Amúgy a COVID lecsengése után ki akar majd még bemenni irodába? Szerintem a távmunka vonatkozásában nagyon más világ jön ezután, hogy tömegek kóstoltak bele az ingázás nélküli életbe.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ööö, ezek is a terv részei. A déli vasúti hídnál is épül egy új vágánypár és a régi kettőt is kicserélik újra.Pedig egyszerű. Vasúti alagutat fúrni keresztbe a Duna alatt baromi drága móka lesz. Ebből a pénzből lehet, hogy kijönne fél tucat sokkal hasznosabb kisebb fejlesztés is, pl. hogy ne romhalmaz 100 éves vasúti hidakon és pályán döcögjön a vonat harminccal, vagy akár egy nagy is - az M4 vonal befejezése Újpalotáig/Törökbálintig, és a két végén P+R kialakítása pl. összehasonlíthatatlanul többet tenne az elővárosi közlekedésért, mint az, hogy a Kelenföldi felől közvetlenül le lehet szállni a Nyugatiban..
Félreérted az egész funkcióját. Minden elővárosi közlekedéssel a baj az, hogy legfeljebb a város hozzád közelebb eső részébe gyors.A vasúti elővárosi közlekedés, legalábbis északi - keleti irányban egyébként már most is relatív jól van oldva, adott irányba vidáman megoldották eddig is a fejpályaudvarok, max. a működésének a hatékonyságán javítasz valamennyit az átmenő forgalommal. Egyébként meg van két csúcsidőszak, a reggeli meg a késő délutáni, amikor jellemzően csak be, illetve ki kell vinned az embereket vonattal.
Lásd fent. Ki mondta, hogy arra nem lesz?Nem a pályaudvarok helyzetével van a gond elsősorban, hanem hogy az egész vasúti rendszer un bloc le van rohadva, arra kellene költeni.
Lásd fent. Szerinted marhaság, pedig a 4-es metróhoz képest ez egy kisebbfajta csoda lenne. Mert ma amint leszállsz a vonatról a város túlsó felére eljutni egy szenvedés. Én anno a Tímár utcába mentem. Tudod te, hogy 2011-ben még Dél Budáról is hogy lehetett oda lejutni? Szenvedés volt. És A Ráckevei vagy Csepeli HÉV fele? Ha elkészül az összekötés, akkor az kb. 45-50 perc bumlizás meg lesz 12.De ha Mutti ad rá pénzt, felőlem nyugodtan belelocsolhatják egy megalomán vasúti alagút projektbe is. Az sem lenne új, ha olyan hülye az egész EU projekt, amiből kifizetik, hogy csak ilyen marhaságra lehessen kötötten szórni a pénzt, értelmesebb fejlesztésre meg nem.
Nekem például már be kell menni július óta. A távmunkában is volt ami tetszett és volt ami nem. Full home office nagyon sok helyen nem opció, legfeljebb részleges.Amúgy a COVID lecsengése után ki akar majd még bemenni irodába? Szerintem a távmunka vonatkozásában nagyon más világ jön ezután, hogy tömegek kóstoltak bele az ingázás nélküli életbe.
Így van, viszont ha lenne magasabb szinten koordinálva, akkor a közlekedési infra terhelése kisimítható lenne.Full home office nagyon sok helyen nem opció, legfeljebb részleges.
Sajnos mostanában nem is lesz befejezve.Ősbűn, hogy bármi mást elkezdtek, addig a fillérekbe kerülő 3-as nem fejezték be. 40 szájbavert év után sem.
Ezt kérlek fejtsed már ki, mert ez az elővárosi közlekedés egyik alapja lenne....
Persze hogy nem. Még a halálos balesetek okozói sem kapnak feltétlenül letöltendőt.Az igen...
Gondolom ezért sem fog még ülni...
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2...l_kivont_autoval_elozte_150-nel_a_rendoroket/
És a durva az, hogy a városban 1,2 a kocsiátlaga és a buszokon sem 20 ember utazik a belvárosban...
Nagyon szívesen járnék én is többször tömegközlekedéssel, csak egy problémám van: a viszonylatomban iszonyatosan lassú. Vegyük a klasszikus példámat az Arany János utcától a kondiig (John Reed). Papíron 8 kilométer nem lehet akkora idő ugye? Hát de, köszönhetően annak az áldott metrófelújításnak. Korábbi menetem úgy nézett ki, hogy séta, Aranynál fel hármasra, Árpád hídnál le, majd séta a kondiig. Ez tartott kb 20 percbe egy irányban, ami egészen elviselhető szintidő. Na azóta mindez felborult, mert vagy elsétálok a Deákig vagy ugyanannyi idő alatt a Kossuth térről átszállással érek oda. Utána hármasra fel, Árpád híd le, gyalog ugyanaz. Na ez a mutatvány 35-40 percet simán igénybe vesz csak egy irányba. Nézzük ezzel szemben az autót. Beszállok, Arany-Bajcsy-Váci nyíl egyenesen, jobbra le, be a parkolóházba, 2,5 óra ingyen, utána 290/óra. Mindez 10-15 perc alatt háztól házig, de hétvégén volt ez 8 perc is. Ugyanaz a távon megfordulok autóval míg BKV-val csak odaérek. A hétvégi metrópótló ráadásul maga a földi purgatórium kiegészítve Mordor szülöttjeivel, akik a hátsó üléseken szotyizva folytatnak erőteljes diskurzust a kvantumfizikát érintő aktuális kérdésekről. Ja és még lassabb. Amíg el nem készül a metró addig csak a legszükségesebb helyzetben megyek vele, mert egyszerűen elvesztett időnek érzem ami most van. Kérdés, hogy a hiperűr sebességgel haladó felújítás valaha elkészül-e vagy még egyszer lediplomázok közben (utóbbira nagyobb esélyt látok).
Másik kedvenc példám a kettes villamos, ami momentán olyan lassan halad egyes helyeken, hogy a Dunán az árral szemben úszó uszály nem egyszer előzött le minket. Na amikor nem sietek inkább megyek helyette gyalog, nem sok időt vesztek vele, a látvány gyönyörű és még mozgok is.
Nagyon szívesen járnék én is többször tömegközlekedéssel, csak egy problémám van: a viszonylatomban iszonyatosan lassú. Vegyük a klasszikus példámat az Arany János utcától a kondiig (John Reed). Papíron 8 kilométer nem lehet akkora idő ugye? Hát de, köszönhetően annak az áldott metrófelújításnak. Korábbi menetem úgy nézett ki, hogy séta, Aranynál fel hármasra, Árpád hídnál le, majd séta a kondiig. Ez tartott kb 20 percbe egy irányban, ami egészen elviselhető szintidő. Na azóta mindez felborult, mert vagy elsétálok a Deákig vagy ugyanannyi idő alatt a Kossuth térről átszállással érek oda. Utána hármasra fel, Árpád híd le, gyalog ugyanaz. Na ez a mutatvány 35-40 percet simán igénybe vesz csak egy irányba. Nézzük ezzel szemben az autót. Beszállok, Arany-Bajcsy-Váci nyíl egyenesen, jobbra le, be a parkolóházba, 2,5 óra ingyen, utána 290/óra. Mindez 10-15 perc alatt háztól házig, de hétvégén volt ez 8 perc is. Ugyanaz a távon megfordulok autóval míg BKV-val csak odaérek. A hétvégi metrópótló ráadásul maga a földi purgatórium kiegészítve Mordor szülöttjeivel, akik a hátsó üléseken szotyizva folytatnak erőteljes diskurzust a kvantumfizikát érintő aktuális kérdésekről. Ja és még lassabb. Amíg el nem készül a metró addig csak a legszükségesebb helyzetben megyek vele, mert egyszerűen elvesztett időnek érzem ami most van. Kérdés, hogy a hiperűr sebességgel haladó felújítás valaha elkészül-e vagy még egyszer lediplomázok közben (utóbbira nagyobb esélyt látok).
Másik kedvenc példám a kettes villamos, ami momentán olyan lassan halad egyes helyeken, hogy a Dunán az árral szemben úszó uszály nem egyszer előzött le minket. Na amikor nem sietek inkább megyek helyette gyalog, nem sok időt vesztek vele, a látvány gyönyörű és még mozgok is.
Pontosan. Ez a táv 100% kerékpárra van kitalálva.Kerékpár?
Gondoltam arra is, csak egy rendes meghalós edzés után lehet nem a legjobb ötlet még haza is cangázni, főleg ebben a dögmelegbenKerékpár?
Gondoltam arra is, csak egy rendes meghalós edzés után lehet nem a legjobb ötlet még haza is cangázni, főleg ebben a dögmelegben
elektromos autókkal sem lesz máshogy... Mannheim-ben is ezt látom. Faszparaszt manáger a terepjárós teszlával egyedül belibben dolgozni, majd osztja az észt arról, hogyha húsmentes lenne a céges kajálda, akkor mennyi CO2-t lehetne megspórolni évente.
És a durva az, hogy a városban 1,2 a kocsiátlaga és a buszokon sem 20 ember utazik a belvárosban...
Az egész világ abban a totális téveszmében él, hogy a technológia mindent megold. Nem, életmód váltás nélkül ez nem fog menni...elektromos autókkal sem lesz máshogy... Mannheim-ben is ezt látom. Faszparaszt manáger a terepjárós teszlával egyedül belibben dolgozni, majd osztja az észt arról, hogyha húsmentes lenne a céges kajálda, akkor mennyi CO2-t lehetne megspórolni évente.
Ma, ahogy tekertem haza úgy laza 150 autót hagytam le a dugóban. Az autók kb. fele SUV, kizárólag egy személlyel. Ami nem SUV, az dízel, többnyire városban használva.
Lehet, hogy lecseréljük a hajtásrendszert, de a debilt a kormány mögött, azt nem...
Hát, hol egyetértek vele, hol nem.
https://index.hu/belfold/2020/08/14/forgalomcsillapitas_sebessegcsokkentes_budapest_totalcar/
Mondjuk ezt a modern autó jobban lassul legendát ő se tudja elengedni. Nem értem, a fizika mint olyan annyira bonyolult?
Valamennyivel tényleg egyes sebességtartományban, mert a gumik futófelülete nagyobb lett, viszont az autók tömege is csinos lett...
Se a Lada se a Skoda 120 nem volt 1 tonna sem. Ma 1,3 tonna alatt nem nagyon van valódi 4 ajtós 5 személyes kocsi....
Azért ki ne találjuk már hogy a 40 évvel ezelőtti dobfékek meg cocializmusban kapható gumik ugyanolyan jók voltak mint a mostaniak mert elröhögöm magam, hiszen ma is méterekben mérhető a féktávolság a márkás és a tescós gumik között.
Igen, átlagban kisebb tömeget fékeztek, de nagyságrendekkel szarabb rendszerekkel.
Viszont szélesebb is lett a legtöbb gumi, meg ha valaki nem a legalja polcról választ, akkor jobb is!
Nem a fizika kérdése ez a gyakorlatban hanem a gumiké , a fékrendszeré , a fotóművé , a biztonsági dolgoké (ABS , ESP , BAS stb) .
Konkrétan annyira jók a mai autók fékei és gumijai , hogy egy mai átlagos családi autó féktávolsága 60 mph-ról ugyan annyi, mint a Ferrari F40-é
Ami a 80's évek legjobb sportkocsija volt, 60 mph-ról 36 méteren megállt. (pl. BMW 118D (F40 kódjel ) 60 mph-ról 33 méter alatt megáll)
Egy mai szuper sportautó, pl. a LaFerrari az 28 méter alatt áll meg 60 mph-ról, hiába nehezebb az autó, mint az F40-s.