Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 667
34 427
113
OK, akkor valószínűleg csak megvezetett az empirikus tapasztalásom.
Az első alagút,ahogy átmész a hidon és Prágának fordulsz elég hosszúnak tűnik.Nekem persze nem,mert nyúlfarknyi a Frejus vagy a Gotthardhoz képest.Csalagútat meg ide se veszem,az 50km.Bécs belvárosa meg délre van a Dunátol.
 
M

molnibalage

Guest
Amiről te írsz, az a felfújt ingatlanpiac velejárója, amikoris az urbánus létre vágyók minden követ megmozgatva vergődnek, hogy BÉRELHESSENEK egy lakást a nagyvárosban. A téma szempontjából nem tudom miért releváns tapasztalat. Végülis te is találtál másik lakást, nem? Illetve a röplapdás rokoncimbi példája is azt húzza alá, hogy az albérlőkkel vigyázni kell (tisztelet a jelenlévőknek természetesen).
Nem. 5,5+ éve ugyanott lakom, mert esély sem volt jobba költözni bármilyen szempontból és a tulaj meg nem nyerészkedni akar.
5,5 éve ugyanannyiért lakom itt. Az elmúlt 2,5 évben talán 3-szor, ha járt itt, abból egyszer a szerződést módosítottuk, hogy rajta legyen az asszony neve is. HA az nem lett volna, akkor 2-szer. Mert átvette a éves közös költség elszámolást. Idén nem járt még itt.

Lehet, hogy én vagyok a ritka megbízható bérlő...

Tudok ezekről, egy időben jártam is ezekbe. Ezek a parkok maximum azoknak kielégítő, akik mellettük laknak. Mindenki másnak közlekedni kell oda.
Mondom, fogják már egy térképet és a Nagykörúttól kifelé nézegessél helyeket. Nehéz olyat találni, ahol 8-10 perc sétán belül nem találsz egy parkot.
Amiről te írsz, az a felfújt ingatlanpiac velejárója, amikoris az urbánus létre vágyók minden követ megmozgatva vergődnek, hogy BÉRELHESSENEK egy lakást a nagyvárosban. A téma szempontjából nem tudom miért releváns tapasztalat. Végülis te is találtál másik lakást, nem? Illetve a röplapdás rokoncimbi példája is azt húzza alá, hogy az albérlőkkel vigyázni kell (tisztelet a jelenlévőknek természetesen).
Én önálló és nem urbánus létre vágytam.
Csak így lett az, hogy az 11. ker Előpatak utca és a Fehérvári út alsóbb része után a 8. kerület lett.
Mer máshol, ami nem Rákoshalálfasza vagy méregdrága lett volna, vagy egyáltalán nem volt lakás.

Szóval a kiemelt része a hsz-nek megint csak ordas butaság. De hát honnan is tudnád ezt, ha nem ebben élsz.
Most lehetek szemét? Ha a sok autós szerint én nem tudhatom, hogy milyen autós szemmel a lét, akkor te honnan a frászból tudnád, hogy mi van lakásbérlés terén, ha nem teszed? 9 éve így élek, mert nincs más.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 094
50 341
113
Szóval a kiemelt része a hsz-nek megint csak ordas butaság. De hát honnan is tudnád ezt, ha nem ebben élsz.
Most lehetek szemét? Ha a sok autós szerint én nem tudhatom, hogy milyen autós szemmel a lét, akkor te honnan a frászból tudnád, hogy mi van lakásbérlés terén, ha nem teszed? 9 éve így élek, mert nincs más.
A családban illetve barátok révén van rálátásom a lakásbérlésre, az is elsősorban tulajdonosi oldalról.
A bérlői oldalt kollégák révén ismerem (sok a huszonéves, pályakezdő, saját lakással nem rendelkező). Nem bérlek lakást, az igaz.

Ugyanakkor azt magyarázd már meg, hogy miért butaság, amit írtam: szerintem a felturbózott kereslet vitte fel az árakat, és ez nem tegnap kezdődött. Erre utaltam a kiemelt résszel.
Ja, még valami:
Mer máshol, ami nem Rákoshalálfasza vagy méregdrága lett volna, vagy egyáltalán nem volt lakás.
Ezek szerint te is az urbánus létre vágytál, hiszen rákoshalálfasza az már nem pálya? :eek:
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
M

molnibalage

Guest
Ugyanakkor azt magyarázd már meg, hogy miért butaság, amit írtam: szerintem a felturbózott kereslet vitte fel az árakat, és ez nem tegnap kezdődött. Erre utaltam a kiemelt résszel.
A keress másikat részen röhögök.
2016-2020 márc-ig a lakásbérlés arról szólt, hogy "örülj, hogy bármi van".

Ezek szerint te is az urbánus létre vágytál, hiszen rákoshalálfasza az már nem pálya? :eek:
Úgy, hogy Dél Budán dolgozik az ember, akkor ÉK Bp az mióta jó?
Ha Budafokon lett volna, oda mentem volna, de ott sem volt semmi. Csak lerobbant szarok.
De azért próbálj csak megint okosabb és gondolatolvasó lenni. Úgysem fog menni.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 513
4 045
113
Nem. 5,5+ éve ugyanott lakom, mert esély sem volt jobba költözni bármilyen szempontból és a tulaj meg nem nyerészkedni akar.
5,5 éve ugyanannyiért lakom itt. Az elmúlt 2,5 évben talán 3-szor, ha járt itt, abból egyszer a szerződést módosítottuk, hogy rajta legyen az asszony neve is. HA az nem lett volna, akkor 2-szer. Mert átvette a éves közös költség elszámolást. Idén nem járt még itt.

Lehet, hogy én vagyok a ritka megbízható bérlő...
Amikor egy ingatlanos hallotta, hogy 5+ éve lakot bérelt lakásban azonos helyen majd lefordult a székről...

Szerintem nem olyan ritka a megbízható bérlő (magamat is annak tartom), csak az ilyen bérlőt rendszerint megbecsüli a tulaj, és nem szívatja.
Ebből következően ezek a kapcsolatok átlagban biztosan hosszabb távúak, mint amivel egy átlagos ingatlanos találkozik. Persze, hogy lefordul a székről...
Egy autó kereskedő is lefordulna a székről, ha tudná, hogy nagy elégedettséggel hajtom a 18 éves 375ezret futott kocsimat, ami még ráadásul megbízható, erős és jó fogyasztású is (csak hogy legyen kis ON is a topicban).

Egyébként ha 5.5 éve nem emeltek neked árat, akkor vszeg bőven áron alul bérelsz, azaz ennyiért vszeg nem is találnál más hasonló lakást, ezt elvárni is felesleges.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 326
60 820
113
Nem tudom, hogy a Csepel-sziget mennyire lehet rossz hely, ha ilyen élményeid vannak róla.

Van akinek semmi sem jó....
A Csepel-Sziget településein még bicikli sem kell, gyalog is elérhető kb. minden is.
Tele van boltokkal, üzletekkel, iskolákkal, jó a tömegközlekedés stb....
És nem nyomi parkokban kell mászkálnod szmogban, mint BP-n, hanem kisétálsz 3-4 km-t és ott a Duna ártere (pl. Szigetszentmiklósi tanösvény), vagy ott az erdő (Tököli parkerdő). Ez valódi természet!

Az egyetlen dolog ami nem működik, az a Budapestre be és onnan ki közlekedés autóval.
Ami nem tudom miért olyan meglepő, lévén egy szigetről beszélünk....
Mondjuk sokat lendítene a dolgokon még egy híd Csepelen, még egy híd mondjuk Ercsi-Szigetújfalu térségében (a kompok szarra se jók).
Meg a legfontosabb az lenne, ha nem lenne a HÉV-nek majdnem minden közúti kereszteződése szintben....
Ugyanis 15 percenként 5 percre megfogja adott helyen az autósforgalmat, úgy, hogy óránként több ezer autó megy át ezeken a csomópontokon.
Csúcsidőben (DU. 3-6) amikor két HÉV megy el gyártelepen egymás után, és 10 percre zár a sorompó, akkor ennyi idő alatt 3-4 km-s! dugó lesz a reptér mellet Szigetszentmiklós-Halásztelek irányából!
30 év alatt nem sikerült senkinek megoldania ezt a problémát. Gratulálok hozzá mindenkinek!

Ez az egy ami nem jó a Csepelszigeten, minden más Nr.1.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
A "mobilitás joga" magában foglalja az autózást is, már ameddig valaki (állam) törvényileg nem tiltja meg.
A közösségi optimumot szerény véleményem szerint nem lehet törvénybe iktatni, ugyanis folyamatosan változik. Függ az évszaktól, az időjárástól, a mobilitást (sajnos) szabályozni kívánó törvények életkorától, az emberek jólététől, meg ilyen vicces dolgoktól is mint mondjuk COVID.
Innentől az van, hogy az egyéni jogok egymásra hatása tudja egyáltalán kordába terelni, hogy mivel közlekedünk. Egyelőre van jogod autózni (nem értem, miért mondod, hogy nem). Akkor lesznek gondok, amikor ezeket elkezdi nyirbálni állambácsi.

Én azt gondolom, hogy az átlag agglomerációs lakó olyan élethelyzetben van, hogy inkább nem megy be Budapestre, ha nem engedik be autóval és amúgy el tudja intézni az ügyeit városon kívül. Szerintem rövid távon a budapesti bizniszek fogják ezt leginkább megszívni.

Meg majd a budapestiek, amikor mondjuk az agglomerációs települések nem annyira akarják majd beengedni őket "kirándulni" autóval, haha. Ugyanis a legtöbb sírós belpesti általában autóval megy hétvégén kirándulni. NAHÁT, MIÉRT?!
Azt próbáltam megmutatni, hogy külön az autózás nem erősebb érdek vagy jog, mint a bármilyen más mobilitás. Maga a mobilitás a jog, a teljes választékra érvényesen (négykézlábtól az űrhajóig), amiből az autó csak az egyik, a többivel egyenértékű lehetőség. A politika most épp az autók kiszorításán dolgozik, a többi közlekedési mód javára. Az előző politika jobban preferálta az autókat, de ettől még ugyanúgy dugók meg problémák voltak. 30 éve ez egy jól autózható város volt, sokkal szarabb infrával is. Azóta az isten pénzét is elköltöttük a növekvő autóforgalom kiszolgálására, utak, kereszteződések, parkolók, átkelők, aluljárók épültek évtizedeken át, de soha nem volt elegendő, mindig az igények mögött jártunk. Szerintem most nagyjából felkoppantunk, a belvároson nem lehet tágítani. Ideje lenne az igényeket visszavenni a lehetőségek szintjéig.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 029
113
Szerinted mért költöztem be Bp-re?
Mert az agglomerációból nincs üdvözítő megoldás jelenleg kevés szerencsés kivételtől.
A Ráckevei HÉV egy fos, Csepelre a busz már 2002-ben sem jutott be reggel időben.
Meg az időpazarlás ezen a téren.


Ez a legyen nekik és a többi amit mellé tettél azt jelenti, hogy a városban élők életterét teszik tönkre.
Azért valahol egészen elképedek, hogy egyesek világképébe belefér, hogy ez OK.
Nem is tudom, hogy akkor az M0-t miért nem az agglo települések közepén vitték át. Azt is elfogadnád?

A várási problémák abból eredek, hogy kiköltöztek sokan és egy seggel kurva sok lovat akarnak megülni más kárára.
Szóval lehet kéne szállni arról a magas lóról, amiről osztod az észt.

Miért költöztél be Budapestre? Miért nem költöztél egy kisebb városba, ahol nem hatványozódnak a közlekedési problémák?
Nyilván ezer oka van: Család, barátok, hobbi, jövedelmi lehetőség, szórakozási, kikapcsolódási, sportolási lehetőségek, szolgáltatások miatt. Vagy mert csak otthon érzed ott magad.
Ugyanazokért, amiért mások is.
Eredmény: Vagy kétmillió lakos, plusz agglo...
Ennek a struktúrának és tömegnek ára van: Több is; az egyik, ami téged foglalkoztat, az a problémás közlekedés.

Az emberek kisebb részén kívül senkit nem érdekel a fővárosban, mi több egyáltalán semmilyen településen élő más emberek életterének tönkretétele.
Ha érdekelné, akkor a városokban mindenki gyalog és kerékpárral, meg riksával járna (Ázsiában működött!), s a falvakban sem autóval járnának az egy kilométerre levő központba.
Az emberi társadalom tetszik, vagy nem, sajnos vagy nem, az önzésen alapul. Ha nem így lenne, akkor az általános felmelegedés következményeinek első hírére az emberek feladva addigi életmódjukat hanyatt-homlok rohannának vissza a XIX. század előtti életmódhoz.
Semmi fogyasztói társadalom, minimális energiafogyasztás. Nem használnának autókat, öntudatosan elutasítanák az import élelmiszert, távoli kontinensek termékeit. Nem használnának epilátort és elektromos borotvát és Molni sem futtatná az áramot fogyasztó laptopját éjjel-nappal (sok kicsi sokra megy).;)
Ehelyett mi van? Mindenki ugyanúgy él, mintha liturgia történt volna, tojik a világra, a városban, meg az aggloban élők életterére.
Utánam a vízözön.

Természetesen vannak változások és trendek, de ez végtelen lassú, talán már elkésett is.
Misi évekkel ezelőtt leírt axiómája:
Az ember egyénként, kisebb-nagyobb közösségként és fajként is a legfontosabb problémákat késő ismeri fel és még később reagál érdemben rájuk.
Hol is tartottunk?
Ja; Budapest közlekedése. Ami rombolást, beruházást, építést, fejlesztést végrehajtottak már Budapesten, akár még közlekedésileg is élhető lehetne.
De nem az. (Lásd axióma)

Budapest településszerkezete, útvonal és egyéb közlekedési hálózata - gondolom - utoljára a hatvanas években tudta torlódások nélkül az (akkori) igényeket kielégíteni.
Legalábbis az ezen blog régi posztjaiban látható
https://hamster.blog.hu/
régi fotók mai szemmel kihalt utcái ezt sejtetik velem.

Aztán továbblódult a lakosság száma:
800px-Population_of_Budapest.png


800px-Budapest_metropolitan_area.png


A csordaösztön az emberiséget is vezérli (Nesze neked tudatos lény).
Na jó, biztos voltak emberek, akiket ez zavart, de a többséget nem érdekelte.
Gépjármű közlekedés dettó.
A fejlemény önmagáért beszél.

Ez a város (meg agglója) a településszerkezetével, útvonal és egyéb közlekedési hálózatával, munkahelyeivel, lakosságszámával, annak szemléletével, s igényeivel nem alkalmas a csendes és harmonikus működésre. (Hacsak nem vállalod, hogy teherriksával fogod elszállítani a soroksári IKEA-ban megrendelt lapra szerelt bútort Újpestre...).

Budapest és minden, a közlekedés forradalma előtt alapvetően kialakult, nem a közlekedést, mint elsődleges szempontot a fejlesztésnél szem előtt tartó nagyváros közlekedése olyan, mint a padlóburkoló mester:

Tud olcsón, gyorsan és jól dolgozni, de ebből egyszerre mindig csak kettő lehetséges.


Szerinted:
"...Szóval lehet kéne szállni arról a magas lóról, amiről osztod az észt..."

A másodikként megszerzett szakmám (és 30 évig szenvedélyem) a hivatásos gépjárművezetés.
Nem szoktam emlegetni, mert onnan nézve nem dolgoztam benne (nem akartam irodában senyvedni), az eredeti szakmai végzettségem a gépjárműforgalom szervezés.

...egy alkalommal egy pénzügyi osztály dolgozóit vittem Budapestre továbbképzésre.
Hazafele én hülye, ahelyett, hogy neten megnéztem volna, megkérdeztem a mellettem ülő Főosztályvezető Asszonyt, hogy mi a kontírozást.
Elmondta, majd ahogy csak egy lekezelő alak tud hübriszt elkövetni, odavetette:

- Tudod ez egy szakma.

(Mert ugye autót mindenki tud profin és mer minden körülmények között vezetni, a spájz üzemeltetéséhez sem kell raktáros, meg főzni is mindenki tud, tehát az sem szakma.)

Én nem szoktalak a mérnöki tevékenységedben bírálni, s az ahhoz tartozó területeken kétségbe vonni a meglátásaidat.
Te is fogadd el, hogy ehhez tőled (van olyan fórumtárs, akiről tudom, hogy hozzá képest csak ugatom a szakmát, innen is üdvözlöm) jobban értek.

Mert ez egy szakma.
 
M

molnibalage

Guest
Miért költöztél be Budapestre? Miért nem költöztél egy kisebb városba, ahol nem hatványozódnak a közlekedési problémák?
Mert ott dolgozom te meg nem értett zseni?
Mennyire kell hülyének lenni ahhoz, hogy Kelenföldön dolgozva mondjuk Üllőre költözzek, Gödöllőre vagy máshova?
Nyilván ezer oka van: Család, barátok, hobbi, jövedelmi lehetőség, szórakozási, kikapcsolódási, sportolási lehetőségek, szolgáltatások miatt. Vagy mert csak otthon érzed ott magad.
Ugyanazokért, amiért mások is.
Eredmény: Vagy kétmillió lakos, plusz agglo...
Bp-n évtizedek óta nem laknak kétmillióan, alig 1.6 misi. Pont ez baj. Kihúzott mindenki 1990 óta az agglóba, az útfelület szinte változatlan, de cserébe mindenki autózni akar.
Az emberek kisebb részén kívül senkit nem érdekel a fővárosban, mi több egyáltalán semmilyen településen élő más emberek életterének tönkretétele.
Remek, akkor holnaptól lehet az agglomerációs lakások kertjébe kúrni a főváros szemetét?
Ha érdekelné, akkor a városokban mindenki gyalog és kerékpárral, meg riksával járna (Ázsiában működött!), s a falvakban sem autóval járnának az egy kilométerre levő központba.
A fővárosi lakosok többsége nem autót használ.
És nem azért, mert annyira csórók.
Az emberi társadalom tetszik, vagy nem, sajnos vagy nem, az önzésen alapul.
Ezért szabnak neki törvények gátat.
Ezért bünteti pl. a rablógyilkosságot.
Budapest településszerkezete, útvonal és egyéb közlekedési hálózata - gondolom - utoljára a hatvanas években tudta torlódások nélkül az (akkori) igényeket kielégíteni.
Legalábbis az ezen blog régi posztjaiban látható
https://hamster.blog.hu/
régi fotók mai szemmel kihalt utcái ezt sejtetik velem.

Ez a város (meg agglója) a településszerkezetével, útvonal és egyéb közlekedési hálózatával, munkahelyeivel, lakosságszámával, annak szemléletével, s igényeivel nem alkalmas a csendes és harmonikus működésre. (Hacsak nem vállalod, hogy teherriksával fogod elszállítani a soroksári IKEA-ban megrendelt lapra szerelt bútort Újpestre...).
A jelenlegivel.
Ennek komoly változtatása zajlik csak sajnos 20-25 éves lemaradással.
A másodikként megszerzett szakmám (és 30 évig szenvedélyem) a hivatásos gépjárművezetés.
Nem szoktam emlegetni, mert onnan nézve nem dolgoztam benne (nem akartam irodában senyvedni), az eredeti szakmai végzettségem a gépjárműforgalom szervezés.

...egy alkalommal egy pénzügyi osztály dolgozóit vittem Budapestre továbbképzésre.
Hazafele én hülye, ahelyett, hogy neten megnéztem volna, megkérdeztem a mellettem ülő Főosztályvezető Asszonyt, hogy mi a kontírozást.
Elmondta, majd ahogy csak egy lekezelő alak tud hübriszt elkövetni, odavetette:

- Tudod ez egy szakma.

(Mert ugye autót mindenki tud profin és mer minden körülmények között vezetni, a spájz üzemeltetéséhez sem kell raktáros, meg főzni is mindenki tud, tehát az sem szakma.)

Én nem szoktalak a mérnöki tevékenységedben bírálni, s az ahhoz tartozó területeken kétségbe vonni a meglátásaidat.
Te is fogadd el, hogy ehhez tőled (van olyan fórumtárs, akiről tudom, hogy hozzá képest csak ugatom a szakmát, innen is üdvözlöm) jobban értek.

Mert ez egy szakma.
És ennek a litániának mi köze van ahhoz, hogy szerinted elvi alapon rendben van az, hogy aki kihúz a szép zöld környezetért, az a másik életterét kúrja szét és ehhez még tapsolni is kéne? Amikor dafke kijelentő, hogy ő aztán soha többen nem fog tömegezni? Ok. De na csodálkozzon, amikor majd lesz behajtási díj a város egyes részeibe majd idővel. Mert a város nem bír el ennyi kocsit. És akkor sem kéne, ha 100% elektromos lenne. Mert a helyhasználatnak is ára van. Egész várost átszelő kerékpáros hálózat lehetne, ha simán egyes utcákban felszámolnák az utcai parkolás, ahol két sor autó között van egy sáv forgalom, ahol persze az autósok egy része dudál, ha nem tud éppen megelőzni. Mert mintha neki jobban járna a haladás, mint nekem.

Az autóvezetői tapasztalatnak meg semmi köze nincs a közlekedésszervezéshez.
Nem a mozdonyvezető tervezi sem a menetrendet, sem a körvasút infráját egy jövőbeli menetrend alapján.
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11
M

molnibalage

Guest
Ilyenekért ideje lenne instant letöltendőt adni.
Nem pénzbüntetés meg felfüggesztett bohóckodással szórakozni.
Minden ilyen faszhoz olyan nyelven kell beszélni, amit megért. Ha csak abból, hogy bekúrják kóterba, akkor abból fog.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 513
4 045
113
Ilyenekért ideje lenne instant letöltendőt adni.
Nem pénzbüntetés meg felfüggesztett bohóckodással szórakozni.
Minden ilyen faszhoz olyan nyelven kell beszélni, amit megért. Ha csak abból, hogy bekúrják kóterba, akkor abból fog.

A kamerásnak kicsit hamarabb is érdemes lett volna jobbra húzódni, nem csak amikor majdnem megállt. Néha jobb kormányozni, mint fékezni.
(Ezt csak úgy tanulságként írom, a szembejövő előző nyilván közveszélyes manőverbe kezdett, ez kétségtelen. Mondjuk akit előz, az is a szemre 20km/h-jával szintén veszélyes, csak ő nem is tud róla.)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 029
113
Mert ott dolgozom te meg nem értett zseni?
Mennyire kell hülyének lenni ahhoz, hogy Kelenföldön dolgozva mondjuk Üllőre költözzek, Gödöllőre vagy máshova?

Bp-n évtizedek óta nem laknak kétmillióan, alig 1.6 misi. Pont ez baj. Kihúzott mindenki 1990 óta az agglóba, az útfelület szinte változatlan, de cserébe mindenki autózni akar.

Remek, akkor holnaptól lehet az agglomerációs lakások kertjébe kúrni a főváros szemetét?

A fővárosi lakosok többsége nem autót használ.
És nem azért, mert annyira csórók.

Ezért szabnak neki törvények gátat.
Ezért bünteti pl. a rablógyilkosságot.



A jelenlegivel.
Ennek komoly változtatása zajlik csak sajnos 20-25 éves lemaradással.

És ennek a litániának mi köze van ahhoz, hogy szerinted elvi alapon rendben van az, hogy aki kihúz a szép zöld környezetért, az a másik életterét kúrja szét és ehhez még tapsolni is kéne? Amikor dafke kijelentő, hogy ő aztán soha többen nem fog tömegezni? Ok. De na csodálkozzon, amikor majd lesz behajtási díj a város egyes részeibe majd idővel. Mert a város nem bír el ennyi kocsit. És akkor sem kéne, ha 100% elektromos lenne. Mert a helyhasználatnak is ára van. Egész várost átszelő kerékpáros hálózat lehetne, ha simán egyes utcákban felszámolnák az utcai parkolás, ahol két sor autó között van egy sáv forgalom, ahol persze az autósok egy része dudál, ha nem tud éppen megelőzni. Mert mintha neki jobban járna a haladás, mint nekem.

Az autóvezetői tapasztalatnak meg semmi köze nincs a közlekedésszervezéshez.
Nem a mozdonyvezető tervezi sem a menetrendet, sem a körvasút infráját egy jövőbeli menetrend alapján.
Hm. Már hamarabb rád kellett volna hagynom.