Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Készítsetek be hideg élelmet...

Irreális dolgokat feltételezel.
Egy átlag magyar 40 km-t autózik naponta.
Ha egy átlagos 200 km-t bíró elektromos autója van, akkor 5 naponta fogja tölteni (ha lemeríti mindig és teljesen feltölti).
Mondom ez az, ami nem igaz. A jelenlegi magatartás az, hogy töltik, amikor csak bírják, mert

ad.1 megtehetik, (már aki...)
ad.2 mert nem lehet tudni, hogy mikor kell hirtelen bármi váratlan ok miatt mégis messzire menni és fog-e találni szabad töltőt. Bármilyet, bárhol.
(Benzinkúttal nincs ilyen.)

Egy példa. Hazaérsz csütörtökön 25% töltéssel és nem töltesz, mert elég lesz még pont péntekre? Kivéve, ha éppen dugó van, terelés van és szól az asszony, hogy anyja rosszul lett és le kéne menni Szegedre vagy mittomén hova, de gyorsan. Aha. 25% töltéssel? Az ember tölt, amikor csak tud. Ez ma a stratégia. Ha te benyögöd, hogy nem így csinálnád akkor elfog a röhögés, ezt a hülyeséget másnak próbáld beadni, nekem ne...

Ráadásul minél inkább népautót akarsz annál kisebb és olcsó akkupakk kell, aminek a vége az, hogy minden nap tölteni fogja, mindenki. Amikor 20% jelent majd 40 +/- 5 km-et akkor nem fogod tölteni...? Román népmese. Vagy patikamérlegen méred a sebességet és a fűtést/hűtést és térdre imára, hogy ne legyen se dugó, se terelés? Ha bármi forgalmi helyzet van, ami plusz fogyasztást okoz és lerohadsz, akkor IJ?

A plug in hibridet, meg ha céges és meló van, akkor látható, hogy egyesek ilyennel nem pazarolják idejüket és kényelmüket, nem az ő pénzük...
Ne haragudj, de te valami álomvilágban élsz főleg azután, amit a továbbiakban összehozol.

Ha egy gyorstöltés egy órát tart, akkor naponta 24 autó tud tölteni ugyanazon a töltőn.
Ja persze, az emberi bioritmus meg smafu...
Te magad előtt látod azt, hogy esete tízkor egy órára elautózik valaki a töltőhöz, vár egy órát majd hazamegy? LOL. Nem.

Ezt napközben kell valahogy beleiktatni a mozgásba. A hosszútávú utazók fő étkezéskor (reggeli, ebéd, vacsora, ez igen szűk sáv néhány óra) és a munka miatt utazók meg a végponton, ha tudják, de akkor az lassú töltés. Már, ha van. Ha pl. egy bp-i cég munkatársa sokat kellene, hogy utazzon (ez nem ritka) és ma villanyautóval járna vidékre csak szopna. Mert a 200 km távolságba nem tudna lassú tölteni sem szinte sehol, ergo oda-vissza úton kell keresni egy pontot és imádkozni, hogy ne holtidő legyen a töltés, ami szinte biztosan kitérő is.

Ha te minden egyes időpillanatban 10000 autót akarsz látni a gyorstöltőn, akkor az azt jelenti, hogy 10000x24x5=1,2 millió elektromos autó van már Magyarországon, és ráadásul ezek mindegyike gyorstöltőt használ, soha senki nem tölt otthon.
Lásd fent. A valódi gyorstöltés a nem távolsági úton levőknél a nap igen szűk idősávjára korlátozódhat és nem 24 órára, de még csak nem is 16-ra, hanem a 16 órás jellemző ébrenlét egyes sávjaira. Megy haza, de ha aznap többet ment akkor megpróbálja valahol gyorstöltőn belerakni. Ha nem megy, akkor otthon kell tölteni.
Ha egy 60 lakásos társasházban csak 10 autót kezdnek tölteni a hazaérkezés idősávjában 18-20h között, akkor ott tutira lekorlátoz a rendszer, mert nem lesz csak úgy 40-50 kW kraft tartalékban, amikor éppen a háztartások pörögnek akár 3 kW-on is.

24 óra. Hogyan sikerült ekkora baromságot leírni...? Állam a padlón...

A valóságban viszont pont ellenkezőleg, leginkább otthon fognak tölteni az emberek a nap végén, hülye lenne többet fizetni azért, hogy gyorstöltőzzön, meg hamarabb tönkretegye vele az akkut.
Igen, és így is a realitás az, hogy éjfél után nem fog csak lekorlátozni a rendszer, de akár reggel 6-kor már igen, amikor ébrednek az emberek. Nézzed már meg bakker a napi terhelés görbéket.

Ez tegnapi nap, de aug 12-ét nézd meg.
RiriYqy.png

http://mavir.hu/web/mavir/rendszerterheles
Kánikulai nap volt esete 10 után kezdett csak esni az országos terhelés még este 10-kor is 5,8GW volt az igény és nem 5,2GW.

A fenti diagramot két célra lehet használni.

1. A teljes magyar fogyasztás csúcsigény és mélyvölgy. Ezt lehetne kitölteni fogyasztóval, de ennek is vannak következményei.
2. A házi fogyasztás, hogy mikor kezdnek az otthoni fogyasztók lekapcsolni, mikor mennek az emberek aludni, mikor kapcsol le a légkondi.

Ez jól mutatja, hogy a villanyautók számára egy épületen belül szabad kapacitás este 10 után kezd úgy nagyjából rendelkezésre állni, amikor már nem megy mosógép, nem főznek és kezdik a légkondikat is valamennyire visszavenni, mert a külső hőmérséklet is csökken.


Lássuk a nagy összképet, a termelői oldalról és a HV hálózatban.


Ha országosan csak 20% villanyautó és annak csak felét töltik 3kW teljesítménnyel akkor 3,6M*0,1 = 360 ezer * 3 kW = 1,08 GW ---> 1,1 GW telj. igény jön ki. Ezt elbírja a termelési oldal, csak sok CO2-őt jelent. Mert amikor elkezdene esni a teljesítmény igény, akkor a te feltételezett intelligens rendszered elkezdi felengedni ezeket a fogyasztókat a hálózatra, de a kérdés az, hogy a reggelig rendelkezésre álló teljes energiamennyiséggel mekkora töltés vihető be a kocsikba?

A mélyvölgy 4,2 GW volt, esete tízkor meg 5,5 GW, reggel 7-kor 5,5 GW. Két darab derékszögű háromszög területe adja ki az energiamennyiséget. Magassága a teljesítmény (5,5-4,2) alapja az idő fele (7+2 = 9 óra fele tehát 4,5).

Tehát (1,3*4,5/2)*2 = 5,85GWh, de a laposabb esti vége miatt akkor legyen +10% 5,85*1,1 = 6,4 GWh.

(Póriasan a teljesítmény idő szerintit integrálja az energia, a fenti 2 db háromszög területe közelítve, mert nem azonos a gradiens reggel és este.)

Ez 6 400 000kWh. Ez egy autóra nézve 17 kWh. Háááááááááááát. Nem túl sok tartalék konkrétan szinte semmi, mert ezt csak minden második nap kapja meg a kocsi.(Meg a töltési és kinyerési hatásfokot elhanyagoltam.) 8,5 kWh-ból olyan szinten nincs tartalék a 40 km napi átlagra a kb. 0,175 Wh/km-es fogyasztásnál + fűtés/kondi, hogy ihaj.

Ez azt jelenti, ha ennél átlagosan többet autóznak el a teljes flottára nézve akkor látható, hogy milyen hamar eljön az a pillanat, amikor nemhogy völgy nem lesz, de csudaszépen nőne a csúcsigény is, aztán amikor a töltésnél ezerszám esnek le a kocsik percenként akkor lehet majd izzadni a gradiens követéssel. Ezt milyen erőmű mix tudja lekövetni? Segítek, nem a sötétzöldek által favorizált nap+szél, hanem gázerőművek és vízierőművek

Ja, és ez a modell feltételezi, hogy minden végponton minden autónak rendelkezésre áll a 3 kW az esti töltéshez. Ez az, ami nem feltétlen igaz, a fenti modell csak azt nézte meg, hogy a HV részen átmegy és a termelés ezt tudhatja. De ez 20% arány és annak is csak a fele töltött este. Izé... Hol lesz ebből tömeges autózás?

Viszont ezt zsinórárammal akkor sem lehet kielégíteni, mert annyira stabilan nem határozza meg a völgyigényt, annak évszakos és napi szórása is több száz MW és neked az abszolút minimum lövi be völgyigény. Tehát a mostani igényhez képest hiába lesz nagyobb csúcs, ha völgyigény minimum nem fog annyira nőni. ---> Szuper, gázerőművek töltik majd a "környezetbarát" villanyautókat.

Ha 20% penetráció és csak fele tölti arányokat felfele tolod házi feladat kiszámolni, hogy akkor az idő rövidsége miatt hogyan nő a végponti igény és mekkora csúcsok lesznek. Vagy, ha el akarod kenni egész nap, akkor a világot teli kell szórni majdnem annyi töltővel, ahány parkolóhely van, mindig tölthess, de akkor is vékonyak lesznek a cellák egy idő után. Meg a termelői oldal is.

Ebben a tranzitforgalom és semmi más nincs benne...
Ahogy az öregedő magyar erőmű park sem...
Az, hogy a rezsicsökkentés miatt a kritikus tartalékok is tűnnek el a rendszerből...

Talán ezért kellene számokkal dolgozni ideológiák helyett. Persze ahhoz venni kéne a fáradságot és nem puffogni a hülyeségeket.

És az UAV vs AAA cikk írása helyett megint erre basztam el az időt. Lehet, hogy nem kéne fórumoznom...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ez az igazi szelektív mintavételezés / cherry picking...
  1. A dízel botrány az USA-ban verte ki a legjobban a biztosítékot.
  2. Nahát, pont 2015 utáni eladásokat vizsgálsz, amikor 2015-től csúcsosodott ki az egész, majd ebből kezdesz extrapolálni.
  3. Azóta "enyhe" politikai hátszele van a plug in hibrideknek, csak éppen valódi racionális érv arra alig van.
Sajnos ez csak politika és sötétzöldködés eredménye. Értelme sajnos nem sok. Mert ilyen úri huncutságokra a fejlett világ töredékének van pénze. A tömegek 10-13+ éves levedlett autókkal járnak.

Az, hogy politikai és pénzügyi hátszéllel + a botrány miatt elkezdtek többet eladni a világ egyes részein az nálam "sikerként" való érvelésként valahol a vicc és kabaré között van. Itthon kb. fehér holló volt az utakon, ha láttam egyet úgy, hogy az ország egyik leggazdagabb régiójában élek...

USA-ban dízel személyautó kerekítési hiba. A nagy távolságok, környezetvédelmi és adózási szabályozás miatt a jó öreg pushrod-os V8-cal szerelt pick up + "soccer mom car" a legkelendőbb. +gázolaj sokkal drágább, mint a benzin, mivel a vasút és hadsereg felzabálja.

Vasárnap láttam egy villany Kia-t az M3-ason, 31C°-ban lehuzott ablakkal száguldott egy kamion mögött.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Ez az igazi szelektív mintavételezés / cherry picking...

Jah persze. Látom tanultál egy új kifejezést és boldogan ismételed, bár nem igazán vagy vele tisztában, mit is jelent.

Tettél egy állítást hogy mekkora pofára esés a hybrid és hogy a mai napig elhanyagolható.. erre kiderült hogy gyorsan hasít ki magának szeletet, pedig eddig gyakorlatilag egyetlen jármű (Prius) vitta a hátán az egész hibrid szegmenst vagy 10 évig.

Idegesítő tények, nemde? Van hogy az ember mond dolgokat az interenet aztán pofáncsapja a valóság, de ezért talán nem a tényadatokat kell hibáztatni.

  1. A dízel botrány az USA-ban verte ki a legjobban a biztosítékot.

Ami persze teljességgel irreveláns (red herring - hogy tanulhass még szavakat), hiszen hogy ahogyan Ooorky is mondja, diesel személyautó piac az USA-ban gyakorlatilag nem létezik... mellesleg USA diesel adat nem is volt (szalmabáb érvelés, olyan állítást “cáfolsz meg”, ami nem is lett kijelentve).

  1. Nahát, pont 2015 utáni eladásokat vizsgálsz, amikor 2015-től csúcsosodott ki az egész, majd ebből kezdesz extrapolálni.

Nahát, a jelenlegi trendre vonatkozó kijelentésed valóságtartalmát éppen a jelenlegi adatok alapján vizsgálom egy olyan forrás alapján, amely éppenséggel pont csak 2015-től indul.. a diesel erősen csökkent, a hibridek aránya gyorsan növekszik, ezek a tények, hogy ezt mi okozza, az komplex kérdés.

Nyilván a diesel “botrány” (ami azért nem egy ilyen meetoo műhiszti volt hanem arról szólt hogy csúnyán és összehangoltan átbaszták a népet a termékkel a német diesel gyártók) kihatott az eladásokra. A modern, baromi bonyulult és hosszú távon nagyon költséges szervízű dieselekkel is megvan már a vásárlói tapasztalat, nem véletlen, hogy Németországból ide passzolják le a spúr keletieknek, amikor már kezd túrós lenni a háta és befigyelnek ilyen 500 ezernél kezdődő szervízek... ráadásul a hibrid sem csak a csúnya, szappantartó alakú Priust jelenti, hanem vannak sokkal kívánatosabb járművek is, amik a diesel fogyasztását ígérik annak nyűgjei nélkül.

  1. Azóta "enyhe" politikai hátszele van a plug in hibrideknek, csak éppen valódi racionális érv arra alig van.

Milyen politikai hátszél? Miért nem racionális a PHV?

Sajnos ez csak politika és sötétzöldködés eredménye. Értelme sajnos nem sok. Mert ilyen úri huncutságokra a fejlett világ töredékének van pénze. A tömegek 10-13+ éves levedlett autókkal járnak.

Abban mondjuk egyet értek hogy az EU CO2 előírásainak nincs értelme, mert érdemben nem befolyásolja a kibocsátást, és gyakorlatilag lehetetlen is teljesíteni. Hogy a eleve CO2 csökkentésnek mennyi értelme van, más téma.. de ettől még ez van, tulajdonképpen tök mindegy, hogy azért lesz majd csak hibrid kapható a nem túl távoli közeljövőben, mert az EU szabályozás megfojtja a többit, vagy mert Győr mellett kitör egy vulkán és elsodorja a francba a motorgyártó komplexumot, vagy mert gonosz módon összeesküdtek a szegény diesel gyártók ellen, az eredmény ugyanaz.

Egyébként meg nem is baj, alapvetően a hibrid összességében egy sokkal jobb dolog, mint akár a benzines, akár a diesel hajtás, pörög és nyomatékos egyszerre. Fogyasztani alig fogyaszt, a szerkezet egyszerű, jelentősen kisebb a helyi károsanyag emisszió mert sokat tud tötyörögni tiszta EV módban is, ja és biztos lehetsz benne, hogy a dieselekkel ellentétben nem fogják x év múlva kitiltani a nyugati belvárosokból...

Viszont ez a szabályozás gyakorlatilag az EU autóipart hatalmas versenyhátrányba fogja hozni a Japánokkal szemben, akik jóval előrébb járnak a hibridekkel, amik ezeket teljesíteni is tudják, és hiharcoltak maguknak kedvező vámtételeket.. nem mintha sajnálnám őket, magukat hibáztathatják, ha nem volt fejlesztés és helyette ilyen barom lózungokat gyártottak hibridek helyett, mint ez az osztrák mérnök úr.

Egyébként tudom hogy ez megdöbbentő, de hibridből is van már levedlett és használtpiac. Ott is vannak, lesznek 10 év fölött levedlett szarok. Konkrétan Priusból nem bírnak eleget behozni. Ismerős is vett egyet, egy hónapot várt rá, várólista van a neppernél. Ha lesz végre időm talán végre el is hozom neki.

Az, hogy politikai és pénzügyi hátszéllel + a botrány miatt elkezdtek többet eladni a világ egyes részein az nálam "sikerként" való érvelésként valahol a vicc és kabaré között van. Itthon kb. fehér holló volt az utakon, ha láttam egyet úgy, hogy az ország egyik leggazdagabb régiójában élek...

Ki lehet talán indulni abból is, hogy egy új és relatív drága technológia, amit az emberek fenntartásokkal fogadnak, ellenben mostanra már elterjedt (kellett hozzá 10 év Prius tapasztalat) elterjedjen hogy a világon semmi nyűgje nincs... nem véletlen, hogy egyre több hybrid taxit lehet látni, pedig az régen a futásteljesítmény miatt egyértelműen diesel felhasználási terület volt.[/QUOTE]
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

Törölt tag 1711

Guest
Azt se felejtsük el, hogy a hibrid kb. 10 évig úri sznobizmus volt, igazán használhatóvá az elmúlt pár évben váltak lithium akkunak hála a távol-keletiek, az európai "hibrid" továbbra is maximum adót csalni jó.

Villany autókkal is ez van/lesz, csak ahhoz megint kellene egy technológiai ugrás (mikrofúziós cellák?), hogy valódi hasznuk legyen.

Grid fejlesztéssel meg jó európai szo(p) kásként pont a legszegényebbek járnak majd szarul, mivel az adókat, megnövekedett árakat nekik is fizetniük kell majd, hogy a gazdagok elmondhassák milyen zöldek.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77
T

torsen

Guest
Néhány apró megjegyzés, nem beleugatva a folyó vitába:

"Nyilván a diesel “botrány” (ami azért nem egy ilyen meetoo műhiszti volt hanem arról szólt hogy csúnyán és összehangoltan átbaszták a népet a termékkel a német diesel gyártók) kihatott az eladásokra." A botrányban érintett volt a (VW mellett az Opel, Mercedesl, Bosch. Ők tényleg németek) bizonyíthatóan a Renault, Toyota, Nissan. Illetve korábban volt csalós motorkerékpárja a BMW-mek is. (BMW F650GS), de még idejében felhagytak vele.

'Abban mondjuk egyet értek hogy az EU CO2 előírásainak nincs értelme, mert érdemben nem befolyásolja a kibocsátást, és gyakorlatilag lehetetlen is teljesíteni" Azért a kettőt nem lehet elválasztani egymástól. Egy nagy CO2 kibocsátású (értsd nagy fogyasztású) járműből még nehezebb kis károsanyag kibocsátásút csinálni, mert arányaiban még nagyobb átalakítási hatásfokot követel meg. Tehát ha a károsanyag abszolút mennyiségét akarod csökkenteni (Az EURO normák g/km-ben vannak megadva az M1, N1 járműkategóriában. Más kérdés a haszonjármű, ahol g/kWh-ban korlátoznak) akkor legjobb út a fogyasztás csökkentése ami magával hozza a CO2 kibocsátás csökkenését. a két norma egyébként nem nagyon szakadt el egymástól, nem véletlenül.

"Milyen politikai hátszél? Miért nem racionális a PHV?" A PHV az a parallel hybrid vehicle (pl. Honda insight), a plug-in hybridre a PHEV-t használják (plug-in hybrid electric vehicle). Igen van hátszele, a zöld rendszám. (hogy ez politikai-e, azt ne tudom). A nagy átbaszás ezzel az, hogy csak elvétve töltik fel külső töltőről az akkukat (minek szarozni vele, megy benzinnel/gázolajjal) így anagy akkupack, amivel elvileg min. 25km-t mehetne nulla emisszióval, csak holtsúly, ami növel(het)i a fogyasztást. Szerintem ez öngól. Akkor már inkább a hagyományos (ahogy mostanában a Toyota nevezi "öntöltő") hibrid. Annak tényleg van értelme és abba még Litium akku se kell(ene).
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 190
10 669
113
Néhány apró megjegyzés, nem beleugatva a folyó vitába:

"Nyilván a diesel “botrány” (ami azért nem egy ilyen meetoo műhiszti volt hanem arról szólt hogy csúnyán és összehangoltan átbaszták a népet a termékkel a német diesel gyártók) kihatott az eladásokra." A botrányban érintett volt a (VW mellett az Opel, Mercedesl, Bosch. Ők tényleg németek) bizonyíthatóan a Renault, Toyota, Nissan. Illetve korábban volt csalós motorkerékpárja a BMW-mek is. (BMW F650GS), de még idejében felhagytak vele.

'Abban mondjuk egyet értek hogy az EU CO2 előírásainak nincs értelme, mert érdemben nem befolyásolja a kibocsátást, és gyakorlatilag lehetetlen is teljesíteni" Azért a kettőt nem lehet elválasztani egymástól. Egy nagy CO2 kibocsátású (értsd nagy fogyasztású) járműből még nehezebb kis károsanyag kibocsátásút csinálni, mert arányaiban még nagyobb átalakítási hatásfokot követel meg. Tehát ha a károsanyag abszolút mennyiségét akarod csökkenteni (Az EURO normák g/km-ben vannak megadva az M1, N1 járműkategóriában. Más kérdés a haszonjármű, ahol g/kWh-ban korlátoznak) akkor legjobb út a fogyasztás csökkentése ami magával hozza a CO2 kibocsátás csökkenését. a két norma egyébként nem nagyon szakadt el egymástól, nem véletlenül.

"Milyen politikai hátszél? Miért nem racionális a PHV?" A PHV az a parallel hybrid vehicle (pl. Honda insight), a plug-in hybridre a PHEV-t használják (plug-in hybrid electric vehicle). Igen van hátszele, a zöld rendszám. (hogy ez politikai-e, azt ne tudom). A nagy átbaszás ezzel az, hogy csak elvétve töltik fel külső töltőről az akkukat (minek szarozni vele, megy benzinnel/gázolajjal) így anagy akkupack, amivel elvileg min. 25km-t mehetne nulla emisszióval, csak holtsúly, ami növel(het)i a fogyasztást. Szerintem ez öngól. Akkor már inkább a hagyományos (ahogy mostanában a Toyota nevezi "öntöltő") hibrid. Annak tényleg van értelme és abba még Litium akku se kell(ene).
A zöld rendszám bizony hogy polikai támogatás, és pont most gondolkodnak rajta hogy megváltoztatják a szabályait, mivel a Lexus hybrid terepjáró 400 lóerővel amiből 30 a villany sima csalás. Szintén gazdagokat támogatja jelenleg ha van napelemed és töltős autód - nappal az áramot megveszi tőled az állami cég, este meg tölti az autódat és egyenleget hó végén számolsz el, zseniális. Haver vagy 100m2-t rakott fel, azt állítja ingyen autózik azóta pedig több autójuk is van.
Szintén támogatás az ingyen töltés. Arra nagyon kíváncsi leszek hogy mi lesz a megoldás arra hogy otthon töltve az autót elvesznek az üzemanyag adói az állam számára. Megtiltják a töltést vagy áram áremelkedés?
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 921
5 422
113
Arra nagyon kíváncsi leszek hogy mi lesz a megoldás arra hogy otthon töltve az autót elvesznek az üzemanyag adói az állam számára. Megtiltják a töltést vagy áram áremelkedés?

:)
Ugye nem gondolod hogy vezshi hagyják ezt a hatalmas bevételt? Amint érezhető számú ilyen kocsi lesz egyből rá megoldás, szerintem már most is van elkézelés csak nem nyilvános. Amúgy nem megoldhatatlan a dolog, akár spec töltőfej, leplombálva mint a mérők stb. Hidd el kreatív lesz az állam.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
Néhány apró megjegyzés, nem beleugatva a folyó vitába:

"Nyilván a diesel “botrány” (ami azért nem egy ilyen meetoo műhiszti volt hanem arról szólt hogy csúnyán és összehangoltan átbaszták a népet a termékkel a német diesel gyártók) kihatott az eladásokra." A botrányban érintett volt a (VW mellett az Opel, Mercedesl, Bosch. Ők tényleg németek) bizonyíthatóan a Renault, Toyota, Nissan. Illetve korábban volt csalós motorkerékpárja a BMW-mek is. (BMW F650GS), de még idejében felhagytak vele.

'Abban mondjuk egyet értek hogy az EU CO2 előírásainak nincs értelme, mert érdemben nem befolyásolja a kibocsátást, és gyakorlatilag lehetetlen is teljesíteni" Azért a kettőt nem lehet elválasztani egymástól. Egy nagy CO2 kibocsátású (értsd nagy fogyasztású) járműből még nehezebb kis károsanyag kibocsátásút csinálni, mert arányaiban még nagyobb átalakítási hatásfokot követel meg. Tehát ha a károsanyag abszolút mennyiségét akarod csökkenteni (Az EURO normák g/km-ben vannak megadva az M1, N1 járműkategóriában. Más kérdés a haszonjármű, ahol g/kWh-ban korlátoznak) akkor legjobb út a fogyasztás csökkentése ami magával hozza a CO2 kibocsátás csökkenését. a két norma egyébként nem nagyon szakadt el egymástól, nem véletlenül.

"Milyen politikai hátszél? Miért nem racionális a PHV?" A PHV az a parallel hybrid vehicle (pl. Honda insight), a plug-in hybridre a PHEV-t használják (plug-in hybrid electric vehicle). Igen van hátszele, a zöld rendszám. (hogy ez politikai-e, azt ne tudom). A nagy átbaszás ezzel az, hogy csak elvétve töltik fel külső töltőről az akkukat (minek szarozni vele, megy benzinnel/gázolajjal) így anagy akkupack, amivel elvileg min. 25km-t mehetne nulla emisszióval, csak holtsúly, ami növel(het)i a fogyasztást. Szerintem ez öngól. Akkor már inkább a hagyományos (ahogy mostanában a Toyota nevezi "öntöltő") hibrid. Annak tényleg van értelme és abba még Litium akku se kell(ene).
Az Opel Ampera úgy tudom alapvetően konnektorból tölt és csak rátölt egy kicsit a belsőégésű motorral, hogy haza tudj menni.
Ilyent miért nem csinál más?
 
M

molnibalage

Guest
Jah persze. Látom tanultál egy új kifejezést és boldogan ismételed, bár nem igazán vagy vele tisztában, mit is jelent.
Érv semmi. Kiválasztottál az első hibrid megjelenése óta kettő országot és szűk időtartamot, majd kijelented, hogy siker.
  • Nem nézted meg a globális elterjedést.
  • Nem nézted meg az árcsökkenést.
  • Azt, hogy a világ fejlett és nem fejlett autógyártás és vásárlásból mekkora a piaci része értékben és darabszámban, mert mindkettő nőtt.
Na, akkor ez mi, ha nem szelektív mintavételezés.
Az külön vicc, hogy ilyen személyeskedő hülyeséget írt, amikor lassan a leggyakoribb szavad a szalmabáb. Legutóbbi Cifu-nak intézett hsz-ednél sem volt semmi értelme, cserébe egymondatos komment volt. Vastaps...

Tettél egy állítást hogy mekkora pofára esés a hybrid és hogy a mai napig elhanyagolható.. erre kiderült hogy gyorsan hasít ki magának szeletet, pedig eddig gyakorlatilag egyetlen jármű (Prius) vitta a hátán az egész hibrid szegmenst vagy 10 évig.
Ez mutatja, hogy mennyire siker. A világ igen kis részén egy próbálkozás. A többiek számára annyira "értékes" a szegmens, hogy inkább el sem kezdték. Ez kb. olyan, mint amikor egy első látásra szutyok EPC projektet elvállal a cég jobb híján, hátha bejön, miközben mindenki más inkább messze elkerüli...

Milyen politikai hátszél? Miért nem racionális a PHV?
Na ez a legszebb. Eddig hibridről volt szó, most meg hirtelen átváltasz PHV-re, ami plug in hibrid... Már, ha ezzel a konkrét autó típusra célzol, mert még a rövidítését sem sikerült jól használni a plug in járműveknek. És még te szalmabábozol. Ej...

Abban mondjuk egyet értek hogy az EU CO2 előírásainak nincs értelme, mert érdemben nem befolyásolja a kibocsátást, és gyakorlatilag lehetetlen is teljesíteni. Hogy a eleve CO2 csökkentésnek mennyi értelme van, más téma.. de ettől még ez van, tulajdonképpen tök mindegy, hogy azért lesz majd csak hibrid kapható a nem túl távoli közeljövőben, mert az EU szabályozás megfojtja a többit, vagy mert Győr mellett kitör egy vulkán és elsodorja a francba a motorgyártó komplexumot, vagy mert gonosz módon összeesküdtek a szegény diesel gyártók ellen, az eredmény ugyanaz.
Ez az eredmény ugyanaz azért vicces, mert ez kb. egyenlőség jel tétele mondjuk egy gyilkosság és végstádiumú eutanázia közé. Tehát nem számít, hogy balfék szabályozási és egyéb háttér miatt lett rövid idő alatt népszerű a plug in.

Egyébként meg nem is baj, alapvetően a hibrid összességében egy sokkal jobb dolog, mint akár a benzines, akár a diesel hajtás, pörög és nyomatékos egyszerre. Fogyasztani alig fogyaszt, a szerkezet egyszerű, jelentősen kisebb a helyi károsanyag emisszió mert sokat tud tötyörögni tiszta EV módban is, ja és biztos lehetsz benne, hogy a dieselekkel ellentétben nem fogják x év múlva kitiltani a nyugati belvárosokból...
Egyszerű szerkezet, amikor két erőforrás és segédberendezése van benne? Biztos viccből drágák...

Egyébként tudom hogy ez megdöbbentő, de hibridből is van már levedlett és használtpiac. Ott is vannak, lesznek 10 év fölött levedlett szarok. Konkrétan Priusból nem bírnak eleget behozni. Ismerős is vett egyet, egy hónapot várt rá, várólista van a neppernél. Ha lesz végre időm talán végre el is hozom neki.
Látod mekkora siker? Újonnan nincs. Használt autókból is van olyan, amire várni kell pl. egyes Skoda modellekre. Ja, hogy arra nem lehet hypeot építeni...

Ki lehet talán indulni abból is, hogy egy új és relatív drága technológia, amit az emberek fenntartásokkal fogadnak, ellenben mostanra már elterjedt (kellett hozzá 10 év Prius tapasztalat) elterjedjen hogy a világon semmi nyűgje nincs... nem véletlen, hogy egyre több hybrid taxit lehet látni, pedig az régen a futásteljesítmény miatt egyértelműen diesel felhasználási terület volt.
Új? Az első piacra dobott hibrid autó 15-20 éves. Az, hogy plug in is van, az kb. akkora találmány, hogy tettek bele akksit és tölthető is, de ez csak a villanymarhulás farvizén vált lehetségessé. Ez 2007-ben az egész szemlélet és inf. háttér hiánya miatt vállalhatatlan volt. Más vállán állva könnyebb messzebbe nézni...

Grid fejlesztéssel meg jó európai szo(p) kásként pont a legszegényebbek járnak majd szarul, mivel az adókat, megnövekedett árakat nekik is fizetniük kell majd, hogy a gazdagok elmondhassák milyen zöldek.
Jelenleg kb. ez sejlik fel.

Az Opel Ampera úgy tudom alapvetően konnektorból tölt és csak rátölt egy kicsit a belsőégésű motorral, hogy haza tudj menni.
Ilyent miért nem csinál más?
Ez az extrém kis akksis, amivel úgy 40 km-et lehet menni, de egyébként belső égésű motorral megy, miközben cipeli plusz tömegként az egészet?
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 288
4 739
113
Arra nagyon kíváncsi leszek hogy mi lesz a megoldás arra hogy otthon töltve az autót elvesznek az üzemanyag adói az állam számára. Megtiltják a töltést vagy áram áremelkedés?
Nem fog elveszni, korábban már leírták valahol, hogy az áram a kocsi töltő nyílásához érve jövedéki termékké válik, és aszerint adózik majd. A mikéntre én nem tudom a választ, de ez az elvi hozzáállás. Ezért nem lehet használt étolajjal csak úgy gépjárművet üzemeltetni sem (nem a technológiai problémákra gondolva), ott is a jövedéki termékként való adóztatás megoldatlansága az állam problémája.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

Törölt tag 1711

Guest
Az Opel Ampera úgy tudom alapvetően konnektorból tölt és csak rátölt egy kicsit a belsőégésű motorral, hogy haza tudj menni.
Ilyent miért nem csinál más?

Mert hülye konstrukció, kis motorral termeli a menethez szükséges áramot, akkor inkább nagyobb motor ami közvetlenül hajt, extra veszteségek nélkül.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem fog elveszni, korábban már leírták valahol, hogy az áram a kocsi töltő nyílásához érve jövedéki termékké válik, és aszerint adózik majd. A mikéntre én nem tudom a választ, de ez az elvi hozzáállás. Ezért nem lehet használt étolajjal csak úgy gépjárművet üzemeltetni sem (nem a technológiai problémákra gondolva), ott is a jövedéki termékként való adóztatás megoldatlansága az állam problémája.

USA-ban kezd elterjedni az évente tartott műszaki ~300-500$-ért villanyautókra.
 
T

Törölt tag 1711

Guest

>worked for Tesla
>Model X
>$620/month Lease
>Gave Tesla his entire $27500 life saving's as down payment
>Plans to buy it at the end of the lease
>Tesla let him go and he's still clinging to the company
>Lives in his car now

Tesla fan community is a cult.

 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 602
113
Mert hülye konstrukció, kis motorral termeli a menethez szükséges áramot, akkor inkább nagyobb motor ami közvetlenül hajt, extra veszteségek nélkül.

Csak a kis motor mindig az optimális munkapontban tud dolgozni, míg a közvetlen hajtó motor a tengelyre kötve nem ott van (kivéve CVT váltóval, de ott is vannak veszteségek)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 602
113
Az Amperán veszteség volt a drága akku miatt minden eladott példányon, egy presztízs modell volt a Chrisler/Opel részéről, hogy megmutassák, hogy tudnak ilyet, legyen bizalom bennük a változó piaci körülmények közt.

A 40 km-es hatótáv pl nekem nagyjából elég lenne a napi ingázásomra, főleg, ha napközben is rá tudok tölteni kicsit a munkahelyen. Emellett a belső égésű motorral ha el akarok menni mondjuk Horvátországba, vagy akár csak a családom meglátogatni az ország másik felében, nem kell egy órás töltéseket beiktatni a gyorstöltőnél (ha van elég kapacitás egyáltalán, benzinkúton is negyed órát álltam sorba a múltkor Horvátországban), simán tankolok benzint, és megyek tovább.

Sikeres modell, de oda célszerű megvenni, ahol a napi ingázás az elektromos hatótávba belefér, vagy alig haladja meg. Dugóba kerülve sokkal hatékonyabb az elektromos hajtáslánc. Be lehet nyomni az autópálya gombot, ha pl. pályán mégy, és akkor a villanyt tartogatja a városi szakaszára az útnak. Nagyon népszerű volt az Egyesült Államokban, de Európában is viszonylag sikeres volt, a gyár a fent említett pénzügyi megfontolásból kaszálta el.

Amúgy a hibridek lesznek valószínűleg a következő évtized meghatározó közlekedési eszközei, a Toyota a legnagyobb autógyártójaként erre szavaz, kiforrott technológiája van, és a hibrid hajtásláncai bizonyítottan tartósak a magasabb összkomplexitás ellenére is. Ráadásul rugalmasabb a hibrid megközelítés, saját autó vásárlásnál, nem nagyvárosi hanem vegyes használatra az átlagembernek jobb választás, mert a pénze egy rugalmasabb eszközben áll, nem kell egy elektromos és egy benzines a háztartásba, vagy nem kell bérautóval vacakolni egy hosszú utazásnál. Az elektromos töltőhálózat meg akkutechnológia fejlődéséből ugyanúgy tud részesülni, mint a tisztán elektromos autók. Én biztos, hogy hibridet veszek következő autónak, ha kihúzza a benzinesem addig (kb 4-5 év még), amikor ismét autóra akarok egy nagyobb összeget áldozni.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Készítsetek be hideg élelmet...


Mondom ez az, ami nem igaz. A jelenlegi magatartás az, hogy töltik, amikor csak bírják, mert

ad.1 megtehetik, (már aki...)
ad.2 mert nem lehet tudni, hogy mikor kell hirtelen bármi váratlan ok miatt mégis messzire menni és fog-e találni szabad töltőt. Bármilyet, bárhol.
(Benzinkúttal nincs ilyen.)

Egy példa. Hazaérsz csütörtökön 25% töltéssel és nem töltesz, mert elég lesz még pont péntekre? Kivéve, ha éppen dugó van, terelés van és szól az asszony, hogy anyja rosszul lett és le kéne menni Szegedre vagy mittomén hova, de gyorsan. Aha. 25% töltéssel? Az ember tölt, amikor csak tud. Ez ma a stratégia. Ha te benyögöd, hogy nem így csinálnád akkor elfog a röhögés, ezt a hülyeséget másnak próbáld beadni, nekem ne...

Ráadásul minél inkább népautót akarsz annál kisebb és olcsó akkupakk kell, aminek a vége az, hogy minden nap tölteni fogja, mindenki. Amikor 20% jelent majd 40 +/- 5 km-et akkor nem fogod tölteni...? Román népmese. Vagy patikamérlegen méred a sebességet és a fűtést/hűtést és térdre imára, hogy ne legyen se dugó, se terelés? Ha bármi forgalmi helyzet van, ami plusz fogyasztást okoz és lerohadsz, akkor IJ?

A plug in hibridet, meg ha céges és meló van, akkor látható, hogy egyesek ilyennel nem pazarolják idejüket és kényelmüket, nem az ő pénzük...
Ne haragudj, de te valami álomvilágban élsz főleg azután, amit a továbbiakban összehozol.


Ja persze, az emberi bioritmus meg smafu...
Te magad előtt látod azt, hogy esete tízkor egy órára elautózik valaki a töltőhöz, vár egy órát majd hazamegy? LOL. Nem.

Ezt napközben kell valahogy beleiktatni a mozgásba. A hosszútávú utazók fő étkezéskor (reggeli, ebéd, vacsora, ez igen szűk sáv néhány óra) és a munka miatt utazók meg a végponton, ha tudják, de akkor az lassú töltés. Már, ha van. Ha pl. egy bp-i cég munkatársa sokat kellene, hogy utazzon (ez nem ritka) és ma villanyautóval járna vidékre csak szopna. Mert a 200 km távolságba nem tudna lassú tölteni sem szinte sehol, ergo oda-vissza úton kell keresni egy pontot és imádkozni, hogy ne holtidő legyen a töltés, ami szinte biztosan kitérő is.


Lásd fent. A valódi gyorstöltés a nem távolsági úton levőknél a nap igen szűk idősávjára korlátozódhat és nem 24 órára, de még csak nem is 16-ra, hanem a 16 órás jellemző ébrenlét egyes sávjaira. Megy haza, de ha aznap többet ment akkor megpróbálja valahol gyorstöltőn belerakni. Ha nem megy, akkor otthon kell tölteni.
Ha egy 60 lakásos társasházban csak 10 autót kezdnek tölteni a hazaérkezés idősávjában 18-20h között, akkor ott tutira lekorlátoz a rendszer, mert nem lesz csak úgy 40-50 kW kraft tartalékban, amikor éppen a háztartások pörögnek akár 3 kW-on is.

24 óra. Hogyan sikerült ekkora baromságot leírni...? Állam a padlón...


Igen, és így is a realitás az, hogy éjfél után nem fog csak lekorlátozni a rendszer, de akár reggel 6-kor már igen, amikor ébrednek az emberek. Nézzed már meg bakker a napi terhelés görbéket.

Ez tegnapi nap, de aug 12-ét nézd meg.
RiriYqy.png

http://mavir.hu/web/mavir/rendszerterheles
Kánikulai nap volt esete 10 után kezdett csak esni az országos terhelés még este 10-kor is 5,8GW volt az igény és nem 5,2GW.

A fenti diagramot két célra lehet használni.

1. A teljes magyar fogyasztás csúcsigény és mélyvölgy. Ezt lehetne kitölteni fogyasztóval, de ennek is vannak következményei.
2. A házi fogyasztás, hogy mikor kezdnek az otthoni fogyasztók lekapcsolni, mikor mennek az emberek aludni, mikor kapcsol le a légkondi.

Ez jól mutatja, hogy a villanyautók számára egy épületen belül szabad kapacitás este 10 után kezd úgy nagyjából rendelkezésre állni, amikor már nem megy mosógép, nem főznek és kezdik a légkondikat is valamennyire visszavenni, mert a külső hőmérséklet is csökken.


Lássuk a nagy összképet, a termelői oldalról és a HV hálózatban.


Ha országosan csak 20% villanyautó és annak csak felét töltik 3kW teljesítménnyel akkor 3,6M*0,1 = 360 ezer * 3 kW = 1,08 GW ---> 1,1 GW telj. igény jön ki. Ezt elbírja a termelési oldal, csak sok CO2-őt jelent. Mert amikor elkezdene esni a teljesítmény igény, akkor a te feltételezett intelligens rendszered elkezdi felengedni ezeket a fogyasztókat a hálózatra, de a kérdés az, hogy a reggelig rendelkezésre álló teljes energiamennyiséggel mekkora töltés vihető be a kocsikba?

A mélyvölgy 4,2 GW volt, esete tízkor meg 5,5 GW, reggel 7-kor 5,5 GW. Két darab derékszögű háromszög területe adja ki az energiamennyiséget. Magassága a teljesítmény (5,5-4,2) alapja az idő fele (7+2 = 9 óra fele tehát 4,5).

Tehát (1,3*4,5/2)*2 = 5,85GWh, de a laposabb esti vége miatt akkor legyen +10% 5,85*1,1 = 6,4 GWh.

(Póriasan a teljesítmény idő szerintit integrálja az energia, a fenti 2 db háromszög területe közelítve, mert nem azonos a gradiens reggel és este.)

Ez 6 400 000kWh. Ez egy autóra nézve 17 kWh. Háááááááááááát. Nem túl sok tartalék konkrétan szinte semmi, mert ezt csak minden második nap kapja meg a kocsi.(Meg a töltési és kinyerési hatásfokot elhanyagoltam.) 8,5 kWh-ból olyan szinten nincs tartalék a 40 km napi átlagra a kb. 0,175 Wh/km-es fogyasztásnál + fűtés/kondi, hogy ihaj.

Ez azt jelenti, ha ennél átlagosan többet autóznak el a teljes flottára nézve akkor látható, hogy milyen hamar eljön az a pillanat, amikor nemhogy völgy nem lesz, de csudaszépen nőne a csúcsigény is, aztán amikor a töltésnél ezerszám esnek le a kocsik percenként akkor lehet majd izzadni a gradiens követéssel. Ezt milyen erőmű mix tudja lekövetni? Segítek, nem a sötétzöldek által favorizált nap+szél, hanem gázerőművek és vízierőművek

Ja, és ez a modell feltételezi, hogy minden végponton minden autónak rendelkezésre áll a 3 kW az esti töltéshez. Ez az, ami nem feltétlen igaz, a fenti modell csak azt nézte meg, hogy a HV részen átmegy és a termelés ezt tudhatja. De ez 20% arány és annak is csak a fele töltött este. Izé... Hol lesz ebből tömeges autózás?

Viszont ezt zsinórárammal akkor sem lehet kielégíteni, mert annyira stabilan nem határozza meg a völgyigényt, annak évszakos és napi szórása is több száz MW és neked az abszolút minimum lövi be völgyigény. Tehát a mostani igényhez képest hiába lesz nagyobb csúcs, ha völgyigény minimum nem fog annyira nőni. ---> Szuper, gázerőművek töltik majd a "környezetbarát" villanyautókat.

Ha 20% penetráció és csak fele tölti arányokat felfele tolod házi feladat kiszámolni, hogy akkor az idő rövidsége miatt hogyan nő a végponti igény és mekkora csúcsok lesznek. Vagy, ha el akarod kenni egész nap, akkor a világot teli kell szórni majdnem annyi töltővel, ahány parkolóhely van, mindig tölthess, de akkor is vékonyak lesznek a cellák egy idő után. Meg a termelői oldal is.

Ebben a tranzitforgalom és semmi más nincs benne...
Ahogy az öregedő magyar erőmű park sem...
Az, hogy a rezsicsökkentés miatt a kritikus tartalékok is tűnnek el a rendszerből...

Talán ezért kellene számokkal dolgozni ideológiák helyett. Persze ahhoz venni kéne a fáradságot és nem puffogni a hülyeségeket.

És az UAV vs AAA cikk írása helyett megint erre basztam el az időt. Lehet, hogy nem kéne fórumoznom...

Molni lehet, hogy te a fizikához jól értesz, de a logikád hagy némi kivetnivalót. Csak, hogy én is személyeskedjem már, ahogy te. :p

Egy átlagos magyar autós naponta 40 km-t közlekedik.
A Hyundai Kona Electric 67 kWh-s akkujával lazán tud menni 400 km-t.
https://ev-database.org/car/1126/Hyundai-Kona-Electric-64-kWh
Ez azt jelenti, hogy naponta csupán 10%-ot fog egy átlagos autós elhasználni a töltésből, vagyis 6,7 kW-t.
Ezt a 6,7 kW-ot otthoni töltőről 3,6 kW-al töltve kevesebb mint 2 óra alatt visszatölti.
Vagyis, este berakja tölteni, 2 óra alatt újratöltött. Nem kell ide semmiféle gyorstöltés.
Gyorstölteni csak az a pár %-nyi autós fog, aki aznap átutazta az országot keresztbe.
Feltételezzük, hogy mind a 3,6 millió magyar autó elektromos lesz.
Ez azt jelenti, hogy naponta átlagosan 6,7 kW áramot használva 24120 MW áramra lesz szükség a töltésükre.
Ez 10 órai termelése Paks 2-nek.
Egy teljes napra leosztva, ez 1000 MW-tal növeli meg átlagosan a hálózati terhelést.
Viszont mivel leginkább éjjel töltenének az autók, így a nappali csúcsfogyasztást jóval kevésbbé terhelné, mint az éjjeli völgyet, vagyis csökkentené az éjjeli völgy és a nappali csúcs közötti ingadozást.
Tegyük fel, hogy a 3,6 millió autóból 600000 nappal tölt, a maradék 3 millió éjjel.
Így kell éjjelre 20 GW-nyi áram a 3 millió autóhoz. Ha leosztom este 10 és reggel 6 közé, akkor 2,5 GWh-al nő meg a terhelés ezekben az éjjeli órákban. Vagyis az éjjeli völgy akkora lesz, mint a mostani nappali átlag.
Ehhez persze az kell, hogy amint 6-7 körül hazaér mindenki, ne rakja be tölteni egyből az autóját és ezzel 2 órán keresztül csúcsterhelést okozzon, majd megint völgy legyen.
Ehhez kellene valami okos töltő, ami 10-től kezdve (amikor fekszenek az emberek és jönne a vögy) egész éjjelre elosztja a töltést és ne töltsön fel minden autó az első 2 óra alatt.
Ennyire megoldhatatlan feladat szerinted? Szerintem egyáltalán nem.
Paks 1 nyugdíjazása után szolgálatba állítjuk Paks 3-at és kiváltottuk az olajimportunk legnagyobb részét saját magunk által termelt áramra.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
M

molnibalage

Guest
Az Amperán veszteség volt a drága akku miatt minden eladott példányon, egy presztízs modell volt a Chrisler/Opel részéről, hogy megmutassák, hogy tudnak ilyet, legyen bizalom bennük a változó piaci körülmények közt.

A 40 km-es hatótáv pl nekem nagyjából elég lenne a napi ingázásomra, főleg, ha napközben is rá tudok tölteni kicsit a munkahelyen. Emellett a belső égésű motorral ha el akarok menni mondjuk Horvátországba, vagy akár csak a családom meglátogatni az ország másik felében, nem kell egy órás töltéseket beiktatni a gyorstöltőnél (ha van elég kapacitás egyáltalán, benzinkúton is negyed órát álltam sorba a múltkor Horvátországban), simán tankolok benzint, és megyek tovább.

Sikeres modell, de oda célszerű megvenni, ahol a napi ingázás az elektromos hatótávba belefér, vagy alig haladja meg. Dugóba kerülve sokkal hatékonyabb az elektromos hajtáslánc. Be lehet nyomni az autópálya gombot, ha pl. pályán mégy, és akkor a villanyt tartogatja a városi szakaszára az útnak. Nagyon népszerű volt az Egyesült Államokban, de Európában is viszonylag sikeres volt, a gyár a fent említett pénzügyi megfontolásból kaszálta el
Amikor azon izmoznak, hogy hol nyerjenek még néhány g CO2/km-t akkor egész egyszerűen teljes életciklusra számolva szerény plusz tömeg is számít, ha állandóan cipelni kell. Tehát megvan a 40 km napi ingázás villanyosan, de mindig pluszba cipeled.

Csak ameddig a világ hálózata éves átlagban messze 300gCO2/kWh felett állítanak elő áramot, 10% szállítási, 10% töltési és mondjuk 5% kinyerési és tárolási veszteség van, akkor 0,175 kWh/km fogyasztással csak az közvetlen kibocsátás az kb. 40 gCO/km.

Csak amint beröffented a benzinmotort akkor kezd borulni a bili. Az, hogy akkor ki milyen aránnyal tudja valóban tartani azt, hogy ne használja a belső égésűt és azt, hogy akkor mindennel együtt (fűtés, kondi, stb.) benne legyen a 0,175 kWh/km-be az is jó kérdés. Mert nehezebb kocsiknál ez bőven van 0,2 felett is...

Amúgy a hibridek lesznek valószínűleg a következő évtized meghatározó közlekedési eszközei, a Toyota a legnagyobb autógyártójaként erre szavaz, kiforrott technológiája van, és a hibrid hajtásláncai bizonyítottan tartósak a magasabb összkomplexitás ellenére is. Ráadásul rugalmasabb a hibrid megközelítés, saját autó vásárlásnál, nem nagyvárosi hanem vegyes használatra az átlagembernek jobb választás, mert a pénze egy rugalmasabb eszközben áll, nem kell egy elektromos és egy benzines a háztartásba, vagy nem kell bérautóval vacakolni egy hosszú utazásnál. Az elektromos töltőhálózat meg akkutechnológia fejlődéséből ugyanúgy tud részesülni, mint a tisztán elektromos autók. Én biztos, hogy hibridet veszek következő autónak, ha kihúzza a benzinesem addig (kb 4-5 év még), amikor ismét autóra akarok egy nagyobb összeget áldozni.
A kérdés az, hogy mikor lesz ez valódi környezetvédelem és megengedhető a tömegek számára. Ameddig a világ energetikája túl sok helyen teljes tévúton jár és egyesek számára a példa az, ennek maximul lokális környezetvédelmi pozitívuma van, de globálisan talán még rontja is a helyzetet az első 5-10 évben az akkuk miatt.