Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 505
36 487
113

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 435
113

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 435
113
A reptéri vasútnak csak úgy lenne értelme ha bekapcsolódik az országos hálozattba. Más különben egy kibaszott drága látvány beruházás....
Ahhoz hogy bekapcsolódjon ahhoz a nagy Burmát is részben fel kell éleszteni.
Lajosmizse vonalat már idők kezdetén is villamosítani akarták... Szinte minden választási időszakban na most megcsinálnjuk.... Ha lesz is villamosítva kb mint az észak balatoni vonal.... Végletekig túlárazva kétes minőségű műszaki tartalommal.....
Mozdony gyártás stb bejelentese után... ez is olyan mint a Mizsei vonal.... A csókosok zsebei tőmését fogja szolgálni....
Van egy jó hazai cég Stadler.... mivel nem "tudják" felvásárolni (voltak rá rá utaló jelek" így a kínai gazdasági hitelek ép kapóra jönnek.
Hazai viszonylatban a Stadler bőven ki tudná szolgálni a Máv igényeit. Még IC+ igen magas távolsági kategóriában is. Elfogadható piaci áron....
Sajnos itthon minden "nemzeti maszlagal" leöntöt beruházás a lopás fogalmát is kimeríti.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Bizonyítsd be és vegyél egy Phaetont. :p

A statisztikák és a személyes tapasztalatom mást mutat. Túl sokszor ült mellettem a szervízben amin az éves olajcserémmel épp letudtam a karbantartás egy-egy megnyúlt arcú VW tulaj, akivel épp közölték hogy ezér-azér ez most nyolc kiló lesz. De itt van @nyugger is még te is azt tanácsoltad hogy adjon túl a 1,4 TSI-n mert jobb nem csak szarabb lesz, meg épp most hogy milyen jó megoldás a motorcsere. Hát kösz, ez max. ennél a cégcsoportnál normális. Jön be a fészes márkacsopinkba az ex-VWs gyerek és első kérdése hogy ezek itt mennyi olajat esznek, mert amit ő használt az 1-2 liter / 1000 km , aztán meglepődik hogy bocs de itt ilyen hírből sincs, csak neki eddig ez volt a normális (visszagondolva vagy 20+ éve az első találkozásom a VW márkával is az volt hogy a srác aki vitt minket félúton megállt a benzinkúton olajat venni meg utántölteni...). Beállsz egy parkolóba és a fekete foltokból meg fogod tudni hol állt egy Volkswagen. Rákeresel a DSG-re a googlin és az első javaslat az, hogy "javítás"...

Szóval kösz de ebből nem kérek, és azt sem hiszem el hogy ez is csak pont ugyanolyan szar mint bármi más, hacsak a bármi más alatt nem a hűtővizet repedt hengerekkel 5 éves korára elfosó bajor csodákat értjük..

Vannak objektív, nagymintavételes statisztikák is, ott is nagyon kapaszkodik, max. a kiskocsik jutnak be.. a megbízhatósági top 100-ba.


Én tegnap döbbentem le, amikor a benzinkútra álltam be. Egy 4 ajtós AMG-GT Coupé állt a shop előtt félreállva. Nem túl régi (mondhatni új) autó (maga a model sem régi), német rendszámmal.
A motorháztető felnyitva, és éppen a gazdája egy kis flakonos motorolajat dörrentett bele a motor tetején lévő beöntőnyíláson.
15 éve van Toyotám (egy béka Corolla, meg aztán a mostani Verso-m). És nem új autóként került egyik sem hozzám! A Verso 200 ezerrel ugrott be az ablakon.
Eddig egyetlen kivétellel (megbíztam a szerelőben :eek: ) csak 5W30-as gyári ajánlású olaj ment beléjük, de majdnem minden olajcsere előtt leellenőrizve gyakorlatilag 0 olajfogyasztásom volt velük (maxon volt a nívópálcán). Évi 12-15ezres átlagos használat mellett. Igaz nem is mentem velük rettenetes sokat, de azért egy 1-2l /1000km-es fogyasztás már jelentős kiadás lenne.
Az az igazság, hogy eddig vagy csak óriási szerencsém volt a kocsikkal, vagy nem is tudom, de én már azon is mindig csodálkozom, hogy miért árulnak nagy választékban motorolajat a benzinkúton.
Visszatérve a Mercire: Nem nagyon vagyok otthon a termékkínálatukban, de azért az, hogy egy listaáron 70+M-ós (csak onnan tudom, hogy megnéztem) Mergába olajcsere periódusok között nekem olajat kelljen utántölteni az egy olyan tényező, ami miatt az első ilyen eset alkalmával toltam volna bele saját kezüleg a Dunába a kocsit.
Igen, előfordultak a Toyotánál is problémás motorok (2,2 D4D, első szériás VVTI,) de azért azoknál a gyártó kitalált a problémára - általában visszahívás keretében - valami megoldást.
De az, hogy pl. a VW csoport ezzel a downsizeingolt motorral ekkorát bukjon, az szerintem elfogadhatatlan. És nem csak egy szériában van gond, hanem szinte mindegyikben. És ha motort cseréltetsz a kocsiban, az új motorral is ugyan az a helyzet. Nem hiszem el, hogy nem voltak képesek úgy áttervezni, az évek alatt a motort, hogy ne rombolja porig a VW konszern összes típusának a nimbuszát.
Tessék megnézni, hogy hol jártak a Toyota (és a Lexus) eladásai 15-20 évvel ezelőtt idehaza, és hol járnak most!
Ennek ez az oka. Semmi más!
Én anno teljesen meglepődtem, amikor egy lengyel futó ismerőssel beszélgettünk kocsikról, és ő már akkor a 3F szabályról viccelődött (nem veszünk Fordot, Fiatot, és franciát) , és elmondta, hogy náluk már akkor brutálisan leuralta a piacot a Toyota.
Akkor még röhögtem rajta, mert mindhárom nem ajánlottal (volt korábban a családban Fiat, és Ford, nekem meg egy Peugeot 309-esem) addig csak pozitív tapasztalatom volt. Az idő múlása, meg a Toyotával való eddigi tapasztalatommal azért már nem annyira csodálkozom.
Az a baj, hogy nálam első helyre ugrott idő közben, az "amit nem veszünk" listán a "németet" kategória. :cool:
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 340
60 890
113
Egy 4 ajtós AMG-GT Coupé állt a shop előtt félreállva. Nem túl régi (mondhatni új) autó (maga a model sem régi), német rendszámmal.

Nem tudom, hogy konkrétan milyen motor volt benne, de a nagy teljesítményű és fordulatszámú sportmotoroknál normális, hogy valamennyire eszik az olajat.
Egy 1.2-es benzinesnél meg nem az... Lásd. VW konszern gépeit, vagy a PSA-t.

"amit nem veszünk" listán a "németet" kategória.

Ebben abszolút egyet értünk.
Az utolsó valóban jó (megbízható) német autó amiben ültem, az az Opel Astra F-volt, az Ecotec előtti világból. Az tényleg jó kocsi volt.
De tény, hogy az utóbbi 10 év német kocsijaival nincs személyes tapasztalatom.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 505
36 487
113
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
92
350
53
Én tegnap döbbentem le, amikor a benzinkútra álltam be. Egy 4 ajtós AMG-GT Coupé állt a shop előtt félreállva. Nem túl régi (mondhatni új) autó (maga a model sem régi), német rendszámmal.
A motorháztető felnyitva, és éppen a gazdája egy kis flakonos motorolajat dörrentett bele a motor tetején lévő beöntőnyíláson.
Azért egy nagy fordulatú és erős, feltöltött motoros autónál, amit valószínüleg megrugdostak rendesen, teljesen normalis az olajfogyasztás. Fizikai korlátai vannak, magas fordulaton nem tudja az olajlehúzó gyűrű lehúzni a hengerfalról a vékony olajat. Vagyis le tudná, de akkor meg szépen elkopna a hengerfal.
De az, hogy pl. a VW csoport ezzel a downsizeingolt motorral ekkorát bukjon, az szerintem elfogadhatatlan. És nem csak egy szériában van gond, hanem szinte mindegyikben. És ha motort cseréltetsz a kocsiban, az új motorral is ugyan az a helyzet. Nem hiszem el, hogy nem voltak képesek úgy áttervezni, az évek alatt a motort, hogy ne rombolja porig a VW konszern összes típusának a nimbuszát.
Had kérdezzem meg, melyik motorra is gondolsz?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
92
350
53
Mivel nem tudnám felsorolni őket, így:
Elismerem én is, hogy az első generációs TSi/TFSi-nek voltak bajai, de lassan 14 éve nem gyártják őket.. Ezert kérdeztem, mert nagyon nem mindegy, hogy miröl beszélünk.
1.0 TSi: kb semmi bajuk, ezekböl már csak a harmadik generációs volt. Még kokszosodásra sem hajlamosak
1.2 TSi: első darabok szarok voltak, vezérlés feszítő egy kifejezetten szar konstrukció volt, szépen meghaltak 70k körül, annyira elkoptak, hogy lejtőn, egyesben hagyott kocsik képesek voltak átugrani 1-2 fogat, oszt nem indulni reggel. Módosítottak 2009 korül a feszítőn, utána ezzel nem volt gond, viszont kokszosodtak nagyon továbbra is. Fabiában, Poloban 2016 körül futottak ki.
MQB platform megjelenésével (2012 vége) jött egy teljesen új motorcsalád, ami szíjas vezérlésű, ezek jó kis motorok. Ismerek jópárat 250k km fölötti futással. Volt cégesem is ilyen, vagy 3 autó..
1.4 TSi: ugyanaz mint az 1.2, régiek szarok eleinte, az új motorokkal nemsok probléma adódik. Itt könnyebb a helyzet, 1.390 cm3 motorokat ne vedd, 1.395 cm3 motorok jöhetnek bármikor.
Volt ilyen cégesem, és sajátom is, semmi hiba nem volt a motorrokkal. Érdekesség, hogy a Plugin Hybrid hajtásban, most cserélik le az 1.4 Tsi-t az 1.5re. Az 1.4 nagyon jól birja a hideg üzemet, a sok leállítást.
1.5 TSi: negyedik generációs, komplex kis motor hengerlekapcsolással, 2019 óta gyártják, nemsok baja szokott lenni.
1.8 TSi: MQB platformban 2013 utániakat szabad megvenni, előtte kuka mind, na itt van olajfogyasztás főleg a második generációsok voltak szarok 2008 után.
2.0 TSi: ugyanaz mint az 1.8, 2013 utániakkal nincs se olajfogyasztás, se vezerlés, se kokszosodás (ezek dupla befecskendezésesek már). Most adtam el a sajátomat 160ezerrel, no olajfogyasztás, semmi hiba, pedig kapta az ivet.

A legnagyobb hiba, hogy ugyanúgy TSi/TFSi-nek hivja a VW, pedig teljesen más motorok, és rajtuk ragadt a 2010 előtti “hírnevük”.
Minden gyártótól tudok mindeni motort/autót amit nem szabad megvenni.
2015-2020 között egy 1.500 autós használt kereskedés készlet és szerviz managere voltam, 5 év alatt kb 35.000 autó ment át “alattam”, volt tiltott kocsi egy pár amit központilag tilos volt megvenni, Toyota 2.2 D-CAT és D4D, de a 2.0 már jöhetett, 1.33 benzin szintén zenész olajfogyasztás miatt. PSA-BMW prince 1.6 THP motorok, első generációs 1.4-1.8-2.0 TSi motorok, óvatosan, dupla turbós 1.4 TSi 170 lóval, inkább a halál :D. Ford 2.2 TDCi, Honda 2.2 I-CDTi ( javíttatam kettő ilyet, befecsi problémák miatt, konkrétan átégtek a dugók a rossz befecskendezők miatt. PSA 1.2 három henger förtelem..
2013 utáni TSI-t soha nem javíttattam..

Nincs nálam a szent grál, minden autó beszarhat, de sokat javít a helyzeten a megfelelő karbantartás. A legtöbb hiba a nem fenti motorokban, a nem megfelelő karbantartás miatt van.
Saját autóim 10 ezrenként kapják az olajat, nem szeretem a 25-30-40 ezres ciklusokat..

Még szerencse, hogy van ennyi gyártó, és mindenki választhat ízlése szerint. Nekem sose lesz távol keleti autóm, mert nem tetszik egyik se, se kívül, se belül.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
A legnagyobb hiba, hogy ugyanúgy TSi/TFSi-nek hivja a VW, pedig teljesen más motorok, és rajtuk ragadt a 2010 előtti “hírnevük”.
Igen. Ez egy igen komoly stratégiai hiba.
Ha visszaolvasod, hogy mit írtam, akkor láthatod, hogy én arról írtam, hogy mennyire sikerült a renomét tönkretenni.
Hogy 8-10 éven keresztül szériában szarokat gyártanak az szerintem elfogadhatatlan.
A másik komoly probléma, hogy a teljes konszern majdnem teljes motorválasztéka érintett. Te is felsoroltad az 1 literes kivételével az összes motort, mint potenciális problémaforrást.
És ez biztos, hogy a gyári teszteken is kijött, mert az nem létezik, hogy 40-50.000-et ne toltak volna bele ezekbe, és a kokszosodás egészen biztosan elő kellett jönni.
Most akkor ha mellévesszük a BMW elképesztő mélyrepülését, akkor azért nem tévedünk túl sokat, ha statisztikailag azt mondom, aki jót akar magának, az nem vesz német autót.
Annak idején volt opció, hogy a használt kereskedésben a mostani 2.0-s D4D-m mellett volt egy BMW motoros 1,6D is. 2-3 napot vaciláltam, hogy melyik legyen. Az 1,6-osban jóval kevesebb kilométer volt (150 vs 203), de nem érdekelt. A Toyota motorosat vettem. 7,5-8,5l-t fogyaszt, és most 10 éves, de szerintem ez végkimerülésig nálam lesz.
Hja amikor megvettem, volt a motorháztetőn egy kb. 1mm átmérőjű felverődés, ami már akkor rozsdás volt. Azóta is az. 7 év alatt (!!!) megnőtt 2mm átmérőjűre.
Gondolkoztam, hogy lejavítózom, vagy újra fényeztetem az egész elemet. Aztán visszagondoltam, rá, hogy annak idején amikor még a korábbi Corollám motorháztetejét lefényeztettem (sérülés volt), 2 éven belül mállott róla az utólagos festés.
Úgyhogy úgy döntöttem, hogy köszöni szépen elutazgat a motorház tetején még egy darabig.
Nekem sose lesz távol keleti autóm, mert nem tetszik egyik se, se kívül, se belül.
Hehe! Autót csak a csajok vesznek kinézet alapján.... :D
(csak genyózok, nem kell komolyan venni!)
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
92
350
53
Igen. Ez egy igen komoly stratégiai hiba.
Ha visszaolvasod, hogy mit írtam, akkor láthatod, hogy én arról írtam, hogy mennyire sikerült a renomét tönkretenni.
Hogy 8-10 éven keresztül szériában szarokat gyártanak az szerintem elfogadhatatlan.
A másik komoly probléma, hogy a teljes konszern majdnem teljes motorválasztéka érintett. Te is felsoroltad az 1 literes kivételével az összes motort, mint potenciális problémaforrást.
És ez biztos, hogy a gyári teszteken is kijött, mert az nem létezik, hogy 40-50.000-et ne toltak volna bele ezekbe, és a kokszosodás egészen biztosan elő kellett jönni.
Egyetértünk, azokat nem lett volna szabad úgy ahogy szériába rakni, tuti előjöttek a teszteken, csak basztak rá..
Amúgy pont azt akartam mondani, hogy 2012 előttiek szarok, utána nincs velük nagyobb baj, mint bármelyik másik gyártóval.
Az 1.4 TSi 140 lóval meg kifejezetten jó motor, eljártam vele 5-6 literrel, és olyan nyomatekos mint egy dizel.
Most akkor ha mellévesszük a BMW elképesztő mélyrepülését, akkor azért nem tévedünk túl sokat, ha statisztikailag azt mondom, aki jót akar magának, az nem vesz német autót.
Azért a BMW a prémium kategóriában piacvezető lett az elmúlt években, verik a Mercit..
Annak idején volt opció, hogy a használt kereskedésben a mostani 2.0-s D4D-m mellett volt egy BMW motoros 1,6D is. 2-3 napot vaciláltam, hogy melyik legyen. Az 1,6-osban jóval kevesebb kilométer volt (150 vs 203), de nem érdekelt. A Toyota motorosat vettem. 7,5-8,5l-t fogyaszt, és most 10 éves, de szerintem ez végkimerülésig nálam lesz.
Jó döntés volt, a 2.0 D4D jó konstrukció, csak sokat eszik, de sose lesz baja.
Hehe! Autót csak a csajok vesznek kinézet alapján.... :D
(csak genyózok, nem kell komolyan venni!)
:D :p És még Ilyen narancs-vörös kocsim is volt, mármint az asszonynak:D Ezzel a Clioval megtörtént vagy 4x, hogy huszonéves kiscsajok odajöttek, hogy jaaaj de szép, beleülhetek?? Mondtam, hogy a kocsiba nem, de..;)
 

hlln

Well-Known Member
2019. május 17.
332
1 075
93
Igen, mindkettőt neki gründolták, a NER-es oligarchacsemetének. Csakhogy történt valami, ami nem szokott megtörténni a NER-ben: mindkét intézmény jól működött, érdemi, mi több: kiváló teljesítményt nyújtva komoly eredményeket tett le az asztalra. A BFK-is a rövidre szabott ideje alatt megteremtette Budapest nagyon is ésszerű és jól összerakott jövőképét. Annak egy verzióját, de előtte csak a BKK csinált ilyet, azelőtt meg senki. Nemhogy ilyen színvonalon, hanem sehogy.

Máig elérhető minden e két szervezet munkásságáról, szóval nincs mit elhinni, hacsak nem a saját szememnek.

Olyan nincs. Úgy értem, hogy nem fogsz találni közlekedési szakembert aki ellenkezőjét mondaná, mert olyan, mintha sebésztől elvárnád, hogy megerősítse: a balta a szívsebészet jövője. A szigetüzemű reptéri magasvasút, mint alternatívája az országos vasúthálózatba kapcsolat repülőtérnek nem létező opció. Ebben az esetben a dunántúliak jelentős része hamarabb eljutna a bécsi reptérre, mint a budapestire például. A vidékieknek olykor akár egy órás vagy annál is több plusz időbe is kerülne kijutni a reptérre. És a budapestieknek is problémát okozna, ha egyszer fejlesztésre kerül a fővárosi vasúthálózat, akkor azon keresztül a város bármelyik végéből elérhető lenne a repülőtér akár fél óra alatt is, míg szigetüzem esetén az átszállások miatt ez akár dettó egy óra is lehet a városon belülről. És ez a magasvasút jó eséllyel az ideális és lényegében egyedül üdvözítő megoldásnak a helyére épülne vagy legalábbis jócskán útban lenne neki.

Ezt ténylegesen bármi áron meg kell akadályozni. Akár úgy is, hogy keresztbeállít egy tucat BKV buszt a főpolgármester az építkezés bejáratainál.

Kamu választási blöff ez a reptéri vasút, el sem férne az infra a Nyugati felé. Egyszerűen nincs hely, az állatkertbe például bele kelle bontani. Ezt még a kínaiak sem nézték meg...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Nemerson

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 066
31 612
113
de azért egy 1-2l /1000km-es fogyasztás
Áhh ezen én már meg sem lepődök, ma is épp egy fél litert töltöttem rá :D

Amúgy olajfogyasztás update: Az 5W40 trükk úgy tűnik mégis működik, mivel egészen pár héttel ezelőttig alig kellett utána tölteni (csak pár decit összesen), cserébe mikor már közeledett az olajcsere kilométere hirtelen megint megjött az étvágya. De jövő héten megy szerelőhöz, plusz akkor már váltóolajat is cseréltetek benne mert ártani csak nem árt.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 340
60 890
113
Áhh ezen én már meg sem lepődök, ma is épp egy fél litert töltöttem rá :D

Amúgy olajfogyasztás update: Az 5W40 trükk úgy tűnik mégis működik, mivel egészen pár héttel ezelőttig alig kellett utána tölteni (csak pár decit összesen), cserébe mikor már közeledett az olajcsere kilométere hirtelen megint megjött az étvágya. De jövő héten megy szerelőhöz, plusz akkor már váltóolajat is cseréltetek benne mert ártani csak nem árt.

Még mindig nem tudtad valakire rámelegíteni a német csodát? :)
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
92
350
53
Mi a különbség a kettő között?
Röviden: 1.390 cm3 a régi problémás, az 1.395 cm3 pedig az új ajánlott.
Hosszaban: Az új motor nem továbbfejlesztés, hanem teljesen új motorcsalád, kisebb furat, nagyobb löket, alu blokk nem pedig vas. Leömlő a hengerfejjel egybe öntve, elektromos vizpumpa, turbo és a katalizator nagyon közel a leömlőhöz, marha hamar bemelegszik, szíjas vezérlés nem pedig bicaj méretű lánc. Közvetlen befecskendezés nagyobb nyomáson, 3 helyett 5 lik a befecsiken. A befecskendezők döntve vannak kicsit, így minimálisan le tudják mosni a szívó szelepeket-> kevésbé kokszolódik le, de azért 200 korül a vezérlés cserével lehet, hogy nyomni kell a dióhélyas szeleptisztitást.
Van ezekből hengerlekapcsolós verzió is, részterhelésen tud 2 hengeresként üzemelni.