Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Az ember közlekedni próbál normálisan és egy "szép napon" egy ilyen elmebeteg fasz miatt úgy halhat meg, hogy semmit nem tud tenni.
Remélem ettől is elveszik a jogsit. Itt nincs mit mérlegelni. Az autó még csúszott ide oda, csoda, hogy nem lett baj.

 
T

Törölt tag 1711

Guest
És mindig van egy hülye aki megértésről és megbocsátásról kornyikál még itt is.
 
M

molnibalage

Guest
És mindig van egy hülye aki megértésről és megbocsátásról kornyikál még itt is.
A hülyeséget mindig meg kell ideologizálni, máshogy nem megy. Persze még te vagy a szemét, amikor egy kretén szemébe mondod, hogy ő micsoda. Mert olyan hülye, hogy azt sem fogja fel, hogy mennyire hülye.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 695
10 596
113
Az ember közlekedni próbál normálisan és egy "szép napon" egy ilyen elmebeteg fasz miatt úgy halhat meg, hogy semmit nem tud tenni.
Remélem ettől is elveszik a jogsit. Itt nincs mit mérlegelni. Az autó még csúszott ide oda, csoda, hogy nem lett baj.


Nem ideologizálás, de szerintem ez nem előzés volt, hanem hirtelen fékezőbe beleszállásból menekülés. Ok, lehet mondani a követélsi távolságot.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ehhez tényleg nagyon kreténnek kell lenni.

1. Átmegy a piroson.
2. És a hülye közben zebra előtt hátrafelé néz.

Önmagában azért járna a szívlapát mert a zebra előtt másfelé néz. Ilyenkor azért jól jönne a vezetési rutin. Teljesen mashogy kozlekedik az bicajjal aki mellette vezet is, mert mindharom szereplo fejevel is tud gondolkodni.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 695
10 596
113
Majd ha tudom, felteszem róla a videot, de munkába menet ma mentünk egy tetű után, az előttem lévő elkezte előzni, az meg váratlanul odalépett neki, és vissza kellett húzódni mögé, mert jöttek szemből. Most akkor ez is szívlapát az előzöttnek?
 
M

molnibalage

Guest
Majd ha tudom, felteszem róla a videot, de munkába menet ma mentünk egy tetű után, az előttem lévő elkezte előzni, az meg váratlanul odalépett neki, és vissza kellett húzódni mögé, mert jöttek szemből. Most akkor ez is szívlapát az előzöttnek?
Igen, annak is.
Viszont mindig biztonságosabb fékezve visszamenni mögé, mert a szemben levővel a közelgő csattanási idő csökken. Vagy a legrosszabb esetben az ütközés sebessége.
 

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
2 117
8 607
113
Majd ha tudom, felteszem róla a videot, de munkába menet ma mentünk egy tetű után, az előttem lévő elkezte előzni, az meg váratlanul odalépett neki, és vissza kellett húzódni mögé, mert jöttek szemből. Most akkor ez is szívlapát az előzöttnek?
Ilyet többször is láttam, de szeretném azt hinni, hogy nem rosszakarat van mögötte, hanem a delikvens az előzést látva jött rá, hogy cammog és már sor van mögötte, így ösztönösen gyorsítani kezd, akkor is, ha ezzel veszélyezteti az előzőt ha éppen jönnek szembe.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 381
20 439
113
Igen, annak is.
Viszont mindig biztonságosabb fékezve visszamenni mögé, mert a szemben levővel a közelgő csattanási idő csökken. Vagy a legrosszabb esetben az ütközés sebessége.
Igen, nem... Mert amíg döntést hoz, fékezésre vált, azzal is időt veszítget. Ösztönös is lehet a gáz még jobb megtaposása, hogy "most gyorsan meglógjak a szituációból". Azért amikor helyzet van akkor nincs idő gondolkozni, valami ösztön elkezd működni, és ha eleget gyakorolt, akkor a esélyes, hogy a megfelelő ösztön fog bekapcsolni. (ez az előző autóra vonatkozik. Az előzött ne gyorsítson, ha látja, hogy szemből jönnek, de mire észreveszi, hogy előzik, és reagál, annak is lehet késleltetése, mert ellenőriznie kell a tükröt, hogy ne szorítsa be a másikat a szembesávba, etc...)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Na pont ezért kő dashcam az autóba, ha előzés közben balesetet okozok/másokat veszélyeztetek, mert az előzött paraszt hirtelen rágyorsított akkor ne rám verjék...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 695
10 596
113
És amikor az embert a saját ütközésgártló automatája szívatja meg? Nagy gáz, előzéshez át a bal sávba az meg elveszi a gázt...
 
M

molnibalage

Guest
Egy kis történelem.

És aztán beszélgetés. Azért pár vad javaslaton még én is húztam számat, hogy azért úgy annak sok értelme nincs.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 874
72 781
113
Önmagában azért járna a szívlapát mert a zebra előtt másfelé néz. Ilyenkor azért jól jönne a vezetési rutin. Teljesen mashogy kozlekedik az bicajjal aki mellette vezet is, mert mindharom szereplo fejevel is tud gondolkodni.
Neki nem kell kresz vizsga. Meg csak a kozlekedesi lampat sem kell ismernie. Ettol meg mind a biciklis-gyalogos-autos szabalyszego lehet, nem lehet azt mondani hogy csak az autosok folyton. Az a tufa gyalogos is pl miert nem nezett korul mielott lelepett? Alap dolog. Annak van elsobbsege akinek megadjak. Egy busszal mar nem lett volna ilyen szerencses mint a bringassal. Sajnos a gyalogosoknak full az a kepzete hogy neki ha zebra, akkor mehet, mert ott neki elsobbsege van orokke. Szoval mint lattuk nem csak az autos lehet orokke a hibas, nem lehet altalanositani.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
M

molnibalage

Guest
Neki nem kell kresz vizsga. Meg csak a kozlekedesi lampat sem kell ismernie. Ettol meg mind a biciklis-gyalogos-autos szabalyszego lehet, nem lehet azt mondani hogy csak az autosok folyton. Az a tufa gyalogos is pl miert nem nezett korul mielott lelepett? Alap dolog. Annak van elsobbsege akinek megadjak. Egy busszal mar nem lett volna ilyen szerencses mint a bringassal. Sajnos a gyalogosoknak full az a kepzete hogy neki ha zebra, akkor mehet, mert ott neki elsobbsege van orokke. Szoval mint lattuk nem csak az autos lehet orokke a hibas, nem lehet altalanositani.
De azért valljuk be a bringás volt a nagyobb barom. Szavak nincsenek rá. Ha már legalább ennyire durván szabályt szeg, akkor nézzen már arra, amerre halad...
A bringásnál különösen veszélyes, hogy nem hallják sokan még akkora sem, ha éppen nem bömbölteti zenét a gyalogos, ami nem ritka...