Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
15 108
38 287
113
Úgy hiányzik, mint zsebbe a szar, de erre is lehet majd meg sem valósuló tervekre pénzt osztogatni / vissza osztogatni….


Beleillik az eddigi fejlesztésekbe, azzal is egyetértek, hogy a Keleti és a Nyugati előtt is bontsák el a szockóban még a "fejlettség szimbólumaként" odaépített felüljárókat.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 868
19 668
113
Beleillik az eddigi fejlesztésekbe, azzal is egyetértek, hogy a Keleti és a Nyugati előtt is bontsák el a szockóban még a "fejlettség szimbólumaként" odaépített felüljárókat.

Az elbontással nincs baj, az régi, torzóként maradt koncepció autópálya koncepció ittmaradt része. Nélküle is meglennénk egy értelmes forgalomszervezéssel, de itt nem az lesz.

Beillik, jah, egy kicsiny, de erőszakos lobbi fejlesztési elképzeléseibe, ami kb. abban merül ki, hogy autó rósz, villamos meg lyó, láthatatlan biciklinek a biciklisáv méglyób.

Az, hogy ki az a fakír, aki majd fonódik a villamoson Észak-Pestről Dél-Budára jövet másfél órán keresztül, miközben alatta a már megépített metróvonalak kb. fele annyi idő alatt elvinnék ugyanoda, már más kérdés.

Persze kilóg a lóláb, mert az egész arról szól, hogy a Bajcsyt és a Vácit is egysávosítsani akarják, szándékosan, lépésenként belefullasztva a belvárost az amúgy kezelhető mértékű autóforgalomba, aztán majd megy az álságos hipákolás, hogy jujj micsoda dugó van, tenni kell valamit ellene.

Ez az öncélú villamosbuzulás és a belvárosi párhuzamosított tömegközlekedésre elszórt pénz teljesen értelmetlen, ugyanabból a pénzből sokkal több értelme lenne az 50-es években politikai okokból a fővároshoz csatolt külvárosok villamos- vagy egyéb tömegközlekedését fejleszteni, mert ott nemhogy párhuzamosan, de sehogyan sincsen, pl. kivezetni akár a villamost, akár a metrót Újpalotára, befejezni a torzóként maradt M4-et, elkezdeni az M5-öt stb. 50 éve megvannak hozzá a tervek, csak meg kellene csinálni.

De annnyira nem tartok tőle hogy valaha is megvalósul, lesznek tervek (párhuzamosan megy egy zsarolásos sztori Óbudán, ahol a Biggoergeot zsarolták le 350 millió forint "villamostervezései hozzájárulásra"), lesz a bőséggel mért tervezési díjból visszaosztás az arra érdemeseknek, aztán lesz belőle politikai tőke a következő választásokra hogy háááááittvannak a teervek kormány aggyál pénzt, mi SZERETNÉNK, de miattad nem tudjuk megcsinálni.

Közben a Főváros kb. 2 hónapon belül csődbe megy, de semmi baj, tervezzünk jó pénzért.
 

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
705
1 859
93
Miért értelmetlen a villamosfejlesztés? Oké, hogy a leggyorsabb a metró lenne, de azt csak akkor lehetne építeni ha nem lopnának el minden pénzt. Ugyanúgy mehetett volna pénz az agglomerációs HÉV vonalakra is és akkor kevesebb lenne a befelé ingazó autó is. Lázár idén azt mondta 200 milliárd forintból akarja megújítani a H5-ös HÉV-et, Tiborcz irodáit 700 milliárdért vették meg tavaly. Szóval pénz van, csak akarat nincs hozzá... és ez szintén igaz a MÁV-ra, VOLÁN-ra, szinte mindenre....
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: vata and alali77

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 868
19 668
113
Miért értelmetlen a villamosfejlesztés? Oké, hogy a leggyorsabb a metró lenne, de azt csak akkor lehetne építeni ha nem lopnának el minden pénzt.

Az a jó hír, hogy már megépült a metro azokon az belvárosi útvonalakon, ahova fölé most villamost akarnak rakni (ami egyébként anno ott volt és pont azert szűnt meg, mert a metro mellé felesleges volt).

Ez igy ebben a formában pontosan hogy akarnok pazarlás, amikor sokkal normalisabban el lehetne költeni ezt a pénzt valós igényekre - lásd újpalot buszkaraván, ami simán kiváltható lenne az M4 befejezésével, akár részben kéregvasútban is, ahogy pl. az M3 es az M2 is kiépült.

Megjegyzem az M4 is azért került ennyibe, és azért nem fejeződött be, mert oltári jó fejőstehén volt a szadeszes elvtársaknak és holdudvaruknak.. valami 3x annyiba került, és 3x annyi ideig tartott, mint tervezték, szerintem mindenki sejti, mi történt…

De még ez is és az jelenlegi kormány alkotmányos költségei is jobb szcénário, mint az a végtelenített tervezgetés és soha meg nem valósuló projectpénzezés ami különösen egy emberhez köthető.
 

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
705
1 859
93
Az a jó hír, hogy már megépült a metro azokon az belvárosi útvonalakon, ahova fölé most villamost akarnak rakni (ami egyébként anno ott volt és pont azert szűnt meg, mert a metro mellé felesleges volt).

Ez igy ebben a formában pontosan hogy akarnok pazarlás, amikor sokkal normalisabban el lehetne költeni ezt a pénzt valós igényekre - lásd újpalot buszkaraván, ami simán kiváltható lenne az M4 befejezésével, akár részben kéregvasútban is, ahogy pl. az M3 es az M2 is kiépült.

Megjegyzem az M4 is azért került ennyibe, és azért nem fejeződött be, mert oltári jó fejőstehén volt a szadeszes elvtársaknak és holdudvaruknak.. valami 3x annyiba került, és 3x annyi ideig tartott, mint tervezték, szerintem mindenki sejti, mi történt…

De még ez is és az jelenlegi kormány alkotmányos költségei is jobb szcénário, mint az a végtelenített tervezgetés és soha meg nem valósuló projectpénzezés ami különösen egy emberhez köthető.

A villamosbuzulásos részre írtam amit, mert a kötött pályás tömegközlekedésnek igenis megvan a helye. Most azt félretéve, hogy a most tervezett szakasz tényleg tök felesleges és igazából "látványprojekt". Gondolom arra nem maradt pénz, hogy végre kivigyék az M3-as metrót Káposztásra, meg Ferihegyre, hogy tényleg legyen értelme. Ha okosan lenne megtervezve, akkor az agglomerációs autóforgalmat is lehetne csökkenteni, meg úgy alapvetően a városban közlekedő autók számát.

És azt a részét, hogy ki mennyit lop, azt szerintem hagyjuk, mert mindketten tudjuk, hogy itt éves szinten minimum több száz milliárdos tételekről van szó... pont azért hoztam a HÉV-es példát is, hogy ha lett volna a kormánynak az elmúlt 15 évben csak egy kicsi akarata is, már rég hozhatnánk a cseh szintet, mind vasút, mind tömegközlekedésben. De helyette van Hatvanpuszta, 1970-ben gyártott LEW MX és MXA HÉV-ek, 50-60 éves mozdonyok, Lady MRD és a többi. Kinek mit intézett a kormánya ugye.
 
  • Vicces
Reactions: vata

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 699
35 845
113
Az a jó hír, hogy már megépült a metro azokon az belvárosi útvonalakon, ahova fölé most villamost akarnak rakni (ami egyébként anno ott volt és pont azert szűnt meg, mert a metro mellé felesleges volt).

Ez igy ebben a formában pontosan hogy akarnok pazarlás, amikor sokkal normalisabban el lehetne költeni ezt a pénzt valós igényekre - lásd újpalot buszkaraván, ami simán kiváltható lenne az M4 befejezésével, akár részben kéregvasútban is, ahogy pl. az M3 es az M2 is kiépült.

Megjegyzem az M4 is azért került ennyibe, és azért nem fejeződött be, mert oltári jó fejőstehén volt a szadeszes elvtársaknak és holdudvaruknak.. valami 3x annyiba került, és 3x annyi ideig tartott, mint tervezték, szerintem mindenki sejti, mi történt…

De még ez is és az jelenlegi kormány alkotmányos költségei is jobb szcénário, mint az a végtelenített tervezgetés és soha meg nem valósuló projectpénzezés ami különösen egy emberhez köthető.
Komolyan nem értem hogyan lehet Pesten ennyit balfaszkodni a metrókkal. Hiába kezdtük először a kontinensen, a környékbeli országok is lehagytak már minket a tótok kivételével, miközben Moszkvában lassan már szarni is metróval járhat az ember. Hiába drága, de pont az a lényege, hogy semmilyen forgalmi akadályba nem ütközik az üzemeltetés során, mert a föld alatt van (jó, kivéve a Pillangó utcát, de ott sincs ami keresztezné). Plusz automatizálni is lehet, egymás utáni sűrű követéssel, ami olyan utasforgalmat generálhat, amivel felszíni jármű szimplán nem tud versenyezni.

Nincs az, hogy baleset van, bevág elé egy retardált indiai Wolt futár krikettet nézve, megakad az Üllői vagy a Rákóczi kereszteződésében a feltorlódó sor miatt, vagy épp egy beherbálozott csöves akarja eltolni a Nyugatinál. De nem, basszunk csak a metró fölé egy villamosvonalat, ami a szintbeli kereszteződésnek hála kibaszottul folyamatosan be fog dugulni, mert prokarióták kúrják szét módszeresen évek óta a város addig működő közlekedési artériáit. És engem nem érdekel, hogy dehát nincs pénz a metróra, ha ilyen díszfasz projektekre meg a kihasználatlan biciklisávokra és felfestésekre van, akkor lehet találni a metróra is.

De neeem, mert még a 3-as és a 4-es vonalát sem sikerült befejezni 10/35 év után, miközben még egy szerencsétlen felújításba is majd beledöglött a város. Úgy, hogy 7 év alatt jobb helyeken egy komplett vonalat építenek fel a semmiből

Ja és ha már HTKA, akkor a metró potenciális polgári védelmi feladatkörét sem lehet figyelmen kívül hagyni
 

elmentek

Active Member
2013. február 3.
82
157
33
Olyan fura a kiakadás azon hogy esetleg újra villamos fog járni a bajcsyn. ‍
Őszintén nem értem.
Az a villamos az M3 metróbal kb 2 km közös szakaszon fog járni aztán nem is érintik egymást.
Aki fújol erre az utazgasson naponta pl. a 14-es villamossal és szálljon át 1 megálló erejéig a nyugati pályaudvarhoz….
A világ baromsága volt itt felszedni a villamost, mert rohadtul nem párhuzamos a metróval (kivéve ezt a 2 km-t).
Azért mert nincs ott a villamos baromira megnő az utazási idő es rohadtul kényelmetlen is. (átszállási kényszer).

Ahol volt értelme párhuzamosságra hivatkozni és felszedni arra pont jó példa az üllői út és a váci út a lehel tértől kifelé.
Érdekes ott senki ne akarja visszaépíteni….
 
  • Tetszik
Reactions: alali77 and Rferi66