Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

nonames67

Active Member
2022. április 12.
100
191
43
Az innováció csodája pl. a lánc vagy szíj kérdése is. Csodás, nagy tehetségű mérnökök melója. Volt a lánc régen, ami bírta, az akkori rendes mérettel. Nem volt jó, legyen szíj. Eleinte elszakadoztak, de aztán kinőtte magát. Mire megbízható lett, csendes, könnyű, hát ez nem jó. Inkább lánc kéne. Jöttek az ujjnyi vastag nyúlós, szar láncok. Eltelt pár év. Inkább mégis szíj. Valamiért oljaban futtatják, miért is?, de számolni nem tudnak a csodás tehetségű, sok pénzt megérek mérnök urak. Foszlik. Eltömíti az olajjáratokat. Hát. Mi jót akartunk. Biztos, de akkor szakácsnak kellett volna mennetek. Ott kisebb a kár.
 

nonames67

Active Member
2022. április 12.
100
191
43
Egyébként , szerintem, ha egyetlen, megbízható, világból kimenő autót kellene gyártani, de csak egyet, az a Toyota Carina E. Soha nem lesz olyan megbízható, sokat kibíró autó, mint az. Pedig mazdás vagyok illetve érintettségből subarus. De az az autó a legjobb.
 

jojoka

Well-Known Member
2017. január 17.
109
408
63
És ha már friss hír, hogy megegyezett a két fejes a Pestmegyei bérletek fővároson belüli elfogadásáról, kérdezném, hogy aki esetleg ingázik, az tervezi-e letenni a kocsit, hogy végre ennyire olcsón juthatna be a melóhelyére, vagy továbbra is autózik majd?
 

nonames67

Active Member
2022. április 12.
100
191
43
Üzenném a nagyoknak, egyszerűként. Addig örüljetek, míg vannak ilyen ócska, semmit sem tudó tudálékok. Képzeljétek el, mi lenne, ha mindenki olyan fantasztikus lenne, mint ti. Akkor hogy lógnátok ki felfelé, az átlagból? :) Ugyanolyanok lennétek, mint a most lenézettek. Mert nem lenne kikre lenézni :)
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 251
33 180
113
Üzenném a nagyoknak, egyszerűként. Addig örüljetek, míg vannak ilyen ócska, semmit sem tudó tudálékok. Képzeljétek el, mi lenne, ha mindenki olyan fantasztikus lenne, mint ti. Akkor hogy lógnátok ki felfelé, az átlagból? :) Ugyanolyanok lennétek, mint a most lenézettek. Mert nem lenne kikre lenézni :)

Én látom a hozzászólásaidat, nem tudom mi volt a probléma.
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
72
293
53
Míg felülről jött a benya, az lemosta. Ma már nem. Bár azt olvastam, próbálják visszahozni a kombinált befecskendezést. Elég lenne egy injektor a szívócsőbe, programozni tudnák, mikor mennyit..
Van a VW-nél is ilyen motor, de manapság már kevésbé jellemző az erős kokszosodás, befecskendezők programozásával, és az elhelyezkedésével játszanak.
Az első generációs közvetlen befecskendezéses benzinesek voltak rosszak ebből a szempontból.
 

nonames67

Active Member
2022. április 12.
100
191
43
Van a VW-nél is ilyen motor, de manapság már kevésbé jellemző az erős kokszosodás, befecskendezők programozásával, és az elhelyezkedésével játszanak.
Az első generációs közvetlen befecskendezéses benzinesek voltak rosszak ebből a szempontból.
Az a mitsubishi GDI volt szerintem, jó rég.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

nonames67

Active Member
2022. április 12.
100
191
43
Én látom a hozzászólásaidat, nem tudom mi volt a probléma.
Nem itt. És nem ezzel a névvel. Rákérdeztem, milyen radarral mérték be anno a molni csúcsdolgát, a szerbek, amire balázska rángatja a bőrkét. Ezt nem írtam hozzá. A lopakodót. Rögtön troll lettem. Pedig érdekelne. Nem értek hozzá. De miért nem lehet azt továbbfejleszteni? Ja, mert ha bekapcsolod, akkor érzékel és rádrepül. De mi van, ha 5 ilyet kapcsolok be? Mindre rárepül? Egyszerre? Azt meg hogy? A többi 4 addig nem tudja követni ?Csak kérdés volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 694
46 281
113
Nem itt. És nem ezzel a névvel. Rákérdeztem, milyen radarral mérték be anno a molni csúcsdolgát, a szerbek, amire balázska rángatja a bőrkét. Ezt nem írtam hozzá. A lopakodót. Rögtön troll lettem. Pedig érdekelne. Nem értek hozzá. De miért nem lehet azt továbbfejleszteni? Ja, mert ha bekapcsolod, akkor érzékel és rádrepül. De mi van, ha 5 ilyet kapcsolok be? Mindre rárepül? Egyszerre? Azt meg hogy? A többi 4 addig nem tudja követni ?Csak kérdés volt.
P-18 al volt, és van továbbfejlesztése nem is annak a konkrét típusnak, de az elvnek, hosszabb hullámhosszal való radaros felderítésnek, a Nyebo. A legnagyobb probléma vele ami nyilvánosan elérhető, hogy nagyon nagy, viszonylag drága, s igen nehezen áttelepíthető, nem kimondottan mobil.

Az hogy milyen más megoldások, meg ennek a továbbgondolása épp hol tart, azt csak találgatni lehet.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 947
22 759
113
megvan a véleményük a "magyar igazolvánnyal" rendelkező emberekről. Igen mély negatív értelemben. Magyar szókincs nuku..... sorolhatnánk még.....

mostantól a külföldi cigányok ingyen utaznak!

Az összeset aki szavazatot hoz a Fidesznek
Köszönöm ezt a megitsztelő figyelmet. Egy "magyar szókincs nélküli" "külföldi cigány" "aki a Fidszre szavazott". :(

(Egy saját példa: a család mind a négy tagjának van Magyar Igazolványa. Anno semmi másért nem váltottuk ki csak azért, hogy valamilyen formában végre bemutassunk a soviniszta tót atyafiaknak és kezünkben legyen egy hivatalos okirat is, hogy azok vagyunk amik. Magyarok. ÉN emlékeim szerint 2x vettem igénybe az igazolványt, vonaton mentem Pestre és vissza, leginkább a gyerekeknek használtuk ugyanebből a célból évente kb. 1x a 4 helyett, élve a jegyárból számitott kedvezménnyel, amire az igazolvány felmutatása lehetőséget bizotsit. Viszont tudom ,hogy sok idős ember csak ezzel jutottak el Budapestre főleg szinházlátogatás vagy városnézés céljából, vagy ép családlátogatás végett, nekik mindenképp nagy élmény és segitség az, hogy legalább az utazás nem kerül annyiba. Keleten viszont minden lehetséges, élelmes cig@ny mindenhol van, de ne ebből kezdjük a külhoniak támogatásának egy szeletét vizsgálni pls.
u.i. @Bálint -nak, nincs kettős állampolgárságom, nem szavaztam a Fideszre, de ha lenne, az ilyenek olvasása után biztosan megtenném)
 

nonames67

Active Member
2022. április 12.
100
191
43
Köszönöm ezt a megitsztelő figyelmet. Egy "magyar szókincs nélküli" "külföldi cigány" "aki a Fidszre szavazott". :(

(Egy saját példa: a család mind a négy tagjának van Magyar Igazolványa. Anno semmi másért nem váltottuk ki csak azért, hogy valamilyen formában végre bemutassunk a soviniszta tót atyafiaknak és kezünkben legyen egy hivatalos okirat is, hogy azok vagyunk amik. Magyarok. ÉN emlékeim szerint 2x vettem igénybe az igazolványt, vonaton mentem Pestre és vissza, leginkább a gyerekeknek használtuk ugyanebből a célból évente kb. 1x a 4 helyett, élve a jegyárból számitott kedvezménnyel, amire az igazolvány felmutatása lehetőséget bizotsit. Viszont tudom ,hogy sok idős ember csak ezzel jutottak el Budapestre főleg szinházlátogatás vagy városnézés céljából, vagy ép családlátogatás végett, nekik mindenképp nagy élmény és segitség az, hogy legalább az utazás nem kerül annyiba. Keleten viszont minden lehetséges, élelmes cig@ny mindenhol van, de ne ebből kezdjük a külhoniak támogatásának egy szeletét vizsgálni pls.
u.i. @Bálint -nak, nincs kettős állampolgárságom, nem szavaztam a Fideszre, de ha lenne, az ilyenek olvasása után biztosan megtenném)
A fidesz lassan elvérzik. Nem azért, mert nincsenek jó gondolataik. Csak a ner, ami tényleg jónak indult, gusztustalan mindenkit bekebelező, rettegésben tartó eltorzulása lett az, ami már sokaknak nem elfogadható. Urambátyám, mint anno a ferkó korszakban. Még ez is lehetne elfogadható. De nem az. Volt az a diszkókirály, vizoviczki, ugyanezt csinálja most a ner. Állítólag. Jobbos vagyok. De ezt ne.
 
  • Szomorú
  • Tetszik
Reactions: enzo and zsolti

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 121
10 410
113
Köszönöm ezt a megitsztelő figyelmet. Egy "magyar szókincs nélküli" "külföldi cigány" "aki a Fidszre szavazott". :(

(Egy saját példa: a család mind a négy tagjának van Magyar Igazolványa. Anno semmi másért nem váltottuk ki csak azért, hogy valamilyen formában végre bemutassunk a soviniszta tót atyafiaknak és kezünkben legyen egy hivatalos okirat is, hogy azok vagyunk amik. Magyarok. ÉN emlékeim szerint 2x vettem igénybe az igazolványt, vonaton mentem Pestre és vissza, leginkább a gyerekeknek használtuk ugyanebből a célból évente kb. 1x a 4 helyett, élve a jegyárból számitott kedvezménnyel, amire az igazolvány felmutatása lehetőséget bizotsit. Viszont tudom ,hogy sok idős ember csak ezzel jutottak el Budapestre főleg szinházlátogatás vagy városnézés céljából, vagy ép családlátogatás végett, nekik mindenképp nagy élmény és segitség az, hogy legalább az utazás nem kerül annyiba. Keleten viszont minden lehetséges, élelmes cig@ny mindenhol van, de ne ebből kezdjük a külhoniak támogatásának egy szeletét vizsgálni pls.
u.i. @Bálint -nak, nincs kettős állampolgárságom, nem szavaztam a Fideszre, de ha lenne, az ilyenek olvasása után biztosan megtenném)
Az idős emberek ingyenesen utaznak Magyarországon a magyar igazolvanytol függetlenül elég régóta. Nekik nem tudom miért lenne ez most segítség.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 622
121 857
113
Én ebből a legutolsó szériából az első (nem fészliftes) változatot próbálgattam a Skyaktiv benzines motorral, talán 2,5-est. Jól összerakott, finom japán gép volt, igazi fincsiségekkel mint az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink futómű, amivel szépen feküdt a kanyarokban. Az egyik legszebb műszerfala van (mint azt összes Mazdának) Viszont valahogy a beltér nem öregszik szépen, és benzinmotor létére (gondolom a magas kompresszió miatt, ezzel játszik a Mazda) van egy enyhe dieseles beütése. Összességében viszont az egyik legszebb, legidőtállóbb formatervű szedán, olyan japán alfa feelinggel (értem ezalatt a jel/zaj viszonyt is ;) ).
Nekem jelenleg egy 2015-ös 2.0 benzin hármasom van most már 3. éve. (nagy a szerelem még mindig) és egy újabb hatost tervezek majd az utódjának pont a 2.5-ös motorral. Kár, hogy nem folytatják.
A suvjai érdekesek a mazdának kinézetre.
A CX-5 nagyon szép, az CX-3 szintén gyönyörű volt (szintén kiváló ügynök volt) a CX-30-tól viszont enyhén hányingerem van nem tudom hogy tudták ilyen ocsmányra csinálni....
Még arra lennék kíváncsi, hogy 3-as combit fognak-e kihozni, most hog a 6-os megszűnik.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 407
11 172
113
Nem csak a vizzel jatszik az elektromos vizpumpával, hanem az olajnyomással is. Az Euro6 norma nézi a hidegjárati üzemet is, csökentik az olajnyomást is alacsony fordulaton, hogy csökkentsék a surlódási veszteséget.
Az 1.5 Tsi motor 3000es fordulat alatt, épp csak 3 BAR olajnyomást csinál. 3000 felett valami 6 BAR..
Elektromos EGR, elektromos termosztát, elektromos vízpumpa, a változó vezerlés, mindent állítaz ECU és csak a fogyasztás a lényeg, gyakorlatilag nem normál üzemi tartományban járatja a motort, és az elektronika folyamatosan korrigál és tartja életben.. Szörnyű..

Ezek a mai turbós, közvetlen befecskendezésű benzinesek nagyon sokat mennek szegénykeverék üzemmódban, részterhelésen, mert ezzel faszán lehet fogyasztást és CO-t csökkenteni, mondjuk a NOx kibocsajtas meg megnő emiatt, de az NOx csapdával/katalizátorral tudják csökkenteni..

Multkor ment elottem egy 1200es biguli, olyan finom dús keverékes szaga volt, hogy szippantottam is párat, a gyerekkorom emlékére;):)

Azt ugye tudtam, hogy az ezres motorban is játszanak elektronikusan az olajnyomással (meg mindennel is), csak naivan azt gondoltam, hogy azt azért, mert a lökettérfogatukhoz képest meglehetősen magas nyomatékokat tudnak igen kis fordulatszámokon is:(

Dús keverékes szag.
Bocsánat, de az kis dózisban illat...
Perverz dolog, de amikor tankolunk (mindig 100-ast) mindig beleszippantunk a feleségemmel egyet a levegőbe; a 100-asnak még legalább benzinillata van...
(Túúdom, hogy tömény méreg, meg rákkeltő, de más meg dohányzik, meg mindenféle - még hatását nem is ismerjük - elektromos vacakkal elégíti ki az orális igényét, meg energiaitalokat tolnak mértéktelenül, meg anyagot tolnak, meg legforgalmasabb belvárosi kereszteződésekben vesznek csillagászati áron lakásokat, meg televakolják, fújják magukat mérgekkel, stb. nekünk ez jutott)
Az egr is addig volt hasznos valamennyire, míg szívócsőbefecskendezés volt. Mivel viszi a kormot, és a szelepek tetejét, fészkét bevonatolja. Elő is jött az összes modern, szart sem érő motoroknál. 1.6? Peugeot? Mini? Egy átok mind, az összes 1.2-vel együtt.
...mégsem zuhan az autógyárak értékesítése, pedig - elég régi link, sokadszorra beillesztve - nincs olyan autógyár, amelyik ne követett volna el minimum nemtörődömségből, no meg esztelen spúrságból merényleteket a tervezéskor:
S nem lett következménye, ahogy nincs következmény a fehéráru, tv, stb. márkák/gyárak khm. optimalizálásának sem.
Mindenki ugyanezt műveli, legfeljebb van pár kegyelmi év, amikor odateszik magukat a brand felépítéséig, átpozicionálásáig.
Míg felülről jött a benya, az lemosta. Ma már nem. Bár azt olvastam, próbálják visszahozni a kombinált befecskendezést. Elég lenne egy injektor a szívócsőbe, programozni tudnák, mikor mennyit.
Van a VW-nél is ilyen motor, de manapság már kevésbé jellemző az erős kokszosodás, befecskendezők programozásával, és az elhelyezkedésével játszanak.
Az első generációs közvetlen befecskendezéses benzinesek voltak rosszak ebből a szempontból.
Ahogy ezt is írtam már, én nem szoktam nézni videókat, mert borzasztó rossz tud lenni az időarányos ismeretátadás.
Novoth Tibor (akit nagyra becsülök szakmailag) ugye a direkt befecskendezéses benzinmotorok tisztításából, javításából él, ezen videója sokkal tömörebb lehetett volna, ez így időpocsékolás.
De a lényeg, hogy ebben említi, hogy a gyárak ezen motoroknál nem khm. elsősorban a kokszlerakódás csökkentésére alkalmazzák a kettős (direkt ill. szívócső befecskendezést).
Ha megnézzük pl., hogy a hírhedten hulladék Prince motorok (meg a máshol említett kerékpárláncok, olajban futó szíjak) mennyire nem rendítették meg a gyárak eladásait...
...szinte csoda, hogy végeztek konstrukciós változtatásokat. De szerintem csak a már garanciális időszakban felszökő kiadások miatt...
Nekem jelenleg egy 2015-ös 2.0 benzin hármasom van most már 3. éve. (nagy a szerelem még mindig) és egy újabb hatost tervezek majd az utódjának pont a 2.5-ös motorral. Kár, hogy nem folytatják.
A suvjai érdekesek a mazdának kinézetre.
A CX-5 nagyon szép, az CX-3 szintén gyönyörű volt (szintén kiváló ügynök volt) a CX-30-tól viszont enyhén hányingerem van nem tudom hogy tudták ilyen ocsmányra csinálni....
Még arra lennék kíváncsi, hogy 3-as combit fognak-e kihozni, most hog a 6-os megszűnik.
Nekem a CX-30 - is - kifejezetten tetszik. Leszámítva a kerékjárati ívek műanyag burkolatának a mértéktelenségét.
Értem én, hogy mire gondolt a költő, de akkor is fáj...