami noname.
Egyébként 2002-ben hány mA-es volt, és mennyi most?
Négyesével árulják őket, legfeljebb kettesével, de olyan drága úgy, hogy akkor inkább négyet veszek. Tényleg ennyire fogalmatlan vagy? Ebbe kötsz bele? Egy gépelési hibába? Nyilvánvalóan azonos csomag méreteket hasonlítok össze.