Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Fundin

Well-Known Member
2019. június 22.
712
2 710
93
Teljesen célszerűtlenek. Sem bevásárolni, sem a családot levinni a nagymamához, se munkába járni nem jók. Csak örömszáguldozni.
Erről beszélek én is igen szerintem kombinál kisebbet nem is kéne gyártani akinek kisebb kocsi elég az tízből hétszer el tudna járni busszal.
 
  • Hűha
Reactions: misinator

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 521
25 281
113
Erről beszélek én is igen szerintem kombinál kisebbet nem is kéne gyártani akinek kisebb kocsi elég az tízből hétszer el tudna járni busszal.
Hát. Azért városban nem mondanám fölöslegesnek a kis autókat.
Bár egyáltalán nem vagyok híve autókat beengedni a belvárosi részekre.
 

Fundin

Well-Known Member
2019. június 22.
712
2 710
93
Hát. Azért városban nem mondanám fölöslegesnek a kis autókat.
Bár egyáltalán nem vagyok híve autókat beengedni a belvárosi részekre.
Kis autó a semmirevalóság teteje a pizzafutárokon kívül mindenki csak kényelemből használja.... Akinek kombinál kisebb kocsi elég az általában csak saját magát szállítja :)
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 394
24 745
113
Teljesen célszerűtlenek. Sem bevásárolni, sem a családot levinni a nagymamához, se munkába járni nem jók. Csak örömszáguldozni.

Tevedsz. Ezeknek az autoknak a 90 szazaleka abszolut hasznalhato hetkoznap is. Sajnos par kreten barom miatt ugy irtok valamirol, hogy abszolut fogalmatlanok vagytok. Ha nincs ilyen autod vagy nem ultel ilyenbe, akkor eloszor jart utana, tajekozodj es utana formalj velemenyt.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 723
10 663
113
Semmi baj veluk a forgalomban. A kreten embereknek nincs keresnivalojuk. Kicsit tultolod szerintem. Evente szazszam adnak el ilyen autokat es megsem hallani szazszam ilyen balesetekrol…
Azt nem értem egészen, hogy 135-tel, ami egy elég uralható bár városban nagyon szabálytalan sebessége, egyenes úton akadály nélkül miért állt keresztbe.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Fundin

Well-Known Member
2019. június 22.
712
2 710
93
Tevedsz. Ezeknek az autoknak a 90 szazaleka abszolut hasznalhato hetkoznap is. Sajnos par kreten barom miatt ugy irtok valamirol, hogy abszolut fogalmatlanok vagytok. Ha nincs ilyen autod vagy nem ultel ilyenbe, akkor eloszor jart utana, tajekozodj es utana formalj velemenyt.
Az autó lóereje engem pont nem érdekel a legerősebb autó amit vezettem egy 911 es porse volt :) Jó vezetni tényleg élmény de nem praktikus :) Nállam pedig a praktikum az első :)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 723
10 663
113
Tevedsz. Ezeknek az autoknak a 90 szazaleka abszolut hasznalhato hetkoznap is. Sajnos par kreten barom miatt ugy irtok valamirol, hogy abszolut fogalmatlanok vagytok. Ha nincs ilyen autod vagy nem ultel ilyenbe, akkor eloszor jart utana, tajekozodj es utana formalj velemenyt.
Minél versenyautóbb valami (690 Le az már nem hétköznapi) annál megerőltetőbb vezetni. Pl. szar a rugózási komfort, melegen kell tartani a féket. De a fenntartási költségek se hétköznapiak.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Kim Philby

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 723
10 663
113
Az autó lóereje engem pont nem érdekel a legerősebb autó amit vezettem egy 911 es porse volt :) Jó vezetni tényleg élmény de nem praktikus :) Nállam pedig a praktikum az első :)
Én meg ilyet előztem egyszer :) Egy szőke hölgy ment vele egy kamion után békésen,
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Teljesen célszerűtlenek. Sem bevásárolni, sem a családot levinni a nagymamához, se munkába járni nem jók. Csak örömszáguldozni.
Egy merci amg, m-es bmw, rs audi pont ugyanúgy használhatóak a hétköznapi életben, mint a normál változatok.
Régebben még kombi is volt egyik-másikból (Audi, BMW tuti), ami be 4 villanyszerelő is befért cuccostól...

Amúgy főnökömnek BMW X5 M (vagy mi) van (V8 turbo, 510 Le körül), és teljesen normálisan közlekedik vele. Még az indexet is használja! És teljes értékű jármű. Mivel légrugós, még szar úton is kényelmes vele utazni. Viszont fogyaszt is, nem keveset. Egy Győr-Miskolc oda-vissza benzinből 70 000 körüli jó magyar forint úgy, hogy 150nél nem megy nagyon többel, mert minek. Erre mondja a Becsületesnepper, hogy akinek van pénze majomra, annak legyen banánra is.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 723
10 663
113
Egy merci amg, m-es bmw, rs audi pont ugyanúgy használhatóak a hétköznapi életben, mint a normál változatok.
Régebben még kombi is volt egyik-másikból (Audi, BMW tuti), ami be 4 villanyszerelő is befért cuccostól...

Amúgy főnökömnek BMW X5 M (vagy mi) van (V8 turbo, 510 Le körül), és teljesen normálisan közlekedik vele. Még az indexet is használja! És teljes értékű jármű. Mivel légrugós, még szar úton is kényelmes vele utazni. Viszont fogyaszt is, nem keveset. Egy Győr-Miskolc oda-vissza benzinből 70 000 körüli jó magyar forint úgy, hogy 150nél nem megy nagyon többel, mert minek. Erre mondja a Becsületesnepper, hogy akinek van pénze majomra, annak legyen banánra is.
Ez így nevezhetjük peresztizs-ménesnek.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Kim Philby

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 394
24 745
113
Azt nem értem egészen, hogy 135-tel, ami egy elég uralható bár városban nagyon szabálytalan sebessége, egyenes úton akadály nélkül miért állt keresztbe.

Mert megszunt a tapadas az aszfalt es a gumi kozott. Ilyen eros autoknal olyan erok lepnek fel, amit nem is gondolnal. Csak azt kepzeld el, hogy tobb szaz loerot es majd ket tonnat -egy AMG E osztalyos Merci eseten- kell kb. 3 tenyernyi szeles feluleten erintkezo gumiknak az uton tartani. Ez nagyon nem egyszeru. Kikapcsolt ESP-nem sport vagy verseny modban kb lehetetlen. Es itt a nem tul rutinos vagy nem esznel levo vezeto fel masodperc alatt eldobja az autot.

Az autó lóereje engem pont nem érdekel a legerősebb autó amit vezettem egy 911 es porse volt :) Jó vezetni tényleg élmény de nem praktikus :) Nállam pedig a praktikum az első :)

Mert te egy 911-re asszocialtal egybol. De ok a Panamera a Porschetol boven hasznalhato napi szinten. A Kombi AMG-rol vagy M BMW-k pedig normal csaladi modon tudnak funkcionalni.

Minél versenyautóbb valami (690 Le az már nem hétköznapi) annál megerőltetőbb vezetni. Pl. szar a rugózási komfort, melegen kell tartani a féket. De a fenntartási költségek se hétköznapiak.

Tok fogalmatlan vagy mar ne haragudj, ami a technikai reszet illeti. Egyedul a fenntartasi koltsegben van igazad. Viszont akik ilyen autot vesznek, azoknak ezek a koltsegek hetkoznapiak.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
512
1 415
93
Szakmai segítséget kérnék: április óta hirtelen a Golf elkezdte jobban enni az olajat és 2150 km alatt egy litert elfogyasztott. Eddig azért nem jött elő a problem, bár piciket azért evett, de inkább 8 ezer kilométerenként. Főképp hosszabb pályázásoknál figyeltem meg az olajfogyasztást (átlagban 150-el vagy kicsit felette csapatom, amikor a forgalom engedi) és reménykedek, hogy nem a turbó kezd beszarni. Amúgy biztosan megeszi az olajat mert szivárgást nem láttam. De szerencsére semmilyen füstöt (főképp kéket) sem produkál, szóval annyira nagy nem lehet a baj. Olvastam még, hogy a magasabb olajfogyasztásnak köze lehet a PCV szelephez (tudnám is mit jelent) vagy a dugattyúgyűrű kopásához.

Mindenképp elviszem szerelőhöz, csak a kérdésem, hogy ez úgymond a korral és km-el jár vagy esetleg nagyobb gixer van a háttérben?

Az egyéb adatok: kocsi 2015-ös, 144 ezer kilométerrel, 122 lóerős 1,4 TSI a motor és novemberben volt olajcserével egybekötött szervizen, csak az akkpri km állást nem tudom most hirtelen. Akkor hosszú csereperiódusú VW 504 00 szabványú Total 5W-30 ment bele, az utántöltés ugyanolyan karakterisztikájú OMW-s olajjal történt, most MOL-ossal próbálkozok.
Ha rendszeresen jársz Pesten, meg szoktál ott több időt is tölteni, akkor keresd meg a Novoth autószervizt. Novoth Tibi munkásságát nagyjából a (régi) Totalcar-ról megismerheted. Ő pont a TSI és a hírhedt 1.6 THP motorokra specializálódott.

 
T

Törölt tag 1711

Guest
De minek teszem fel ismét a kérdést?
south-park-penis.gif
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 723
10 663
113
Mert megszunt a tapadas az aszfalt es a gumi kozott. Ilyen eros autoknal olyan erok lepnek fel, amit nem is gondolnal. Csak azt kepzeld el, hogy tobb szaz loerot es majd ket tonnat -egy AMG E osztalyos Merci eseten- kell kb. 3 tenyernyi szeles feluleten erintkezo gumiknak az uton tartani. Ez nagyon nem egyszeru. Kikapcsolt ESP-nem sport vagy verseny modban kb lehetetlen. Es itt a nem tul rutinos vagy nem esznel levo vezeto fel masodperc alatt eldobja az autot.
Ezért sem jó családi autónak egy ilyen. Véletlenül kikapcsolva felejted az ESP-t és bevered a családot az árokba vagy a szembejövő kamion alá. Egy német autópálya kihasználására tervezett AMG-t azért nem pályaversenyzésre kalibrálják. Ha meg már arra módosítják, akkor minden egyébre már kevéssé jó. Bocsi,. de arról szólnak a hírek, hogy pályaversenyzésre tuningolták tovább a kocsit.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 521
25 281
113
Ezért sem jó családi autónak egy ilyen. Véletlenül kikapcsolva felejted az ESP-t és bevered a családot az árokba vagy a szembejövő kamion alá. Egy német autópálya kihasználására tervezett AMG-t azért nem pályaversenyzésre kalibrálják. Ha meg már arra módosítják, akkor minden egyébre már kevéssé jó. Bocsi,. de arról szólnak a hírek, hogy pályaversenyzésre tuningolták tovább a kocsit.
Ez amúgy hasonlít nekem kicsit arra, amikor a harcművészek nem 'kamatoztathatják' tudásukat,
mert súlyosbító körülmény az utcán. Meg mondjuk nem is ildomos.