Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 668
13 069
113
És ez már a jó motoros. Most képzeld el az előzővel :D
(Én azt hittem neked a régebbi 1.4-van.)



Te úgy látszik szeretsz veszélyesen élni :D
Legújabb mazdákat szintén nem ismerem, de amikor kijött a 6-os mazda ismerősöm vett. 3 évesen, rozsdás alvázzal adták el.
Állítólag nagyon rohadósak.
A skyactive-X motorok is inkább papíron jók, azoknak is vannak egyedi nyűgjeik.
De persze nincs tökéletes kocsi. És mindenki azzal járjon ami neki tetszik!
Én ezért bírom az alfásokat! :D
Volt osztálytársamnak volt egy 156-osa. Mindig beszart valami benne.
De gyönyörű belseje volt. Néha csak kiment a kocsihoz az udvaron, beleült és csak ücsörgött benne. Mert szerette.
Mondjuk többet járt HÉV-el melózni, mint a kocsival, de ettől függetlenül imádta. Mert szerelem volt neki :cool:
Nem mindig kellenek a racionális érvek. Néha csak élvezni kell az életet, meg a közelben munkát keresni :)
Csikós Zsolt ezt úgy fogalmazta meg, hogy a Mazdák már a prospektusban rohadnak...
...meg mindig az a mondás a mazdásoktól,hogy EZ már a nem rohadós széria.
...aztán...

...aztán a múltkor is láttam egy hét éves Mazda 3-at az "alvázvédősömnél" (be-be nézegetek hozzá) a csáposon...hááát...
...az Albeánk 16 éves korában messze nem volt ilyen (csak akkor kapott egy komplett kezelést, 7 év garanciát kaptam rá)
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 435
113
„A villamos motorvonat sorozatban gyártott, korszerű kivitelű, az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes valamely állam, vagy a Svájci Államszövetség (a továbbiakban együtt: EGT állam) által kiadott és a vasúti járművek forgalomba hozataláról szóló EU és nemzeti előírások szerint hatályos típusengedéllyel rendelkező, a hagyományos transzeurópai vasúti rendszeren közlekedő, valamely vasút referenciájával rendelkező, gazdaságosan üzemeltethető, normál nyomtávolságú járműcsalád tagja legyen.”
A harmincöt éves élettartamra tervezett, normál nyomtávú, villamos motorvonatok háromféle hosszúsággal (legfeljebb 60, 85 és 122 méter) érkeznének. A háromszáz ülőhelyet kínáló leghosszabbak csak Magyarországon közlekednének (HU verzió). A száz ülőhelyes legrövidebbek Magyarországon kívül a horvát, a szerb és a román vasúthálózatra is átjárnának (HRSRO verzió), ennek megfelelően csak 25 kilovolt ötven hertzes váltakozó áramról lennének képesek üzemelni. A kétszáz székes 85 méteresek háromféle verziót képviselnének:
  • csak magyarországi közlekedésre alkalmas egyáramnemű (HU);
  • a magyarországi, ausztriai, szlovákiai alkalmazás miatt a 25 kilovolton felül 15 kilovolt 2/3 hertzes váltakozó áramú (ATSK verzió);
  • Magyarországon, Horvátországban, Szerbiában, Romániában bevethető egyáramnemű (HRSRO).
Bővebben a típusváltozatokról:
  • R (rövid) típus: legkisebb férőhelyszámú, legfeljebb hatvan méter hosszú motorvonat, minimum száz ülőhely;
  • K (közepes) típus: közepes férőhelyszámú, legfeljebb 85 méter hosszú motorvonat, minimum kétszáz ülőhely;
  • H (hosszú) típus: legnagyobb férőhelyszámú, legfeljebb 122 méter hosszú motorvonat, minimum háromszáz ülőhely;
  • HU típusváltozat: csak Magyarországon belüli forgalomra tervezett motorvonat;
  • ATSK típusváltozat: Magyarországon kívül az osztrák és a szlovák vasúti hálózaton is közlekedtetni tervezett motorvonat;
  • HRSRO típusváltozat: Magyarországon kívül a horvát, a szerb és a román vasúti hálózaton is közlekedtetni tervezett motorvonat.
Fogódzóul: a Stadler Flirtje a kocsiszekrények számától (kettő–hat) függően 42–106 , a háromkocsis Siemens Desiro ML cirka 75 méteres.
A keret-megállapodásban tervezetten rögzített számok alapján
  • 16 R-HRSRO,
  • 26 K-HU,
  • tíz K-ATSK,
  • tíz K-HRSRO, és
  • 33 H-HU változatú motorvonatról van szó.
A tervezett közbeszerzés lényege tehát az, hogy MÁV-Start Zrt., mint ajánlatkérő közbeszerzési eljárást tervez megindítani, amely tervezett közbeszerzési eljárással 95 regionális villamos motorvonat beszerzésére irányuló keretmegállapodás megkötését tervezi. A megállapodás célja, hogy a forrás rendelkezésre állása esetén valamennyi járművet meg lehessen rendelni, Ajánlatkérő azonban a keretmegállapodás megkötésével megrendelési kötelezettséget nem tervez vállalni.
Erre azért felhívnánk a figyelmet: megállapodást írt alá az Acemil Zrt. a világ egyik legnagyobb mozdony- és motorvonat-gyártójával, a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd.-ve
Kínai CRRC lesz a befuttó hacsak valami csoda folytán a stadler fogja megnyerni.
Ha van eszük a motorvonatokat "oda adják" a stadlernak. Az IC+ szerelvényeket és a hozzá kapcsolodó mozdonyokat kb 20-25 szerelvényről lenne szó (szerelvényenként számolva 8 kocsival "tartalék is kell átlag 6 elég" plusz vezérlővel (22-27 db ra lenne szükség) ez szép megrendelés lenne a CRRC ek. Viszont szükséges hozzá a típus engedélyeztetés...... amit legegyszerűbb kooperációban megszerezni a kocsikra. Mozdonyra már van ha jól tudom.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and enzo

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 537
25 417
113
images

Ez szinte egy az egyben egy Ford Raptor:
all-new-ford-ranger-raptor-02-65fc670613947.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Bubu bocs

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 668
13 069
113
Csikós Zsolt ezt úgy fogalmazta meg, hogy a Mazdák már a prospektusban rohadnak...
...meg mindig az a mondás a mazdásoktól,hogy EZ már a nem rohadós széria.
...aztán...

...aztán a múltkor is láttam egy hét éves Mazda 3-at az "alvázvédősömnél" (be-be nézegetek hozzá) a csáposon...hááát...
...az Albeánk 16 éves korában messze nem volt ilyen (csak akkor kapott egy komplett kezelést, 7 év garanciát kaptam rá)
...és látjátok; működik az üzleti modell:

Legyenek formásak a modellek, ízlésesek a belterek, korrektek a hajtásláncok, s a viszonylag kis gyártó egész jól elvan...
Az új autót vásárlókat nem érdekli, hogy valamivel hamarabb fog elrohadni, mint a többi.

Ahogyan nem érdeklik a katasztrofális motorkonstrukciók sem (vagy csak optimista olajcserékkel üzemeltetve) - ahogyan írtam a múltkor, az egyik műtős is azt mondta, nem érdekli, hogy milyen rossz hírűek egyes Renault TCe motorok (ide beírhatja bárki a kedvenc rémálom autómárkáját:..........), a gari lejárta előtt úgyis kicseréli úgy, hogy a várost el sem hagyja addig egyszer sem a direktbefecskendezéses rettenet...

A gond ott lesz, amikor ezek a konstrukciók lecsorognak oda, ahol amúgy sem erős sem anyagi lehetőségben, sem hozzáállásban az autóüzemeltetés, magyarán oda, ahol már a H Astra sem bírja azt a tortúrát, amit még egy F elviselt.

Apropó, rohadás; lakatoltat még valaki egyáltalán - ikonikus youngtimereket és oldtimereket leszámítva - rozsdás öreg autót?
(Igen én is látok küszöbcserés, meg javítóíves kocsikat a kórházban, de ezeken egyszerűen látszik, hogy a még falun élő öregek, szakik végzik ugyan mit fizetnél? majd eljössz a láncfűrészeddel a jövő héten árfolyamon, s szó nincs esztétikus kivitelezésről, meg rendszerben fújt elemekről - sokszor nincs is fújva sehogy, csak bírjon ki még két évet a kocsi, mert nélkülözhetetlen...

Egyre nagyobb a szakadék a társadalomban.
Brutál, amikor rendre egymás mögött áll több szakadt Escort, II-es Golf, Uno, meg közte - sanszosan a Hell/Xixo tulajdonosi köréből -valamelyik Rolls -Royce (Eddig rendre Cullinannal járt be gyaníthatóan valamelyikőjük, előtte Wraith kupéval, mostanában meg Wraith kabrióval...)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Látom, hogy Kína autóiparáról és a Mercedes magas haszonkulcsairól szóló témák nagyon népszerűek. És persze, sokan panaszkodnak, hogy az európai autógyártók mennyit akarnak keresni az elektromos autókon, míg a "jóságos" kínai olcsó villanyautók bezzeg olcsók.

Az viszont rendszeresen kimarad a beszélgetésekből, hogy az európai gyártóknak minden egyes belsőégésű motor után büntetést kell fizetniük az EU kasszájába. Pont a hetekben volt egy cikk, amely arról szólt, hogy nem lehet vonóhorgot tenni egyes autókra, és nem technikai okokból, hanem mert nem lett befizetve a CO2 büntetés (teljes élettartamra vetítve), és így a gyártóknak még több büntetést kellene fizetniük. Forrás: Totalcar.
---
Sent from my GPT-4o
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 536
132 424
113
...és látjátok; működik az üzleti modell:

Legyenek formásak a modellek, ízlésesek a belterek, korrektek a hajtásláncok, s a viszonylag kis gyártó egész jól elvan...
Az új autót vásárlókat nem érdekli, hogy valamivel hamarabb fog elrohadni, mint a többi.

Ahogyan nem érdeklik a katasztrofális motorkonstrukciók sem (vagy csak optimista olajcserékkel üzemeltetve) - ahogyan írtam a múltkor, az egyik műtős is azt mondta, nem érdekli, hogy milyen rossz hírűek egyes Renault TCe motorok (ide beírhatja bárki a kedvenc rémálom autómárkáját:..........), a gari lejárta előtt úgyis kicseréli úgy, hogy a várost el sem hagyja addig egyszer sem a direktbefecskendezéses rettenet...

A gond ott lesz, amikor ezek a konstrukciók lecsorognak oda, ahol amúgy sem erős sem anyagi lehetőségben, sem hozzáállásban az autóüzemeltetés, magyarán oda, ahol már a H Astra sem bírja azt a tortúrát, amit még egy F elviselt.

Apropó, rohadás; lakatoltat még valaki egyáltalán - ikonikus youngtimereket és oldtimereket leszámítva - rozsdás öreg autót?
(Igen én is látok küszöbcserés, meg javítóíves kocsikat a kórházban, de ezeken egyszerűen látszik, hogy a még falun élő öregek, szakik végzik ugyan mit fizetnél? majd eljössz a láncfűrészeddel a jövő héten árfolyamon, s szó nincs esztétikus kivitelezésről, meg rendszerben fújt elemekről - sokszor nincs is fújva sehogy, csak bírjon ki még két évet a kocsi, mert nélkülözhetetlen...

Egyre nagyobb a szakadék a társadalomban.
Brutál, amikor rendre egymás mögött áll több szakadt Escort, II-es Golf, Uno, meg közte - sanszosan a Hell/Xixo tulajdonosi köréből -valamelyik Rolls -Royce (Eddig rendre Cullinannal járt be gyaníthatóan valamelyikőjük, előtte Wraith kupéval, mostanában meg Wraith kabrióval...)
2015-ös Mazda 3-am van és hàlistennek nem rohad, de a biztonsàg kedveért amikor mrgvettem 3 éve akkor kapott egy teljes alvázvédelmet biztos ami biztos alapon.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 668
13 069
113
Látom, hogy Kína autóiparáról és a Mercedes magas haszonkulcsairól szóló témák nagyon népszerűek. És persze, sokan panaszkodnak, hogy az európai autógyártók mennyit akarnak keresni az elektromos autókon, míg a "jóságos" kínai olcsó villanyautók bezzeg olcsók.

Az viszont rendszeresen kimarad a beszélgetésekből, hogy az európai gyártóknak minden egyes belsőégésű motor után büntetést kell fizetniük az EU kasszájába. Pont a hetekben volt egy cikk, amely arról szólt, hogy nem lehet vonóhorgot tenni egyes autókra, és nem technikai okokból, hanem mert nem lett befizetve a CO2 büntetés (teljes élettartamra vetítve), és így a gyártóknak még több büntetést kellene fizetniük. Forrás: Totalcar.
---
Sent from my GPT-4o
A 2022-es I30-am nem vontathat. Megértem, hogy az ezres motort a DCT-vel nem biztos, hogy szerencsés lenne erre használni...
...aztán visszakerestem a telómban a letöltött akkori árlistát, s döbbentem láttam, hogy a 110 lovas 1.5 DPI (szívómotor, szívócső befecskendezéssel) sem!:eek:

Ne már! A lengyelek a 80-as években Bulgáriába lejártak lakókocsit húzó 23 lóerős Kispolszkival!
Szóval valóban ez a CO2 büntetéskreténség az oka (meg a háromhengeres ezreseknek is, de ezt eddig is tudtuk)

Most rákerestem, hogy legyen valami illusztráció, ezt dobta a net, most én is csak az első pár vágóképet néztem meg, majd valamikor sort kerítek rá:
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 435
113
Fiat tipo benzines 1.6 kombit nézzegetek használtan olyan 2016-2018 közti évjáratot. Vágjak bele jövőre esetleg a turbosról (benzines) valakinek véleménye?
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 782
113
Fiat tipo benzines 1.6 kombit nézzegetek használtan olyan 2016-2018 közti évjáratot. Vágjak bele jövőre esetleg a turbosról (benzines) valakinek véleménye?
nekem 1,4-es szedánom van.
Szeretem, de kombit jobban szeretnék.
Olcsó autó, ahhoz képest meg nagyon jó.
De a belsejében pár műanyag dolog szétesett 130e kilométer alatt, a váltószoknya rögzítő keret, a kormány hátulján valami kis takaró basz.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and tonyo

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 537
25 417
113
Fiat tipo benzines 1.6 kombit nézzegetek használtan olyan 2016-2018 közti évjáratot. Vágjak bele jövőre esetleg a turbosról (benzines) valakinek véleménye?
Nekem annyi infóm van a Tipokról ebben az évjáratban, hogy klíma gyengélkedik általában és valamiért nem igazán tud állandó hőmérsékletet biztosítani. Valamiért olyan mint ha a belső hőmérséklet jeladó nem lenne a helyzet magaslatán az autókban. Amúgy ár/érték arányban nem egy rossz választás.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 507
36 496
113
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 537
25 417
113
Állítólag olyan kikúrt nagy a pánik, hogy Putin a golyóálló selyemágyneműjét átizzadva kiabálta álmában “Neeeee a drága jó orosz nyomtávunkat neeee!”

Ps. Nem biztos, de olvastam azt, hogy sírt is…
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113

Ezeknek amúgy megy bárhova máshova vasútjuk, mint Oroszország (meg Svédország?)

Itt tényleg mindenkinek elmegy az esze?!

Ezzel az erővel a jobb oldalon is elkezdhetnek holnaptól közlekedni.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 435
113