Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 096
31 801
113
Szakmai segítséget kérnék: április óta hirtelen a Golf elkezdte jobban enni az olajat és 2150 km alatt egy litert elfogyasztott. Eddig azért nem jött elő a problem, bár piciket azért evett, de inkább 8 ezer kilométerenként. Főképp hosszabb pályázásoknál figyeltem meg az olajfogyasztást (átlagban 150-el vagy kicsit felette csapatom, amikor a forgalom engedi) és reménykedek, hogy nem a turbó kezd beszarni. Amúgy biztosan megeszi az olajat mert szivárgást nem láttam. De szerencsére semmilyen füstöt (főképp kéket) sem produkál, szóval annyira nagy nem lehet a baj. Olvastam még, hogy a magasabb olajfogyasztásnak köze lehet a PCV szelephez (tudnám is mit jelent) vagy a dugattyúgyűrű kopásához.

Mindenképp elviszem szerelőhöz, csak a kérdésem, hogy ez úgymond a korral és km-el jár vagy esetleg nagyobb gixer van a háttérben?

Az egyéb adatok: kocsi 2015-ös, 144 ezer kilométerrel, 122 lóerős 1,4 TSI a motor és novemberben volt olajcserével egybekötött szervizen, csak az akkpri km állást nem tudom most hirtelen. Akkor hosszú csereperiódusú VW 504 00 szabványú Total 5W-30 ment bele, az utántöltés ugyanolyan karakterisztikájú OMW-s olajjal történt, most MOL-ossal próbálkozok.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

nonames67

Active Member
2022. április 12.
100
191
43
Szakmai segítséget kérnék: április óta hirtelen a Golf elkezdte jobban enni az olajat és 2150 km alatt egy litert elfogyasztott. Eddig azért nem jött elő a problem, bár piciket azért evett, de inkább 8 ezer kilométerenként. Főképp hosszabb pályázásoknál figyeltem meg az olajfogyasztást (átlagban 150-el vagy kicsit felette csapatom, amikor a forgalom engedi) és reménykedek, hogy nem a turbó kezd beszarni. Amúgy biztosan megeszi az olajat mert szivárgást nem láttam. De szerencsére semmilyen füstöt (főképp kéket) sem produkál, szóval annyira nagy nem lehet a baj. Olvastam még, hogy a magasabb olajfogyasztásnak köze lehet a PCV szelephez (tudnám is mit jelent) vagy a dugattyúgyűrű kopásához.

Mindenképp elviszem szerelőhöz, csak a kérdésem, hogy ez úgymond a korral és km-el jár vagy esetleg nagyobb gixer van a háttérben?

Az egyéb adatok: kocsi 2015-ös, 144 ezer kilométerrel, 122 lóerős 1,4 TSI a motor és novemberben volt olajcserével egybekötött szervizen, csak az akkpri km állást nem tudom most hirtelen. Akkor hosszú csereperiódusú VW 504 00 szabványú Total 5W-30 ment bele, az utántöltés ugyanolyan karakterisztikájú OMW-s olajjal történt, most MOL-ossal próbálkozok.
egyszerűbben, más már leírta:
Egy szelep ami az el nem égett anyagokat juttatja vissza az égéstérbe, hogy megint megpróbálja elégetni, így a károsanyag kibocsátást csökkenti. Ezzel plusz egy dolog ami miatt az autó eheti az olajat. Hibái: nyitva ragad vagy zárva ragad. Ha nyitva marad, akkor az olaj be tud jutni az égéstérbe, ha zárva, akkor túlnyomás keletkezik és a tömítéseket tönkreteszi, ezért folyni fog az olaj a motorból.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 096
31 801
113
Add el. Egy rakat szar az összes.
Szerencsére eddig tényleg csak a kopóalkatrészeket kellett benne cserélni és karosszériázáson túl (utcán parkolva lehúzta a sárvédőt meg az első lökhárítót valami idióta, akit persze a rend éber őrei nem tudtak megtalálni, miközben 2 méterenként térfigyelő kamera) nem volt vele semmi baj. Ja meg egyszer a szélvédőt, de azt kamionos kőfelverődés miatt.

Cserébe Fater Opel Meriváját már 100 ezer km alatt motorgenerálozni kellett, mert a hibás tervezés miatt megfőtte magát, Nagymutter ix35-e meg szó szerint olajkút étvágyú (klasszik Hyundai probléma). Szóval családi szinten még a Golffal egész jól jártunk és nem is rozsdállik :)
egyszerűbben, más már leírta:
Egy szelep ami az el nem égett anyagokat juttatja vissza az égéstérbe, hogy megint megpróbálja elégetni, így a károsanyag kibocsátást csökkenti. Ezzel plusz egy dolog ami miatt az autó eheti az olajat. Hibái: nyitva ragad vagy zárva ragad. Ha nyitva marad, akkor az olaj be tud jutni az égéstérbe, ha zárva, akkor túlnyomás keletkezik és a tömítéseket tönkreteszi, ezért folyni fog az olaj a motorból.
Gyakorlatilag akkor ilyen EGR szerű a cucc
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: Kim Philby and enzo

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 097
50 378
113
Szerintem egy mini mental teszt is elég lenne. Na meg kezdő jogosítvány lóerő/súly korlátozással (Grippenre sem ül rá valaki Zlin-ről, pedig akkor már tud repülöt vezetni). De azt is be lehetne vezetni, hogy bizonyos lóerő/súly arány felett közúti közlekedésre alkalmatlan egy jármű, szállítani kell a versenypályára. Ha nem így tesznek, automatikus bezúzás.
Fegyvertartásihoz kell például kétfordulós pszichológiai teszt (a két forduló közt minimum 6 hónapnak kell eltelnie), azt akár ugyanúgy feltételül szabhatnák egy bizonyos teljesítmény/tömeg feletti autók megszerzéséhez/használatához.
Ennek megfelelően nem is lehetne csak úgy átengedni az autót olyannak, akinek nincs hozzá engedélye.
 

nonames67

Active Member
2022. április 12.
100
191
43
Szerencsére eddig tényleg csak a kopóalkatrészeket kellett benne cserélni és karosszériázáson túl (utcán parkolva lehúzta a sárvédőt meg az első lökhárítót valami idióta, akit persze a rend éber őrei nem tudtak megtalálni, miközben 2 méterenként térfigyelő kamera) nem volt vele semmi baj. Ja meg egyszer a szélvédőt, de azt kamionos kőfelverődés miatt.

Cserébe Fater Opel Meriváját már 100 ezer km alatt motorgenerálozni kellett, mert a hibás tervezés miatt megfőtte magát, Nagymutter ix35-e meg szó szerint olajkút étvágyú (klasszik Hyundai probléma). Szóval családi szinten még a Golffal egész jól jártunk és nem is rozsdállik :)

Gyakorlatilag akkor ilyen EGR szerű a cucc
Értelek. De ez akkor is egy beteg szar motor. Igen, EGR. Ezek a barmok még nem jöttek rá, hogy kéne egy befecskendező a szívócsőbe, ami mint egy régi szívócsőbefecskendezésű, mosná felülről a szelepeket. Ami hiányzik ezekből. Bele lehetne írni az ecuba. A vw-nek kb a hetvenes évek óta ( nekem volt, 1-es golf gti 1.6) , nem volt igazán jó benzines motorja. Nagyjából mind szar azóta.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 097
50 378
113
Szerencsére eddig tényleg csak a kopóalkatrészeket kellett benne cserélni és karosszériázáson túl (utcán parkolva lehúzta a sárvédőt meg az első lökhárítót valami idióta, akit persze a rend éber őrei nem tudtak megtalálni, miközben 2 méterenként térfigyelő kamera) nem volt vele semmi baj. Ja meg egyszer a szélvédőt, de azt kamionos kőfelverődés miatt.

Cserébe Fater Opel Meriváját már 100 ezer km alatt motorgenerálozni kellett, mert a hibás tervezés miatt megfőtte magát, Nagymutter ix35-e meg szó szerint olajkút étvágyú (klasszik Hyundai probléma). Szóval családi szinten még a Golffal egész jól jártunk és nem is rozsdállik :)

Gyakorlatilag akkor ilyen EGR szerű a cucc
Újragyűrűzés, olajjáratok kitakarítása, onnantól meg szuperszigorú 10e kilométerenkénti olajcsere, csakis a legjobb olajjal.
Meg ezeknél ilyen korukban szokás a dióbeles tisztítókúra is (a sok égetett olaj miatt meg az eleve kokszosodós szívosor miatt).
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 518
4 073
113
144 ezer kilométerrel, ... 1,4 TSI a motor

Bátor vagy :)
Én 390ezernél maradok a D5-nél :p

A dióhéjazás szerintem is jó ötlet, képzelem mennyi cucc lehet már ilyen sok elfogyott olaj után ott a szelepeken...
Amúgy én is gondolkodom, hogy megszóratom a D5-öt, gyanítom nekem is van már rendesen dzsuva a szívórendszerben... Valaki csinált már ilyet? Mennyit kóstál kb?
 

nonames67

Active Member
2022. április 12.
100
191
43
Újragyűrűzés, olajjáratok kitakarítása, onnantól meg szuperszigorú 10e kilométerenkénti olajcsere, csakis a legjobb olajjal.
Meg ezeknél ilyen korukban szokás a dióbeles tisztítókúra is (a sok égetett olaj miatt meg az eleve kokszosodós szívosor miatt).
A diobelessel az a baj, csak zart szelepnel működik. A szelepfészket, szeleptányért nem pucolja.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 470
61 601
113
Az egyéb adatok: kocsi 2015-ös, 144 ezer kilométerrel,

És már 2000 km-enként megeszik egy liter olajat? o_O
Az kemény...

Cserébe Fater Opel Meriváját már 100 ezer km alatt motorgenerálozni kellett, mert a hibás tervezés miatt megfőtte magát, Nagymutter ix35-e meg szó szerint olajkút étvágyú (klasszik Hyundai probléma).

Az is szép. :(

Jó tanácsom nincs, azon kívül, hogy cseréld be egy Japán szívó benzinre. Remélem sikerül megoldani a gondot, lehetőleg gazdasági totálkár nélkül.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 695
13 217
113
Újragyűrűzés, olajjáratok kitakarítása, onnantól meg szuperszigorú 10e kilométerenkénti olajcsere, csakis a legjobb olajjal.
Meg ezeknél ilyen korukban szokás a dióbeles tisztítókúra is (a sok égetett olaj miatt meg az eleve kokszosodós szívosor miatt).

Szerintem ezt már beszéltük, de nem lehet z aktualitása miatt elégszer ismételni!


A Hyundai a 2020-as modellévtől gyártott I30-ra olyan karbantartási intervallumot ír elő a T-GDI motoroknál, hogy évi 15000 kilométernél vagy évente kell motorolajat cserélni. (A szívócső befecskendezéses DPi motoroknál ez 30000 km vagy szintén évente).

DE:hadonaszos:!

7500-ra (DPI 15000 km) vagy fél évre(!) csökken ez az adat a T-GDI motoroknál fokozott igénybevétel és alacsony futásteljesítmény esetén (benzinmotoros változatok, Európa)

Így szóla az Írás:

Fokozott igénybevételt jelentő közlekedési körülmények
A : Ismételten 8 km-nél rövidebb útszakaszok megtétele
normál hőmérsékleten, vagy 16 km-nél rövidebb
útszakaszok megtétele fagypont alatti hőmérsékleten.
B : Hosszú ideig tartó alapjárati üzemeltetés vagy nagy
távolság megtétele alacsony sebességgel haladva.
C : Göröngyös, egyenetlen felületű, poros, sáros, burkolatlan
(földutakon), kavicsos vagy sóval szórt utakon való
közlekedés
D : Olyan utakon való közlekedés, ahol sót és egyéb korróziót
előidéző anyagot használnak, vagy nagyon hideg időjárási
körülmények közötti közlekedés.
E : Nagyon poros körülmények közötti közlekedés
F : Erős forgalomban való közlekedés.
G : Emelkedőn, lejtőn vagy hegyvidéki utakon való gyakori
közlekedés.
H : Utánfutó vagy lakókocsi vontatása, illetve tetőcsomagtartó
használata.
I : Járőrautóként, taxiként, áruszállítóként vagy
járművontatásra való használat.
J : Tartós 130 km/h sebesség feletti használat.
K : Gyakori elindulással és megállással járó használat, és évi
15 000 km-nél alacsonyabb futásteljesítmény.

Na most ebben az a szép, hogy az átlagautósok igen nagy részére ez áll.
S amikor majd egy T-GDI motor valamiért beáll, mint a gerely, akkor a márkaszerviznek csak annyi dolga lesz - megnézni szimplán a futásteljesítményt (vagy beleolvasni a diagnosztikába) és kiderül, hogy a tulaj nem hordta 6 havonta olajcserére - hogy elutasítsa a garanciális javítást...

(Én betartom ezt az előírást, nem ezen fogok már még jobban elszegényedni)

A kokszosodás gyakorlatilag elkerülhetetlen a direkt befecskendezős benzinmotoroknál (hacsak nincs kettős; direkt és szívócső befecskendezés is), s nem árt megpróbálni megelőzni a GTK-t egy tisztítással.
Voltak bőven bajok ezekkel az első generációs motorokkal gyakorlatilag márkától függetlenül:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Hogy aztán a gyárak a tapasztalatok birtokában ezeken a rigolyákon tudtak e enyhíteni? (Mármint a sűrű olajcsere előíráson kívül)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 757
113
Szerintem ezt már beszéltük, de nem lehet z aktualitása miatt elégszer ismételni!


A Hyundai a 2020-as modellévtől gyártott I30-ra olyan karbantartási intervallumot ír elő a T-GDI motoroknál, hogy évi 15000 kilométernél vagy évente kell motorolajat cserélni. (A szívócső befecskendezéses DPi motoroknál ez 30000 km vagy szintén évente).

DE:hadonaszos:!

7500-ra (DPI 15000 km) vagy fél évre(!) csökken ez az adat a T-GDI motoroknál fokozott igénybevétel és alacsony futásteljesítmény esetén (benzinmotoros változatok, Európa)

Az új (közvetlen befecskendezős, turbós) Hondámnál ez úgy néz ki, hogy maga a vezérlőrendszer nézi a futástípust, és jelöli, ha hideg motorral rövid távon mentél, vagy nagy sebességgel csapattad, esetleg még extrém meleg / hideg is volt. Ez alapján számol és állítgat egy csereperiódus km-t (általában 10-12 000-et az én használatom mellett, amiben sok a pálya), amikor uzsgyi van olajcserére. Szerencsére nem bíztatja a usert az "hosszú olajcsere periódusra". Persze a szervízkönyv emellé előírja az éves olajcserét.

A BMW szintű tetűség hogy visszavesz a teljesítményből nincsen, de a garanciát itt is érintheti. De sohasem szórakoznék ilyennel.

......
A kokszosodás gyakorlatilag elkerülhetetlen a direkt befecskendezős benzinmotoroknál (hacsak nincs kettős; direkt és szívócső befecskendezés is), s nem árt megpróbálni megelőzni a GTK-t egy tisztítással.
Voltak bőven bajok ezekkel az első generációs motorokkal gyakorlatilag márkától függetlenül:

Hogy aztán a gyárak a tapasztalatok birtokában ezeken a rigolyákon tudtak e enyhíteni? (Mármint a sűrű olajcsere előíráson kívül)

A kokszosodás az egyik örök probéma a közvetlen befecskendezéssel. A Toyotának erre van egy jópofa megoldása, egy kombinált rendszer, ami egyszerre közvetlen befecskendezéses de a szívótorok is kap a nedűből (így a szelepeket is szükségszerűen tisztítja).

A másik gond, már vagy 80 éve, hogy a közvetlen befecskendezésnél közvetlenül a henger falára is kerül benya, és - főleg hideg motornál - szépen belecsorog az olajba. Termeli az olajat, persze valójában felhigítja (ezáltal rontva kenési képességét), különösen ha sok a hidegjárat, vagy rövid út, és nem tud felmelegedni a motor hogy az üzemanyag szépen elpárologjon nagy hőfokon az olajból.

Kis történelem - ebbe a németek is belefutottak annó, amikor az első közvetlen befecskendezésés repülőgépmotorjaikat (azóta is kb. ugyanaz a Bosch rendszer van...) 1940 körül kezdék átallítani magas oktánszámú, erősen aromás szintetikus üzemanyagra. Ennek az üzemanyagnak (C-3 jelű) viszont nagyon magasan volt a forráspontja (párolgáspontja), magyarán miután bekerült az olajrendszerbe a benzin, egy része az Istennek se akart elpárologni onnan. Folyamatosan hígult az amúgy sem túl acélos akkori szintetikus kenőolaj, a motorok meg mentek tönkre. Az olaj viszkozitását ezért folyamatosan mérni kellett, a hideg motorral felszállás tiltva volt, egy darabig le is álltak vele amíg az üzemanyag összetételét meg nem változtatták egy kedvezőbb (alacsonyabb) forráspontúra..

A probléma nem új, de azóta is fennáll a közvetlen befecskendezéses motorokkal.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 630
25 914
113
Szakmai segítséget kérnék: április óta hirtelen a Golf elkezdte jobban enni az olajat és 2150 km alatt egy litert elfogyasztott. Eddig azért nem jött elő a problem, bár piciket azért evett, de inkább 8 ezer kilométerenként. Főképp hosszabb pályázásoknál figyeltem meg az olajfogyasztást (átlagban 150-el vagy kicsit felette csapatom, amikor a forgalom engedi) és reménykedek, hogy nem a turbó kezd beszarni. Amúgy biztosan megeszi az olajat mert szivárgást nem láttam. De szerencsére semmilyen füstöt (főképp kéket) sem produkál, szóval annyira nagy nem lehet a baj. Olvastam még, hogy a magasabb olajfogyasztásnak köze lehet a PCV szelephez (tudnám is mit jelent) vagy a dugattyúgyűrű kopásához.

Mindenképp elviszem szerelőhöz, csak a kérdésem, hogy ez úgymond a korral és km-el jár vagy esetleg nagyobb gixer van a háttérben?

Az egyéb adatok: kocsi 2015-ös, 144 ezer kilométerrel, 122 lóerős 1,4 TSI a motor és novemberben volt olajcserével egybekötött szervizen, csak az akkpri km állást nem tudom most hirtelen. Akkor hosszú csereperiódusú VW 504 00 szabványú Total 5W-30 ment bele, az utántöltés ugyanolyan karakterisztikájú OMW-s olajjal történt, most MOL-ossal próbálkozok.

1.4 TSI, 144ezer… add fel hirdetesbe azonnal, ha szerencsed van valaki fogyatekos elviszi, hasznald a leheto legkevesebbet. Az egyik legszarabb VAG motor, csoda ha 150-ig elmennek normalisan. Mondom ezt 2-3 ilyen motoru auto elbontasa utan…
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 672
26 640
113