Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113
Szakmai segítséget kérnék: április óta hirtelen a Golf elkezdte jobban enni az olajat és 2150 km alatt egy litert elfogyasztott. Eddig azért nem jött elő a problem, bár piciket azért evett, de inkább 8 ezer kilométerenként. Főképp hosszabb pályázásoknál figyeltem meg az olajfogyasztást (átlagban 150-el vagy kicsit felette csapatom, amikor a forgalom engedi) és reménykedek, hogy nem a turbó kezd beszarni. Amúgy biztosan megeszi az olajat mert szivárgást nem láttam. De szerencsére semmilyen füstöt (főképp kéket) sem produkál, szóval annyira nagy nem lehet a baj. Olvastam még, hogy a magasabb olajfogyasztásnak köze lehet a PCV szelephez (tudnám is mit jelent) vagy a dugattyúgyűrű kopásához.

Mindenképp elviszem szerelőhöz, csak a kérdésem, hogy ez úgymond a korral és km-el jár vagy esetleg nagyobb gixer van a háttérben?

Az egyéb adatok: kocsi 2015-ös, 144 ezer kilométerrel, 122 lóerős 1,4 TSI a motor és novemberben volt olajcserével egybekötött szervizen, csak az akkpri km állást nem tudom most hirtelen. Akkor hosszú csereperiódusú VW 504 00 szabványú Total 5W-30 ment bele, az utántöltés ugyanolyan karakterisztikájú OMW-s olajjal történt, most MOL-ossal próbálkozok.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

nonames67

Active Member
2022. április 12.
100
191
43
Szakmai segítséget kérnék: április óta hirtelen a Golf elkezdte jobban enni az olajat és 2150 km alatt egy litert elfogyasztott. Eddig azért nem jött elő a problem, bár piciket azért evett, de inkább 8 ezer kilométerenként. Főképp hosszabb pályázásoknál figyeltem meg az olajfogyasztást (átlagban 150-el vagy kicsit felette csapatom, amikor a forgalom engedi) és reménykedek, hogy nem a turbó kezd beszarni. Amúgy biztosan megeszi az olajat mert szivárgást nem láttam. De szerencsére semmilyen füstöt (főképp kéket) sem produkál, szóval annyira nagy nem lehet a baj. Olvastam még, hogy a magasabb olajfogyasztásnak köze lehet a PCV szelephez (tudnám is mit jelent) vagy a dugattyúgyűrű kopásához.

Mindenképp elviszem szerelőhöz, csak a kérdésem, hogy ez úgymond a korral és km-el jár vagy esetleg nagyobb gixer van a háttérben?

Az egyéb adatok: kocsi 2015-ös, 144 ezer kilométerrel, 122 lóerős 1,4 TSI a motor és novemberben volt olajcserével egybekötött szervizen, csak az akkpri km állást nem tudom most hirtelen. Akkor hosszú csereperiódusú VW 504 00 szabványú Total 5W-30 ment bele, az utántöltés ugyanolyan karakterisztikájú OMW-s olajjal történt, most MOL-ossal próbálkozok.
egyszerűbben, más már leírta:
Egy szelep ami az el nem égett anyagokat juttatja vissza az égéstérbe, hogy megint megpróbálja elégetni, így a károsanyag kibocsátást csökkenti. Ezzel plusz egy dolog ami miatt az autó eheti az olajat. Hibái: nyitva ragad vagy zárva ragad. Ha nyitva marad, akkor az olaj be tud jutni az égéstérbe, ha zárva, akkor túlnyomás keletkezik és a tömítéseket tönkreteszi, ezért folyni fog az olaj a motorból.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113
Add el. Egy rakat szar az összes.
Szerencsére eddig tényleg csak a kopóalkatrészeket kellett benne cserélni és karosszériázáson túl (utcán parkolva lehúzta a sárvédőt meg az első lökhárítót valami idióta, akit persze a rend éber őrei nem tudtak megtalálni, miközben 2 méterenként térfigyelő kamera) nem volt vele semmi baj. Ja meg egyszer a szélvédőt, de azt kamionos kőfelverődés miatt.

Cserébe Fater Opel Meriváját már 100 ezer km alatt motorgenerálozni kellett, mert a hibás tervezés miatt megfőtte magát, Nagymutter ix35-e meg szó szerint olajkút étvágyú (klasszik Hyundai probléma). Szóval családi szinten még a Golffal egész jól jártunk és nem is rozsdállik :)
egyszerűbben, más már leírta:
Egy szelep ami az el nem égett anyagokat juttatja vissza az égéstérbe, hogy megint megpróbálja elégetni, így a károsanyag kibocsátást csökkenti. Ezzel plusz egy dolog ami miatt az autó eheti az olajat. Hibái: nyitva ragad vagy zárva ragad. Ha nyitva marad, akkor az olaj be tud jutni az égéstérbe, ha zárva, akkor túlnyomás keletkezik és a tömítéseket tönkreteszi, ezért folyni fog az olaj a motorból.
Gyakorlatilag akkor ilyen EGR szerű a cucc
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: Kim Philby and enzo

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 084
50 259
113
Szerintem egy mini mental teszt is elég lenne. Na meg kezdő jogosítvány lóerő/súly korlátozással (Grippenre sem ül rá valaki Zlin-ről, pedig akkor már tud repülöt vezetni). De azt is be lehetne vezetni, hogy bizonyos lóerő/súly arány felett közúti közlekedésre alkalmatlan egy jármű, szállítani kell a versenypályára. Ha nem így tesznek, automatikus bezúzás.
Fegyvertartásihoz kell például kétfordulós pszichológiai teszt (a két forduló közt minimum 6 hónapnak kell eltelnie), azt akár ugyanúgy feltételül szabhatnák egy bizonyos teljesítmény/tömeg feletti autók megszerzéséhez/használatához.
Ennek megfelelően nem is lehetne csak úgy átengedni az autót olyannak, akinek nincs hozzá engedélye.
 

nonames67

Active Member
2022. április 12.
100
191
43
Szerencsére eddig tényleg csak a kopóalkatrészeket kellett benne cserélni és karosszériázáson túl (utcán parkolva lehúzta a sárvédőt meg az első lökhárítót valami idióta, akit persze a rend éber őrei nem tudtak megtalálni, miközben 2 méterenként térfigyelő kamera) nem volt vele semmi baj. Ja meg egyszer a szélvédőt, de azt kamionos kőfelverődés miatt.

Cserébe Fater Opel Meriváját már 100 ezer km alatt motorgenerálozni kellett, mert a hibás tervezés miatt megfőtte magát, Nagymutter ix35-e meg szó szerint olajkút étvágyú (klasszik Hyundai probléma). Szóval családi szinten még a Golffal egész jól jártunk és nem is rozsdállik :)

Gyakorlatilag akkor ilyen EGR szerű a cucc
Értelek. De ez akkor is egy beteg szar motor. Igen, EGR. Ezek a barmok még nem jöttek rá, hogy kéne egy befecskendező a szívócsőbe, ami mint egy régi szívócsőbefecskendezésű, mosná felülről a szelepeket. Ami hiányzik ezekből. Bele lehetne írni az ecuba. A vw-nek kb a hetvenes évek óta ( nekem volt, 1-es golf gti 1.6) , nem volt igazán jó benzines motorja. Nagyjából mind szar azóta.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 084
50 259
113
Szerencsére eddig tényleg csak a kopóalkatrészeket kellett benne cserélni és karosszériázáson túl (utcán parkolva lehúzta a sárvédőt meg az első lökhárítót valami idióta, akit persze a rend éber őrei nem tudtak megtalálni, miközben 2 méterenként térfigyelő kamera) nem volt vele semmi baj. Ja meg egyszer a szélvédőt, de azt kamionos kőfelverődés miatt.

Cserébe Fater Opel Meriváját már 100 ezer km alatt motorgenerálozni kellett, mert a hibás tervezés miatt megfőtte magát, Nagymutter ix35-e meg szó szerint olajkút étvágyú (klasszik Hyundai probléma). Szóval családi szinten még a Golffal egész jól jártunk és nem is rozsdállik :)

Gyakorlatilag akkor ilyen EGR szerű a cucc
Újragyűrűzés, olajjáratok kitakarítása, onnantól meg szuperszigorú 10e kilométerenkénti olajcsere, csakis a legjobb olajjal.
Meg ezeknél ilyen korukban szokás a dióbeles tisztítókúra is (a sok égetett olaj miatt meg az eleve kokszosodós szívosor miatt).
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 943
113
144 ezer kilométerrel, ... 1,4 TSI a motor

Bátor vagy :)
Én 390ezernél maradok a D5-nél :p

A dióhéjazás szerintem is jó ötlet, képzelem mennyi cucc lehet már ilyen sok elfogyott olaj után ott a szelepeken...
Amúgy én is gondolkodom, hogy megszóratom a D5-öt, gyanítom nekem is van már rendesen dzsuva a szívórendszerben... Valaki csinált már ilyet? Mennyit kóstál kb?
 

nonames67

Active Member
2022. április 12.
100
191
43
Újragyűrűzés, olajjáratok kitakarítása, onnantól meg szuperszigorú 10e kilométerenkénti olajcsere, csakis a legjobb olajjal.
Meg ezeknél ilyen korukban szokás a dióbeles tisztítókúra is (a sok égetett olaj miatt meg az eleve kokszosodós szívosor miatt).
A diobelessel az a baj, csak zart szelepnel működik. A szelepfészket, szeleptányért nem pucolja.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 246
113
Az egyéb adatok: kocsi 2015-ös, 144 ezer kilométerrel,

És már 2000 km-enként megeszik egy liter olajat? o_O
Az kemény...

Cserébe Fater Opel Meriváját már 100 ezer km alatt motorgenerálozni kellett, mert a hibás tervezés miatt megfőtte magát, Nagymutter ix35-e meg szó szerint olajkút étvágyú (klasszik Hyundai probléma).

Az is szép. :(

Jó tanácsom nincs, azon kívül, hogy cseréld be egy Japán szívó benzinre. Remélem sikerül megoldani a gondot, lehetőleg gazdasági totálkár nélkül.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 774
113
Újragyűrűzés, olajjáratok kitakarítása, onnantól meg szuperszigorú 10e kilométerenkénti olajcsere, csakis a legjobb olajjal.
Meg ezeknél ilyen korukban szokás a dióbeles tisztítókúra is (a sok égetett olaj miatt meg az eleve kokszosodós szívosor miatt).

Szerintem ezt már beszéltük, de nem lehet z aktualitása miatt elégszer ismételni!


A Hyundai a 2020-as modellévtől gyártott I30-ra olyan karbantartási intervallumot ír elő a T-GDI motoroknál, hogy évi 15000 kilométernél vagy évente kell motorolajat cserélni. (A szívócső befecskendezéses DPi motoroknál ez 30000 km vagy szintén évente).

DE:hadonaszos:!

7500-ra (DPI 15000 km) vagy fél évre(!) csökken ez az adat a T-GDI motoroknál fokozott igénybevétel és alacsony futásteljesítmény esetén (benzinmotoros változatok, Európa)

Így szóla az Írás:

Fokozott igénybevételt jelentő közlekedési körülmények
A : Ismételten 8 km-nél rövidebb útszakaszok megtétele
normál hőmérsékleten, vagy 16 km-nél rövidebb
útszakaszok megtétele fagypont alatti hőmérsékleten.
B : Hosszú ideig tartó alapjárati üzemeltetés vagy nagy
távolság megtétele alacsony sebességgel haladva.
C : Göröngyös, egyenetlen felületű, poros, sáros, burkolatlan
(földutakon), kavicsos vagy sóval szórt utakon való
közlekedés
D : Olyan utakon való közlekedés, ahol sót és egyéb korróziót
előidéző anyagot használnak, vagy nagyon hideg időjárási
körülmények közötti közlekedés.
E : Nagyon poros körülmények közötti közlekedés
F : Erős forgalomban való közlekedés.
G : Emelkedőn, lejtőn vagy hegyvidéki utakon való gyakori
közlekedés.
H : Utánfutó vagy lakókocsi vontatása, illetve tetőcsomagtartó
használata.
I : Járőrautóként, taxiként, áruszállítóként vagy
járművontatásra való használat.
J : Tartós 130 km/h sebesség feletti használat.
K : Gyakori elindulással és megállással járó használat, és évi
15 000 km-nél alacsonyabb futásteljesítmény.

Na most ebben az a szép, hogy az átlagautósok igen nagy részére ez áll.
S amikor majd egy T-GDI motor valamiért beáll, mint a gerely, akkor a márkaszerviznek csak annyi dolga lesz - megnézni szimplán a futásteljesítményt (vagy beleolvasni a diagnosztikába) és kiderül, hogy a tulaj nem hordta 6 havonta olajcserére - hogy elutasítsa a garanciális javítást...

(Én betartom ezt az előírást, nem ezen fogok már még jobban elszegényedni)

A kokszosodás gyakorlatilag elkerülhetetlen a direkt befecskendezős benzinmotoroknál (hacsak nincs kettős; direkt és szívócső befecskendezés is), s nem árt megpróbálni megelőzni a GTK-t egy tisztítással.
Voltak bőven bajok ezekkel az első generációs motorokkal gyakorlatilag márkától függetlenül:

Hogy aztán a gyárak a tapasztalatok birtokában ezeken a rigolyákon tudtak e enyhíteni? (Mármint a sűrű olajcsere előíráson kívül)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Szerintem ezt már beszéltük, de nem lehet z aktualitása miatt elégszer ismételni!


A Hyundai a 2020-as modellévtől gyártott I30-ra olyan karbantartási intervallumot ír elő a T-GDI motoroknál, hogy évi 15000 kilométernél vagy évente kell motorolajat cserélni. (A szívócső befecskendezéses DPi motoroknál ez 30000 km vagy szintén évente).

DE:hadonaszos:!

7500-ra (DPI 15000 km) vagy fél évre(!) csökken ez az adat a T-GDI motoroknál fokozott igénybevétel és alacsony futásteljesítmény esetén (benzinmotoros változatok, Európa)

Az új (közvetlen befecskendezős, turbós) Hondámnál ez úgy néz ki, hogy maga a vezérlőrendszer nézi a futástípust, és jelöli, ha hideg motorral rövid távon mentél, vagy nagy sebességgel csapattad, esetleg még extrém meleg / hideg is volt. Ez alapján számol és állítgat egy csereperiódus km-t (általában 10-12 000-et az én használatom mellett, amiben sok a pálya), amikor uzsgyi van olajcserére. Szerencsére nem bíztatja a usert az "hosszú olajcsere periódusra". Persze a szervízkönyv emellé előírja az éves olajcserét.

A BMW szintű tetűség hogy visszavesz a teljesítményből nincsen, de a garanciát itt is érintheti. De sohasem szórakoznék ilyennel.

......
A kokszosodás gyakorlatilag elkerülhetetlen a direkt befecskendezős benzinmotoroknál (hacsak nincs kettős; direkt és szívócső befecskendezés is), s nem árt megpróbálni megelőzni a GTK-t egy tisztítással.
Voltak bőven bajok ezekkel az első generációs motorokkal gyakorlatilag márkától függetlenül:

Hogy aztán a gyárak a tapasztalatok birtokában ezeken a rigolyákon tudtak e enyhíteni? (Mármint a sűrű olajcsere előíráson kívül)

A kokszosodás az egyik örök probéma a közvetlen befecskendezéssel. A Toyotának erre van egy jópofa megoldása, egy kombinált rendszer, ami egyszerre közvetlen befecskendezéses de a szívótorok is kap a nedűből (így a szelepeket is szükségszerűen tisztítja).

A másik gond, már vagy 80 éve, hogy a közvetlen befecskendezésnél közvetlenül a henger falára is kerül benya, és - főleg hideg motornál - szépen belecsorog az olajba. Termeli az olajat, persze valójában felhigítja (ezáltal rontva kenési képességét), különösen ha sok a hidegjárat, vagy rövid út, és nem tud felmelegedni a motor hogy az üzemanyag szépen elpárologjon nagy hőfokon az olajból.

Kis történelem - ebbe a németek is belefutottak annó, amikor az első közvetlen befecskendezésés repülőgépmotorjaikat (azóta is kb. ugyanaz a Bosch rendszer van...) 1940 körül kezdék átallítani magas oktánszámú, erősen aromás szintetikus üzemanyagra. Ennek az üzemanyagnak (C-3 jelű) viszont nagyon magasan volt a forráspontja (párolgáspontja), magyarán miután bekerült az olajrendszerbe a benzin, egy része az Istennek se akart elpárologni onnan. Folyamatosan hígult az amúgy sem túl acélos akkori szintetikus kenőolaj, a motorok meg mentek tönkre. Az olaj viszkozitását ezért folyamatosan mérni kellett, a hideg motorral felszállás tiltva volt, egy darabig le is álltak vele amíg az üzemanyag összetételét meg nem változtatták egy kedvezőbb (alacsonyabb) forráspontúra..

A probléma nem új, de azóta is fennáll a közvetlen befecskendezéses motorokkal.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 392
24 742
113
Szakmai segítséget kérnék: április óta hirtelen a Golf elkezdte jobban enni az olajat és 2150 km alatt egy litert elfogyasztott. Eddig azért nem jött elő a problem, bár piciket azért evett, de inkább 8 ezer kilométerenként. Főképp hosszabb pályázásoknál figyeltem meg az olajfogyasztást (átlagban 150-el vagy kicsit felette csapatom, amikor a forgalom engedi) és reménykedek, hogy nem a turbó kezd beszarni. Amúgy biztosan megeszi az olajat mert szivárgást nem láttam. De szerencsére semmilyen füstöt (főképp kéket) sem produkál, szóval annyira nagy nem lehet a baj. Olvastam még, hogy a magasabb olajfogyasztásnak köze lehet a PCV szelephez (tudnám is mit jelent) vagy a dugattyúgyűrű kopásához.

Mindenképp elviszem szerelőhöz, csak a kérdésem, hogy ez úgymond a korral és km-el jár vagy esetleg nagyobb gixer van a háttérben?

Az egyéb adatok: kocsi 2015-ös, 144 ezer kilométerrel, 122 lóerős 1,4 TSI a motor és novemberben volt olajcserével egybekötött szervizen, csak az akkpri km állást nem tudom most hirtelen. Akkor hosszú csereperiódusú VW 504 00 szabványú Total 5W-30 ment bele, az utántöltés ugyanolyan karakterisztikájú OMW-s olajjal történt, most MOL-ossal próbálkozok.

1.4 TSI, 144ezer… add fel hirdetesbe azonnal, ha szerencsed van valaki fogyatekos elviszi, hasznald a leheto legkevesebbet. Az egyik legszarabb VAG motor, csoda ha 150-ig elmennek normalisan. Mondom ezt 2-3 ilyen motoru auto elbontasa utan…
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 511
25 277
113