...hát meg.
Bár én évente vagy négyszer mosom az autó alját - mondjuk a felső mosás se sokkal több...; viaszgyertyával szoktam átkenni a karosszériát kívölről (nem röhög!).
S minden éven kétszer (téli-nyári kerékcsere) szoktam leellenőrizni az alvázat illetve a futóműelemeket, s ha kell, akkor lekezelni.
https://totalcar.hu/belsoseg/2011/02/12/a_suzuki_bolcsohalal_tortenete/
https://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2011/09/26/olhetett_volna_a_suzuki_baleno-bolcso/
Én nem várom el, hogy akinek nincs saját udvara, az saját maga a kocsija alatt henteregjen, de pár évente nem árt ellenőriztetni - a műszaki vizsgán nem fognak időben szólni...
Azért nem húbelebalázs módjára mentem bele; volt 4 másodpercem dönteni. Ahogy a videón is látható, három autó ment előttem (A német tervezési filozófiás RS Octavia meg kérdés nélkül nem mérvadó egy ilyen helyzetben; kíváncsi lennék, hogy mi adta meg magát rajta), s sikerült nekik.
A három autótól az Albea család sokkal "parasztabb"; a harmadik világ számára tervezték meg (
minden porcikájában) és gyártották a világ számos - országúti közlekedésben khm. kihívásokkal küzdő - országában:
https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Siena
https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Albea
Eleve jóval nagyobb a hasmagassága az előtte átmenőknél; bányatavakhoz vezető földutakon az előttem menő SUV-ok rendre leütnek, ez meg nem
:
1 perc 45 másodpercig:
A Linea hozzá képest egy kifinomult úri autó
, már nyugat-európai piacra szánt hasmagassággal bír.
A motorválasztékban konkrét átfedés van, tehát ha az átmegy sikeresen, akkor nekem sem kell tartani tőle, ha meg az megáll, akkor még mindig van két másodpercem lekapni a gyújtást.
Az 1.4-es, 8 szelepes, egy vezértengelyes, de mégis változóvezérléses
Albea motorja - mint a lenti képen látható - a sárvédő mögötti üregből szívja a levegőt.
Hazaérve kíváncsiságképpen megnéztem; az onnan induló cső porszáraz volt, az alatta levő karosszérialemez volt csak vizes.
Az még két centi tartalék, hol volt itt a kockázat!?
S mondom, még az ormányos Linea is átment:
https://totalcar.hu/galeria/totalcar/tesztek/2016/01/25/hasznaltteszt_fiat_linea/35
Albea:
Ki volt ez filózva, na!
Hidraulikus ütés?