Szerinted mért költöztem be Bp-re?
Mert az agglomerációból nincs üdvözítő megoldás jelenleg kevés szerencsés kivételtől.
A Ráckevei HÉV egy fos, Csepelre a busz már 2002-ben sem jutott be reggel időben.
Meg az időpazarlás ezen a téren.
Ez a legyen nekik és a többi amit mellé tettél azt jelenti, hogy a városban élők életterét teszik tönkre.
Azért valahol egészen elképedek, hogy egyesek világképébe belefér, hogy ez OK.
Nem is tudom, hogy akkor az M0-t miért nem az agglo települések közepén vitték át. Azt is elfogadnád?
A várási problémák abból eredek, hogy kiköltöztek sokan és egy seggel kurva sok lovat akarnak megülni más kárára.
Szóval lehet kéne szállni arról a magas lóról, amiről osztod az észt.
Miért költöztél be Budapestre? Miért nem költöztél egy kisebb városba, ahol nem hatványozódnak a közlekedési problémák?
Nyilván ezer oka van: Család, barátok, hobbi, jövedelmi lehetőség, szórakozási, kikapcsolódási, sportolási lehetőségek, szolgáltatások miatt. Vagy mert csak otthon érzed ott magad.
Ugyanazokért, amiért mások is.
Eredmény: Vagy kétmillió lakos, plusz agglo...
Ennek a struktúrának és tömegnek
ára van: Több is; az egyik, ami téged foglalkoztat, az a problémás közlekedés.
Az emberek kisebb részén kívül senkit nem érdekel a fővárosban, mi több egyáltalán semmilyen településen élő más emberek életterének tönkretétele.
Ha érdekelné, akkor a városokban mindenki gyalog és kerékpárral, meg riksával járna (Ázsiában működött!), s a falvakban sem autóval járnának az egy kilométerre levő központba.
Az emberi társadalom tetszik, vagy nem, sajnos vagy nem, az önzésen alapul. Ha nem így lenne, akkor az általános felmelegedés következményeinek első hírére az emberek feladva addigi életmódjukat hanyatt-homlok rohannának vissza a XIX. század előtti életmódhoz.
Semmi fogyasztói társadalom, minimális energiafogyasztás. Nem használnának autókat, öntudatosan elutasítanák az import élelmiszert, távoli kontinensek termékeit. Nem használnának epilátort és elektromos borotvát és Molni sem futtatná az áramot fogyasztó laptopját éjjel-nappal (sok kicsi sokra megy).
Ehelyett mi van? Mindenki ugyanúgy él, mintha liturgia történt volna, tojik a világra, a városban, meg az aggloban élők életterére.
Utánam a vízözön.
Természetesen vannak változások és trendek, de ez végtelen lassú, talán már elkésett is.
Misi évekkel ezelőtt leírt axiómája:
Az ember egyénként, kisebb-nagyobb közösségként és fajként is a legfontosabb problémákat késő ismeri fel és még később reagál érdemben rájuk.
Hol is tartottunk?
Ja; Budapest közlekedése. Ami rombolást, beruházást, építést, fejlesztést végrehajtottak már Budapesten, akár még közlekedésileg is élhető lehetne.
De nem az. (Lásd axióma)
Budapest településszerkezete, útvonal és egyéb közlekedési hálózata - gondolom - utoljára a hatvanas években tudta torlódások nélkül az (akkori) igényeket kielégíteni.
Legalábbis az ezen blog régi posztjaiban látható
https://hamster.blog.hu/
régi fotók mai szemmel kihalt utcái ezt sejtetik velem.
Aztán továbblódult a lakosság száma:
hu.wikipedia.org
A csordaösztön az emberiséget is vezérli (Nesze neked tudatos lény).
Na jó, biztos voltak emberek, akiket ez zavart, de a többséget nem érdekelte.
Gépjármű közlekedés dettó.
A fejlemény önmagáért beszél.
Ez a város (meg agglója) a településszerkezetével, útvonal és egyéb közlekedési hálózatával, munkahelyeivel, lakosságszámával, annak szemléletével, s igényeivel nem alkalmas a csendes és harmonikus működésre. (Hacsak nem vállalod, hogy teherriksával fogod elszállítani a soroksári IKEA-ban megrendelt lapra szerelt bútort Újpestre...).
Budapest és minden, a közlekedés forradalma előtt alapvetően kialakult, nem a közlekedést, mint elsődleges szempontot a fejlesztésnél szem előtt tartó nagyváros közlekedése olyan, mint a padlóburkoló mester:
Tud olcsón, gyorsan és jól dolgozni, de ebből egyszerre mindig csak kettő lehetséges.
Szerinted:
"...
Szóval lehet kéne szállni arról a magas lóról, amiről osztod az észt..."
A másodikként megszerzett szakmám (és 30 évig szenvedélyem) a hivatásos gépjárművezetés.
Nem szoktam emlegetni, mert
onnan nézve nem dolgoztam benne (nem akartam irodában senyvedni), az eredeti szakmai végzettségem a gépjárműforgalom szervezés.
...egy alkalommal egy pénzügyi osztály dolgozóit vittem Budapestre továbbképzésre.
Hazafele én hülye, ahelyett, hogy neten megnéztem volna, megkérdeztem a mellettem ülő Főosztályvezető Asszonyt, hogy mi a kontírozást.
Elmondta, majd ahogy csak egy lekezelő alak tud hübriszt elkövetni, odavetette:
- Tudod ez egy szakma.
(Mert ugye autót
mindenki tud profin és mer minden körülmények között vezetni, a spájz üzemeltetéséhez sem kell raktáros, meg főzni is mindenki tud, tehát az sem szakma.)
Én nem szoktalak a mérnöki tevékenységedben bírálni, s az ahhoz tartozó területeken kétségbe vonni a meglátásaidat.
Te is fogadd el, hogy ehhez tőled (van olyan fórumtárs, akiről tudom, hogy hozzá képest csak ugatom a szakmát, innen is üdvözlöm) jobban értek.
Mert ez egy szakma.