Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
6 078
19 856
113
Na sràcok az előző oldalon lévő autó témàhoz kapcsolódva:
2014-2017 ig dolgoztam Rastattban a Mercedes gyárban. Borzasztó volt hallgatni a sor mellett ahogy a műanyag alkatrészek törnek beszereléskor és ha nem mozog akkor marad úgy azt leszarjàk mert hajtás van.... Gondolom nem kell mondanom hogy mindenki balkáni, közel keleti, afrikai a soron. Akkortàjt éd azutàn ment a sorról nyugdíjjba a nagyja gárda aki még német volt. Maga a mérnök mondta hogy ezeket az autókat ő eladnà 150 ezer km futás előtt... nem tudom mi lehet a Dacia gyárban de ott tuti nincs olyan szakszervezet mint a Mercinél és lehet jobban figyelnek bizonyos dolgokra hogy ne rúgjàk ki őket.
Nepperkedtem is amúgy, ismerem az autók műszaki gondjat (németben is tekerik az óràt a kedves kereskedők sajnos, szóval nagyon nehèz jót kifogni). Pont autót akarok magamnak, de építkezés utàn max 5 milláig fogok tudni elmenni. Személy szerint nézek egy szívóbenzines opelt, kia-t, hyundait és kibekkelem vele amíg egy vagon 400-500 km es hatótàvú villanyautó leszivàrog az 5 millàs ársávba. Nagyon csàbítóak a turbóbenzines és turbódízel autók de olyan horror összeget lehet rákölteni egy autóra hogy én ezt nem vàllalom be félig meddig hozzàértőként sem. Tuti tipp a toyota de nekem nem adja hogy egy 2015-2020 as autónak majdnem 90-es évekbeli beltere van. Ezt tudom jó szívvel mindenkinek ajánlani.
Van nekem peugeot 407 ex rally es citroen 1.4 vtr verseny valtozat valamint egy opel g mind kozul az opelt imadom a legjobban es a legolcsobb is valszeg az elejet bontani es lakatolni kell parhonapon belul de az se veszes 100ezer korul lesz, valamint nemsokara lesz egy opel h opc-m nyugodt szivvel ajanlom neked hosszutavon az opelt mert nem fog otthagyni az ut szelen mikor 100 folott robogtam es hirtelen elszallt a hengerek fele valamint vitte magaval az egr lamba szondat nem allt le csak kicsit rangatott de meg elvitt 200km mielott meg lett csinalva 40 ezer ft-bol :D.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 897
19 772
113
Az EU miatt. Kivezették a szívó benzines kocsikat, mert nem hozták a hülyébbnél hülyébb normákat meg CO kvótákat, szóval ide csak a High-tech Benzin+Elektromos hajtás érkezik. Az meg nagyon nem olcsó!
Külföldön meg nagyrészt még mindig a szívó benzin 2 liter + örök élet Honda K motorral, vagy a sportos Honda L 1.5 turbóval szerelik.
Megkockáztatom, hogy előbbit negyed utóbbi fele annyiba kerül legyártani mint a B+E hajtásláncot, ami tényleg szuper csak ember nincs aki ki tudná fizetni.
Ennek megfelelően csak Japánban és Európában forgalmazzák ezzel a hajtással.
A világ többi részén meg olcsó és jó szívó benzin meg 1.5 turbó. :hadonaszos:

Ezek is. Meg az új már Jappánban készül, be kell hozni, drágább ott gyártani, cserébe jobbnak mondják a minőséget.

Összehasonlításként - az USA-ban 24,500 USD az indulóára a sima 4 ajtós Civicnek, a Hybrid változat 29 300 USD (ugyanez 5 ajtósban - nálunk ez van - már valamiért 27 800 vs 30 500 USD), szóval a hybrid kb. 3-5000 dodóval drágább lett, de maga az alapváltozat is drágább.

Itt közben volt infláció, COVID, szankciókműködnek, de azért az összehasonlításnak használt Skoda Octavia ajánlatok is az ezerféle, alapvetően kicsit spúrabb felszereltségtől függően bárhol lehetnek 13 és 16 között, a sportváltozat RS meg 22+, szóval annyira nem nagy a diffi az alapból is jobban felszerelt, szerintem jóval minőségibb 16-17,5 között menő Civic-hez képest. Persze ott a német térfélen az Octavia is komolyabb autó lett, mint a régi puffasztott golfok.

Ez csak azt mutatja hogy nem elszigetelt eset, és minden új autó minden baromi drága lett, az 5-6 éves használt kocsik közben az egykori új árukon hirdetődnek (névleges értéken, infláció nélkül persze), vagy alig olcsóbban.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and fip7

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 219
6 991
113
Az EU miatt. Kivezették a szívó benzines kocsikat, mert nem hozták a hülyébbnél hülyébb normákat meg CO kvótákat, szóval ide csak a High-tech Benzin+Elektromos hajtás érkezik. Az meg nagyon nem olcsó!
Külföldön meg nagyrészt még mindig a szívó benzin 2 liter + örök élet Honda K motorral, vagy a sportos Honda L 1.5 turbóval szerelik.
Megkockáztatom, hogy előbbit negyed utóbbi fele annyiba kerül legyártani mint a B+E hajtásláncot, ami tényleg szuper csak ember nincs aki ki tudná fizetni.
Ennek megfelelően csak Japánban és Európában forgalmazzák ezzel a hajtással.
A világ többi részén meg olcsó és jó szívó benzin meg 1.5 turbó. :hadonaszos:
A Crv ugyanazzal a hibrid hajtással 4 év alatt 60%-al drágult, miközben a forint árfolyama csak 10%-al lett rosszabb. Szerintem nem a gyártási költség lett ennyivel magasabb, egyszerűen a profitráta lett nagyobb.
 
  • Hűha
Reactions: misinator and fip7

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 856
17 147
113
A HÉV-hez csak annyit, hogy 50 éve áll dugóban több tízezer ember napi szinten, mert Szigetszentmiklós-szigethalom (gyártelep) ponton van egy HÉV átjáró ami szintben metszi a legfontosabb közúti csomópontot.
És a HÉV miatt 1 órából 20 percet zárva van! Ezzel megbénítva Halásztelek, Dél-Szigetszentmiklós, Szigethalom, Tököl teljes közlekedését közvetlenül, és a teljes Dél-Csepel sziget tranzit közlekedését közvetve.
És 50 éve ígérik, hogy megoldják végre valahogy de nem sikerült!
Azóta kétszer annyian laknak itt, kb. 10-szer annyi autóval, és brutál nagy ipartelepek épültek ki, ahova ingázva járnak melózni az emberek.
Napi szinten kell állnom a dugóban, reggel amikor beállok a sorba a Tököli reptér Tököl felöli végén kezdek és az M0-is araszolok!
Bárki lemérheti a térképen ez 10 km-nyi dugó!
És ezt kb. 40 perc alatt teszem meg a kocsival. Minden áldott nap! És aztán haza felé is ugyan ez megy....
Ilyenkor kinek a k*rva anyját kell szídni? o_O
A jelenlegi képviselőtök:
Petíciózzátok meg.