Az oroszok a földi telepítésű,felderítő, rávezető lokátorokat tekintve nem hiszem, hogy jóval levannak maradva az amik mögött, mivel ott a jóval kisebb szélsőséges körülmények között működő elektronikai alkatrészek is megfelelnek. Viszont a repülőgépek, rakéták és űrhajók esetében a szigorú katonai feltételek sokkal jobban érvényesülnek, mivel a szélsőséges terheléseknek és követelményeknek kell megfelelni a finom elektronikai rendszereknek. Ráadásul ezen kivűl a nagyobb tömeg is hátrány a repülőgépek esetében.
Az USA-ban sem olyan régen kezdték el az AESA lokátorok tömeges gyártását, most vannak az ilyen jellegű projectek a repülőgépek modernizálására. A földi és haditengerészeti eszközöknél pedig nem emlékszem, hogy lenne rendszerben lévő AESA lokátoruk. Talán egy pár. Nyugat-európa is főleg a fejlesztés stádiumában van ezen eszközöknél. Néha nagyon mellé lehet nyúlni, hogy valami új technológia, vagy technikai eszköz kinél milyen fázisban van, fejlesztés, vagy rendszeresítés.
Az RPF, alapvetően a lokátorok hatótávolságát határozza meg. A zavarások ellen változtatják, most már akár periódusról periódusra (a hatótávolság változtatásával együtt), ez is egy eleme az LPI lokátorok jellemzőinek. Az LPI, a lokátorok fejlődése szempontjából egy szint. Ennyi. Az AESA megjelenése az LPI lokátoroknál pedig új távlatokat nyit a fejlődésben, mivel aktív ellen tevékenységre (akár fizikai rombolásra) is képes, amelyet idáig külön rendszerek biztosítottak.
Azt azonban tudni kell, hogy a felderítő és rávezető lokátorok nem az ellenséges lokátorok kisugárzásának észlelésére készültek!
Azt azért elég túlzó kijelentésnek találom, hogy az orosz lokátorok azért nem látják az ami lokátorokat, mert sokkal fejletlenebbek.