Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
ujabb cuki kis cikk!!
http://www.automotor.hu/elektromos-auto/elektromos-autoval-kornyezettudatosan-es-gazdasagosan/

de ez a legkeményebb mondat.!!!!

"Összefoglalva: bár jelentős anyagi ráfordítással jár elektromos autót vásárolni, az általa képviselt érték és az alacsony fenntartási költség némileg kompenzálja ezt."

ergo???
Ennyi marhaságokat.
Én már ott lefejeltem a falat, amikor "fali gyorstöltőt" írt.
És hova a f*szba kötik be?
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 118
3 232
113
Ennyi marhaságokat.
Én már ott lefejeltem a falat, amikor "fali gyorstöltőt" írt.
És hova a f*szba kötik be?


azaz.....sógorom meg ilyen vett egy Kia Optima hybrid-t (szíve joga)...tényleg szép meg minden, jó autó stb.....mondom neki mennyit fogyaszt de őszintén...hááááát eljárok vele 7-7.5-l...megnézem mondom komám a computer 8.5-t mutat....hááát igen klíma autópálya stb...Kérdezem miért kamuzol:confused::confused::confused:...esetleg bedöltél a katalógus adatoknak???????

És ezt érzem ebben az egész villanyozásban...aki akarja vegye ha tetszik...DE MI A FRANCÉRT KELL KAMUZNI???????:(:(:(
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Konkrétan annyira jók a mai autók fékei és gumijai , hogy egy mai átlagos családi autó féktávolsága 60 mph-ról ugyan annyi, mint a Ferrari F40-é :cool:
Ami a 80's évek legjobb sportkocsija volt, 60 mph-ról 36 méteren megállt. (pl. BMW 118D (F40 kódjel :D) 60 mph-ról 33 méter alatt megáll)
Egy mai szuper sportautó, pl. a LaFerrari az 28 méter alatt áll meg 60 mph-ról, hiába nehezebb az autó, mint az F40-s.
Tehát tisztázzunk pár dolgot. Kezdjük az elején: Adva vannak a fizika törvényei, amit ahogy Scotty is mondta nem tudod megváltoztatni, de néha meg tudod kerülni. Kezdetben vala az autó. Ha te voltál Hulk, akkor esetleg le tudtad blokkoltatni. Haladtunk az időben, eljött az 50es évek vége, megjelentek az első mechanikus fék rásegítők (Egy 58as opel record olympiát vezettem, abban mar volt, am szép autó, megvan még) Így már Amcsikapcsi is le tudta blokkoltatni előrefele, mondjuk hátramenetben meg Hulk se cserébe. Aztán rohanunk az időben, megjelennek a nem mechanikus fékrásegítők, aka 80as évek eleje. És itt már elértük a fizikailag lehetséges maximális fékerőt. Igen, abban a pillanatban, amikor Irodista Marika a maga vasággyal 20 kilójával is lazán leblokkolta a kereket, akkor elértünk a fizika határához. Innen jön a kiskapu, ami száraz és normál körülmények között még segített, már akkor is, ha nem Alonso a neved, vagy Räikonnen. Ez az ABS. Itt azt a kiskaput használod ki, hogy a tapadási súrlódás nagyobb, mint a csúszási ilyen helyzetben. Ez amúgy 2000 óta kvázi általános. De amúgy tetszik nem tetszik azóta bezony csak két dolog számít, a megállítandó tömeg, és az érintkező felület. És akkor itt jönnek a számok. Ma a tapasási surlódási együttható olyan 0,8 a csúszási 0,7es érték. Gumi, és száraz aszfalt között. A 80as években ugyanez, 0,7 és 0,6 volt. Na most akkor arról van szó, hogy ez 20 % különbség. Az 36 mes féktávnál nagyjából 7,2 m. Hopp meg is van az a 28 m. Ha az F40re egy mai gumit raksz, akkor kijön a 32 m, ha egy Alonso ül benne, akkor a 28 is. Mert a Fizika az fizika. Csakhogy és itt a csakhogy 2000 óta nem tudsz javítani a féktávokon tehetsz te bármit. És igazából érdemes lenne kiszámolni, h egy 900 kgos 81es Passat a 13 as gumival, mennyivel lassabban áll meg, mint egy 2,3 tás x6os. Az előbbi egy 13 165ös gumival tapad az aszfalthoz, az utóbbi egy 295össel. Mindkettő képes lenne blokkolni a kerekeit, az utóbbi az abs miatt nem fogja. A felület arány tehát 0,54 a tömeg arány 0,39. Tehát, ha feltesszük, hogy az x 6os 90 km/hról 31 m átlagos modern gumikkal, akkor vajon mennyi a passaté? Ugye vadonatúj korában maga a fékező erő 20%al volt kevesebb. Ugye a mozgási energia egyenesen arányos a tömeggel. Szóval jó közelítéssel a 40%a a suvénak. A tapadó felületet vegyük egységnyinek a suvnál, a passat 54%a. Tehát ha 90nél mindketten satuznak, az előbbi autó 900 kg 60%ával tapad az aszfalthoz, azaz 5400N erővel fékez. A suv 2300 kg 54 %al nagyobb felületen tapad, tehát olyan 1250 kgnak felel meg, szóval 10000N a fékező erő maximuma. Na de a mozgási energia amit el kell égetni az előbbinél 140 kN az utóbbinál 360 kN. És hopp el is jutunk oda, hogy ugye a fékút egyenesen arányos a tömeggel. Szóval bár a suv fékereje jóval nagyobb (aka erősebb, és jobb fékei vannak) valójában az az 1980ban gyártott autó rövidebb úton áll meg, mint az új. Nyilván ugyanezt egy mai passattal számolva az jönne ki, hogy az áll meg előbb. Csak ugye ma mindenki ilyen szart vesz, és hírdeti, h azt, hogy mennyivel jobb a lassulása mint a régi autóknak. Hát egy lónak a kukiját...
 
M

molnibalage

Guest
Német csatorna. Botrány. Nem szoktam kommentelni, de ott megtettem...
Édes istenem, egy hülye nekiállt velem vitatkozni.

Azért valahol beszédes.
*1962 Kenndy beszéd.
*1969 Ember a Holdon és hazajött.

Ez 7 év.

2013 Vicces doksi kitéve a HL-ról.
2020 Semmi.

Ez is 7 év.

Ja, de. RC autó méretű, akkuval rohangálnak egy tökegyenes csőben, hajszolva csak a sebességet semmi mást. Hasznos teher nulla. Nem ember, HASZNOS teher semmi. Az szaros akksikban kb. annyi kraft van, hogy felgyorsuljanak és kb. ennyi. A sok szutyok CGI és egy mock-up on más sehol nincs kompresszor sem, de így nem is működi ez a fos.

És van pofája a videónak és a sok marhának benyögni. hogy:

  • a sok méter átmérőben a dilatációs része, ami vákuumban működik azt egyszerű megcsinálni. Aha. Akkor miért nem mutatta be még senki?
  • Hát azt, hogy az utascsere hogyan lesz,
  • Hogyan lesz az egész szar, nem csak point to pont? Mert sem a vasút sem a repülés nem olyan...
  • Hogyan fordítják meg a sok szutyok kapszulát?
  • Hát az energiaigénye a vákuum fenntartásának? Ja, hogy azzal nem számolnak, mert akkor már nem lenne zőőőőd, mert a leves többe kerül, mint a hús.
  • Mitől lenne olcsóbb a pálya? Mert semmiféle terepadottságot nem tud ez a fos kikerülni, akkor a görbületi sugara. Mindenhova alagút kell, addig a lassabb vasút azért tud kanyarogni, mert 300 km/h-nál a centripetális erő 1/16-a annak, ami 1200 km/h táján lenne.
A faszom kivan ezekétől a techívő barmokból.
Ez a XXI. század egyik új vallása.
Technológiai marhaságokban hinni és le se szarni a realitást.
És ezek akarják húzni az ívet...
 
M

molnibalage

Guest
Édes istenem, egy hülye nekiállt velem vitatkozni.

Azért valahol beszédes.
*1962 Kenndy beszéd.
*1969 Ember a Holdon és hazajött.

Ez 7 év.

2013 Vicces doksi kitéve a HL-ról.
2020 Semmi.

Ez is 7 év.

Ja, de. RC autó méretű, akkuval rohangálnak egy tökegyenes csőben, hajszolva csak a sebességet semmi mást. Hasznos teher nulla. Nem ember, HASZNOS teher semmi. Az szaros akksikban kb. annyi kraft van, hogy felgyorsuljanak és kb. ennyi. A sok szutyok CGI és egy mock-up on más sehol nincs kompresszor sem, de így nem is működi ez a fos.

És van pofája a videónak és a sok marhának benyögni. hogy:

  • a sok méter átmérőben a dilatációs része, ami vákuumban működik azt egyszerű megcsinálni. Aha. Akkor miért nem mutatta be még senki?
  • Hát azt, hogy az utascsere hogyan lesz,
  • Hogyan lesz az egész szar, nem csak point to pont? Mert sem a vasút sem a repülés nem olyan...
  • Hogyan fordítják meg a sok szutyok kapszulát?
  • Hát az energiaigénye a vákuum fenntartásának? Ja, hogy azzal nem számolnak, mert akkor már nem lenne zőőőőd, mert a leves többe kerül, mint a hús.
  • Mitől lenne olcsóbb a pálya? Mert semmiféle terepadottságot nem tud ez a fos kikerülni, akkor a görbületi sugara. Mindenhova alagút kell, addig a lassabb vasút azért tud kanyarogni, mert 300 km/h-nál a centripetális erő 1/16-a annak, ami 1200 km/h táján lenne.
A faszom kivan ezekétől a techívő barmokból.
Ez a XXI. század egyik új vallása.
Technológiai marhaságokban hinni és le se szarni a realitást.
És ezek akarják húzni az ívet...
Ja, és mindez úgy, hogy ma egy szaros okostelefonban több számítási kapacitás és adattároló kapacitás van, mint akkor a teljes NASA és a beszállítóknak sanszosan együtt volt.

Ezt sikerült 7 év alatt elérni.
De ez a "jövő"...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Aláírták az európai uniós támogatási szerződést egy új budapesti vasúti alagút megvalósíthatósági tanulmányára. A tervek szerint a Kelenföldi és a Nyugati pályaudvart összekötő, a Délit kiváltó alagúttal jelentősen fejlődne Budapest elővárosi vasúti közlekedése, sűrűbben és pontosabban indulhatnának a vonatok.

http://pestbuda.hu/cikk/20200818_ir...i_palyaudvarokat_osszekoto_vasuti_alagut_ugye

 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Együtt épül majd az 5-ös metróval. A 3-as meghosszabbításával stb.

Ez ilyen jó drága koncepció aminek közlekedésszervezési értelme lehet, de gazdasági racionalitása aligha, az alternatív beruházásokat is tekintve.

De amíg ejus pénzből megy felőlem menjen.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Azért az agyrém, hogy akár említés szintjén is felvetődik a parkolósáv és a járda közötti biciklisáv ötlete. Az Andrássy úton már volt ilyen, és akkora balesetek voltak belőle, hogy csuhaj. Van ismerősöm, akit fél évig foltoztak a dokik, mert rányitottak egy kocsiajtót. Ennyire rövid lenne a kollektív emlékezet?!
 
M

molnibalage

Guest
Együtt épül majd az 5-ös metróval. A 3-as meghosszabbításával stb.

Ősbűn, hogy bármi mást elkezdtek, addig a fillérekbe kerülő 3-as nem fejezték be. 40 szájbavert év után sem.
Ez ilyen jó drága koncepció aminek közlekedésszervezési értelme lehet, de gazdasági racionalitása aligha, az alternatív beruházásokat is tekintve.


De amíg ejus pénzből megy felőlem menjen.
Ezt kérlek fejtsed már ki, mert ez az elővárosi közlekedés egyik alapja lenne....
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Ezt kérlek fejtsed már ki, mert ez az elővárosi közlekedés egyik alapja lenne....

Pedig egyszerű. Vasúti alagutat fúrni keresztbe a Duna alatt baromi drága móka lesz. Ebből a pénzből lehet, hogy kijönne fél tucat sokkal hasznosabb kisebb fejlesztés is, pl. hogy ne romhalmaz 100 éves vasúti hidakon és pályán döcögjön a vonat harminccal, vagy akár egy nagy is - az M4 vonal befejezése Újpalotáig/Törökbálintig, és a két végén P+R kialakítása pl. összehasonlíthatatlanul többet tenne az elővárosi közlekedésért, mint az, hogy a Kelenföldi felől közvetlenül le lehet szállni a Nyugatiban..

A vasúti elővárosi közlekedés, legalábbis északi - keleti irányban egyébként már most is relatív jól van oldva, adott irányba vidáman megoldották eddig is a fejpályaudvarok, max. a működésének a hatékonyságán javítasz valamennyit az átmenő forgalommal. Egyébként meg van két csúcsidőszak, a reggeli meg a késő délutáni, amikor jellemzően csak be, illetve ki kell vinned az embereket vonattal.

Nem a pályaudvarok helyzetével van a gond elsősorban, hanem hogy az egész vasúti rendszer un bloc le van rohadva, arra kellene költeni.

De ha Mutti ad rá pénzt, felőlem nyugodtan belelocsolhatják egy megalomán vasúti alagút projektbe is. Az sem lenne új, ha olyan hülye az egész EU projekt, amiből kifizetik, hogy csak ilyen marhaságra lehessen kötötten szórni a pénzt, értelmesebb fejlesztésre meg nem. Az, hogy nem fejpályaudvarral oldod meg az elővárosi közlekedést, hanem átmenő vonatok vannak a föld alatt amúgy egy jó vasút-fejlesztési ötlet, de biztosan nem ezzel kezdeném ha saját pénzből menne. Ez kb. olyan mint ha a lepukkant ezer éves kocsidon a szétrohadó kaszni rendberakása helyett inkább beszereltetsz egy utólagos turbót.. nem azzal kellene kezdeni.

Itt jó szokás szerint a nyugati példák eszetlen, amatőr majmolása történik a helyi sajátosságok figyelembevétele nélkül, mert nem vagyunk hajlandók észrevenni, hogy rengeteg német városban azért van úgy, ahogy, mert már eleve átmenő vonalként épült ki a vasút és azt kiszolgáló pályaudvar rendszer is. Ennek a kiszolgálására pedig a századelőn kiépítették a körvasútrendszert és a hatalmas, az átmenő forgalmat kiszolgáló pályaudvarokat. Amit ott és ezért már 100+ éve így épült meg. Berlinben a körvasútat akkora régi vasszerkezetes átmenő pályaudvarok szolgálják ki, hogy abba a Nyugatit háromszor belerakod, és nem egy van belőlük. De attól hogy ott az volt a jó, itt még nem biztos hogy lesz értelme. De annak nem az volt a célja, hogy mindenkit bevigyen egy vízfejű fővárosba, hanem vannak tényleges átmenő utazások és valódi regionális központok.