Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
A másik meg. Pont az a nagy "liberális" értéket képviseli, ami miatt is! van ez. Hogy neked mindent szabad. Neked minden jár. Neked mindenhez jogod van. Itt az eredménye. Semmi szabálytisztelet. Semmi retorziófélelem. Majd megúszom valahogy. Ha meg nem, kiállok a jogaimért! Tasz, egyebek, magyar györgy....stb. Fizetni kell, mert nem jó a börtönkoszt? Ki kötelezett arra, hogy bűnözz? Ez nem fizetett szállás, hogy jogosan panaszkodj. Beteg ez a világ.
Németországban a gyorshajtás bizonyos túllépés felett akár emberölési kísérlet is lehet.
Ausztriában a környezetvédelmi területen való gyorshajtásért fizess csak. De amúgy is, valamiért ott kevesebb a gyorshajtó.
Finnországban a bírságok egy része az anyagi helyzethez is kötve van.
Nagy-Britanniában bezúzhatják a gyorshajtó autót.

És akkor nézzük meg a közlekedési felvételek az anti-liberális Oroszországban. És bakker, nem ettől függ, hanem attól hogy a kormányod akar-e rá költeni és mer-e veszíteni pár szavazatot.

plussz megjegyzem, tavaly autóztam Olaszországban 3000 kilométert, mindenhol gyors hajtanak a digók, és mégsem tolt le senki, sehol, megvárták míg eltűnök a belső sávból. Parkolnak össze és vissza, de mikor egy kisvárosban bénáztam jöttek segíteni egyből. (nem tudtam hova állhatok)
Volt balesetem is, belém rohant egy motoros, átrepült az autón szerencsétlen, 15-en álltak meg segíteni. Nálunk meg a halálos balesetnél azt mondja a fakabát az embernek aki segítséget kér hogy majd a közlekedésiek. Nem a liberalizmus a baj, hanem a gyengeség és a beleszarás.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Vitézy interjú a vasút állapotáról:


Ennek ellenére megvalósulhat a Déli Körvasút fejlesztése? Veszélybe kerülhetnek az erre szánt uniós források?

Röviden összefoglalva, van egy helyi tiltakozókból álló csoport, amelyik mögé, véleményem szerint a saját közlekedéspolitikai és környezetvédelmi céljaikkal teljesen szembemenve, szégyenteljes módon az újbudai és a fővárosi önkormányzat is beállt.

Az nem megy, hogy egy városvezetés egyszer zöldpolitikát és klímavédelmet hirdet, ám amikor egy fenntartható célokat szolgáló vasúti fejlesztés kerül a megvalósítás közelébe, akkor mindent megtesznek, hogy megakadályozzák.


Én ismerek tagokat a csoportból. Igen, nem tudom nekik megmagyarázni hogy az általuk mantrázott V0 még több ember életébe rondítana bele.
DE tegyük hozzá: Dávidka odaállt eléjük hazudozni, és hát az ott lakók közül sem mindenki hülye, ő meg annak nézte őket, és innen elfajult a helyzet. Lehetett volna csomó mindent ajánlani nekik, de a hülyitéssel próbálkoztak először. Az meg rossz vért szül. A párom PR szakember, ő mondja mindig hogy az alap az hogy" Ne hazudj!" a kommunikációban, mert azt megszívod és sokkal rosszabb lesz. Na, ők ezt vagy nem tudják, vagy nem hitték el.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Én ismerek tagokat a csoportból. Igen, nem tudom nekik megmagyarázni hogy az általuk mantrázott V0 még több ember életébe rondítana bele.
DE tegyük hozzá: Dávidka odaállt eléjük hazudozni, és hát az ott lakók közül sem mindenki hülye, ő meg annak nézte őket, és innen elfajult a helyzet. Lehetett volna csomó mindent ajánlani nekik, de a hülyitéssel próbálkoztak először. Az meg rossz vért szül. A párom PR szakember, ő mondja mindig hogy az alap az hogy" Ne hazudj!" a kommunikációban, mert azt megszívod és sokkal rosszabb lesz. Na, ők ezt vagy nem tudják, vagy nem hitték el.

Jó, de ez a MÁV...
Megszokták, hogy hazudnak reggel-délben-még álmukban is.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 191
23 578
113
Amugy ez az autosmotoroskoulekedeses topic es a faszomliberalizmuseskarigeri…
1307450944_drifting_kids.gif
 

Fundin

Well-Known Member
2019. június 22.
712
2 692
93
Majd ha oda jutsz, akkor beszéld ezt meg Deák, Eötvös, Kossuth, Tisza urakkal szerintem.
Kossuthot ne keverjük ide őt ma populistának mondanánk ebbe a felsorolásba inkább Széchenyi kívánkozik. mindazonáltal a modern liberalizmust nehéz a történelminek megfeleltetni hol hallasz ma egy liberálistól a szabad piacról és a szabad versenyről beszélni? A probléma ott kezdődhet, hogy ha a Nolan-diagramon próbálnánk elhelyezni a liberális politikai gondolkodókat és politikusokat, akkor egy részük jobbra, másik részük balra kerülne. Valamit ma már az esetleges túlzások nem feltétlen épelméjű hívei is túl nagy publicitást élveznek és könnyen visszatetszést kelthetnek. Ma például Edmund Burke-et konzervatívként jellemeznénk pedig egész életében a whig ek parlamenti képviselője volt :) Töprengések a francia forradalomról című munkája mára a konzervatív gondolatok sarokköve.
No ezért nehéz belemenni a ki menyire liberális vitába :)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Kossuthot ne keverjük ide őt ma populistának mondanánk ebbe a felsorolásba inkább Széchenyi kívánkozik. mindazonáltal a modern liberalizmust nehéz a történelminek megfeleltetni hol hallasz ma egy liberálistól a szabad piacról és a szabad versenyről beszélni? A probléma ott kezdődhet, hogy ha a Nolan-diagramon próbálnánk elhelyezni a liberális politikai gondolkodókat és politikusokat, akkor egy részük jobbra, másik részük balra kerülne. Valamit ma már az esetleges túlzások nem feltétlen épelméjű hívei is túl nagy publicitást élveznek és könnyen visszatetszést kelthetnek. Ma például Edmund Burke-et konzervatívként jellemeznénk pedig egész életében a whig ek parlamenti képviselője volt :) Töprengések a francia forradalomról című munkája mára a konzervatív gondolatok sarokköve.
No ezért nehéz belemenni a ki menyire liberális vitába :)
Nemzeti liberalizmus is volt...
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Aki illegális gyorsulási versenyen megöl valakit, az gyilkos, ha mégsem, arra is van külön büntetés a német jogban
Miután egy éjszakai belvárosi autóverseny halálos áldozatot követelt Berlinben, új paragrafust léptettek életbe, hogy arányos büntetést kaphassanak a felelőtlen száguldozók és tettestársaik.
Nem védtelen biciklista volt, mint a múlt hét végén a budapesti Árpád hídon, hanem terepjárót vezető nyugdíjas orvos, mégsem volt esélye. A helyszínen meghalt, miután nagyjából 170-nel száguldva, fékezés nélkül belehajtott a Jeepjébe egy huszonéves egy sportautóval.
A 2016-os berlini eset országos feltűnést és felháborodást keltett, olyannyira, hogy a következő évben kiegészítették miatta a büntető törvénykönyvet. Az új paragrafus – nyomban visszatérünk rá – visszamenőleg persze nem érvényes. A berlini tettest így is életfogytiglanra ítélték, mégpedig gyilkosságért.
A precedens értékű per soká húzódott, háromszor megjárta például a legfelsőbb bíróságot. Az életfogytiglan majdnem hat évvel az eset után, tavaly januárban vált jogerőssé. A társtettest gyilkossági kísérletért zárták börtönbe 13 évre.
A berlini ítélet azért is feltűnést keltett, mert először fordult elő, hogy az illegális verseny okozta halálesetet nem egyszerű közúti balesetként, illetve nem gondatlanságból elkövetett emberölésként, hanem gyilkosságként minősítették (a német jogban él a különbség a kétféle tett között: Totschlag, illetve Mord). Vagyis a szigorúbb ítélet már a büntető törvénykönyv kiegészítése előtt is lehetséges volt.
Tanulságos, hogy miképpen vették figyelembe a súlyosító körülményeket.
A berlini gázolónál megállapították az aljas indokot és az orvul való elkövetést is. Hétköznapi nyelven az előbbi ez esetben azt jelenti, hogy a tettes semmiségért, pusztán a saját pillanatnyi győzelméért vette el valaki másnak az életét. A másik szempont pedig arra utal, hogy a szabályosan közlekedő áldozat (aki a lámpa zöld jelzésére kanyarodott a főútvonalra, egyébként a nevezetes Kurfürstendammra) nem számíthatott ilyen veszélyre, vagyis – magyar jogi nyelven – „védekezésre képtelen személy sérelmére” követték el ellene a végzetes tettet.
Nem kevésbé érdekes, hogy a társtettest milyen indoklással marasztalták el. Bár nem az ő autója ütközött, mégis elítélték. Nem pusztán azért, mert ő is kellett a versenyhez. Ez kézenfekvő ugyan, de a bíróságnak (és más bíróságoknak hasonló esetekben) gondot okozott annak meggyőző bizonyítása, hogy ketten közösen dolgozták ki a bűncselekmény tervét. A társtettes egyik bűne az volt, hogy amikor egyre veszélyesebbre fordult az üldözés és amikor ő is felismerhette, hogy a másik minden áron győzni akar, akkor ő nem nyugodott bele a vereségébe, nem állt le idejében. Ha ezt tette volna, akkor a tettes is lassíthatott volna, nem zúzta volna szét a vétlen áldozat kocsiját.
Az érveléshez tartozik az is, hogy ilyen körülmények között pusztán a véletlen műve, melyikük okozott halálos balesetet. A bíróság megfontolta és elutasította azt a feltételezést, hogy nem lehetett szó szándékosságról, hiszen a tettesek nem kívánhatták a saját halálukat vagy sérülésüket. Ezzel szemben a bíróság úgy látta, hogy ott és akkor, éjszaka a belvárosban, nem számítottak keresztező teherautókra vagy hasonlókra, viszont bíztak abban, hogy ütközés esetén őket megvédik erős autóik és a légzsákok (és így is történt). A mérlegelés elemei közé tartozik ilyenkor az „eshetőleges szándék” is, ami azt jelenti, hogy a tettes nem kívánja ugyan a következményt, de belenyugszik annak lehetőségébe.
Cikk: HVG
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 638
32 217
113
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 638
32 217
113
Pl:
A BC szerintem egy trendi lehúzóhely...szerintem....
De nehézkesebb a használata...a fogaskeréksort is kell tisztítanod, amikor a láncot leveszed, a hátsókereket nem muszály kivenned... hozzáférsz...
Majd kitapasztalod...
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
A BC szerintem egy trendi lehúzóhely...szerintem....
De nehézkesebb a használata...a fogaskeréksort is kell tisztítanod, amikor a láncot leveszed, a hátsókereket nem muszály kivenned... hozzáférsz...
Majd kitapasztalod...
Nem kell levennem, hiszen ott a csodálatos másik termék, amit mutattam.
Csak spricci, spricci, váááár, letöröl és leöblít. E'voila :D
 
  • Dühítő
Reactions: Kim Philby