
Mazda B 2200, Most ezen morfondírozok, 20 tankolásba kerül, szerintem nem is olyan drága, kicsit szakadt, de roppant praktikus, főleg, hogy építkezem. Aztán később lehet belőle hobby autót csinálni. Vagy madmax mobilt, ha beüt a Krakk.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Viszont az az ár, még ha drágább is lesz valamivel, akkor is nagyon olcsó az itthoniakhoz képest.![]()
Elakadt a Révi-szorosban a Kolozsvár-Nagyvárad vasútvonal korszerűsítése
Használhatatlan a megvalósíthatósági tanulmány, ezért még építési engedély sincs egy pályaszakaszra.maszol.ro
Átfutottam a videót.2026-os év autója választás, avagy az Európai autózás jövője...
Kitekintő a siralomházból.![]()
Érdekes zenével nem ragadtam le a 30-as éveimnél, sőt AI-al is generáltam egy kitalált énekesnő számait, akit azután beraktam egy rövid szintén AI-al készült sci-fi remekműbe, mint főszereplő. https://youtu.be/bQaJraE4s_g . Viszont ezekkel az új elektromos autó kinézetekkel nem tudok megbarátkozni. Igazából nem az elektromos meghajtással van a gondom ( még sohase próbáltam ), de továbbra is tartom, hogy 2millánál többet nem adnék ki egy autóra. Az érintőképernyős megoldástól pedig kiráz a hideg. Szóval ezekkel az új cuccokkal én eleve kiestem a szórásból. Most a legnagyobb gondom, hogy miként szállítsak a 2006-os 3-as mazdámmal egy csomó sittet a hulladéklerakó telepre, anélkül, hogy utánfutót bérelnék. Az ötelem az, hogy a már nem használt műanyag flakonokból és PVC cuccokból egy csomagtér bélést "fabrikálok", hogy az egész könnyen takarítható legyen, és lehajott ülésekre rárakva egy viszonylag egyenletes felületet kapjak. Szóval sufnituning ezerrel.Átfutottam a videót.
S közben a következő gondolatok kezdtek megfogalmazódni bennem - úgy az ötvenes éveim közepén.
Minden kor emberének, minden korosztálynak vannak olyan dolgok, érák, amelyek számára a legotthonosabbak, a legbarátságosabbak, az érdeklődési, használati ügyességük fókuszában vannak.
Persze aztán korosodva használják - úgy ahogy - a kor legújabb vívmányait (sokszor, mert muszáj), de legtechnokratábbakon kívül alapvetően a korosztályuk "mediánja"(?) már nem az adott témára gerjed.
Valahol olvastam, hogy pl. az új zenéket úgy 33 éves kor után már nem annyira fogadnak be az emberek (meg az asszonyok) mint addig.
Amikor meglátsz egy plakátot a fellépőkkel egy fesztiválról, egy egyetemi napokról 50-60 évesen, s csak lesel, hogy a nevét sem hallottad eddig a fellépők többségének (pedig itt éltél...), de tömegeket vonz (ráadásul nem is érted, hogy miért, ha belehallgatsz a számaikba), akkor lehet csak benne vagy fejben is a korban...
Szóval lehet ez így a mobil/okostelefonokkal (holott a korosztályunk fogta először a kezébe az azért elég fogékony korában, s mi követtük le a fejlődését), pl. te kedves középkorú topik olvasó a telód minden ikonját tudod, hogy mit tartalmaz!? De már mégsem a mi generációnk használja a legügyesebben...
...lehet ez így az applikációkkal (a mai fiatal generációt applikációgenerációnak hívom), a fizetési módokkal, a kriptovalutákkal, emojikkal, közösségi platformokkal stb.
Ahogy dédapáink nemzedéke a lovakhoz értett a leginkább, a nagyszüleink a 30-as évek gépeit (cséplőgép, stabilmotor) tudták érzékkel életre lehelni, a szüleink generációja (konkrétan apám is) az MTZ 45-öt tudta beindítani (a videókon elsőre sikerül...):
Az én generációm a szofisztikáltabb karburátorokkal és röpsúlyos stb. gyújtáselosztókkal, mechanikus feszültségszabályozókkal bírt el, a 20 évvel fiatalabbak meg az OBD csatlakozók, meg hibakódok magabiztos huszárai.
Nyilván úgy általában, általánosítva.
A még fiatalabbak meg a legújabb, gomb és tekerőmentes műszerfalú autók lovagjai és lovaginái
S valahol ugyanígy van ez szerintem az eszközök, tárgyak változó esztétikájával (festőhengerrel felhordott minták annak idején a lakásfalakon a szüleim generációjánál megvan?).
Én az autók tekintetében a krómlökhárítók, meg a "cápaorr" világában szocializálódtam, s már fájt a fényezetlen fekete műanyag lökhárító, meg a gagyi fröccsöntött műszerfal (fém műszerfal rulez!), de nyitott vagyok mai autók forma/műszaki világára is - valamennyire.
De már a videóban bemutatott, említett esztétikai, műszaki trendekről az jutott eszembe, hogy ezekhez már nekem semmi közöm.
Autóskártyát nem fogok belőlük készíteni
S ezt mondom úgy, hogy bár nem tartozom az autózás felső,tízezréhez, de a napi használatú munkaeszközeim; elektromos VII-es e-Golf (pl. érintőképernyő), elektromos(!) Fiat Ducato (emelőhátfalas, hatótáv 120 kilométer
), s a legelavultabb egy 6 éves, AdBlue-s Movano azért nem túl elavultak...
A saját is direktbefecskendezős benzines részecskeszűrős, duplakuplungos automata 3 éves jószág - bár ott már kilógott a lóláb; ragaszkodtam a az érintőképernyő nélküli, manuálklímás kivitelhez...).
Tehát - figyelembe véve a magyar autópark 16,3 éves átlagéletkorát - szerintem egyáltalán nem panaszkodhatok, nem öreg romokkal kell - végre - kínlódnom (azért az ARO, UAZ, Barkas, Nysa, Robur, IFA, egyéb KGST borzadályok vonal megvolt...), de mégis úgy érzem, hogy ezek az új autók egy két kivételtől eltekintve sem kinézetre, sem benézetre, sem hajtásláncukban már nem engem akarnak megszólítani.
Bár már éppen nem vagyok a boomer generáció tagja, de a lányom szerint azért erősen hangolódom oda![]()
de mégis úgy érzem, hogy ezek az új autók egy két kivételtől eltekintve sem kinézetre, sem benézetre, sem hajtásláncukban már nem engem akarnak megszólítani.
Nyugat-EUban kb senki nem vesz autót készpénzért, így a listaár is másodlagos, mert az értékvesztést fizettetik ki lízingelésnél.Komoly pénze (értsd új autóra) csak a 30+ os generációnak van, hazánkban meg inkább a 40+ nak.
Az a nevében Dacia annyira román, mint amilyen Magyar a nálunk gyártott Merci vagy Audi...Azért az valahol sokkoló hogy jelenleg egy román ótvar Dacia a topseller Európában - Causescu most biztos nagyot röhög a pokolban.![]()
https://totalcar.hu/hirek/2025/09/2...agyobb-daciat-de-messze-meg-a-mansory-horror/Azért az valahol sokkoló hogy jelenleg egy román ótvar Dacia a topseller Európában - Causescu most biztos nagyot röhög a pokolban.![]()
https://totalcar.hu/hirek/2025/09/2...agyobb-daciat-de-messze-meg-a-mansory-horror/
azért a lóerőknek még így is hijján van.
Nyugat-EUban kb senki nem vesz autót készpénzért, így a listaár is másodlagos, mert az értékvesztést fizettetik ki lízingelésnél.
Ha megnézed, Németországban egy középkategóriás bármi havi lízingdíja kb 350-450 Euró (pl a Hyundai Ioniq 6 is ide tartozik), ami a kinti átlagbéreknek kb 15%-a. Mindezt nulla százalék kezdőrészletre, mert ez igazából hosszú távú bérlés. Itthon ilyen áron, főleg a fizetésekhez arányosítva nincs hasonló konstrukció.
A fene tudja.Tök jó, hogy az új autók (szerinted) a fiatalokat akarják megszólítani.
Csak van egy alapvető közgazdasági "probléma".
Komoly pénze (értsd új autóra) csak a 30+ os generációnak van, hazánkban meg inkább a 40+ nak.
Így olyan réteget megszólítani, aki nem tudja megvenni az új autót, nem túl okos dolog, szerintem.
Szóval a valóság lényegében ez:
Hajtáslánc alapon is érdemes megnézni.2024 (Full Year) Europe: Top 50 Best-Selling Car Models - Car Sales Statistics
In the full-year 2024, the top-selling car models in Europe were the Dacia Sandero, Renault Clio, and Volkswagen Golf.www.best-selling-cars.com
A legtöbb eladott autó benzin/dízel és a toyotának hála hagyományos hibrid.
E mellet az első 10-ból 9 autó elég "olcsó" kocsi.
Pl. a Cadillac úgy vélte egy időben, hogy nagyon jól elvan az idős (pasadenai) milliomos vásárlóréteggel.
...aztán azt vették észre, hogy ez a réteg kihal, mint a dinoszauruszok, valami elképesztően magas volt a vásárlóik átlagéletkora.
Na innen szép visszajönni...
A Rolls-Royce is hasonló helyzetbe került a barokkos ódon bútoraival...
Ez a formanyelv dolog egy olyan rejtély, mint a slágergyártás.A Lexusnak meg ugyan ez bejött.
Aztán amikor kijöttek a csiri-csáré dizájnnyelvvel akkor bezuhantak az eladásaik elég szépen.
A luxus SUV vonal húzta ki őket a szarból.
Szóval néha kockázat váltani.
A lízingelt autó “nyugaton” legtöbbször magánlízing, nem céges.Ennek ellenére a top 10 eladott autó típus bizony olcsó kisautó.
Meg annak ellenére is, hogy hazánkban is, és máshol is a céges autók dominálnak az eladások terén.
Feltételezem a Tesla, volkswagen és skoda eladások nagy részét a céges vásárlók adják.
A dácsia esetén pedig feltételezem a magán vásárlók túlsúlyát.
Magyar statisztikák:
Ezek voltak a magyarok kedvenc autói 2024-ben – Vezess
www.vezess.hu
Ebben van igazság, de más oldalról kell megközelíteni szerintem a román pályaépítéseket.Viszont az az ár, még ha drágább is lesz valamivel, akkor is nagyon olcsó az itthoniakhoz képest.
Van ott baj bőven:
![]()
Pro Infrastructură: egyetlen PNRR-s vasútfejlesztési beruházás sem fog időben elkészülni
A Kolozsvár-Nagyvárad vasútvonalon van olyan szakasz, ahol még hozzá sem fogtak a munkához.maszol.ro
(amúgy a megvalósíthatósági tanulmány/műszaki tanulmányterv/gadasági tanulmány sokszor feltétele az EU-s támogatásnak nálunk is, és nagyon sokszor van olyan hogy nem a valóság bemutatása a cél, hanem a megrendelő vágyainak igazolása, hogy pályázhasson, és utána meg lecsap a valóság, és minden drágább lesz és kétszer annyi ideig tart)![]()
2026-ra már biztosan nem lesz kész a Kolozsvár–Nagyvárad vasútvonal
2026 augusztusára kellett volna elkészülnie a Kolozsvár–Nagyvárad vasútvonal felújításának, de már a kormány is úgy számol, hogy ez nem fog megvalósulni. Összegezzük, hogy miként állnak a munkák.transtelex.ro
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..