Vitán felül áll, hogy az "elit" budai lakosság nagy autóterhelést jelent a városnak. Én a Hegyvidéken nőttem fel (hatalmas szerencse, köszönöm), és ide is költöztünk vissza a Belvárosból családot alapítva anno. Ami itt autóügyben lezajlott az elmúlt évtizedekben, az katasztrófa. Ahogy beépült minden, úgy jött egy újgazdag szemléletű tömeg, akik a zöldben akarnak élni, de nem hajlandók vállalni ennek a következményeit.
Pontosan erről van szó.
Csillió autó tiporja egymást, dugók, bűz stb.
Én abba nőttem bele, hogy a budai ember sétál, gyalogol, villamosozik stb. A zöldért cserébe rá kell szánni az időt a közlekedésre egy szép, egészséges környezetben. Ez belátás kérdése, a helyzetből adódik, de errefelé
a jó környék ára a lassabb közlekedés. Valamit valamiért.
A sok autóval most eljutunk oda, hogy a jó környékekből rossz környéket csinálunk, de ugyanolyan lassú a közlekedés.
Pontosan erről van szó.
Külön ironikus, hogy sok helyen még így is a séta+bkv kombó hatékonyabb az autónál, ha be kell menni a városba. A Hegyvidék nem valami jó az autózásra, csak hát ugye itt sokaknak presztízskérdés az, hogy kifejezzék a vagyoni helyzetüket. Így aztán a saját fészkükbe beleszaró ostoba állatok módjára pusztítják le ezt a városrészt is. Egyszerűen érett, felelős szemlélet kellene, nem csak itt, hanem mindenütt.
Pontosan erről van szó.
Nem egy embertől hallom, hogy
"nehogy már tömegezzek"
Maga az, hogy nem kocsival jár számára valamiféle társadalmi értékítélet, hogy
"csak a lúzerek járnak kocsival".
Ez fordítva is igaz lehet! A belvárosba költözők milyen jogon várják el, hogy mások kárára korlátozzák a mobilitást?
Nem korlátoz senki semmit, emiatt van a jelenlegi helyzet.
Ha az neked korlátozás, hogy nem dózerolják le a várost még több útért, amit úgyis belakna a forgalom, akkor szerintem közös nevező itten sosem lesz.
Ez a fajta érvelés nem vezet sehova.
Nem, az nem vezet sehova, hogy az emberek azt hiszik, hogy lehet egyszerre dugni és szűznek maradni.
Az, hogy kiköltözik, családi ház, happy, de aztán az jár, hogy a fővárosban parkoljon és mindent autóval szemeteljenek tele.
Megy a sírás, hogy nem lehet haladni, amikor a történelmi városban három sávos út van.
Ja, hogy abból kettőben autó parkol. Úgy persze, hogy szűk...
Feltéve, hogy 2 percenként jár is busz...
Nem egy megállóból, de mivel több járat is megy arra technikailag erre lehet esély.
Milyen buszkaravánok járnak a metró helyett meg a 7-es buszcsalád?
És igény lenne rá.
Hiába van évente kb. 5x dolgom a belvárosban, és hiába autózom viszonylag keveset, nem lehet a városon átautózást megúszni, ugyanis számos viszonylat így is gyorsabb és olcsóbb, mint pl. az M0-n hatalmasat kerülni (akár) 100km-t, hogy a végén beállt bevezetőúton ácsorogjak.
Az, hogy az M0 befejezése nincs terítéken, azért kb. lámpavasra húzás járna.
Ez a nem-kamionoktól is brutálisan tehermentesítené a várost. Viszont amilyen ára van, nos nem csoda, hogy nem építették meg. Van annak a pénznek máshol jobb helye is.
Igen, pl. a körvasút, metrófelújítás, HÉV-ek felújítása stb.
Ez nagyon a prioritása lista vége. Már, ha egy normális kiépült rendszer mellett egyáltalán szükség lenne erre.
Mert ezt a forgalmi modellezésnek kéne majd megmondani, aminek valós bemenő adat kéne a már működő rendszerek függvényében.
Neked pedig azt, hogy mivel a lehetőség adott, ezért az emberek más lakhatási preferenciákkal együtt is inkább nem a kaszárnyát választják.
Erről a kaszárnya dumáról kéne leszokni. Azért, mert valami nem családi ház, még nem laktanya.
Ha dugó van, hát dugó van.
Csak a probléma abból adódik, hogy láthatod, hogy egyesek szerint azért van dugó mert néhány helyen kerékpár sáv van.
Na nem azért, mert annyi autó van, hogy nincs hova tenni őket.
Nem kérem szépen a dugó a 2000-es évek óta állandó és csak rosszabb és rosszabb.
A város felülete adott. A kocsik száma meg 2000-es képest a Bp-i régióban agy +40%.
Esetleg a munkahelyeket is érdemes lenne nem csak pár helyre koncentrálni.
Ameddig a piac maga dönti el, hogy mit és hova...
Bár a Váci útra nem véletlenül épült egy csomó ilyen, mert ott az M3.
Bár itt nincs amerikai értelemben vett zoning (szerencsére),
Ez a fenti fényében érdekes, mert zoning nélkül szabályozni sem lehet.
A zoning nem ördögtől való, csak nem ostobán kell alkalmazni.
Eleget tömegközlekedtem egy életre, hogy napi szinten ne akarjak többé.
Na, ez itt a baj.
Hogy elvi szinten ellenzed.
Akkor is ellenezni fogod, ha Bp-től 40 km távolságból 40 perc alatt beérsz és minden metró elérhető lesz átszállás nélkül?
És a kombinált bérlettel csak havi 20k lenne mondjuk?
És mondjuk akár még éjszakai járat is lenne?
"Mert csak" alapon fogod ellenezni és akkor is autóval szopatod majd magad, mert te csak azért is megmutatod?
Na kérem, így nehéz, de hát mindenki maga választ hobbit, ha te széllel szembe akarsz pisálni, lelked rajta.
Csak akkor ennek majd fizesd meg a valódi árát is, pl. dugódíjjal.
Ezért is tettem komoly erőfeszítéseket abba az irányba, hogy ne kelljen fix órákban bejárni a városban egy irodába azt csinálni, amit akárhonnan csinálhatnék.
Ez egy jó cél.
Egyébiránt a mindenkit a gyár nyitás idejére berendelünk (irodistákat is) is butaság, azért is van dugó, mert nincs jól megtervezve és szabályozva a munkarend, az ingázókat is figyelembe véve.
Ma már sokkal szélesebb az ingázási idő reggel és ennek ellenére van ekkora dugó.
Nagyon sokan nem 6-8-ra járnak, hanem akár 10-12-es kezdéssel és a munkaidő vége is 14-20-as sáv a nappalozóknak is.
Képzeld el, ha nem ez lenne...
Ezzel egyetértek, lásd fent. (bár ott nem a lakó-oldal kapcsán kritizáltam).
Ez amúgy fenntarthatóság szempontjából is jobb.
Nem kell minden lakóhelynek 4-6-8-10 emeletes blokknak lenni, de az, hogy a klasszikus suburbia mindenkinek családi ház legyen, azt el lehet felejteni, vagy tessék az árát megfizetni. A valódit.
Alacsony népsűrűségre nem lehet közösségi közlekedést építeni, mindenki meg nem járhat autóval. A lokális mobilitás megoldható az első vasútig vidéken még kocsival, gyalog vagy bringával aztán a vonat majd bevisz. De az, hogy tömegesen autózzanak, az felejtős.
2002-ben a reggel 6:50-es busz úgy tett le Csepelen Szigetszentmiklósról indulva, hogy a 7:59-es HÉV-re úgy ugrottam fel. Hogy előtte levő évben ugyanazzal a busszal 8:05-kor volt, hogy már a K épület AUD MAX-ban ültem. Akkor is használhatatlan volt a busz. Egy fél év alatt sikerült eljutni ide.
Na, akkor tessék elképzelni, hogy most mi van...
Akkor szoktam át HÉV-re. Lassú volt, szar is volt, de legalább kiszámíthatóan ért be.
Csak a 10:15-ös előadásokra jártam busszal, akkor már lement a dugó.
1 évvel korábban a gimiben a 7:40-es busz 7:50-kor volt, hogy letett Csepelen, mert egyetlen le-felszálló sem volt Csepelig.
Ez volt rekord út, de az átlag tényleg 15 perc tája volt. Simán, röhögve beértem. Ez ma földöntúli csodának tűnik még ebben az idősávban is.