M
molnibalage
Guest
Készítsetek be hideg élelmet...
ad.1 megtehetik, (már aki...)
ad.2 mert nem lehet tudni, hogy mikor kell hirtelen bármi váratlan ok miatt mégis messzire menni és fog-e találni szabad töltőt. Bármilyet, bárhol.
(Benzinkúttal nincs ilyen.)
Egy példa. Hazaérsz csütörtökön 25% töltéssel és nem töltesz, mert elég lesz még pont péntekre? Kivéve, ha éppen dugó van, terelés van és szól az asszony, hogy anyja rosszul lett és le kéne menni Szegedre vagy mittomén hova, de gyorsan. Aha. 25% töltéssel? Az ember tölt, amikor csak tud. Ez ma a stratégia. Ha te benyögöd, hogy nem így csinálnád akkor elfog a röhögés, ezt a hülyeséget másnak próbáld beadni, nekem ne...
Ráadásul minél inkább népautót akarsz annál kisebb és olcsó akkupakk kell, aminek a vége az, hogy minden nap tölteni fogja, mindenki. Amikor 20% jelent majd 40 +/- 5 km-et akkor nem fogod tölteni...? Román népmese. Vagy patikamérlegen méred a sebességet és a fűtést/hűtést és térdre imára, hogy ne legyen se dugó, se terelés? Ha bármi forgalmi helyzet van, ami plusz fogyasztást okoz és lerohadsz, akkor IJ?
A plug in hibridet, meg ha céges és meló van, akkor látható, hogy egyesek ilyennel nem pazarolják idejüket és kényelmüket, nem az ő pénzük...
Ne haragudj, de te valami álomvilágban élsz főleg azután, amit a továbbiakban összehozol.
Te magad előtt látod azt, hogy esete tízkor egy órára elautózik valaki a töltőhöz, vár egy órát majd hazamegy? LOL. Nem.
Ezt napközben kell valahogy beleiktatni a mozgásba. A hosszútávú utazók fő étkezéskor (reggeli, ebéd, vacsora, ez igen szűk sáv néhány óra) és a munka miatt utazók meg a végponton, ha tudják, de akkor az lassú töltés. Már, ha van. Ha pl. egy bp-i cég munkatársa sokat kellene, hogy utazzon (ez nem ritka) és ma villanyautóval járna vidékre csak szopna. Mert a 200 km távolságba nem tudna lassú tölteni sem szinte sehol, ergo oda-vissza úton kell keresni egy pontot és imádkozni, hogy ne holtidő legyen a töltés, ami szinte biztosan kitérő is.
Ha egy 60 lakásos társasházban csak 10 autót kezdnek tölteni a hazaérkezés idősávjában 18-20h között, akkor ott tutira lekorlátoz a rendszer, mert nem lesz csak úgy 40-50 kW kraft tartalékban, amikor éppen a háztartások pörögnek akár 3 kW-on is.
24 óra. Hogyan sikerült ekkora baromságot leírni...? Állam a padlón...
Ez tegnapi nap, de aug 12-ét nézd meg.
http://mavir.hu/web/mavir/rendszerterheles
Kánikulai nap volt esete 10 után kezdett csak esni az országos terhelés még este 10-kor is 5,8GW volt az igény és nem 5,2GW.
A fenti diagramot két célra lehet használni.
1. A teljes magyar fogyasztás csúcsigény és mélyvölgy. Ezt lehetne kitölteni fogyasztóval, de ennek is vannak következményei.
2. A házi fogyasztás, hogy mikor kezdnek az otthoni fogyasztók lekapcsolni, mikor mennek az emberek aludni, mikor kapcsol le a légkondi.
Ez jól mutatja, hogy a villanyautók számára egy épületen belül szabad kapacitás este 10 után kezd úgy nagyjából rendelkezésre állni, amikor már nem megy mosógép, nem főznek és kezdik a légkondikat is valamennyire visszavenni, mert a külső hőmérséklet is csökken.
Lássuk a nagy összképet, a termelői oldalról és a HV hálózatban.
Ha országosan csak 20% villanyautó és annak csak felét töltik 3kW teljesítménnyel akkor 3,6M*0,1 = 360 ezer * 3 kW = 1,08 GW ---> 1,1 GW telj. igény jön ki. Ezt elbírja a termelési oldal, csak sok CO2-őt jelent. Mert amikor elkezdene esni a teljesítmény igény, akkor a te feltételezett intelligens rendszered elkezdi felengedni ezeket a fogyasztókat a hálózatra, de a kérdés az, hogy a reggelig rendelkezésre álló teljes energiamennyiséggel mekkora töltés vihető be a kocsikba?
A mélyvölgy 4,2 GW volt, esete tízkor meg 5,5 GW, reggel 7-kor 5,5 GW. Két darab derékszögű háromszög területe adja ki az energiamennyiséget. Magassága a teljesítmény (5,5-4,2) alapja az idő fele (7+2 = 9 óra fele tehát 4,5).
Tehát (1,3*4,5/2)*2 = 5,85GWh, de a laposabb esti vége miatt akkor legyen +10% 5,85*1,1 = 6,4 GWh.
(Póriasan a teljesítmény idő szerintit integrálja az energia, a fenti 2 db háromszög területe közelítve, mert nem azonos a gradiens reggel és este.)
Ez 6 400 000kWh. Ez egy autóra nézve 17 kWh. Háááááááááááát. Nem túl sok tartalék konkrétan szinte semmi, mert ezt csak minden második nap kapja meg a kocsi.(Meg a töltési és kinyerési hatásfokot elhanyagoltam.) 8,5 kWh-ból olyan szinten nincs tartalék a 40 km napi átlagra a kb. 0,175 Wh/km-es fogyasztásnál + fűtés/kondi, hogy ihaj.
Ez azt jelenti, ha ennél átlagosan többet autóznak el a teljes flottára nézve akkor látható, hogy milyen hamar eljön az a pillanat, amikor nemhogy völgy nem lesz, de csudaszépen nőne a csúcsigény is, aztán amikor a töltésnél ezerszám esnek le a kocsik percenként akkor lehet majd izzadni a gradiens követéssel. Ezt milyen erőmű mix tudja lekövetni? Segítek, nem a sötétzöldek által favorizált nap+szél, hanem gázerőművek és vízierőművek
Ja, és ez a modell feltételezi, hogy minden végponton minden autónak rendelkezésre áll a 3 kW az esti töltéshez. Ez az, ami nem feltétlen igaz, a fenti modell csak azt nézte meg, hogy a HV részen átmegy és a termelés ezt tudhatja. De ez 20% arány és annak is csak a fele töltött este. Izé... Hol lesz ebből tömeges autózás?
Viszont ezt zsinórárammal akkor sem lehet kielégíteni, mert annyira stabilan nem határozza meg a völgyigényt, annak évszakos és napi szórása is több száz MW és neked az abszolút minimum lövi be völgyigény. Tehát a mostani igényhez képest hiába lesz nagyobb csúcs, ha völgyigény minimum nem fog annyira nőni. ---> Szuper, gázerőművek töltik majd a "környezetbarát" villanyautókat.
Ha 20% penetráció és csak fele tölti arányokat felfele tolod házi feladat kiszámolni, hogy akkor az idő rövidsége miatt hogyan nő a végponti igény és mekkora csúcsok lesznek. Vagy, ha el akarod kenni egész nap, akkor a világot teli kell szórni majdnem annyi töltővel, ahány parkolóhely van, mindig tölthess, de akkor is vékonyak lesznek a cellák egy idő után. Meg a termelői oldal is.
Ebben a tranzitforgalom és semmi más nincs benne...
Ahogy az öregedő magyar erőmű park sem...
Az, hogy a rezsicsökkentés miatt a kritikus tartalékok is tűnnek el a rendszerből...
Talán ezért kellene számokkal dolgozni ideológiák helyett. Persze ahhoz venni kéne a fáradságot és nem puffogni a hülyeségeket.
És az UAV vs AAA cikk írása helyett megint erre basztam el az időt. Lehet, hogy nem kéne fórumoznom...
Mondom ez az, ami nem igaz. A jelenlegi magatartás az, hogy töltik, amikor csak bírják, mertIrreális dolgokat feltételezel.
Egy átlag magyar 40 km-t autózik naponta.
Ha egy átlagos 200 km-t bíró elektromos autója van, akkor 5 naponta fogja tölteni (ha lemeríti mindig és teljesen feltölti).
ad.1 megtehetik, (már aki...)
ad.2 mert nem lehet tudni, hogy mikor kell hirtelen bármi váratlan ok miatt mégis messzire menni és fog-e találni szabad töltőt. Bármilyet, bárhol.
(Benzinkúttal nincs ilyen.)
Egy példa. Hazaérsz csütörtökön 25% töltéssel és nem töltesz, mert elég lesz még pont péntekre? Kivéve, ha éppen dugó van, terelés van és szól az asszony, hogy anyja rosszul lett és le kéne menni Szegedre vagy mittomén hova, de gyorsan. Aha. 25% töltéssel? Az ember tölt, amikor csak tud. Ez ma a stratégia. Ha te benyögöd, hogy nem így csinálnád akkor elfog a röhögés, ezt a hülyeséget másnak próbáld beadni, nekem ne...
Ráadásul minél inkább népautót akarsz annál kisebb és olcsó akkupakk kell, aminek a vége az, hogy minden nap tölteni fogja, mindenki. Amikor 20% jelent majd 40 +/- 5 km-et akkor nem fogod tölteni...? Román népmese. Vagy patikamérlegen méred a sebességet és a fűtést/hűtést és térdre imára, hogy ne legyen se dugó, se terelés? Ha bármi forgalmi helyzet van, ami plusz fogyasztást okoz és lerohadsz, akkor IJ?
A plug in hibridet, meg ha céges és meló van, akkor látható, hogy egyesek ilyennel nem pazarolják idejüket és kényelmüket, nem az ő pénzük...
Ne haragudj, de te valami álomvilágban élsz főleg azután, amit a továbbiakban összehozol.
Ja persze, az emberi bioritmus meg smafu...Ha egy gyorstöltés egy órát tart, akkor naponta 24 autó tud tölteni ugyanazon a töltőn.
Te magad előtt látod azt, hogy esete tízkor egy órára elautózik valaki a töltőhöz, vár egy órát majd hazamegy? LOL. Nem.
Ezt napközben kell valahogy beleiktatni a mozgásba. A hosszútávú utazók fő étkezéskor (reggeli, ebéd, vacsora, ez igen szűk sáv néhány óra) és a munka miatt utazók meg a végponton, ha tudják, de akkor az lassú töltés. Már, ha van. Ha pl. egy bp-i cég munkatársa sokat kellene, hogy utazzon (ez nem ritka) és ma villanyautóval járna vidékre csak szopna. Mert a 200 km távolságba nem tudna lassú tölteni sem szinte sehol, ergo oda-vissza úton kell keresni egy pontot és imádkozni, hogy ne holtidő legyen a töltés, ami szinte biztosan kitérő is.
Lásd fent. A valódi gyorstöltés a nem távolsági úton levőknél a nap igen szűk idősávjára korlátozódhat és nem 24 órára, de még csak nem is 16-ra, hanem a 16 órás jellemző ébrenlét egyes sávjaira. Megy haza, de ha aznap többet ment akkor megpróbálja valahol gyorstöltőn belerakni. Ha nem megy, akkor otthon kell tölteni.Ha te minden egyes időpillanatban 10000 autót akarsz látni a gyorstöltőn, akkor az azt jelenti, hogy 10000x24x5=1,2 millió elektromos autó van már Magyarországon, és ráadásul ezek mindegyike gyorstöltőt használ, soha senki nem tölt otthon.
Ha egy 60 lakásos társasházban csak 10 autót kezdnek tölteni a hazaérkezés idősávjában 18-20h között, akkor ott tutira lekorlátoz a rendszer, mert nem lesz csak úgy 40-50 kW kraft tartalékban, amikor éppen a háztartások pörögnek akár 3 kW-on is.
24 óra. Hogyan sikerült ekkora baromságot leírni...? Állam a padlón...
Igen, és így is a realitás az, hogy éjfél után nem fog csak lekorlátozni a rendszer, de akár reggel 6-kor már igen, amikor ébrednek az emberek. Nézzed már meg bakker a napi terhelés görbéket.A valóságban viszont pont ellenkezőleg, leginkább otthon fognak tölteni az emberek a nap végén, hülye lenne többet fizetni azért, hogy gyorstöltőzzön, meg hamarabb tönkretegye vele az akkut.
Ez tegnapi nap, de aug 12-ét nézd meg.
http://mavir.hu/web/mavir/rendszerterheles
Kánikulai nap volt esete 10 után kezdett csak esni az országos terhelés még este 10-kor is 5,8GW volt az igény és nem 5,2GW.
A fenti diagramot két célra lehet használni.
1. A teljes magyar fogyasztás csúcsigény és mélyvölgy. Ezt lehetne kitölteni fogyasztóval, de ennek is vannak következményei.
2. A házi fogyasztás, hogy mikor kezdnek az otthoni fogyasztók lekapcsolni, mikor mennek az emberek aludni, mikor kapcsol le a légkondi.
Ez jól mutatja, hogy a villanyautók számára egy épületen belül szabad kapacitás este 10 után kezd úgy nagyjából rendelkezésre állni, amikor már nem megy mosógép, nem főznek és kezdik a légkondikat is valamennyire visszavenni, mert a külső hőmérséklet is csökken.
Lássuk a nagy összképet, a termelői oldalról és a HV hálózatban.
Ha országosan csak 20% villanyautó és annak csak felét töltik 3kW teljesítménnyel akkor 3,6M*0,1 = 360 ezer * 3 kW = 1,08 GW ---> 1,1 GW telj. igény jön ki. Ezt elbírja a termelési oldal, csak sok CO2-őt jelent. Mert amikor elkezdene esni a teljesítmény igény, akkor a te feltételezett intelligens rendszered elkezdi felengedni ezeket a fogyasztókat a hálózatra, de a kérdés az, hogy a reggelig rendelkezésre álló teljes energiamennyiséggel mekkora töltés vihető be a kocsikba?
A mélyvölgy 4,2 GW volt, esete tízkor meg 5,5 GW, reggel 7-kor 5,5 GW. Két darab derékszögű háromszög területe adja ki az energiamennyiséget. Magassága a teljesítmény (5,5-4,2) alapja az idő fele (7+2 = 9 óra fele tehát 4,5).
Tehát (1,3*4,5/2)*2 = 5,85GWh, de a laposabb esti vége miatt akkor legyen +10% 5,85*1,1 = 6,4 GWh.
(Póriasan a teljesítmény idő szerintit integrálja az energia, a fenti 2 db háromszög területe közelítve, mert nem azonos a gradiens reggel és este.)
Ez 6 400 000kWh. Ez egy autóra nézve 17 kWh. Háááááááááááát. Nem túl sok tartalék konkrétan szinte semmi, mert ezt csak minden második nap kapja meg a kocsi.(Meg a töltési és kinyerési hatásfokot elhanyagoltam.) 8,5 kWh-ból olyan szinten nincs tartalék a 40 km napi átlagra a kb. 0,175 Wh/km-es fogyasztásnál + fűtés/kondi, hogy ihaj.
Ez azt jelenti, ha ennél átlagosan többet autóznak el a teljes flottára nézve akkor látható, hogy milyen hamar eljön az a pillanat, amikor nemhogy völgy nem lesz, de csudaszépen nőne a csúcsigény is, aztán amikor a töltésnél ezerszám esnek le a kocsik percenként akkor lehet majd izzadni a gradiens követéssel. Ezt milyen erőmű mix tudja lekövetni? Segítek, nem a sötétzöldek által favorizált nap+szél, hanem gázerőművek és vízierőművek
Ja, és ez a modell feltételezi, hogy minden végponton minden autónak rendelkezésre áll a 3 kW az esti töltéshez. Ez az, ami nem feltétlen igaz, a fenti modell csak azt nézte meg, hogy a HV részen átmegy és a termelés ezt tudhatja. De ez 20% arány és annak is csak a fele töltött este. Izé... Hol lesz ebből tömeges autózás?
Viszont ezt zsinórárammal akkor sem lehet kielégíteni, mert annyira stabilan nem határozza meg a völgyigényt, annak évszakos és napi szórása is több száz MW és neked az abszolút minimum lövi be völgyigény. Tehát a mostani igényhez képest hiába lesz nagyobb csúcs, ha völgyigény minimum nem fog annyira nőni. ---> Szuper, gázerőművek töltik majd a "környezetbarát" villanyautókat.
Ha 20% penetráció és csak fele tölti arányokat felfele tolod házi feladat kiszámolni, hogy akkor az idő rövidsége miatt hogyan nő a végponti igény és mekkora csúcsok lesznek. Vagy, ha el akarod kenni egész nap, akkor a világot teli kell szórni majdnem annyi töltővel, ahány parkolóhely van, mindig tölthess, de akkor is vékonyak lesznek a cellák egy idő után. Meg a termelői oldal is.
Ebben a tranzitforgalom és semmi más nincs benne...
Ahogy az öregedő magyar erőmű park sem...
Az, hogy a rezsicsökkentés miatt a kritikus tartalékok is tűnnek el a rendszerből...
Talán ezért kellene számokkal dolgozni ideológiák helyett. Persze ahhoz venni kéne a fáradságot és nem puffogni a hülyeségeket.
És az UAV vs AAA cikk írása helyett megint erre basztam el az időt. Lehet, hogy nem kéne fórumoznom...