Leclerc (Franciaország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 194
16 959
113
Kína és India között ott van a Himalája, hogy tudnának epikus harckocsis ütközeteket vívni ?
 
K

kamm

Guest

FU0fNLlVEAARBLh


FU0fPaPVUAAmkhy
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 135
59 684
113
Erről beszélek amikor a páncélok nagy helyigényét mantrázom. 2 köbméter csak pótpáncélban egy amúgy nem túl nagy harckocsiea.

A Leclerc azért nagyon okosan tervezett harckocsi, mert az orosz tankokhoz hasonlóan kicsi, ezért kicsi a páncélzat köbméter száma.
A 2 köbméter főpáncél nem sok! Kifejezetten alacsony érték a nyugati tankoknál.
Ha bele gondolsz tömör acél esetén se lenne nehezebb 16 tonnánál!
Nagyon okosan van megtervezve a Leclerc, szerintem.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 270
83 996
113
A Leclerc azért nagyon okosan tervezett harckocsi, mert az orosz tankokhoz hasonlóan kicsi, ezért kicsi a páncélzat köbméter száma.
A 2 köbméter főpáncél nem sok! Kifejezetten alacsony érték a nyugati tankoknál.
Ha bele gondolsz tömör acél esetén se lenne nehezebb 16 tonnánál!
Nagyon okosan van megtervezve a Leclerc, szerintem.
A 2 köbméter önmagában sok. Nagyon nagy helyigénye van a modern páncéloknak a homogén acéllal szemben ( többet is érnek az igaz).
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 135
59 684
113
Nyers adatok. (Erre sem vállalok garit)

General Specifications:



Crew: Commander, Gunner, Driver



Vehicle Combat Mass: 54,6 metric tons

Turret Mass: 18,5 metric tons

Hull Mass: 36,1 metric tons

Vehicle Empty Mass: 52 metric tons



Ground Pressure: 0,98 kg/cm3

Height Overall: 2,923 m

Height to upper edge of turret roof: 2,532 m

Main Gun Firing Height: 1,991 m

Height to upper edge of hull roof: 1,739 m

Ground Clearance: 0,50 m

Length of track on Ground: 4,318 m



Maximum Forward Speed: 71 km/h

Maximum Reverse Speed: 38 km/h

Maximum Cross Country Speed: 55 km/h

Acceleration: 0-32 km/h in 5-5,5 seconds



Engine: UD V-8X / Wärtsilä SACM V8X 1500 8-cylinder Hyperbar Diesel Engine

Maximum Power Output: 1119 kW (1500 HP) at 2500 RPM

Engine Displacement: 16,5 L

Maximum Torque: 4850 Nm at 1600 RPM

Mass Dry: 2100 kg



Transmission: ESM 500

Type: Automatic Transmission

Gears: 5 Forward / 2 Reverse

Maximum Engine Power: 1200 kW (1600 HP)

Overall Ratio Mechanical: 5,36

Mass Dry: 1800 kg



Power-to-Weight Ratio: 27,52 HP/metric ton



Auxiliary Power Unit: Turbomeca TM-307B gas turbine

Auxiliary Power Unit Maximum Output: 9kW



Suspersion Type: Hydropneumatic



Gradient: 60%

Side Slope: 30%



Range on Road: 550 km



Fuel Capacity: 1255 (Fuel tank 1: 970 L / Fuel tank 2: 285 L)

Fuel Economy: 230 L / 100 km



Vertical Obstacle Forward: 1,25 m

Vertical Obstacle Reverse: 0,60 m



Trench Traverse: 3,00 m

Fording without preparation 1,00 m

Fording with preparation: 1,90 m

Fording with snorkel: 4,00 m

Firepower:



1x 120 mm 120-26 CN Gun L52 (40 rounds - 22 turret/18 hull)



Calibre: 120 mm

Designation: 120/26

Tube Length: 6,240 m (52 calibres)

Total Main Gun Length: 6,931 m

Recoil Length: 400 mm

Maximum Chamber Pressure: 6300+ bar

Breech Block Type: Vertical

Mass of Main Gun: 2800 kg

Mass of Main Gun and Breech Block: 3500 kg
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 135
59 684
113
A 2 köbméter önmagában sok.
Valójában nem az. Ez egy 1 méterszer 1 méterszer 2 méteres téglatest. Ez nagyon kevés.

Nagyon nagy helyigénye van a modern páncéloknak a homogén acéllal szemben ( többet is érnek az igaz).

Igen. Kb. mindnek nagyobb a helyígénye. Különösen a NERA-s megoldásoknak amiket a Challenger, M1 vagy a Leopárd 2 használ. (A páncél nagy része levegő)
A Leclerc páncélja ha jól tudom, nem NERA-s.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 270
83 996
113
Valójában nem az. Ez egy 1 méterszer 1 méterszer 2 méteres téglatest. Ez nagyon kevés.



Igen. Kb. mindnek nagyobb a helyígénye. Különösen a NERA-s megoldásoknak amiket a Challenger, M1 vagy a Leopárd 2 használ. (A páncél nagy része levegő)
A Leclerc páncélja ha jól tudom, nem NERA-s.
Én úgy tudom, hogy rétegelt acél és valami, szóval ott is sok a levegő.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 135
59 684
113
Én úgy tudom, hogy rétegelt acél és valami, szóval ott is sok a levegő.
Az S1 páncélzatáról úgy tudom, hogy perforált ultranagyszilárdságú acéllemezek , köztük PU kitöltő anyag, első és a hátsó részén a blokknak pedig MEXAS kerámia csempék vannak az acél lemezek között.
A Leclerc XXI torony oldalpáncél blokja meg konkrétan ismert:
8387106146_2be57c06c4_b.jpg

Ballról jobbra:
Nagyszilárdságú acél toronyszerkezett, laminált titán-wolfram hátlap, kerámia+műanyag laminált blokk acél keretben (AMAP, szóval valószínűleg szílícium karbid), utána lefúvópaneles robbanó reaktív páncélzat.
Elég komoly cucc.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 270
83 996
113
Az S1 páncélzatáról úgy tudom, hogy perforált ultranagyszilárdságú acéllemezek , köztük PU kitöltő anyag, első és a hátsó részén a blokknak pedig MEXAS kerámia csempék vannak az acél lemezek között.
A Leclerc XXI torony oldalpáncél blokja meg konkrétan ismert:
8387106146_2be57c06c4_b.jpg

Ballról jobbra:
Nagyszilárdságú acél toronyszerkezett, laminált titán-wolfram hátlap, kerámia+műanyag laminált blokk acél keretben (AMAP, szóval valószínűleg szílícium karbid), utána lefúvópaneles robbanó reaktív páncélzat.
Elég komoly cucc.
Ez a semmi kategóriája. Tudjuk, hogy mi és hol van. Azt nem tudjuk hogy mennyi van és milyenek a tulajdonságai.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 135
59 684
113
Ez a semmi kategóriája. Tudjuk, hogy mi és hol van. Azt nem tudjuk hogy mennyi van és milyenek a tulajdonságai.

Hát az S1 protójának az eredményei ott vannak a svéd preziben. (Jobb, mint a Leopárd 2A4, de jóval szarabb, mint az M1A2 vagy a KWS II)
A végleges S1 egy tonnával nehezebb lett.
Az S2 esetén ők azt állítják, hogy szemből a fő páncél elemeken képes ellenállni az OFL F1-nek (DM43) 2000 méterről, ami kb. 550-600 mm RHA közötti páncélérték. Ha megnézed a blokkok LOS (valós) "Vastagságát" és elfogadod az ő állításukat akkor kb. az jön le, hogy a blokkok valós vastagsága kinetikus védelemben kb. megfeleltethető az RHA értéküknek.
Ami annyira nem meglepő, hiszen nagyrészt perforált ultranagyszilárdságú acéllemezekből áll a páncél.

A körkörös védelmet ők a 2A46-os 30 mm-s gépágyú ellen adták meg, ami egy tök normális dolog.
Ami érdekes, hogy állításuk szerint már az S1 küzdőtere is 100%-ban védett volt a hagyományos RPG-7-esekkel szemben.
A kép alapján meg én állítom, hogy a Leclerc XXI tornyának oldal védelme ennél sokszorta magasabb.