Nem rosszabb ez, mint a tetoválás.Egyébként is, aki egyedi rendszámot vált ki, ott azért vannak mentális, ön( túl)értékelési problémák.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem rosszabb ez, mint a tetoválás.Egyébként is, aki egyedi rendszámot vált ki, ott azért vannak mentális, ön( túl)értékelési problémák.
egyszerűbben, más már leírta:Szakmai segítséget kérnék: április óta hirtelen a Golf elkezdte jobban enni az olajat és 2150 km alatt egy litert elfogyasztott. Eddig azért nem jött elő a problem, bár piciket azért evett, de inkább 8 ezer kilométerenként. Főképp hosszabb pályázásoknál figyeltem meg az olajfogyasztást (átlagban 150-el vagy kicsit felette csapatom, amikor a forgalom engedi) és reménykedek, hogy nem a turbó kezd beszarni. Amúgy biztosan megeszi az olajat mert szivárgást nem láttam. De szerencsére semmilyen füstöt (főképp kéket) sem produkál, szóval annyira nagy nem lehet a baj. Olvastam még, hogy a magasabb olajfogyasztásnak köze lehet a PCV szelephez (tudnám is mit jelent) vagy a dugattyúgyűrű kopásához.
Mindenképp elviszem szerelőhöz, csak a kérdésem, hogy ez úgymond a korral és km-el jár vagy esetleg nagyobb gixer van a háttérben?
Az egyéb adatok: kocsi 2015-ös, 144 ezer kilométerrel, 122 lóerős 1,4 TSI a motor és novemberben volt olajcserével egybekötött szervizen, csak az akkpri km állást nem tudom most hirtelen. Akkor hosszú csereperiódusú VW 504 00 szabványú Total 5W-30 ment bele, az utántöltés ugyanolyan karakterisztikájú OMW-s olajjal történt, most MOL-ossal próbálkozok.
Szerencsére eddig tényleg csak a kopóalkatrészeket kellett benne cserélni és karosszériázáson túl (utcán parkolva lehúzta a sárvédőt meg az első lökhárítót valami idióta, akit persze a rend éber őrei nem tudtak megtalálni, miközben 2 méterenként térfigyelő kamera) nem volt vele semmi baj. Ja meg egyszer a szélvédőt, de azt kamionos kőfelverődés miatt.Add el. Egy rakat szar az összes.
Gyakorlatilag akkor ilyen EGR szerű a cuccegyszerűbben, más már leírta:
Egy szelep ami az el nem égett anyagokat juttatja vissza az égéstérbe, hogy megint megpróbálja elégetni, így a károsanyag kibocsátást csökkenti. Ezzel plusz egy dolog ami miatt az autó eheti az olajat. Hibái: nyitva ragad vagy zárva ragad. Ha nyitva marad, akkor az olaj be tud jutni az égéstérbe, ha zárva, akkor túlnyomás keletkezik és a tömítéseket tönkreteszi, ezért folyni fog az olaj a motorból.
Fegyvertartásihoz kell például kétfordulós pszichológiai teszt (a két forduló közt minimum 6 hónapnak kell eltelnie), azt akár ugyanúgy feltételül szabhatnák egy bizonyos teljesítmény/tömeg feletti autók megszerzéséhez/használatához.Szerintem egy mini mental teszt is elég lenne. Na meg kezdő jogosítvány lóerő/súly korlátozással (Grippenre sem ül rá valaki Zlin-ről, pedig akkor már tud repülöt vezetni). De azt is be lehetne vezetni, hogy bizonyos lóerő/súly arány felett közúti közlekedésre alkalmatlan egy jármű, szállítani kell a versenypályára. Ha nem így tesznek, automatikus bezúzás.
Értelek. De ez akkor is egy beteg szar motor. Igen, EGR. Ezek a barmok még nem jöttek rá, hogy kéne egy befecskendező a szívócsőbe, ami mint egy régi szívócsőbefecskendezésű, mosná felülről a szelepeket. Ami hiányzik ezekből. Bele lehetne írni az ecuba. A vw-nek kb a hetvenes évek óta ( nekem volt, 1-es golf gti 1.6) , nem volt igazán jó benzines motorja. Nagyjából mind szar azóta.Szerencsére eddig tényleg csak a kopóalkatrészeket kellett benne cserélni és karosszériázáson túl (utcán parkolva lehúzta a sárvédőt meg az első lökhárítót valami idióta, akit persze a rend éber őrei nem tudtak megtalálni, miközben 2 méterenként térfigyelő kamera) nem volt vele semmi baj. Ja meg egyszer a szélvédőt, de azt kamionos kőfelverődés miatt.
Cserébe Fater Opel Meriváját már 100 ezer km alatt motorgenerálozni kellett, mert a hibás tervezés miatt megfőtte magát, Nagymutter ix35-e meg szó szerint olajkút étvágyú (klasszik Hyundai probléma). Szóval családi szinten még a Golffal egész jól jártunk és nem is rozsdállik
Gyakorlatilag akkor ilyen EGR szerű a cucc
Akkor hosszú csereperiódusú VW 504 00 szabványú Total 5W-30 ment bele
Újragyűrűzés, olajjáratok kitakarítása, onnantól meg szuperszigorú 10e kilométerenkénti olajcsere, csakis a legjobb olajjal.Szerencsére eddig tényleg csak a kopóalkatrészeket kellett benne cserélni és karosszériázáson túl (utcán parkolva lehúzta a sárvédőt meg az első lökhárítót valami idióta, akit persze a rend éber őrei nem tudtak megtalálni, miközben 2 méterenként térfigyelő kamera) nem volt vele semmi baj. Ja meg egyszer a szélvédőt, de azt kamionos kőfelverődés miatt.
Cserébe Fater Opel Meriváját már 100 ezer km alatt motorgenerálozni kellett, mert a hibás tervezés miatt megfőtte magát, Nagymutter ix35-e meg szó szerint olajkút étvágyú (klasszik Hyundai probléma). Szóval családi szinten még a Golffal egész jól jártunk és nem is rozsdállik
Gyakorlatilag akkor ilyen EGR szerű a cucc
144 ezer kilométerrel, ... 1,4 TSI a motor
A diobelessel az a baj, csak zart szelepnel működik. A szelepfészket, szeleptányért nem pucolja.Újragyűrűzés, olajjáratok kitakarítása, onnantól meg szuperszigorú 10e kilométerenkénti olajcsere, csakis a legjobb olajjal.
Meg ezeknél ilyen korukban szokás a dióbeles tisztítókúra is (a sok égetett olaj miatt meg az eleve kokszosodós szívosor miatt).
Az egyéb adatok: kocsi 2015-ös, 144 ezer kilométerrel,
Cserébe Fater Opel Meriváját már 100 ezer km alatt motorgenerálozni kellett, mert a hibás tervezés miatt megfőtte magát, Nagymutter ix35-e meg szó szerint olajkút étvágyú (klasszik Hyundai probléma).
Újragyűrűzés, olajjáratok kitakarítása, onnantól meg szuperszigorú 10e kilométerenkénti olajcsere, csakis a legjobb olajjal.
Meg ezeknél ilyen korukban szokás a dióbeles tisztítókúra is (a sok égetett olaj miatt meg az eleve kokszosodós szívosor miatt).
Rendre a sok túlélôrôl olvasni bàrmelyik buszbaleset utàn.Azért kiváncsi lennék egy boruló tesztre. Ha azon is megállja a helyét, akkor kár milliárdos beruházással buszgyárat épiteni...
Szerintem ezt már beszéltük, de nem lehet z aktualitása miatt elégszer ismételni!
A Hyundai a 2020-as modellévtől gyártott I30-ra olyan karbantartási intervallumot ír elő a T-GDI motoroknál, hogy évi 15000 kilométernél vagy évente kell motorolajat cserélni. (A szívócső befecskendezéses DPi motoroknál ez 30000 km vagy szintén évente).
DE!
7500-ra (DPI 15000 km) vagy fél évre(!) csökken ez az adat a T-GDI motoroknál fokozott igénybevétel és alacsony futásteljesítmény esetén (benzinmotoros változatok, Európa)
......
A kokszosodás gyakorlatilag elkerülhetetlen a direkt befecskendezős benzinmotoroknál (hacsak nincs kettős; direkt és szívócső befecskendezés is), s nem árt megpróbálni megelőzni a GTK-t egy tisztítással.
Voltak bőven bajok ezekkel az első generációs motorokkal gyakorlatilag márkától függetlenül:
Hogy aztán a gyárak a tapasztalatok birtokában ezeken a rigolyákon tudtak e enyhíteni? (Mármint a sűrű olajcsere előíráson kívül)
Szakmai segítséget kérnék: április óta hirtelen a Golf elkezdte jobban enni az olajat és 2150 km alatt egy litert elfogyasztott. Eddig azért nem jött elő a problem, bár piciket azért evett, de inkább 8 ezer kilométerenként. Főképp hosszabb pályázásoknál figyeltem meg az olajfogyasztást (átlagban 150-el vagy kicsit felette csapatom, amikor a forgalom engedi) és reménykedek, hogy nem a turbó kezd beszarni. Amúgy biztosan megeszi az olajat mert szivárgást nem láttam. De szerencsére semmilyen füstöt (főképp kéket) sem produkál, szóval annyira nagy nem lehet a baj. Olvastam még, hogy a magasabb olajfogyasztásnak köze lehet a PCV szelephez (tudnám is mit jelent) vagy a dugattyúgyűrű kopásához.
Mindenképp elviszem szerelőhöz, csak a kérdésem, hogy ez úgymond a korral és km-el jár vagy esetleg nagyobb gixer van a háttérben?
Az egyéb adatok: kocsi 2015-ös, 144 ezer kilométerrel, 122 lóerős 1,4 TSI a motor és novemberben volt olajcserével egybekötött szervizen, csak az akkpri km állást nem tudom most hirtelen. Akkor hosszú csereperiódusú VW 504 00 szabványú Total 5W-30 ment bele, az utántöltés ugyanolyan karakterisztikájú OMW-s olajjal történt, most MOL-ossal próbálkozok.