Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 118
15 644
113
Lemaradt egy link:

"...
Most már nem lényegtelen, mert egy mai autónak ennyi az összes alvázvédelme - igen, az a két fekete szurokszerű pamacs, amit az első két képen látsz...
(itt már elkezdték becsomagolni az alváz/üregvédelemhez.)..."
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 750
67 553
113
Szóval ne gondoljátok, hogy egy 10 éves japán (bármi más) végül biztos kevesebbe lesz, mint egy (sprőd; tejfölöspohárműanyag belsejű) új Dacia.

Itt tartunk.
Sajnos itt tartunk.

Én szóltam.

Ebben semmi meglepő nincs, ez a tervezett avulás része.
Pl. a mazdák legendásan rohadnak, és mindenki értetlenül állt előtte, hogy nem tudják megoldani a dolgot.
Meg tudnák csak nem akarják. A kimondatlan üzletpolitika része, hogy a kocsinak csak első és második tulaja legyen utána már bontó.
Azért adnak a jobb márkák 10 év átrozsdásodás elleni garanciát. De hallottam már csak 7 évről is...
Ugyan ez igaz a pótalkatrészekre is. Horror áruk van!
Pont azért, hogy ne érje meg, javíttatni a kocsit. Szándékosan mennek ebbe az irányba, nem bénaságból.
Az alváz rohasztás meg erre ideális, hiszen a tulaj normál esetben nem látja. Ellenben mire már látja javíthatatlan.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 118
15 644
113
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 881
19 713
113
Elképesztően szép ez a legend!

Igen, ez egy ilyen titkos tipp a jó autó keresőknek, baromira alulértékelt, megbízható, minőségi anyagokból, technikailag abszolút csúcskategória mindenben, a fogyasztást meg a 82 ezernek mondott kilométert meg ne firtassuk :D A ritkasága miatt persze ha valami esetleg mégis elromlik, az horror gyári árban lesz.

Nagyon sajnálom, hogy a honda (amúgy önhibájából) teljesen feladta az Európai piacot autóértékesítés tekintetében.,
A szervízben is mondták bent a srácok, hogy héba hóba eladnak 1-1 autót, de főleg a motorok mennek.
Egyszerűen a hondának sajnos kimondott üzletpolitikája, hogy az EU-s piac a sok kretén előírásával egyszerűen nem éri meg nekik.
Így minimál szinten nyomják. :(

Ők három dolgot rontanak el - az egyik hogy jó, megbízható kocsikat gyártanak, így a tulaj nem érzi szükségét, hogy egyik lízingből a másikba ugorjon, vagy eladja az első hibák előjövetelekor (mert nincsenek) és beugorjon egy új színes-szagosba 5 évente. Kellett nekik olyan kocsikat csinálni, hogy még mindig itt szaladgáljanak közöttünk a 30+os békalámpás, zombi-Civicek, így jártak..

A másik ugyanebből fakad - a minőségnek ára van, észrevehetően drágábbak mint a hasonló kategóriájú, de messze nem olyan jól összerakott, alapból is felszerelt autók, így két szék között a pad alá esnek Európában az olcsó budget autók és a "prémiumnak" mondott márkák között a félprémium autóikkal. Az emberek nagy része itt nem érti és nem is értékeli a világból kiszaladó motorokat és a magasabb alapfelszereltséget, nem ismeri a márkát, nem veszi észre, hogy mire bekonfigurálja a Skodáját (ami a cégben meg a szomszédban is van, tehát biztos jó) már majdnem 2x annyit fizetett ugyanazért a felszereltségért. Az USA-ban sokkal tudatosabb a vásárlókör és ott megy is.

A harmadik, hogy az egész világban hús-vér emberek a vevőkörük, nem a Skoda-flották végtelen eladásaival versenyeznek így eleve sokkal kevesebbet tudnak eladni. Cserébe az USA és Ázsia piacon meg jól megy nekik, nem kell megszakadniuk az EU-val, ide jelenleg 4 fajta SUV-féleséget hoznak be, ha az kell a népnek (HRV, ZRV, CRV, meg a Crosstar), marad mutatóba van egy darab hatchback, sedan már nincs is, Accord egy+ évtizede nuku, és most lesz a Prelude (ami igazából egy pimpelt Civic, egy neo-CRX szerintem mintsem igazi Prelude). Az itthoni piac nyomorát nem is nézem, hiszen itt a németből behozott levedlett német prémium a menő, vagy a melóskocsi. Kb. amit itthon lehet látni belőlük az viszonylag sok CRV, Jazz és az utolsó Civic is jól ment.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
18 203
67 134
113
Megsérült a Mercedes 220 bal elsö ajtaja: Horpadás. Ellenfél biztositója fizette. Kicserélték az egész ajtót a belsö, sértetlen, kárpittal együtt, mert igy olcsóbb, mintha átszereltèk volna a kárpitot.
Nehéz ezt elfogadni, akkor is, ha a biztositó ( azaz minden ügyfél) fizeti. :(
 
  • Szomorú
Reactions: misinator and fip7

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
32 735
144 013
113
Ebben semmi meglepő nincs, ez a tervezett avulás része.
Pl. a mazdák legendásan rohadnak, és mindenki értetlenül állt előtte, hogy nem tudják megoldani a dolgot.
Meg tudnák csak nem akarják. A kimondatlan üzletpolitika része, hogy a kocsinak csak első és második tulaja legyen utána már bontó.
Azért adnak a jobb márkák 10 év átrozsdásodás elleni garanciát. De hallottam már csak 7 évről is...
Ugyan ez igaz a pótalkatrészekre is. Horror áruk van!
Pont azért, hogy ne érje meg, javíttatni a kocsit. Szándékosan mennek ebbe az irányba, nem bénaságból.
Az alváz rohasztás meg erre ideális, hiszen a tulaj normál esetben nem látja. Ellenben mire már látja javíthatatlan.
Én amikor megvettem a mazda hármasom 2021-beb azzal kezdtem hogy teljesen le lett bontva az alja és alváz üregvédelem. Azóta meg évente dobok le meg szegélyek alatt kitakarít
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 750
67 553
113
A ritkasága miatt persze ha valami esetleg mégis elromlik, az horror gyári árban lesz.

Nem kell ehhez ritkának lenni. Nekem most, 260,000 km-nél eldugult a részecske szűrőm, és már nem tudja magától regenerálni a kocsi. (Áldassék a rohadvány unió meg az Euro irreál normájuk :mad:)
Az lesz, hogy hétfőre viszem kitakaríttatni, mert az kb. 100,000 forint. És ha szerencsém van, jó állapotú még a szűrő és nem kell cserélni.
És miért is fontos, hogy ne kelljen cserélni?
Eredetileg ugyan is ezt akartam, utána néztem nincs után gyártott szűrő az N22B4 motorkódú dízelhez. Csak a gyári, amit itthon senki sem forgalmaz.
Így magától a honda szervíztől kellene újat rendelni. Megkérdeztem mennyi lenne egy új részecske szűrő a kocsimba?
A válasz.... Mindennel együtt 1.3 millió forint! :hadonaszos:
Ehhez jön még a 100,000 ért berakjuk de az bagatel XD
Szóval kaptam egy kisebb sokkot.
Amúgy az 1. gennel régebbi N22-es dízelekhez van után gyártott 300,000-ért. Mázlisták!

Ezen kívül van még pár szívatós alkatrésze, pl. a kettős tömegű lendkerék az 700,000 forint az unixnál. (Ugyan olyan gyárit tudok 250,000-ért is, szerencsére)
A Bosh nagy nyomású szivattyú 800,000 forint ha megkotlik. Remélem nem fog.
A befecskendezők darabja 80,000 jó magyar forint.

Bár a dolog másik oldala, hogy 5.5 körüli átlagot eszik, (nah meg k*rva jól megy ha éppen nincs eldugulva a nózija), szóval az ugyan ilyen úton 9 litert evő toyotához képest eddig kb. 1 milliót spóroltam meg az üzemanyagon. ****
Nagyon remélem, hogy nem kell ezt a pénzt részecske szűrőre költenem. :cool:


5.5*600*55000/100=1.815.000 Ft vs. 9*580*55000/100=2.871.000 Ft
Vagyis kb. 1 misi a spórolás, bár volt magasabb is az üzemanyag ár.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 750
67 553
113
A másik ugyanebből fakad - a minőségnek ára van, észrevehetően drágábbak mint a hasonló kategóriájú, de messze nem olyan jól összerakott, alapból is felszerelt autók, így két szék között a pad alá esnek Európában az olcsó budget autók és a "prémiumnak" mondott márkák között a félprémium autóikkal.

A dacia sanderro ugye 5.7 misis alapáron van.
A Honda Jazz a szalonban 11 millióért volt kirakva... :rolleyes:
Az előbbi egy 3 hengeres kerregő, amiben feláras extra a manuális klíma.
A honda Jazz meg benzin elektromos hibrid (kb. mint egy D+E tengó!) és digit klímás alapból.
És ezt bizony sokan nem érzékelik...
1
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 881
19 713
113
5.5*600*55000/100=1.815.000 Ft vs. 9*580*55000/100=2.871.000 Ft
Vagyis kb. 1 misi a spórolás, bár volt magasabb is az üzemanyag ár.

Hát a dízel matek sajnos ilyen.
-1 Mft üzemanyag
+ 2 Mft karbantartás

De az is tény hogy a kocsit nem újonnan vetted gondolom, tehát az elhasznált műszaki tartalmat most részletfizetéssel veszed.

Ezért is nincs dieselem, túl azon hogy a szagát is utálom. Egyébént az 1.5T is kb ilyen átlagot hoz, csak ugye a zöld dinoszauruszlével, ami elég megdöbbentő. Cserébe a benzinesen is van DPF, reménykedem benne, hogy az nem úgy meg annyiért cserélendő, mint a diesel, hanem örökélet. :D
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 118
15 644
113
Nem kell ehhez ritkának lenni. Nekem most, 260,000 km-nél eldugult a részecske szűrőm, és már nem tudja magától regenerálni a kocsi. (Áldassék a rohadvány unió meg az Euro irreál normájuk :mad:)
Az lesz, hogy hétfőre viszem kitakaríttatni, mert az kb. 100,000 forint. És ha szerencsém van, jó állapotú még a szűrő és nem kell cserélni.
És miért is fontos, hogy ne kelljen cserélni?
Eredetileg ugyan is ezt akartam, utána néztem nincs után gyártott szűrő az N22B4 motorkódú dízelhez. Csak a gyári, amit itthon senki sem forgalmaz.
Így magától a honda szervíztől kellene újat rendelni. Megkérdeztem mennyi lenne egy új részecske szűrő a kocsimba?
A válasz.... Mindennel együtt 1.3 millió forint! :hadonaszos:
Ehhez jön még a 100,000 ért berakjuk de az bagatel XD
Szóval kaptam egy kisebb sokkot.
Amúgy az 1. gennel régebbi N22-es dízelekhez van után gyártott 300,000-ért. Mázlisták!

Ezen kívül van még pár szívatós alkatrésze, pl. a kettős tömegű lendkerék az 700,000 forint az unixnál. (Ugyan olyan gyárit tudok 250,000-ért is, szerencsére)
A Bosh nagy nyomású szivattyú 800,000 forint ha megkotlik. Remélem nem fog.
A befecskendezők darabja 80,000 jó magyar forint.

Bár a dolog másik oldala, hogy 5.5 körüli átlagot eszik, (nah meg k*rva jól megy ha éppen nincs eldugulva a nózija), szóval az ugyan ilyen úton 9 litert evő toyotához képest eddig kb. 1 milliót spóroltam meg az üzemanyagon. ****
Nagyon remélem, hogy nem kell ezt a pénzt részecske szűrőre költenem. :cool:


5.5*600*55000/100=1.815.000 Ft vs. 9*580*55000/100=2.871.000 Ft
Vagyis kb. 1 misi a spórolás, bár volt magasabb is az üzemanyag ár.
Elképesztő árak...

Részecskeszűrős Honda vs. többet fogyasztó Toyota:

Szerintem sok esetben a pénztárca szorzat ugyanaz lesz, hiába a különböző a megközelítés.
A saját példa:
Az .1.4-es Albeától pontosan annyival eszik kevesebbet az 1.0 DCT I30 - ugyanabban a használati profilban - mint amennyivel többe kerül a (drágább) motorolaj, + annál fél évente szükséges cseréje...
Nyilván most nem számoltam a nagyobb öntömeget, nem számszerűsítettem a kényelmet, a csendesebb működést stb., stb.

S nem számoltam meghibásodással (A Fiattal nem volt semmilyen a 19 év alatt, hátha nem lesz ezzel sem, khm...), ami esélyesen horror ár lenne a turbós, a 350 bar befecskendezési nyomású direktbefecskendezéses, CVVD vezérléses, részecskeszűrős, termosztát helyett ITM szabályzású, automata és még a bánat tudja miket tartalmazó Hyundai esetében a 8 szelepes szívómotoros, kézi váltós szögegyszerű Fiattal szemben, amiben a legspécibb cucc az egy vezérműtengely ellenére meglévő egy "okoskerék"...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 881
19 713
113
Elképesztő árak...

Hondánál sajnos a gyári alkatrészek mocsok drágák, de valahol megértem, ott ül ásítozva két raktáros egy bazi nagy raktárban, a 200 lezsírozott B16 motor ül a sarokban a 90-es évek óta de a kutya se kért még egyet se, oszt időnként kikérnek egy tükröt, meg futómű alkatrészt, közben meg fizetik őket. Valahol ki kell fizetni a révészt…

Most is könnyebb lettem 230-al időszakos szervíz után, volt olaj, motor olaj, váltóolaj (2x-es áron) meg a szokásos szűrők, de ahogy hallom ez még egész istenes más márkokhoz képest.

A Merci pl. ingyen adja a sima olajcserét garancia alatt de utána 250 / alkalom. :D