Nem csak a vizzel jatszik az elektromos vizpumpával, hanem az olajnyomással is. Az Euro6 norma nézi a hidegjárati üzemet is, csökentik az olajnyomást is alacsony fordulaton, hogy csökkentsék a surlódási veszteséget.
Az 1.5 Tsi motor 3000es fordulat alatt, épp csak 3 BAR olajnyomást csinál. 3000 felett valami 6 BAR..
Elektromos EGR, elektromos termosztát, elektromos vízpumpa, a változó vezerlés, mindent állítaz ECU és csak a fogyasztás a lényeg, gyakorlatilag nem normál üzemi tartományban járatja a motort, és az elektronika folyamatosan korrigál és tartja életben.. Szörnyű..
Ezek a mai turbós, közvetlen befecskendezésű benzinesek nagyon sokat mennek szegénykeverék üzemmódban, részterhelésen, mert ezzel faszán lehet fogyasztást és CO-t csökkenteni, mondjuk a NOx kibocsajtas meg megnő emiatt, de az NOx csapdával/katalizátorral tudják csökkenteni..
Multkor ment elottem egy 1200es biguli, olyan finom dús keverékes szaga volt, hogy szippantottam is párat, a gyerekkorom emlékére
Azt ugye tudtam, hogy az ezres motorban is játszanak elektronikusan az olajnyomással (meg mindennel is), csak naivan azt gondoltam, hogy azt azért, mert a lökettérfogatukhoz képest meglehetősen magas nyomatékokat tudnak igen kis fordulatszámokon is
Dús keverékes szag.
Bocsánat, de az kis dózisban illat...
Perverz dolog, de amikor tankolunk (mindig 100-ast) mindig beleszippantunk a feleségemmel egyet a levegőbe; a 100-asnak még legalább benzinillata van...
(Túúdom, hogy tömény méreg, meg rákkeltő, de más meg dohányzik, meg mindenféle - még hatását nem is ismerjük - elektromos vacakkal elégíti ki az orális igényét, meg energiaitalokat tolnak mértéktelenül, meg anyagot tolnak, meg legforgalmasabb belvárosi kereszteződésekben vesznek csillagászati áron lakásokat, meg televakolják, fújják magukat mérgekkel, stb. nekünk ez jutott)
Az egr is addig volt hasznos valamennyire, míg szívócsőbefecskendezés volt. Mivel viszi a kormot, és a szelepek tetejét, fészkét bevonatolja. Elő is jött az összes modern, szart sem érő motoroknál. 1.6? Peugeot? Mini? Egy átok mind, az összes 1.2-vel együtt.
...mégsem zuhan az autógyárak értékesítése, pedig - elég régi link, sokadszorra beillesztve - nincs olyan autógyár, amelyik ne követett volna el minimum nemtörődömségből, no meg esztelen spúrságból merényleteket a tervezéskor:
Használt autót venne de nem ért hozzá? Vagy netán vett is és most retteg, hogy mi baja lesz? Nyugalom, itt a segítség, hátha nem késő még. Kiskáté, n
totalcar.hu
S nem lett következménye, ahogy nincs következmény a fehéráru, tv, stb. márkák/gyárak khm. optimalizálásának sem.
Mindenki ugyanezt műveli, legfeljebb van pár kegyelmi év, amikor odateszik magukat a brand felépítéséig, átpozicionálásáig.
Míg felülről jött a benya, az lemosta. Ma már nem. Bár azt olvastam, próbálják visszahozni a kombinált befecskendezést. Elég lenne egy injektor a szívócsőbe, programozni tudnák, mikor mennyit.
Van a VW-nél is ilyen motor, de manapság már kevésbé jellemző az erős kokszosodás, befecskendezők programozásával, és az elhelyezkedésével játszanak.
Az első generációs közvetlen befecskendezéses benzinesek voltak rosszak ebből a szempontból.
Ahogy ezt is írtam már, én nem szoktam nézni videókat, mert borzasztó rossz tud lenni az időarányos ismeretátadás.
Novoth Tibor (akit nagyra becsülök szakmailag) ugye a direkt befecskendezéses benzinmotorok tisztításából, javításából él, ezen videója sokkal tömörebb lehetett volna, ez
így időpocsékolás.
De a lényeg, hogy ebben említi, hogy a gyárak ezen motoroknál nem khm. elsősorban a kokszlerakódás csökkentésére alkalmazzák a kettős (direkt ill. szívócső befecskendezést).
Ha megnézzük pl., hogy a hírhedten hulladék Prince motorok (meg a máshol említett kerékpárláncok, olajban futó szíjak) mennyire nem rendítették meg a gyárak eladásait...
...szinte csoda, hogy végeztek konstrukciós változtatásokat. De szerintem csak a már garanciális időszakban felszökő kiadások miatt...
Nekem jelenleg egy 2015-ös 2.0 benzin hármasom van most már 3. éve. (nagy a szerelem még mindig) és egy újabb hatost tervezek majd az utódjának pont a 2.5-ös motorral. Kár, hogy nem folytatják.
A suvjai érdekesek a mazdának kinézetre.
A CX-5 nagyon szép, az CX-3 szintén gyönyörű volt (szintén kiváló ügynök volt) a CX-30-tól viszont enyhén hányingerem van nem tudom hogy tudták ilyen ocsmányra csinálni....
Még arra lennék kíváncsi, hogy 3-as combit fognak-e kihozni, most hog a 6-os megszűnik.
Nekem a CX-30 - is - kifejezetten tetszik. Leszámítva a kerékjárati ívek műanyag burkolatának a mértéktelenségét.
Értem én, hogy mire gondolt a költő, de akkor is fáj...