Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Amúgy a COVID lecsengése után ki akar majd még bemenni irodába? Szerintem a távmunka vonatkozásában nagyon más világ jön ezután, hogy tömegek kóstoltak bele az ingázás nélküli életbe.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
M

molnibalage

Guest
Pedig egyszerű. Vasúti alagutat fúrni keresztbe a Duna alatt baromi drága móka lesz. Ebből a pénzből lehet, hogy kijönne fél tucat sokkal hasznosabb kisebb fejlesztés is, pl. hogy ne romhalmaz 100 éves vasúti hidakon és pályán döcögjön a vonat harminccal, vagy akár egy nagy is - az M4 vonal befejezése Újpalotáig/Törökbálintig, és a két végén P+R kialakítása pl. összehasonlíthatatlanul többet tenne az elővárosi közlekedésért, mint az, hogy a Kelenföldi felől közvetlenül le lehet szállni a Nyugatiban..
Ööö, ezek is a terv részei. A déli vasúti hídnál is épül egy új vágánypár és a régi kettőt is kicserélik újra.
Mi következik ebből? Attól, hogy az alagutat megcsinálják nem jelenti azt, hogy a többi szükséges elem kimarad...
Az elővárosi vasút nem hagyta meg a régi lerohadó infrastruktúrát.
Tehát, ha lesz új alagút, akkor az nem egy lerohadt rendszerhez fog csatlakozni hosszútávon, mert akkor tényleg nincs értelme megcsinálni.

Az M4 említési külön LOL, mert az arra elbaszott cirka 600 mrd-ból azt se tudom hányszor soroltam fel, hogy mire telt volna. 2010 táján kb. 200 mrd-ból kijött volt a teljes M0 befejezése, az összes troli és busz cseréje, két új Duna-híd is. Bőven. Ma a 4-es metró utasszáma emlékeim szerint a későbbi himihumi tanulmányban írt felét, ha eléri... Valahol ennek fényében pislogok a "soha meg nem térülő" részén a kommentednek, amikor az 4-es metóra kb. semmi szükség. Nagyjából egy forgalmas villamosvonal forgalma megy rajta. Ja, persze a villamost nem lehet visszaépíteni, mert a szent autóforgalom látná még kárát. Így meg egy 12 éves fejlesztési ciklust basztak szét vele.

Az már csak hab a tortán, hogy amikor elkészül az elővárosi+körvvasúti rendszer két pontját fogja összekötni. A te régi (egyébként téves) megközelítéseddel érve, akkor a 4-es metró felesleges lesz, mint a fonódó... (Te ezt fejtegetted, mert két pontja között lehet mással is menni, amivel talán, ha mákod van, akkor nyersz 2 percet, persze a többi desztinációja meg smafu...) Persze ez nem igaz, mert a belvárosba nem lehet menni a vasúttal, de 3-as metrót el fogja érni az összes vasút és a HÉV is, de csak hogy szembesítsek újfenten néha elég meredek érveléseddel...

A vasúti elővárosi közlekedés, legalábbis északi - keleti irányban egyébként már most is relatív jól van oldva, adott irányba vidáman megoldották eddig is a fejpályaudvarok, max. a működésének a hatékonyságán javítasz valamennyit az átmenő forgalommal. Egyébként meg van két csúcsidőszak, a reggeli meg a késő délutáni, amikor jellemzően csak be, illetve ki kell vinned az embereket vonattal.
Félreérted az egész funkcióját. Minden elővárosi közlekedéssel a baj az, hogy legfeljebb a város hozzád közelebb eső részébe gyors.
a két HÉV összekötése és az előváros vasút ezt fogja megszüntetni.

Nem a pályaudvarok helyzetével van a gond elsősorban, hanem hogy az egész vasúti rendszer un bloc le van rohadva, arra kellene költeni.
Lásd fent. Ki mondta, hogy arra nem lesz?

De ha Mutti ad rá pénzt, felőlem nyugodtan belelocsolhatják egy megalomán vasúti alagút projektbe is. Az sem lenne új, ha olyan hülye az egész EU projekt, amiből kifizetik, hogy csak ilyen marhaságra lehessen kötötten szórni a pénzt, értelmesebb fejlesztésre meg nem.
Lásd fent. Szerinted marhaság, pedig a 4-es metróhoz képest ez egy kisebbfajta csoda lenne. Mert ma amint leszállsz a vonatról a város túlsó felére eljutni egy szenvedés. Én anno a Tímár utcába mentem. Tudod te, hogy 2011-ben még Dél Budáról is hogy lehetett oda lejutni? Szenvedés volt. És A Ráckevei vagy Csepeli HÉV fele? Ha elkészül az összekötés, akkor az kb. 45-50 perc bumlizás meg lesz 12.

Lényegében olyan szintű kapcsolat lesz, hogy átszállás nélkül a város átellenes oldala elérhető lesz. 60 perc alatt Szigetszentmiklósról mondjuk valahol az Árpád híd magasságában leszel vagy Szentendre-Kálvin tér is ennyi lesz. Ez azt jelenti, hogy ha még állásváltásnál Bp. másik oldalára kell menni, az is élhető lesz, kocsi nélkül is. Az alagút ezt éri el K-NY-i irányban. És szerinted ez marhaság? Pislogok.

A 4-es metró meghosszabbítása helyett meg simán ősbűn, hogy 40 év alatt a 2x2 sáv --> 4x4 bővítés mellett basztak villamost kivinni Budaörsre. Ja, persze, akkor a szent autóknak megint nem lenne hely...

Amúgy a COVID lecsengése után ki akar majd még bemenni irodába? Szerintem a távmunka vonatkozásában nagyon más világ jön ezután, hogy tömegek kóstoltak bele az ingázás nélküli életbe.
Nekem például már be kell menni július óta. A távmunkában is volt ami tetszett és volt ami nem. Full home office nagyon sok helyen nem opció, legfeljebb részleges.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 503
14 106
113
Nekem a bazd meg képkocka a falon a vezeték kötegek mérete mind a kettő ugyan azt a célt szolgálja
Model 3 / Chevy Bolt
 
M

molnibalage

Guest

És a durva az, hogy a városban 1,2 a kocsiátlaga és a buszokon sem 20 ember utazik a belvárosban...
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 604
26 452
113

És a durva az, hogy a városban 1,2 a kocsiátlaga és a buszokon sem 20 ember utazik a belvárosban...


Azt hozta a jólét , igen a jólét , hogy most már olyan természetes az autó a családoknál és a cégeknél mint 50-60 éve a kerékpár vagy mint 40-50éve a motor , sőt sokkal jobban a motorizáció mára annyira az életünk része , hogy nélküle kőkorszakba süllyedne a világ ! A baj az , hogy eszet és közlekedési kultúrát nem lehet venni !

A vonat az elővárosi közlekedésben jó lehetne úgy mint a hosszú távúban , de a mindennapokban az idő és a szabadság faktor miatt nem versenyképes .
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 061
31 585
113
Nagyon szívesen járnék én is többször tömegközlekedéssel, csak egy problémám van: a viszonylatomban iszonyatosan lassú. Vegyük a klasszikus példámat az Arany János utcától a kondiig (John Reed). Papíron 8 kilométer nem lehet akkora idő ugye? Hát de, köszönhetően annak az áldott metrófelújításnak. Korábbi menetem úgy nézett ki, hogy séta, Aranynál fel hármasra, Árpád hídnál le, majd séta a kondiig. Ez tartott kb 20 percbe egy irányban, ami egészen elviselhető szintidő. Na azóta mindez felborult, mert vagy elsétálok a Deákig vagy ugyanannyi idő alatt a Kossuth térről átszállással érek oda. Utána hármasra fel, Árpád híd le, gyalog ugyanaz. Na ez a mutatvány 35-40 percet simán igénybe vesz csak egy irányba. Nézzük ezzel szemben az autót. Beszállok, Arany-Bajcsy-Váci nyíl egyenesen, jobbra le, be a parkolóházba, 2,5 óra ingyen, utána 290/óra. Mindez 10-15 perc alatt háztól házig, de hétvégén volt ez 8 perc is. Ugyanaz a távon megfordulok autóval míg BKV-val csak odaérek. A hétvégi metrópótló ráadásul maga a földi purgatórium kiegészítve Mordor szülöttjeivel, akik a hátsó üléseken szotyizva folytatnak erőteljes diskurzust a kvantumfizikát érintő aktuális kérdésekről. Ja és még lassabb. Amíg el nem készül a metró addig csak a legszükségesebb helyzetben megyek vele, mert egyszerűen elvesztett időnek érzem ami most van. Kérdés, hogy a hiperűr sebességgel haladó felújítás valaha elkészül-e vagy még egyszer lediplomázok közben (utóbbira nagyobb esélyt látok).

Másik kedvenc példám a kettes villamos, ami momentán olyan lassan halad egyes helyeken, hogy a Dunán az árral szemben úszó uszály nem egyszer előzött le minket. Na amikor nem sietek inkább megyek helyette gyalog, nem sok időt vesztek vele, a látvány gyönyörű és még mozgok is.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 503
14 106
113
Nagyon szívesen járnék én is többször tömegközlekedéssel, csak egy problémám van: a viszonylatomban iszonyatosan lassú. Vegyük a klasszikus példámat az Arany János utcától a kondiig (John Reed). Papíron 8 kilométer nem lehet akkora idő ugye? Hát de, köszönhetően annak az áldott metrófelújításnak. Korábbi menetem úgy nézett ki, hogy séta, Aranynál fel hármasra, Árpád hídnál le, majd séta a kondiig. Ez tartott kb 20 percbe egy irányban, ami egészen elviselhető szintidő. Na azóta mindez felborult, mert vagy elsétálok a Deákig vagy ugyanannyi idő alatt a Kossuth térről átszállással érek oda. Utána hármasra fel, Árpád híd le, gyalog ugyanaz. Na ez a mutatvány 35-40 percet simán igénybe vesz csak egy irányba. Nézzük ezzel szemben az autót. Beszállok, Arany-Bajcsy-Váci nyíl egyenesen, jobbra le, be a parkolóházba, 2,5 óra ingyen, utána 290/óra. Mindez 10-15 perc alatt háztól házig, de hétvégén volt ez 8 perc is. Ugyanaz a távon megfordulok autóval míg BKV-val csak odaérek. A hétvégi metrópótló ráadásul maga a földi purgatórium kiegészítve Mordor szülöttjeivel, akik a hátsó üléseken szotyizva folytatnak erőteljes diskurzust a kvantumfizikát érintő aktuális kérdésekről. Ja és még lassabb. Amíg el nem készül a metró addig csak a legszükségesebb helyzetben megyek vele, mert egyszerűen elvesztett időnek érzem ami most van. Kérdés, hogy a hiperűr sebességgel haladó felújítás valaha elkészül-e vagy még egyszer lediplomázok közben (utóbbira nagyobb esélyt látok).

Másik kedvenc példám a kettes villamos, ami momentán olyan lassan halad egyes helyeken, hogy a Dunán az árral szemben úszó uszály nem egyszer előzött le minket. Na amikor nem sietek inkább megyek helyette gyalog, nem sok időt vesztek vele, a látvány gyönyörű és még mozgok is.

Kerékpár?
 
M

molnibalage

Guest
Nagyon szívesen járnék én is többször tömegközlekedéssel, csak egy problémám van: a viszonylatomban iszonyatosan lassú. Vegyük a klasszikus példámat az Arany János utcától a kondiig (John Reed). Papíron 8 kilométer nem lehet akkora idő ugye? Hát de, köszönhetően annak az áldott metrófelújításnak. Korábbi menetem úgy nézett ki, hogy séta, Aranynál fel hármasra, Árpád hídnál le, majd séta a kondiig. Ez tartott kb 20 percbe egy irányban, ami egészen elviselhető szintidő. Na azóta mindez felborult, mert vagy elsétálok a Deákig vagy ugyanannyi idő alatt a Kossuth térről átszállással érek oda. Utána hármasra fel, Árpád híd le, gyalog ugyanaz. Na ez a mutatvány 35-40 percet simán igénybe vesz csak egy irányba. Nézzük ezzel szemben az autót. Beszállok, Arany-Bajcsy-Váci nyíl egyenesen, jobbra le, be a parkolóházba, 2,5 óra ingyen, utána 290/óra. Mindez 10-15 perc alatt háztól házig, de hétvégén volt ez 8 perc is. Ugyanaz a távon megfordulok autóval míg BKV-val csak odaérek. A hétvégi metrópótló ráadásul maga a földi purgatórium kiegészítve Mordor szülöttjeivel, akik a hátsó üléseken szotyizva folytatnak erőteljes diskurzust a kvantumfizikát érintő aktuális kérdésekről. Ja és még lassabb. Amíg el nem készül a metró addig csak a legszükségesebb helyzetben megyek vele, mert egyszerűen elvesztett időnek érzem ami most van. Kérdés, hogy a hiperűr sebességgel haladó felújítás valaha elkészül-e vagy még egyszer lediplomázok közben (utóbbira nagyobb esélyt látok).

Másik kedvenc példám a kettes villamos, ami momentán olyan lassan halad egyes helyeken, hogy a Dunán az árral szemben úszó uszály nem egyszer előzött le minket. Na amikor nem sietek inkább megyek helyette gyalog, nem sok időt vesztek vele, a látvány gyönyörű és még mozgok is.
Pontosan. Ez a táv 100% kerékpárra van kitalálva.
 
  • Tetszik
Reactions: zolkas

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 503
14 106
113
Gondoltam arra is, csak egy rendes meghalós edzés után lehet nem a legjobb ötlet még haza is cangázni, főleg ebben a dögmelegben

Szép kényelmesen, drávától meg kényelmesen andalgós a kerékpár út az országházig:) ilyenkor meg csak nézelődős: csak nehogy beborulj a Dunába a Látványtól:)
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113

És a durva az, hogy a városban 1,2 a kocsiátlaga és a buszokon sem 20 ember utazik a belvárosban...
elektromos autókkal sem lesz máshogy... Mannheim-ben is ezt látom. Faszparaszt manáger a terepjárós teszlával egyedül belibben dolgozni, majd osztja az észt arról, hogyha húsmentes lenne a céges kajálda, akkor mennyi CO2-t lehetne megspórolni évente.

Ma, ahogy tekertem haza úgy laza 150 autót hagytam le a dugóban. Az autók kb. fele SUV, kizárólag egy személlyel. Ami nem SUV, az dízel, többnyire városban használva.

Lehet, hogy lecseréljük a hajtásrendszert, de a debilt a kormány mögött, azt nem...
 
M

molnibalage

Guest
elektromos autókkal sem lesz máshogy... Mannheim-ben is ezt látom. Faszparaszt manáger a terepjárós teszlával egyedül belibben dolgozni, majd osztja az észt arról, hogyha húsmentes lenne a céges kajálda, akkor mennyi CO2-t lehetne megspórolni évente.

Ma, ahogy tekertem haza úgy laza 150 autót hagytam le a dugóban. Az autók kb. fele SUV, kizárólag egy személlyel. Ami nem SUV, az dízel, többnyire városban használva.

Lehet, hogy lecseréljük a hajtásrendszert, de a debilt a kormány mögött, azt nem...
Az egész világ abban a totális téveszmében él, hogy a technológia mindent megold. Nem, életmód váltás nélkül ez nem fog menni...
Hinni a technológiában az kb. olyan, mint a fogyasztó csodaszerekben hinni az mozgás és étrendváltás helyett...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 655
13 010
113
Csak hogy kontextusba helyezzem a hozzászólásom:

Mondjuk ezt a modern autó jobban lassul legendát ő se tudja elengedni. Nem értem, a fizika mint olyan annyira bonyolult?
Valamennyivel tényleg egyes sebességtartományban, mert a gumik futófelülete nagyobb lett, viszont az autók tömege is csinos lett...
Se a Lada se a Skoda 120 nem volt 1 tonna sem. Ma 1,3 tonna alatt nem nagyon van valódi 4 ajtós 5 személyes kocsi....
Azért ki ne találjuk már hogy a 40 évvel ezelőtti dobfékek meg cocializmusban kapható gumik ugyanolyan jók voltak mint a mostaniak mert elröhögöm magam, hiszen ma is méterekben mérhető a féktávolság a márkás és a tescós gumik között.

Igen, átlagban kisebb tömeget fékeztek, de nagyságrendekkel szarabb rendszerekkel.
Viszont szélesebb is lett a legtöbb gumi, meg ha valaki nem a legalja polcról választ, akkor jobb is!
Nem a fizika kérdése ez a gyakorlatban hanem a gumiké , a fékrendszeré , a fotóművé , a biztonsági dolgoké (ABS , ESP , BAS stb) .
Konkrétan annyira jók a mai autók fékei és gumijai , hogy egy mai átlagos családi autó féktávolsága 60 mph-ról ugyan annyi, mint a Ferrari F40-é :cool:
Ami a 80's évek legjobb sportkocsija volt, 60 mph-ról 36 méteren megállt. (pl. BMW 118D (F40 kódjel :D) 60 mph-ról 33 méter alatt megáll)
Egy mai szuper sportautó, pl. a LaFerrari az 28 méter alatt áll meg 60 mph-ról, hiába nehezebb az autó, mint az F40-s.

Végül az utolsó, itt idézett hozzászólás olvasása (figyelem; fontos információ!) ugrasztott ki az ágyból, hogy megkeressem a Polski Fiat 125p-re vonatkozó adatot; lett is belőle csodálkozás!

Merthogy emlékeim szerint a Nagypolszki bitang jól tudott fékezni!
S nemcsak a szocialista relációban, de még kilencvenes években gyártott nyugati autókkal is pariban volt.
(Konkrétan pl. 91-tól gyártott - elöl hűtött - négy tárcsafékes Honda Civictől állt meg vagy két méterrel hamarabb, de erről részletesebben csak kérésre:rolleyes:).

A "titka" persze nem csak annyi volt, hogy négy egyforma(!) féktárcsával és fékbetéttel volt szerelve.
Hozzájárult még a már anakronisztikus, sárnehéz laprugós hátsó futómű, az emiatt sárnehéz környező lemezstruktúrával, ami emiatt jobb súlyelosztást eredményezett a vele összehasonlítható, de hátul is tekercsrugós 1500-ös Ladákkal. Azokkal a Ladákkal, amik ráadásul sokkal orr nehezebbek voltak a az MTZ-kre emlékeztető OHC blokkal, szemben a sokkal filigránabb, csupán három helyen csapágyazott forgattyústengelyű, keresztöblítéses hengerfejű OHV blokkal
Egy Lada motor:
lada3.jpg

S egy Polski Fiat 125p motor:
wW-eCaJLtxKRUDVniLMKX_hoInx7xd1hgpSYlMlSKdulH1nBeXD_fwFE2vL4aXdgSARY3Gm4Juo21OFj2oltO2nS5qXxuOWHOwP8k_7lVNY

A Ladák első futóműve is sokkal drabálisabb volt, ráadásul a hátulja meg a lágy rugók miatt libeget-lobogott, mintha a szél fújná, s riszált, mint a csábító fruska...
A Ladának hátul ugye ráadásul blokkolásra hajlamos dobféke volt.
A Polszki télen-nyáron, száraz, vizes, havas úton, lejtőn, vagy emelkedőn, egy személlyel, vagy tele utas és csomatérrel, tehát "mindig, minden körülmények között"
(khm, elnézést:D) nagyon pontosan érezhetően és adagolhatóan, egyszerre kezdett elöl-hátul meg-megblokkolni. De addig is harapott, mint a dobermann.
Na, a Lada ennek pontosan a homlokegyenest ellenkezője volt!
Tudom; 18 évig Nagypolszkijaim voltak, a seregben fél évig 2105-öst, a munkahelyen meg 2107-es Ladát vezettem vagy 8 évig.

A titka ugyanis a Nagypolszkinak az eddig felsoroltakon kívül az volt, hogy nagyon eltalálták a fekerőelosztóját!
S szerintem emiatt tudott felülkerekedni az - akkor már jellemzően fronthajtású, emiatt orrnehéz - hátul ilyen-olyan futóműves, vele tömegben és méretben összehasonlítható nyugati autókon is fékezési képességben - természetesen ugyanabba a korszakba tartozó gumikon!
Aztán persze jöttek az egyre jobb; gázadásra, fékezésre alig bólogató futóműves, szélesebb, nagyobb kerekes autók, ott már nem volt mese.
...vagy mégis, mert a munkahelyen jártam 1.4 16V-s, illetve 1.6 16V-s négyes Golfokkal, amiken már 205/55 R16-os kerekek voltak (szörnyülködtem is eleget) s meglepődve tapasztaltam; oké, hogy száraz, jó minőségű felületen kiválóan fékeztek, de vizes felületen, rossz minőségű; dilatációs hibás, darabos,göröngyös, agyonfoltozott aknafedlapos, nyomvályús felületeken alig akartak megállni, csak pattogtak, ugráltak a kerekek, prüszkölt bőszen az ABS:eek:.
Még jó, hogy Miskolcon olyanból khm. alig van...
A ballonos165-ös, később 175-ös gumikkal a Nagypolszki - kíváncsiságképpen hazafele elmenve ugyanoda - egy-egy nyikkanással - méterekkel korábban beleállt a bitumenbe.

Végtelenül haragszok a peres gumis szekérkerék mániára.
Oké, hogy száraz, vagy enyhén nedves, minőségi útfelületen összehasonlíthatlanul jobb fékhatást lehet velük elérni, de Magyarországon hol van olyan?:hadonaszos:
Miközben a fehér furgonok még a mai napig is viszonylag filigrán gumikon rongyolnak meglehetősen stabilan, tapadósan az utakon, addig már a leggizdább szgk-k is olyan széles úthengereken zajosan sisteregnek, döbörögnek, amilyenek a korabeli Ferrarikon, Laborghiniken voltak.
Ezek a gumik, az - érted bróder; könnyűfém - még nehezebb, szekérkerék átmérőjű öntött felnikkel nehezek mint Kinizsi malomköve.
https://totalcar.hu/tesztek/2016/09/06/renault_scenic_2016/

Nesze neked rugózatlan tömeg!
https://totalcar.hu/magazin/technika/peresgumi/

Persze ez mindenkinek jó biznic; jó a gyáraknak mert dögös az autó, jó a gumisoknak, mert méregdrága a gumi, de legalább sérülékeny, jó a benzinkutasoknak, mert tankolsz a semmiért plusz akár 20%-ot, csak a vevő nem jár jól, mert még ráz is, mint a csigánysekér, de legalább cserébe Ő hiszi igazán, hogy Ő járt jól!


(... egy barátom egyszer azt kérdezte, hogy a nyavalyás, igaz újonnan vett 2001-es évjáratú kétajtós Cordobája ugye jobban nézne ki 17 collos kerekeken? Persze; Rózsi néni a buszmegállóban, hogy le lesz nyűgözve..., aztán amikor 80000 kilométernél már nemcsak futóművet, de kormányművet is cserélni kellett, már nem volt őszinte a mosolya)

Na a rövid beharangozó után jöjjön el az igazság pillanata:
A forrás:
j0rfzzokhlsxs2rlp2mt.jpg
Az első öt sor legendás!!!
Persze akkoriban az utakon Nysak voltak, meg 100-as Skodák, még leginkább dobfékes Wartburgok, meg Warszawák...
vkjqseerraa4nmugiz39.jpg
S akkor az igazság pillanata!

Vegyük figyelembe, hogy a könyv írásakor talán még a alig voltak radiál gumik, az adatok talán diagonál abroncsra vonatkoztak.
Na meg az akkori gumik...emlékszünk még a legendás KGST (Pneumant, Stomil, Barum) gumikra, meg azok mintáira?
lves7vok5qaby1p1jzzd.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage