Leclerc (Franciaország)

Kína és India között ott van a Himalája, hogy tudnának epikus harckocsis ütközeteket vívni ?
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

FU0fNLlVEAARBLh


FU0fPaPVUAAmkhy
 
Erről beszélek amikor a páncélok nagy helyigényét mantrázom. 2 köbméter csak pótpáncélban egy amúgy nem túl nagy harckocsiea.

A Leclerc azért nagyon okosan tervezett harckocsi, mert az orosz tankokhoz hasonlóan kicsi, ezért kicsi a páncélzat köbméter száma.
A 2 köbméter főpáncél nem sok! Kifejezetten alacsony érték a nyugati tankoknál.
Ha bele gondolsz tömör acél esetén se lenne nehezebb 16 tonnánál!
Nagyon okosan van megtervezve a Leclerc, szerintem.
 
A Leclerc azért nagyon okosan tervezett harckocsi, mert az orosz tankokhoz hasonlóan kicsi, ezért kicsi a páncélzat köbméter száma.
A 2 köbméter főpáncél nem sok! Kifejezetten alacsony érték a nyugati tankoknál.
Ha bele gondolsz tömör acél esetén se lenne nehezebb 16 tonnánál!
Nagyon okosan van megtervezve a Leclerc, szerintem.
A 2 köbméter önmagában sok. Nagyon nagy helyigénye van a modern páncéloknak a homogén acéllal szemben ( többet is érnek az igaz).
 
Nyers adatok. (Erre sem vállalok garit)

General Specifications:



Crew: Commander, Gunner, Driver



Vehicle Combat Mass: 54,6 metric tons

Turret Mass: 18,5 metric tons

Hull Mass: 36,1 metric tons

Vehicle Empty Mass: 52 metric tons



Ground Pressure: 0,98 kg/cm3

Height Overall: 2,923 m

Height to upper edge of turret roof: 2,532 m

Main Gun Firing Height: 1,991 m

Height to upper edge of hull roof: 1,739 m

Ground Clearance: 0,50 m

Length of track on Ground: 4,318 m



Maximum Forward Speed: 71 km/h

Maximum Reverse Speed: 38 km/h

Maximum Cross Country Speed: 55 km/h

Acceleration: 0-32 km/h in 5-5,5 seconds



Engine: UD V-8X / Wärtsilä SACM V8X 1500 8-cylinder Hyperbar Diesel Engine

Maximum Power Output: 1119 kW (1500 HP) at 2500 RPM

Engine Displacement: 16,5 L

Maximum Torque: 4850 Nm at 1600 RPM

Mass Dry: 2100 kg



Transmission: ESM 500

Type: Automatic Transmission

Gears: 5 Forward / 2 Reverse

Maximum Engine Power: 1200 kW (1600 HP)

Overall Ratio Mechanical: 5,36

Mass Dry: 1800 kg



Power-to-Weight Ratio: 27,52 HP/metric ton



Auxiliary Power Unit: Turbomeca TM-307B gas turbine

Auxiliary Power Unit Maximum Output: 9kW



Suspersion Type: Hydropneumatic



Gradient: 60%

Side Slope: 30%



Range on Road: 550 km



Fuel Capacity: 1255 (Fuel tank 1: 970 L / Fuel tank 2: 285 L)

Fuel Economy: 230 L / 100 km



Vertical Obstacle Forward: 1,25 m

Vertical Obstacle Reverse: 0,60 m



Trench Traverse: 3,00 m

Fording without preparation 1,00 m

Fording with preparation: 1,90 m

Fording with snorkel: 4,00 m

Firepower:



1x 120 mm 120-26 CN Gun L52 (40 rounds - 22 turret/18 hull)



Calibre: 120 mm

Designation: 120/26

Tube Length: 6,240 m (52 calibres)

Total Main Gun Length: 6,931 m

Recoil Length: 400 mm

Maximum Chamber Pressure: 6300+ bar

Breech Block Type: Vertical

Mass of Main Gun: 2800 kg

Mass of Main Gun and Breech Block: 3500 kg
 
A 2 köbméter önmagában sok.
Valójában nem az. Ez egy 1 méterszer 1 méterszer 2 méteres téglatest. Ez nagyon kevés.

Nagyon nagy helyigénye van a modern páncéloknak a homogén acéllal szemben ( többet is érnek az igaz).

Igen. Kb. mindnek nagyobb a helyígénye. Különösen a NERA-s megoldásoknak amiket a Challenger, M1 vagy a Leopárd 2 használ. (A páncél nagy része levegő)
A Leclerc páncélja ha jól tudom, nem NERA-s.
 
Valójában nem az. Ez egy 1 méterszer 1 méterszer 2 méteres téglatest. Ez nagyon kevés.



Igen. Kb. mindnek nagyobb a helyígénye. Különösen a NERA-s megoldásoknak amiket a Challenger, M1 vagy a Leopárd 2 használ. (A páncél nagy része levegő)
A Leclerc páncélja ha jól tudom, nem NERA-s.
Én úgy tudom, hogy rétegelt acél és valami, szóval ott is sok a levegő.
 
Vidós demó és bemutató:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Én úgy tudom, hogy rétegelt acél és valami, szóval ott is sok a levegő.
Az S1 páncélzatáról úgy tudom, hogy perforált ultranagyszilárdságú acéllemezek , köztük PU kitöltő anyag, első és a hátsó részén a blokknak pedig MEXAS kerámia csempék vannak az acél lemezek között.
A Leclerc XXI torony oldalpáncél blokja meg konkrétan ismert:
8387106146_2be57c06c4_b.jpg

Ballról jobbra:
Nagyszilárdságú acél toronyszerkezett, laminált titán-wolfram hátlap, kerámia+műanyag laminált blokk acél keretben (AMAP, szóval valószínűleg szílícium karbid), utána lefúvópaneles robbanó reaktív páncélzat.
Elég komoly cucc.
 
Az S1 páncélzatáról úgy tudom, hogy perforált ultranagyszilárdságú acéllemezek , köztük PU kitöltő anyag, első és a hátsó részén a blokknak pedig MEXAS kerámia csempék vannak az acél lemezek között.
A Leclerc XXI torony oldalpáncél blokja meg konkrétan ismert:
8387106146_2be57c06c4_b.jpg

Ballról jobbra:
Nagyszilárdságú acél toronyszerkezett, laminált titán-wolfram hátlap, kerámia+műanyag laminált blokk acél keretben (AMAP, szóval valószínűleg szílícium karbid), utána lefúvópaneles robbanó reaktív páncélzat.
Elég komoly cucc.
Ez a semmi kategóriája. Tudjuk, hogy mi és hol van. Azt nem tudjuk hogy mennyi van és milyenek a tulajdonságai.
 
Ez a semmi kategóriája. Tudjuk, hogy mi és hol van. Azt nem tudjuk hogy mennyi van és milyenek a tulajdonságai.

Hát az S1 protójának az eredményei ott vannak a svéd preziben. (Jobb, mint a Leopárd 2A4, de jóval szarabb, mint az M1A2 vagy a KWS II)
A végleges S1 egy tonnával nehezebb lett.
Az S2 esetén ők azt állítják, hogy szemből a fő páncél elemeken képes ellenállni az OFL F1-nek (DM43) 2000 méterről, ami kb. 550-600 mm RHA közötti páncélérték. Ha megnézed a blokkok LOS (valós) "Vastagságát" és elfogadod az ő állításukat akkor kb. az jön le, hogy a blokkok valós vastagsága kinetikus védelemben kb. megfeleltethető az RHA értéküknek.
Ami annyira nem meglepő, hiszen nagyrészt perforált ultranagyszilárdságú acéllemezekből áll a páncél.

A körkörös védelmet ők a 2A46-os 30 mm-s gépágyú ellen adták meg, ami egy tök normális dolog.
Ami érdekes, hogy állításuk szerint már az S1 küzdőtere is 100%-ban védett volt a hagyományos RPG-7-esekkel szemben.
A kép alapján meg én állítom, hogy a Leclerc XXI tornyának oldal védelme ennél sokszorta magasabb.