Könnyű mobil felfegyverzett katonai járművek

AM-1 terepen
Army2018part2-077-X3.jpg


Eskadron military dune buggy "Багги Эскадрон"
Army2018part2-079-X3.jpg

Army2018part2-080-X3.jpg

Army2018part2-082-X3.jpg
 
Ennek a kategóriának nagyon sok típusa van és aránylag régóta létezik (pl. a magyar "Szöcske").

AMN 233114 Tigr-M with Arbalet-DM RWS "АМН 233114 Тигр-М с БМ Арбалет-ДМ"
2019ParadeRehearsal4May-10-X2.jpg

2019ParadeRehearsal4May-11-X2.jpg


ASN 233115 Tigr-M SpN "АСН 233115 Тигр-М СпН
2019ParadeRehearsal4May-07-X2.jpg

2019ParadeRehearsal4May-08-X2.jpg


Lada 4x4 Pickup "Laдa 4x4 Пикап"
2019ParadeRehearsal4May-06-X2.jpg


Chaborz M-3 "Чаборз М-3"
2019ParadeRehearsal4May-03-X2.jpg

2019ParadeRehearsal4May-04-X2.jpg

i-mt4j6dz-X3.jpg


АМ-1 ATV "АМ-1 ATB"
2019ParadeRehearsal4May-01-X2.jpg
Azért én kíváncsi lennék @boki véleményére, hogy a topik címének megfelelően ezek az eszközök ténylegesen ide tartoznak-e...
 
Ennek a kategóriának nagyon sok típusa van és aránylag régóta létezik (pl. a magyar "Szöcske").

AMN 233114 Tigr-M with Arbalet-DM RWS "АМН 233114 Тигр-М с БМ Арбалет-ДМ"
2019ParadeRehearsal4May-10-X2.jpg

2019ParadeRehearsal4May-11-X2.jpg


ASN 233115 Tigr-M SpN "АСН 233115 Тигр-М СпН
2019ParadeRehearsal4May-07-X2.jpg

2019ParadeRehearsal4May-08-X2.jpg


Lada 4x4 Pickup "Laдa 4x4 Пикап"
2019ParadeRehearsal4May-06-X2.jpg


Chaborz M-3 "Чаборз М-3"
2019ParadeRehearsal4May-03-X2.jpg

2019ParadeRehearsal4May-04-X2.jpg

i-mt4j6dz-X3.jpg


АМ-1 ATV "АМ-1 ATB"
2019ParadeRehearsal4May-01-X2.jpg
Ezek lennének a dzsihad mobilok? Azok hatuljara olyan van irva mint toyota, nissan, isuzu stb nem?
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and arcas
Indiai Humvee-ish dolog. Mahindra.

EnFLL8xVgAAWr1I


A védelmi minisztérium most rendelt 1300-at, na nem a föntiből, hanem az utódjából, ebből:


ExKGTnOWQAM1RNF

4 év alatt kell leszállítaniuk.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

General Motors elektromos könnyű terepjárója​

4822765_1000.jpg

A GM Defense LLC, a General Motors egyik részlege 2021. szeptember 16-án elkészítette az amerikai hadsereg számára a könnyű gyalogsági osztagjármű (ISV) teljesen elektromos változatát (AECV).
A 197 lóerős, hatfokozatú automata 2,8 literes Duramax turbó dízelt a Chevrolet Boltból származó 204 lóerős elektromos erőforrással váltották le. Az elektromos motor a hátsó tengelyt hajtja, de összkerékhajtású változat is elérhető. A 60 kilowattórás akkumulátor 113-240 kilométeres hatótávolságot biztosít a SUV számára, az üzemi körülményektől függően. Emlékezzünk vissza arra, hogy 2020 júniusában a GM 214,298 millió dolláros szerződést kapott az amerikai hadseregtől az első 649 darab ISV (Infantry Squad Vehicle) könnyű terepjáró jármű leszállítására. Az amerikai hadsereg összesen 2065 ISV beszerzését tervezi a gyalogsági dandár egységei felszerelésére.

4822839_1000.jpg

4823280_1000.jpg

4823414_1000.jpg

4823764_1000.jpg


Colonelcassad
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
Az amerikai katonáknak nem jön be az ISV:

The Army’s new infantry assault buggy is a useless garbage pile

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A Polaris fizetett hirdetését olvashattuk.
Ugyanezt nyújtotta volna a program többi járműve is, sőt az egész ISV koncepció erre lett kitalálva, pont azokkal a jellemzőkkel amiért most sírnak. Nem baj ingyen átvesszük az összeset.
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby
A Polaris fizetett hirdetését olvashattuk.
Ugyanezt nyújtotta volna a program többi járműve is, sőt az egész ISV koncepció erre lett kitalálva, pont azokkal a jellemzőkkel amiért most sírnak. Nem baj ingyen átvesszük az összeset.
A SAIC/Polaris páros ehhez picsafüst méretű. Akkor inkább már a GD gáncsoskodik, hogy képbe hozza újra a Flyer-t, ami már egy ideje használatban van a SOCOM-nál.

De az OT&E report-ra hivatkoznak, az meg hadsereg saját Yuma Proving Ground-on szerzett tapasztalata, nem az újságíró szopta ki az ujjából.

Inkább arról lehet szó, hogy szokás szerint "fent" kitaláltak egy zseniális(an retardált és inkább a fillérbaszásról szóló) koncepciót. Esetünkben azt, hogy 9 lövész az összes cókmókjával, 3 napi ellátmánnyal és lőszerrel 1 db half-ton truck-on fog majd autózgatni, aminek 0 a védelme, de legalább nincs semmilyen fegyverzete sem. "Lent" meg érzik, hogy ez így nem igazán fog működni és próbálnak védekezni ellene.

Ezt 2db, akár kisebb járművel kéne megoldani... maradna hely a cókmóknak is és nem a tetőn lennének a hátizsákok a géppuska helyett. Mobilitásnak is jót tenne, ha 2 járművön "oszlana el a tömeg".

Persze, tudom, még mindig jobb, mint gyalogolni...
 
De az OT&E report-ra hivatkoznak, az meg hadsereg saját Yuma Proving Ground-on szerzett tapasztalata, nem az újságíró szopta ki az ujjából.
Olyan tulajdonságokat kérnek számon ami eleve nincs a programban, ez olyan, mintha egy harckocsi beszerzésnél azt kifogásolnák, hogy miért nehéz meg miért nem repül.

Inkább arról lehet szó, hogy szokás szerint "fent" kitaláltak egy zseniális(an retardált és inkább a fillérbaszásról szóló) koncepciót. Esetünkben azt, hogy 9 lövész az összes cókmókjával, 3 napi ellátmánnyal és lőszerrel 1 db half-ton truck-on fog majd autózgatni, aminek 0 a védelme, de legalább nincs semmilyen fegyverzete sem. "Lent" meg érzik, hogy ez így nem igazán fog működni és próbálnak védekezni ellene.
De nem sima lövészekről beszélünk. Az alkalmazása nagyon hasonló az MRZR4-hez, csak nagyobb. Érdekes módon azzal semmi bajuk. Az alkalmazandó harceljárásokhoz nem véletlenül lett ez a gép kiválasztva és így kitalálva, csak ez nem olyan divatos mint a Flyer meg a Dagor, aztán mivel a különlegeseknek is ezek vannak, a 82nd is ezt akarja mert nehogy már.
Nem tudod 2 gépre elosztani amit visz mert a teherszállító kapacitás adott.
 
Olyan tulajdonságokat kérnek számon ami eleve nincs a programban, ez olyan, mintha egy harckocsi beszerzésnél azt kifogásolnák, hogy miért nehéz meg miért nem repül.

Itt ütközik ki az, hogy úgy néz ki a katonáknak meg mások az igényei, mint amit megfogalmaztak a tender követelményei között "fent".

De nem sima lövészekről beszélünk. Az alkalmazása nagyon hasonló az MRZR4-hez, csak nagyobb. Érdekes módon azzal semmi bajuk. Az alkalmazandó harceljárásokhoz nem véletlenül lett ez a gép kiválasztva és így kitalálva, csak ez nem olyan divatos mint a Flyer meg a Dagor, aztán mivel a különlegeseknek is ezek vannak, a 82nd is ezt akarja mert nehogy már.
Nem tudod 2 gépre elosztani amit visz mert a teherszállító kapacitás adott.

Annyiban extrák a követelmények a "sima" lövészekhez képest a járműnek, hogy el kell bírni a Black Hawk-nak függesztve és be kell férni a Chinookba.

2 megnövelt hasznos terhelésű MRZR-nél kicsit nagyobb könnyű ATV-vel simán ki lehetne váltani. Kettőt, egymáshoz rögzítve, a BH is elvisz.

Amúgy szerintem jelentősen át fogják ezt a gépet tervezni ezek után. Megerősítik a futóművet a nagyobb teherbírás érdekében + valami könnyű páncél kit felszerelésére meglegyen a lehetőség, lehet hosszabb is lesz a tengelytáv, hogy javítsanak az ergonómián, ülések elrendezésén. Szép, hogy az alkatrészek 90%-ban megegyezik a civil változattal, de úgy néz ki ez kevés 9 főre (1500kg hasznos teher, Flyer 72-nél ez talán 2,5 tonna?).

"The ISV “has not demonstrated the capability to carry the required mission equipment, supplies, and water for a unit to sustain itself to cover a range of 300 miles within a 72-hour period,” according to the OT&E report, noting that the “lack of internal space to carry soldiers with their rucksacks in seats, mission-essential equipment, and sustainment loads may create a logistics and operational burden.”"

Különlegeseknek mások az igényeik, nekik megfelel az MRZR rövidebb intervallumú bevetésekre, ahol a mobilitáson van a hangsúly. Hosszabb bevetésekre, ahova pakolni is kell ők is a Flyer vagy a HMMWV alapút viszik, ha még komolyabb kell akkor előkerül az mrap, Pandur I alapú delta party busz, vagy a Stryker. Nekik megadatik a luxus, hogy misszió specifikusan választhatják a legjobban megfelelőt. Az ejtőernyősnek meg azzal kell majd megoldani minden szituációt, ami van. Nem csoda, ha elégedetlenkednek.
De az USMC is pl logisztikai, meg másodvonalas feladatra használja csak az MRZR-t, kommunikációs eszközöket visznek, meg vontatott 120mm-es aknavetőket húznak pl.
 
Az amerikai katonáknak nem jön be az ISV:

The Army’s new infantry assault buggy is a useless garbage pile

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Miért jött volna be? Ez bohóckodás! Egy terepjáróról leszedem az kasztnit, aztán heggesztek rá egy csővázat , az mitől jó? Messze messze a turbánosoknsk van a legtöbb eszük, hogy a páncélozatlan kategóriában a toyotákkal nyomják.