Mivel nem tudnám felsorolni őket, így:
A motor az autó szíve, és annak megbízhatósága kritikus a jármű hosszú távú használhatósága szempontjából. Sok autótulajdonos gondolja úgy, hogy ha
magyarautosok.hu
Elismerem én is, hogy az első generációs TSi/TFSi-nek voltak bajai, de lassan 14 éve nem gyártják őket.. Ezert kérdeztem, mert nagyon nem mindegy, hogy miröl beszélünk.
1.0 TSi: kb semmi bajuk, ezekböl már csak a harmadik generációs volt. Még kokszosodásra sem hajlamosak
1.2 TSi: első darabok szarok voltak, vezérlés feszítő egy kifejezetten szar konstrukció volt, szépen meghaltak 70k körül, annyira elkoptak, hogy lejtőn, egyesben hagyott kocsik képesek voltak átugrani 1-2 fogat, oszt nem indulni reggel. Módosítottak 2009 korül a feszítőn, utána ezzel nem volt gond, viszont kokszosodtak nagyon továbbra is. Fabiában, Poloban 2016 körül futottak ki.
MQB platform megjelenésével (2012 vége) jött egy teljesen új motorcsalád, ami szíjas vezérlésű, ezek jó kis motorok. Ismerek jópárat 250k km fölötti futással. Volt cégesem is ilyen, vagy 3 autó..
1.4 TSi: ugyanaz mint az 1.2, régiek szarok eleinte, az új motorokkal nemsok probléma adódik. Itt könnyebb a helyzet, 1.390 cm3 motorokat ne vedd, 1.395 cm3 motorok jöhetnek bármikor.
Volt ilyen cégesem, és sajátom is, semmi hiba nem volt a motorrokkal. Érdekesség, hogy a Plugin Hybrid hajtásban, most cserélik le az 1.4 Tsi-t az 1.5re. Az 1.4 nagyon jól birja a hideg üzemet, a sok leállítást.
1.5 TSi: negyedik generációs, komplex kis motor hengerlekapcsolással, 2019 óta gyártják, nemsok baja szokott lenni.
1.8 TSi: MQB platformban 2013 utániakat szabad megvenni, előtte kuka mind, na itt van olajfogyasztás főleg a második generációsok voltak szarok 2008 után.
2.0 TSi: ugyanaz mint az 1.8, 2013 utániakkal nincs se olajfogyasztás, se vezerlés, se kokszosodás (ezek dupla befecskendezésesek már). Most adtam el a sajátomat 160ezerrel, no olajfogyasztás, semmi hiba, pedig kapta az ivet.
A legnagyobb hiba, hogy ugyanúgy TSi/TFSi-nek hivja a VW, pedig teljesen más motorok, és rajtuk ragadt a 2010 előtti “hírnevük”.
Minden gyártótól tudok mindeni motort/autót amit nem szabad megvenni.
2015-2020 között egy 1.500 autós használt kereskedés készlet és szerviz managere voltam, 5 év alatt kb 35.000 autó ment át “alattam”, volt tiltott kocsi egy pár amit központilag tilos volt megvenni, Toyota 2.2 D-CAT és D4D, de a 2.0 már jöhetett, 1.33 benzin szintén zenész olajfogyasztás miatt. PSA-BMW prince 1.6 THP motorok, első generációs 1.4-1.8-2.0 TSi motorok, óvatosan, dupla turbós 1.4 TSi 170 lóval, inkább a halál
. Ford 2.2 TDCi, Honda 2.2 I-CDTi ( javíttatam kettő ilyet, befecsi problémák miatt, konkrétan átégtek a dugók a rossz befecskendezők miatt. PSA 1.2 három henger förtelem..
2013 utáni TSI-t soha nem javíttattam..
Nincs nálam a szent grál, minden autó beszarhat, de sokat javít a helyzeten a megfelelő karbantartás. A legtöbb hiba a nem fenti motorokban, a nem megfelelő karbantartás miatt van.
Saját autóim 10 ezrenként kapják az olajat, nem szeretem a 25-30-40 ezres ciklusokat..
Még szerencse, hogy van ennyi gyártó, és mindenki választhat ízlése szerint. Nekem sose lesz távol keleti autóm, mert nem tetszik egyik se, se kívül, se belül.