Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
484
1 357
93
16450690.jpg


Mazda B 2200, Most ezen morfondírozok, 20 tankolásba kerül, szerintem nem is olyan drága, kicsit szakadt, de roppant praktikus, főleg, hogy építkezem. Aztán később lehet belőle hobby autót csinálni. Vagy madmax mobilt, ha beüt a Krakk.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 220
50 966
113
Egy zágrábi EV szerviz tapasztalatai alapján összerakott lista, az ajánlott villany(osított)autókról:
 
  • Tetszik
Reactions: elmentek

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 772
12 169
113
Viszont az az ár, még ha drágább is lesz valamivel, akkor is nagyon olcsó az itthoniakhoz képest.
Van ott baj bőven:
(amúgy a megvalósíthatósági tanulmány/műszaki tanulmányterv/gadasági tanulmány sokszor feltétele az EU-s támogatásnak nálunk is, és nagyon sokszor van olyan hogy nem a valóság bemutatása a cél, hanem a megrendelő vágyainak igazolása, hogy pályázhasson, és utána meg lecsap a valóság, és minden drágább lesz és kétszer annyi ideig tart)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 730
67 494
113
2026-os év autója választás, avagy az Európai autózás jövője...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Kitekintő a siralomházból. :(
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 104
15 617
113
2026-os év autója választás, avagy az Európai autózás jövője...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Kitekintő a siralomházból. :(
Átfutottam a videót.
S közben a következő gondolatok kezdtek megfogalmazódni bennem - úgy az ötvenes éveim közepén.

Minden kor emberének, minden korosztálynak vannak olyan dolgok, érák, amelyek számára a legotthonosabbak, a legbarátságosabbak, az érdeklődési, használati ügyességük fókuszában vannak.
Persze aztán korosodva használják - úgy ahogy - a kor legújabb vívmányait (sokszor, mert muszáj), de legtechnokratábbakon kívül alapvetően a korosztályuk "mediánja"(?) már nem az adott témára gerjed.
Valahol olvastam, hogy pl. az új zenéket úgy 33 éves kor után már nem annyira fogadnak be az emberek (meg az asszonyok) mint addig.
Amikor meglátsz egy plakátot a fellépőkkel egy fesztiválról, egy egyetemi napokról 50-60 évesen, s csak lesel, hogy a nevét sem hallottad eddig a fellépők többségének (pedig itt éltél...), de tömegeket vonz (ráadásul nem is érted, hogy miért, ha belehallgatsz a számaikba), akkor lehet csak benne vagy fejben is a korban...

Szóval lehet ez így a mobil/okostelefonokkal (holott a korosztályunk fogta először a kezébe az azért elég fogékony korában, s mi követtük le a fejlődését), pl. te kedves középkorú topik olvasó a telód minden ikonját tudod, hogy mit tartalmaz!? De már mégsem a mi generációnk használja a legügyesebben...

...lehet ez így az applikációkkal (a mai fiatal generációt applikációgenerációnak hívom), a fizetési módokkal, a kriptovalutákkal, emojikkal, közösségi platformokkal stb.

Ahogy dédapáink nemzedéke a lovakhoz értett a leginkább, a nagyszüleink a 30-as évek gépeit (cséplőgép, stabilmotor) tudták érzékkel életre lehelni, a szüleink generációja (konkrétan apám is) az MTZ 45-öt tudta beindítani (a videókon elsőre sikerül...):
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
https://www.youtube.com/watch?v=2zJRpVDsEUM

Az én generációm a szofisztikáltabb karburátorokkal és röpsúlyos stb. gyújtáselosztókkal, mechanikus feszültségszabályozókkal bírt el, a 20 évvel fiatalabbak meg az OBD csatlakozók, meg hibakódok magabiztos huszárai.
Nyilván úgy általában, általánosítva.

A még fiatalabbak meg a legújabb, gomb és tekerőmentes műszerfalú autók lovagjai és lovaginái;)

S valahol ugyanígy van ez szerintem az eszközök, tárgyak változó esztétikájával (festőhengerrel felhordott minták annak idején a lakásfalakon a szüleim generációjánál megvan?).

Én az autók tekintetében a krómlökhárítók, meg a "cápaorr" világában szocializálódtam, s már fájt a fényezetlen fekete műanyag lökhárító, meg a gagyi fröccsöntött műszerfal (fém műszerfal rulez!), de nyitott vagyok mai autók forma/műszaki világára is - valamennyire.

De már a videóban bemutatott, említett esztétikai, műszaki trendekről az jutott eszembe, hogy ezekhez már nekem semmi közöm.
Autóskártyát nem fogok belőlük készíteni;)

S ezt mondom úgy, hogy bár nem tartozom az autózás felső, :cool: tízezréhez, de a napi használatú munkaeszközeim; elektromos VII-es e-Golf (pl. érintőképernyő), elektromos(!) Fiat Ducato (emelőhátfalas, hatótáv 120 kilométer:hadonaszos:), s a legelavultabb egy 6 éves, AdBlue-s Movano azért nem túl elavultak...
A saját is direktbefecskendezős benzines részecskeszűrős, duplakuplungos automata 3 éves jószág - bár ott már kilógott a lóláb; ragaszkodtam a az érintőképernyő nélküli, manuálklímás kivitelhez...).

Tehát - figyelembe véve a magyar autópark 16,3 éves átlagéletkorát - szerintem egyáltalán nem panaszkodhatok, nem öreg romokkal kell - végre - kínlódnom (azért az ARO, UAZ, Barkas, Nysa, Robur, IFA, egyéb KGST borzadályok vonal megvolt...), de mégis úgy érzem, hogy ezek az új autók egy két kivételtől eltekintve sem kinézetre, sem benézetre, sem hajtásláncukban már nem engem akarnak megszólítani.

Bár már éppen nem vagyok a boomer generáció tagja, de a lányom szerint azért erősen hangolódom oda:eek:
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
484
1 357
93
Átfutottam a videót.
S közben a következő gondolatok kezdtek megfogalmazódni bennem - úgy az ötvenes éveim közepén.

Minden kor emberének, minden korosztálynak vannak olyan dolgok, érák, amelyek számára a legotthonosabbak, a legbarátságosabbak, az érdeklődési, használati ügyességük fókuszában vannak.
Persze aztán korosodva használják - úgy ahogy - a kor legújabb vívmányait (sokszor, mert muszáj), de legtechnokratábbakon kívül alapvetően a korosztályuk "mediánja"(?) már nem az adott témára gerjed.
Valahol olvastam, hogy pl. az új zenéket úgy 33 éves kor után már nem annyira fogadnak be az emberek (meg az asszonyok) mint addig.
Amikor meglátsz egy plakátot a fellépőkkel egy fesztiválról, egy egyetemi napokról 50-60 évesen, s csak lesel, hogy a nevét sem hallottad eddig a fellépők többségének (pedig itt éltél...), de tömegeket vonz (ráadásul nem is érted, hogy miért, ha belehallgatsz a számaikba), akkor lehet csak benne vagy fejben is a korban...

Szóval lehet ez így a mobil/okostelefonokkal (holott a korosztályunk fogta először a kezébe az azért elég fogékony korában, s mi követtük le a fejlődését), pl. te kedves középkorú topik olvasó a telód minden ikonját tudod, hogy mit tartalmaz!? De már mégsem a mi generációnk használja a legügyesebben...

...lehet ez így az applikációkkal (a mai fiatal generációt applikációgenerációnak hívom), a fizetési módokkal, a kriptovalutákkal, emojikkal, közösségi platformokkal stb.

Ahogy dédapáink nemzedéke a lovakhoz értett a leginkább, a nagyszüleink a 30-as évek gépeit (cséplőgép, stabilmotor) tudták érzékkel életre lehelni, a szüleink generációja (konkrétan apám is) az MTZ 45-öt tudta beindítani (a videókon elsőre sikerül...):
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az én generációm a szofisztikáltabb karburátorokkal és röpsúlyos stb. gyújtáselosztókkal, mechanikus feszültségszabályozókkal bírt el, a 20 évvel fiatalabbak meg az OBD csatlakozók, meg hibakódok magabiztos huszárai.
Nyilván úgy általában, általánosítva.

A még fiatalabbak meg a legújabb, gomb és tekerőmentes műszerfalú autók lovagjai és lovaginái;)

S valahol ugyanígy van ez szerintem az eszközök, tárgyak változó esztétikájával (festőhengerrel felhordott minták annak idején a lakásfalakon a szüleim generációjánál megvan?).

Én az autók tekintetében a krómlökhárítók, meg a "cápaorr" világában szocializálódtam, s már fájt a fényezetlen fekete műanyag lökhárító, meg a gagyi fröccsöntött műszerfal (fém műszerfal rulez!), de nyitott vagyok mai autók forma/műszaki világára is - valamennyire.

De már a videóban bemutatott, említett esztétikai, műszaki trendekről az jutott eszembe, hogy ezekhez már nekem semmi közöm.
Autóskártyát nem fogok belőlük készíteni;)

S ezt mondom úgy, hogy bár nem tartozom az autózás felső, :cool: tízezréhez, de a napi használatú munkaeszközeim; elektromos VII-es e-Golf (pl. érintőképernyő), elektromos(!) Fiat Ducato (emelőhátfalas, hatótáv 120 kilométer:hadonaszos:), s a legelavultabb egy 6 éves, AdBlue-s Movano azért nem túl elavultak...
A saját is direktbefecskendezős benzines részecskeszűrős, duplakuplungos automata 3 éves jószág - bár ott már kilógott a lóláb; ragaszkodtam a az érintőképernyő nélküli, manuálklímás kivitelhez...).

Tehát - figyelembe véve a magyar autópark 16,3 éves átlagéletkorát - szerintem egyáltalán nem panaszkodhatok, nem öreg romokkal kell - végre - kínlódnom (azért az ARO, UAZ, Barkas, Nysa, Robur, IFA, egyéb KGST borzadályok vonal megvolt...), de mégis úgy érzem, hogy ezek az új autók egy két kivételtől eltekintve sem kinézetre, sem benézetre, sem hajtásláncukban már nem engem akarnak megszólítani.

Bár már éppen nem vagyok a boomer generáció tagja, de a lányom szerint azért erősen hangolódom oda:eek:
Érdekes zenével nem ragadtam le a 30-as éveimnél, sőt AI-al is generáltam egy kitalált énekesnő számait, akit azután beraktam egy rövid szintén AI-al készült sci-fi remekműbe, mint főszereplő. https://youtu.be/bQaJraE4s_g . Viszont ezekkel az új elektromos autó kinézetekkel nem tudok megbarátkozni. Igazából nem az elektromos meghajtással van a gondom ( még sohase próbáltam ), de továbbra is tartom, hogy 2millánál többet nem adnék ki egy autóra. Az érintőképernyős megoldástól pedig kiráz a hideg. Szóval ezekkel az új cuccokkal én eleve kiestem a szórásból. Most a legnagyobb gondom, hogy miként szállítsak a 2006-os 3-as mazdámmal egy csomó sittet a hulladéklerakó telepre, anélkül, hogy utánfutót bérelnék. Az ötelem az, hogy a már nem használt műanyag flakonokból és PVC cuccokból egy csomagtér bélést "fabrikálok", hogy az egész könnyen takarítható legyen, és lehajott ülésekre rárakva egy viszonylag egyenletes felületet kapjak. Szóval sufnituning ezerrel.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 730
67 494
113
de mégis úgy érzem, hogy ezek az új autók egy két kivételtől eltekintve sem kinézetre, sem benézetre, sem hajtásláncukban már nem engem akarnak megszólítani.

Tök jó, hogy az új autók (szerinted) a fiatalokat akarják megszólítani.
Csak van egy alapvető közgazdasági "probléma".
Komoly pénze (értsd új autóra) csak a 30+ os generációnak van, hazánkban meg inkább a 40+ nak.
Így olyan réteget megszólítani, aki nem tudja megvenni az új autót, nem túl okos dolog, szerintem.
Szóval a valóság lényegében ez:
Hajtáslánc alapon is érdemes megnézni.
A legtöbb eladott autó benzin/dízel és a toyotának hála hagyományos hibrid. :rolleyes:
E mellet az első 10-ból 9 autó elég "olcsó" kocsi.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 220
50 966
113
Komoly pénze (értsd új autóra) csak a 30+ os generációnak van, hazánkban meg inkább a 40+ nak.
Nyugat-EUban kb senki nem vesz autót készpénzért, így a listaár is másodlagos, mert az értékvesztést fizettetik ki lízingelésnél.
Ha megnézed, Németországban egy középkategóriás bármi havi lízingdíja kb 350-450 Euró (pl a Hyundai Ioniq 6 is ide tartozik), ami a kinti átlagbéreknek kb 15%-a. Mindezt nulla százalék kezdőrészletre, mert ez igazából hosszú távú bérlés. Itthon ilyen áron, főleg a fizetésekhez arányosítva nincs hasonló konstrukció.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 730
67 494
113
Nyugat-EUban kb senki nem vesz autót készpénzért, így a listaár is másodlagos, mert az értékvesztést fizettetik ki lízingelésnél.
Ha megnézed, Németországban egy középkategóriás bármi havi lízingdíja kb 350-450 Euró (pl a Hyundai Ioniq 6 is ide tartozik), ami a kinti átlagbéreknek kb 15%-a. Mindezt nulla százalék kezdőrészletre, mert ez igazából hosszú távú bérlés. Itthon ilyen áron, főleg a fizetésekhez arányosítva nincs hasonló konstrukció.

Ennek ellenére a top 10 eladott autó típus bizony olcsó kisautó.
Meg annak ellenére is, hogy hazánkban is, és máshol is a céges autók dominálnak az eladások terén.
Feltételezem a Tesla, volkswagen és skoda eladások nagy részét a céges vásárlók adják.
A dácsia esetén pedig feltételezem a magán vásárlók túlsúlyát.
Magyar statisztikák:
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 104
15 617
113
Tök jó, hogy az új autók (szerinted) a fiatalokat akarják megszólítani.
Csak van egy alapvető közgazdasági "probléma".
Komoly pénze (értsd új autóra) csak a 30+ os generációnak van, hazánkban meg inkább a 40+ nak.
Így olyan réteget megszólítani, aki nem tudja megvenni az új autót, nem túl okos dolog, szerintem.
Szóval a valóság lényegében ez:
Hajtáslánc alapon is érdemes megnézni.
A legtöbb eladott autó benzin/dízel és a toyotának hála hagyományos hibrid. :rolleyes:
E mellet az első 10-ból 9 autó elég "olcsó" kocsi.
A fene tudja.
Pl. a Cadillac úgy vélte egy időben, hogy nagyon jól elvan az idős (pasadenai) milliomos vásárlóréteggel.
...aztán azt vették észre, hogy ez a réteg kihal, mint a dinoszauruszok, valami elképesztően magas volt a vásárlóik átlagéletkora.
Na innen szép visszajönni...

A Rolls-Royce is hasonló helyzetbe került a barokkos ódon bútoraival...

Szóval veszélyes az idősebb generációkra hagyatkozni; időben kell tudni megszólítani a fiatalabb generációkat.

A technológiák gyorsuló fejlődésével, változásával egyre fiatalabb generációk kerülnek versenyképes tudás/képességek birtokába, s ők már fiatalon fizetőképes vásárlókká tudnak válni.

Meg ugye ott a lízing, ahogy cirqle nagyon jól leírta.

Bár speciális a történet a Covid árfelhajtó hatása, az Euro normák szigorodása, az előírt felszereltségek bővülése miatt, de amit én kinéztem, az 2021-ben (konfigurálva) 6,3 millió volt, amit szerencsére 2022-ben átvehettem még annyiért (ugye sokan nem voltak ilyen "szerencsések"), akkora a "kiajánlási" ára már felment 8 millióra, most rendelve meg 10,7 millió lenne...

Akkor lízinget választottunk (még tart, s igen; tudok a kockázatokról, de ha az ágyban maradsz, mert ott biztonságos, akkor bekóstolhat a decubitus, meg az éjjeliszekrény sarka is behasíthatja a halántékodat...)
Az akkori önerőhöz a lízingdíj értékű eddigi hozzá gyűjtéssel most vehetnék egy öt éveset, használtan, ki tudja, hogy milyen előélettel, főleg, hogy ezek az Euro6-os motorok kifejezetten zsákbamacskák használtan.

Szóval az autógyárak nemigen vannak tekintettel a konzervatív felhasználókra (kézi váltó, igazi kapcsolók, gombok, stb.)

Az értékesítő sztorizta, hogy aznap, amikor az "enyémet" is adta át, egy idős házaspárnak adott át egy érintőképernyős, drága SUV-ot.
Nagyon megizzadtak az alapvető funkciókkal is a menüben.
Abban sem volt biztos, hogy épen hazaérnek vele...

A nyugdíj előtt álló, épp nyugdíjba menő orvosok, vezetők ilyenkor szoktak rendre váltani még egyszer új autóra.
Aztán hívogatják a munkahely fiatal informatikusait, hogy segítsenek nekik a menük rejtelmeinek feltárásában, meg a beállításokban...

A videót elnézve gyanítom, hogy elvétve van olyan új modell, ami infotainmentjével az idősebb korosztályt szólítaná meg...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 730
67 494
113
Pl. a Cadillac úgy vélte egy időben, hogy nagyon jól elvan az idős (pasadenai) milliomos vásárlóréteggel.
...aztán azt vették észre, hogy ez a réteg kihal, mint a dinoszauruszok, valami elképesztően magas volt a vásárlóik átlagéletkora.
Na innen szép visszajönni...

A Rolls-Royce is hasonló helyzetbe került a barokkos ódon bútoraival...

A Lexusnak meg ugyan ez bejött.
Aztán amikor kijöttek a csiri-csáré dizájnnyelvvel akkor bezuhantak az eladásaik elég szépen.
A luxus SUV vonal húzta ki őket a szarból.
Szóval néha kockázat váltani.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 104
15 617
113
A Lexusnak meg ugyan ez bejött.
Aztán amikor kijöttek a csiri-csáré dizájnnyelvvel akkor bezuhantak az eladásaik elég szépen.
A luxus SUV vonal húzta ki őket a szarból.
Szóval néha kockázat váltani.
Ez a formanyelv dolog egy olyan rejtély, mint a slágergyártás.

Elvileg megvannak a tuti receptek, elkészülnek a produktumok, aztán a nép, az istenadta nép választ.
Én az első, 2010-től gyártott Nissan Juke sikerére egy lyukas garast nem tettem volna, s mégis sikeres lett, az én szememben pofás, stílusos, szintén akkor gyártani kezdett Alfa Romeo Giulietta meg nem.


...bár amilyen előnytelenül tudnak öltözködni olyan emberek (meg asszonyok), akik láthatóan nem kevés pénzt öltek a göncökre...
im02166-1-nissan-juke.jpg

man-ce871f04-7962-41b3-a7af-192b744589db.jpeg
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 220
50 966
113
Ennek ellenére a top 10 eladott autó típus bizony olcsó kisautó.
Meg annak ellenére is, hogy hazánkban is, és máshol is a céges autók dominálnak az eladások terén.
Feltételezem a Tesla, volkswagen és skoda eladások nagy részét a céges vásárlók adják.
A dácsia esetén pedig feltételezem a magán vásárlók túlsúlyát.
Magyar statisztikák:
A lízingelt autó “nyugaton” legtöbbször magánlízing, nem céges.
Ott létezik operatív lízing magánszemélyeknek is, idehaza a Skoda próbálkozott ilyesmivel úgy 8-10 éve, de feladták.
 

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
321
1 327
93
Viszont az az ár, még ha drágább is lesz valamivel, akkor is nagyon olcsó az itthoniakhoz képest.
Van ott baj bőven:
(amúgy a megvalósíthatósági tanulmány/műszaki tanulmányterv/gadasági tanulmány sokszor feltétele az EU-s támogatásnak nálunk is, és nagyon sokszor van olyan hogy nem a valóság bemutatása a cél, hanem a megrendelő vágyainak igazolása, hogy pályázhasson, és utána meg lecsap a valóság, és minden drágább lesz és kétszer annyi ideig tart)
Ebben van igazság, de más oldalról kell megközelíteni szerintem a román pályaépítéseket.

Az EU a forráskihelyezésnél leginkább arra a projektre ad pénzt, ami egyébként, üzleti körülmények között nem nagyon térülne meg, ezért nem is valósítanák meg, de az EU direktívák megvalósulását támogatja és/vagy társadalmi haszna van.

Másrészt ilyen pályázatokon esélyesen az a pályázat tud elindulni ,ami az összes engedéllyel és hatástanulmánnyal rendelkezik, valamint egy engedélyes tervvel, vagy koncepciótervvel. Ez egy nagyjábóli terv, nem pedig minden részletre kiterjedő kiviteli terv. Azért csak ilyet adnak be, mert a kiviteli terv is finanszírozható az EU-s forrásból. Ennek meg az a hátulütője, hogy sokszor 2-3 év eltelik az engedélyes és kiviteli terv között, ezalatt a munka, anyag megdrágul, másrészt a kiviteli terv tartalmazhat olyan plusz költségelemet, amit az engedélyes terv nem tartalmazott (mert nem volt ismert a tény) ilyen lehet pl. talajcsere, talajjavítás, stb, ami pl. nagyon megdobja a költségeket, de a pályázatot már megnyerték, a forrás pedig adott ekkor.

A román infrasttuktúra építkezések meg mindig kissé viharosak voltak, az erdélyi autópályára egyszer kaptak EU-s támogatást, amit elloptak, és kb 3 km félkész pálya épült meg Aradnál, aztán kaptak amerikai támogatást az erdélyi autópályára, ha jól emlékszem, kb. félmilliárd dollárt, abból már egy kilométer sem épült meg, mindent elloptak, és ekkor jött náluk a korrpucióellenes hatóság.

A vasútépítéseket is sokszor botrány kísérte, kíséri, az elvileg teljesen új Bukarest-Konstanca kétvágányú villamosított vonal le van pusztulva tele lassújelekkel 10 évvel az átadás után. Mint kiderült, itt-ott nem is újították fel a vonalat, csak látszatépítkezéseket csináltak, a pénz eltűnt.

Curtici határállomás felújításáról is lehetne mesélni. A pénz egy része gxorsan elpárolgott, ezért jóval kevesebb vágányt újítottak fel, mint amire szükség lenne, és az eredeti tervben szerepelt. Vágányfelújítás után, ha jól emlékszem ,a bizbert a harmadik vállalkozó csinálta meg úgy-ahogy, az első vállalkozó előleget felvette, majd a második helyen nyertes feljelentette, és elvitték az első versenyzőt az össze munkásával együtt. A második felvonult, azt is elvitték két hónap múlva...
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
15 561
42 617
113
Na jó...de itt Starline!
Kihúzza Bukarestig is a piros szőnyeget....(biztos szerepelt)
/Curtici, valójában Kürtös/